Új hozzászólás Aktív témák
-
Van az az Orosz-os videó, amiben fejtegeti a "globálisan gondolkodni és lokálisan cselekedni", valamint a "lokálisan gondolkodni, és globálisan cselekedni" gondolkodások közötti különbséget.
Én erre szoktam még behozni a (sokat fikázott, de azért mégiscsak teljesen megalapozott állításokat felhozó) TC-s Hanulás videót, amiben annyit mond, hogy ha a rendszert akarjuk megváltoztatni, akkor nem elég folyamatot megváltoztatni a rendszerben, de a rendszer határait a Föld köré kell húzni.
És itt tér el a(z első bekezdésben látható módon) mérnök és a politikus gondolkodása.
Fikázza Barnát boldog-boldogtalan, hogy Audis széllel beszél, de azt már senki nem hallotta meg, amikor azt mondta, hogy "A Toyotának szinte mindenben igaza volt"...
Na mindegy.
Szóval bele lehet nyomni a négyzet alakú lukba a csillagot, csak jó erősen kell tolni ((: így lesznek villanyverdák mindenhol, és jön el az áramszünetek kora.
Bár, hogy nagyon őszinte legyek, igazából ez csak fingfűrészelés... aka: parasztvakító neonfény. Mert közben ipari szinten olyan pocsékolás megy, hogy az már vérlázító, csak a népek nem látják, így pedig nem szúrja a szemüket. És ez így van jól, meghát amúgy is, erre a maradék 30-40 évre már minek változtatni.
Az a 450es benzinár se úgy durva ahogy elképzelik a népek, mert közben azért volt némi infláció, meg a bérek is nőttek valamennyit, szóval... mondjuk érdekes lenne, hogy nem 360 lenne a júró, hanem 300-310 (ezzel arányban lenne olcsóbb az usd is)どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
arn
félisten
Fedezet nelkul, ami a stabilitast biztositja sokat nem er, mint fizetoeszkoz. Eleve az erteket stabil valutakhoz viszonyitjak, ha az eltunne, vajon mennyit erne… a nagyfoku instabilitas miatt keptelenseg lenne az erteket meghatarozni.
En ugy latom pontosan annyit er, amennyi valodi valutat vagy mast fedezetkent beletoltak, amugy ez a banyaszat resze ott derulne ki, hogy mekkora ordas kamu, hogyha hirtelen mindenki elkezdene bevaltani. Az arfolyam visszaolvadna szepen a fedezetkent belerakott szintig, az efeletti osszeg meg egy kamu szam, ami a piac meretehez kepest kismeretu tranzakciok igazolnak. Minel tobb kifele iranyulo tranzakcio zajlana rajta, annal jobban megzuhanna.
Amig nem stabilizaljak, addig ez a feketepiac, mutyizok, shortolok jatszotere marad. Ez az optimalizalas resze is csak addig erdekes, amig hasonlo szinten maradnak, ha exponencialisan no, akkor hamar elerik a hasonlo kornyezetszennyezo szintet.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
Rick4
félisten
válasz tasiadam #150 üzenetére
A hidrogén se lenne rossz, ötlet, csak épp van kb 100 ellenérv vele szemben, amik a villanyos oldalon nincsenek.
A néhány egyszerű pl az, hogy hogy az üzemanyagot valahogy be kell gyűjteni, tárolni, el kell juttatni oda, ahol azt az autóba töltjük, ezt mind lehet szintén hidrogénüzemű járművel, de attól, hogy nincs kipufogó oldali szennyezés, még van fáradt olaj, ezáltal ugye az olajtermelés is tovább működik, a megsemmisítés oldaláról nem is beszélve, a belsőégésű meg kb 50% max hatásfokot tud a legeslegjobb megoldásokkal, és kampó.Euto1 OHV motor, nade pont erről beszélek, a szigorúság lehet simán meghozott törvény, amit be kell tartani, és lehet a másik oldalon egy olyan szabály, mai ezen az oldalon nem hogy belekényszeríti a gyártókat, hanem utat mutat nekik egy jobb lehetőség felé.
UNAS webshop szövegek feltöltéséhez, képi- tartalmi külalak formázáshoz keresek hozzáértő szakembert.
-
Rick4
félisten
Ez a benzinár nem azért érdekes kérdés, mert most 450, felőlem lehet 600 is, ha nekem menni kell, azt kifizetik az ügyfelek, hanem hogy egy autó a havi 2000km-rel, meg egy sima vegyes 7 literrel számolva eléget évi 12X 140, azaz 1680 liter benzint, ami pénzben 750 ezer forint, 5 év alatt csak ez 3.8 milla, és a szervizelés, olajcsere, szenzorok, kettőstömegű, ez- az bele sincs számolva. Na ehhez képest egy elektromos nem szervizigényes, akár lehetne megújulókból is tölteni, és ezt a döntéshozók vagy nem látják, vagy még mindig nagyon erős az olajlobbi. És akkor meg lehet nézni, hogy mi minden kell ahhoz, hogy a kőolaj feljöjjön, és abból betankolható üzemanyag legyen, azért gondolom te is egyszerűbbnek találod, hogy holnap kimennek felrakni hozzád egy napelemet, rádugod a kocsit, ami teletöltődik...
Sem helyi, sem távoli légszennyezés nincs, se tankolás nincs se olajcsere nincs.
Én ezt látom, amennyire működik ez egy családnak leegyszerűsítve, úgy kell működjön 100 meg 100 ezer, meg 2 millió családnak is, és akkor ott vagyunk, hogy már az országról beszélünk..
2021-ben már rég az elektromos átállást kellene tervezni, de 4-5 éven belül. A leírt módszer szerintem működőképes lenne, ha nem lenne senki, akinek nagyon érdekben áll mindezt megfúrni.Amúgy ez a következtetés, hogy nem lesz áram, nem tűnik alaposan átgondoltnak, hiszen még egy gondolatmenetet, számítógépes modellezést se kell végigvezetni a helyes válaszhoz, mert példát ugyan nem tudsz mondani, ahol ez történik, de ma is lehet épp elég példát találni, hogy megoldott a sok elektromos autó töltése áramszünet nélkül. Ha ott meg tudták, itt miért ne lehetne?
UNAS webshop szövegek feltöltéséhez, képi- tartalmi külalak formázáshoz keresek hozzáértő szakembert.
-
tasiadam
veterán
A szallitassal azert nem lesz/kene gond lennie, mert azt tervezik hogy a meglevo gazvezetekeket pimpelik at hidrogenre. Ugyan azon a nyomason amin a foldgaz jon, mar untig eles. Szivargas itt es ott is van/lesz. Cseppfolