Biztos volt aki azt gondolta "hülyetata minek van az úton ha nem mer menni" - Ha használtad az elakadásjelzőt, valszeg senki sem gondolta ezt.
̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(◕_◕)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿
Biztos volt aki azt gondolta "hülyetata minek van az úton ha nem mer menni" - Ha használtad az elakadásjelzőt, valszeg senki sem gondolta ezt.
̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(◕_◕)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿
Nyilván senkinek sem esik jól, ha ennyien lehúzzák amiben hisz és amibe sok időt és energiát tolt bele, ez érthető a részedről (biztos vagyok benne, h én is nehezen viselném)... viszont az első sokk után lehet hasznára válna a projekteteknek, ha ennek ellenére kielemeznéd az építő jellegű kommenteket, esetleg válaszolhatnál is az itt elhangzott értetlenkedő kérdésekre, pl:
-praktikum hiánya (sisaktároló, szélvédelem)
-presztízs termék/magas ár és a gyors elterjedés közti ellentmondás
-áramértékesítés itthoni szabályozása
-nagynevű konkurenciák termékeivel szemben miért jobb választás ez a moci
̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(◕_◕)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿
Itt svajcban az elektromos bringa a divat 1000 CHF -tol a csillagos egig lehet kapni. Ha lemerul max tekered. Problem solved...
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
Ha már betették a robogó kategóriába akkor legyen sisak tartója,minimum 200 km hatótávolság,és robogós teljesítmény. Ez így kb villantani lesz jó,annak a néhány embernek,aki ki tudja fizetni érte egy autó árát.
Nagyvárosi közlekedésben mihez kell a 200 km?
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
Én a cikket olvasva is pont azon agyaltam, h 40 és 120 km közötti hatótávval lesz 3 féle akku - felteszem akkor 40, 80 és 120km. Ilyan hatótáv mellett a mocit használók 99%-ának szinte soha nem lesz szüksége más töltőjét használni, ergo az egész töltési hercehurca kb felesleges (tekintsünk most el attól, h ez itthon egyébként sem kivihető, mármint továbbadni az áramot)
̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(◕_◕)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿
"Ha szerinted ez komolyan veszélyes akkor add vissza a jogsidat mert a közlekedés alapvető része a nálad lassabban haladók megelőzése."
Az ugye megvan, hogy max részigazságot mondasz. Mielőtt körbemagyarázod, had szögezzem le, nem szokott idegelni, ha gyök kettővel kocognak előttem. Képes vagyok Km-eket követni őket, ha nem tudok előzni. Ez miatt nem tépem a hajam.
Hogy mégis miért veszélyes a szituáció? Mert Mr. Murphy törvénykönyve alapján a sor végén mindig van egy barom, aki nem bír a talpával és neki fog állni előzni.
Akkor is, ha ez a DÖG jön vele szemben.
Az ősszel a 6-oson Pécs és Szentlőrinc között egy JohnDeer volt a konvoj felvezetője. A sor kb. Km-es, állandó szembeforgalommal. Mégis mindig volt aki bepróbálkozott az előzéssel, akkor is, ha látta, hogy nem fog beférni. Én meg halál nyugalomban kocogtam mögöttük. Kb. 5 perccel értem később Kaposvárra.
A másik sztori miatt épp alkatrészeket vadászok a kocsimhoz. Dombon felfelé kapaszkodó nyugdíjaskorú szocialista élmunkás mögül kivágott négy autó. A 4. már úgy, hogy látta, hogy jövök és nem fogunk elférni. Kb. magasról lesz***a. Én megálltam és elkerültem a frontális ütközést, a mögöttem haladó nem tudott megállni = vágathatom le a kocsim hátulját.
Egyébként meg az ország ~98% NEM Budapest! Ez már nem közvetlenül Neked szól, csak úgy a Bp. közig. határaitól tovább látni nem hajlandóknak. Van pár vidéki (nagy)város, ami viszont nem sokban marad el közlekedési morál tekintetében Bp-től... Sajnos van hová fejlődni.
(#138) DigitXT:
A KRESZ-ünk 1972-es, hiába módosítgatják, akkor is ráférne egy alapos ráncfelvarrás.
Üdv. V. Körte
Lehet, hogy Budapest nem elég nagy város, de elég sokat robogóztam télen/nyáron. Sőt most kerékpározok és nem szoktak elütni, ahogy több ezer sorstársam sem, szóval jobb ha visszaveszel az arcodból! Talán utazgass kicsit Nyugat-Európában, hátha megérted, hogy lehet szabályosan is közlekedni.
Az akku élettartamát a töltésciklus határozza meg! Minél ritkábban töltöm,annál tovább szolgál engem.
Ha majd az akku tönkre megy,az új akku árcédulája láttán,el fog menni a kedvem a megvásárlásától.
Minél több az 1 töltéssel megtehető kilóméter,annál magasabb az akku élettartama.
Hogy mégis miért veszélyes a szituáció?
A közúti közlekedés minden pillanata veszélyes. 90-el haladni az üres egyenes úton fényes nappal száraz időben is az. Aki ezzel nem tud együtt élni az ne közlekedjen.
Egyébként meg az ország ~98% NEM Budapest!
Én is pont ezt irtam azoknak akik szerint láthatóan kizárólag a hungáriakörút meg váciút 70es szakaszai a belterületi közlekedés helyszíne.
[ Szerkesztve ]
De akkor miért pont 200 km? Miért nem azt írod, hogy a lehető legnagyobb?
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
Eztseenmondtam' ( : - de en is ezt mondtam volna -
_tejesen'® joálapotpan'™_
"Az akku élettartamát a töltésciklus határozza meg!"
Nem.
Valójában nagyon sok faktor határozza meg, amiből a ciklusok száma csak az egyik.
DRM is theft
Laptop akksiból kiindulva elég jól dokumentálva tudom kijelenteni, hogy nem
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
Nekem kifejezetten tetszik a formája, az árazással kapcsolatban már én is borúlátóbb vagyok.
----------------------------------------------Heisenberg----------------------------------------------
Területileg 98% nem Budapest, de lakosságilag 20% és az agglomeráció miatt ez a forgalom 30%-a. Minyimum.
Nekem is van ismerősom aki sokat robogózik és ő is mondja, hogy a kis 50-es amiből kiprésel 60kmh-t, esetenként lassú és emiatt baleset veszélyes. Aki pedig agglomerációból jönne, annak biztos, hogy jó lenne egy stabil 90-et bíró motor. Bicikli meg teljesen más.
[ Szerkesztve ]
Annyira nem beszéltünk el egymás mellett.
(#167) Ribi:
Minden városnak van kissebb-nagyobb agglomerációja. Véleményem szerint aki képes agglomerációból - értsd Bp. szinten akár 10-30Km-ről, kis(sebb) város szintjén 5-15Km-ről is - robogózni, az meg is érdemli, egészségére. Ilyen felhasználásra tényleg édeskevés az 50-es csettegő. Ezek a kávédarálók városi közlekedésre alkalmasak, az agglomerációs ingázás nem városi, inkább települések közötti közlekedés. Nekem is van egy majd 50 éves Puch mopedem, de eszembe sem jutna kivinni városon kívülre, pedig annó édesapám a kis Babetta-val eljárt a Balatonra is melózni.
A robogók nem a relatíve alacsony sebességük miatt balesetveszélyesek, hanem a közlekedési kulturát még hírből sem ismerő népművészeti agyagedény (lyánykori nevén nevezve köcsög) egyéb közlekedőtől.
Mondom ezt úgy, hogy jellemzően autóval járok és bizony nap mint nap látok érdekes helyzeteket.
A helyi tömegközlekedés, pedig megyeszékhely, hááát... Érdekes, ha nem kell inkább nem használom. Kerékpárral meg csak jó időben (nem kedves bikefan-ok, a -10°C NEM jó idő... )
Amíg előzékenyen lehúzódtam az út szélére 10-30cm-re egyensúlyozva a hepehupás padkaszélen a bicóval, jellemzően ki akartak lapítani. Mióta ~1-1,5m-rel beljebb megyek, 3-4 alkalommal próbálkoztak az elmúlt cirka 1500Km alatt. Ebből 3x épp robogós és igencsak bunkó módon.
Üdv. V. Körte
Kevés szó esett az üzemanyagról. Ha ez elterjedne akkor a házi töltögetésnek annyi. Egyszerűen áramlopásnak minősülne az úgynevezett "rezsicsökkentéssel" megtámogatott áram ilyen módon való használata.
A folyékony üzemanyag árában van áfa, jövedéki adó, útadó, baleseti adó és még amit kihagytam.
Tehát ezt valamilyen módon be fogják vasalni, ha elterjed. Teljesen jogosan elvégre közűti járműről van szó.
[ Szerkesztve ]
Ez már a plug-in hibridek és az otthon is tölthető elektromos autók megjelenése óta ott lebeg a levegőben. Csak egy törvénymódosítás kell hozzá. De hogy ez mennyire jogos tisztességes és mennyire nem, szerintem ne latolgassuk. Lovaskocsival és bicajjal is használhatod a közutakat, mégse költesz velük olyan üzemanyagra, amiben az általad felsorolt adók bármelyike is szerepelne.
[ Szerkesztve ]
Nem áramlopásnak, hanem jövedékiadó-csalásnak fog számítani pont mit amikor most valaki étolajat önt a dízelautójába.
DRM is theft
Oké, akkor egy példa a mai Magyarországról:
Amikor két egymás melletti településen különböző az építményadó mértéke, sőt eleve nem is fizet ilyen adót a nyugdíjas az egyik településen, miközben a szomszédos városban mindenkinek kötelező fizetni.
Aztán beül a nyugdíjas a kocsiba és átmegy a szomszédos település vasútállomására és ott parkol le az állomáson, mert ott megáll a gyorsított vonat, kényelmes, időben autóval meg gyakorlatilag tökmindegy, melyik állomásra megy.
(Majd felszáll jegy nélkül a vonatra, mert neki ingyenes ugye.)
Így a vonatkozó településen a magas építmény adóval terhelt lakosnak nem marad szabad parkolóhely és mászhat gyalog a vonathoz, amire 20.000-ért vett bérletet. Érdekel bárkit?
Nem, sőt emiatt válnak később egyes parkolók mindenki számára fizetőssé.
A digitális kripto a semminek az a formája, amit még ki is lehet számolni, ezért Te kiszámolod a semmit, mert mások azért fizetnek, hogy eltüntethessék a valamit.
[OFF]Igen! Így korrektebb a megfogalmazás.
bot... A bejelentett lakóhelyemen a parkolóráknál is gyakorlatilag ingyen parkolhatok.
[ Szerkesztve ]
Ez is vicces sztori lesz.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
Én is csatlakozom azokhoz, akik szerint a 45 km-re folytott robogó az életveszély kategória. Saját tapasztalat szerint a következőket kellett elfelejtenem az útvonaltervezés során: Váci út, Hungária, Hegyalja út, a hidak túlynomó többsége, Buda emelkedősebb részei (nem nagy dolgokra gondolok, csak mondjuk a Margit körüttól felfele bármi). De jobb volt lendületből venni a felüljárók többségét is (Keleti/Nyugati Pályaudvar, Nyugati felüljáró vagy BAH csomópont pl). Pár napig használtam csak (motoros futárként dolgoztam anno, kölcsönbe kaptam a cégtől amíg a nagy gépet javították), és konkrétan halálféltem. Az út külső része sok esetben kritikán aluli, kis kerekű géppel meg egyenesen rémálom...ha nem akarok tojástáncot, beljebb megyek, de ott letolnak: nem egy, nem kettő, nem három, hanem folyamatosan, amint lehet persze megint kimegyek a szélére, ahol szintén letolnak, csak kisebb ívben. Sorry, nekem nagyon nehéz lesz megmagyarázni hogy "dehát a KRESZ szerint"...a márványlap alól meg hiába ismételgetem makacsul hogy nekem mennyire de nagyon igazam van...
Kell az a 60-70. Nem azért mert mindig és mindenhol annyival kell/lehet menni (persze hogy nem, ez ökörség), hanem hogy ahol lehet (és emiatt kell is), ott is biztonságosan tudjak haladni.
"No, I'm not immortal: I'm just not good at dying..."
Na végre magyar fejlesztés, olvasom...
Kinézetre el is megy, de az árat majd 2 milla környékére lőtték be? Nem győzik majd a megrendeléseket legyártani!
Jah nem.
Van villanyautó a családban, a töltés nem 1 perc, van amikor több, mint 3 óra. Nyilván egy robogónál más, de a mai rohanó világban ezt is be kell tervezni...
[ Szerkesztve ]
Budapest belterülete még mindig messze nem az ország egésze. De jót lehet vele szalmabábozni.
Nyugodt lehetsz, Debrecenben is kilőheted a főbb útvonalakat 45-re fojtott pöcsköszörűvel...
...Szeretem leracsniztatni...
Ez meddő vita... Olyasmi, mint amikor valaki szerint a régi Suzuki Swift-ben ülve mindenki letolja az útról mert semmibe nem nézik, meg egyébként is "papírautó", valaki meg felváltva vezet kispolszkit meg stiftet és mindkettővel jól elvan.
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
meg felváltva vezet kispolszkit meg stiftet és mindkettővel jól elvan.
Adj neki egy középkategóriás autót, egyből megváltozik a véleménye.
...Szeretem leracsniztatni...
Most épp hazajöttem az Isten hátsó felébe. Ugyanaz, mint Pesten. Akkor lehet nem szalmabáb lesz ez, hanem inkább délibáb?
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
Én felváltva vezettem Matizt (amihez képest az 1.0-ás Swift is komoly sportkocsi ) meg nagydízelt.
Érdekes módon a Matizban sem akartak letolni, inkább engem akadályozott a többi tötymörgő. Nyilván voltak olyan szituációk, amikor tényleg lassú volt (pl. autópálya és emelkedő kombója), olyankor meg elengedtem a gyorsabbakat.
Persze, vannak idióták az utakon, de azok autótól független le akarnak tolni mindenkit.
DRM is theft
Tetszett a megfogalmazás nagyvonalúan elengedted autópályás emelkedőn a gyorsabbakat.
Nem inkább megelőztek? Autópályán hogy lehet feltartani mást, ha a másik 1, netán 2-3 sávban símán elhaladhatnak, és tartósan nem mehetsz a legbelső sávban legálisan, kivéve, ha azt a forgalom sűrűsége és sebessége nem indokolja...?
Vannak ideggörcsök, nem kevesen, akik ha gyorsabban mennek vagy értékesebb autójuk van, akkor már előjogaik vannak másokhoz képest... Pfff... Persze lehet itthon ez a társadalmi norma, csak én nem akarom elfogadni...
"nagyvonalúan elengedted autópályás emelkedőn a gyorsabbakat. Nem inkább megelőztek"
Nem nagyvonalúan, hanem ez a normális, de szerintem te is ismered az idiótáknak azt a típusát, amelyik eldönti, hogy nála gyorsabban aztán nem lehet menni, akármi is van.
DRM is theft
Megmondjam?
Tudod hol jár a 400Kg -os hím gorilla? Ahol akar.
Harley is the best (Dyna Sport 2003). Az első 25 ezer hsz. -em a "#79335424" Nick alatt olvasható.
Kinek mi a ronda kinek mi a szép...!
Nekem nagyon tetszik és az is hogy a kölcsönzés lenne a lényeg! Bár Gyulán kb 30 év kell hogy leérjenek az ilyen szolgáltatások!
Almában jó vagyok! Ha gondod van írsz, hívsz...
ezer éve árúlnak már németben elektromos robogokat
Vélemény:
1. Bűnronda darab.
2. Nem kell ilyen járművekbe töltő. Az a cél, hogy minél könnyebb legyen. Így a range is kitolódik.
3. jó dolog, hogy magyarok is léptek, csak a design-ra is oda kellene figyelni. Az nem lesz jó, amit 2-3 saját irányba elfogult ember jónak tart. Az lesz (lenne) jó, amit a célközönség is elfogad, hasznosnak és szépnek lát.
4. Állami támogatási rendszerrel kéne ösztönözni az ilyesmit.
5. Burkolt darabokat is építhetnének, trike jelleggel. Az már piacképesebb lenne. Kivált ha a politika is megtenné a szükséges lépéseket a közterületi használhatóság szabályozására.
My own programming language: robohw.uw.hu
Végigolvasva a cikket:
Ezek totál pancserek.
- Egy robogó, amelyhez B kat. vezetői engedély szükséges, de csak 45 kmh a végsebessége?
- 4 KW-os motor egy személynek? Ekkorával már kisautót lehet meghajtani! Az e-kerékpárokban 200-250 wattos, 2-3 kg-os motorok vannak.
- 10 km távra elegendő akku? Nooormális? Kinek kell majd ez? Pláne ennyiért!
A bukás garantált!
Teszem hozzá: Sajnos...
My own programming language: robohw.uw.hu
1, törvényileg ennyi a smkp tervezési végsebessége, amúgy meg max 40km/h-val lehet hajtani (Kresz)
2, e bringa: segédmotor: 250W (vagy200? ki emlékszik) nem számít smkp-nak, se jogsi, se bukósisak nem kell, azért annyi. az én robogóm benzines és 3kW, ennyit szoktak kihozni 4T 50cc-ből (lehet többet, lehet kevesebbet is), akkor elektromosba is elég ennyi.
3, 10km táv, ennyit egy elektromos roller is tud, kétszer nyélgázon.
Gyertek el az 5. BRSzK-ra Fülén :)
Épp itt látom a gondot.
A segédmotoros kerékpár elvi végsebessége valóban 40 km/h lehet. Ez a cikli tud 45-öt, tehát az SMKP kategóriája kilőve. A cikk "B" kategóriás vezetői engedélyt említ, ami szgk.
Ez pedig, ha jól értem, a paramétereit tekintve a nagymotor kategóriában képviselteti magát.
Sehogy sem jön ez össze.
Az én véleményem az, hogy olyan jármű adható el ebben a kategóriában, aminek a végsebessége nem haladja meg a 40 km/h-t, az egy feltöltéssel megtehető távolság pedig legalább 40 km, a motor teljesítménye pedig 3-400, vagy esetleg 600 watt-ban ki is merül. Ezen túl, helyet kellene biztosítani a járművön legalább 10 kg tömegű teher szállítására is, valahol a tengelyek magasságában.
Az ilyet vennék azok, akiknek nincs jogosítványuk, azok, akik, biciklis, motoros futárként teljesítenek szolgálatot, azok akik a lakóhelyük közelébe járnak dolgozni, de annyira azért távol attól, hogy gyalog tegyék meg a távot naponta kétszer.
Ezek száma elég magas, legalábbis úgy gondolom. A budapesti viszonyokat véve alapul, a bérlet itt jelenleg 9500 Ft. Az ilyen kerékpár üzemeltetési költsége ennek az összegnek mélyen alatta van. Úgy havi 1000 Ft az elektromos energiaigénye, intenzív, napi használat esetén. Ezt tapasztalatból tudom.
A cikkben említett jármű éppen a semmire sem jó kategóriája, legalábbis szerintem. Nincs rakfelülete, csomagtartója, nincs értelme a sebességi plusznak sem. A töltőhálózatra helyezni a hangsúlyt egy ilyen, abszolút csak helyközi közlekedésre alkalmas jármű esetében már nem is hiba, hanem bűn. A töltés során felvehető elektromos energia ára annyira nem tétel, hogy senki nem fog ebbe komolyabban beleállni mint szolgáltató. Ráadásul, ahogy más is említi, a hálózati elektromos energiát nem lehet csak úgy továbbértékesíteni.
A technológia ma már készen áll, elérhető.
Ezt kellene kihasználni, litium alapú akkumulátorral, jól megválasztott, magas feszültségszintű brushless motorral, megfelelő kerekekkel és ütős design-nal lehetne építeni olyan járművet, amely megállná a helyét a piacon, de a cikkben bemutatott jószág erre szvsz nem alkalmas.
My own programming language: robohw.uw.hu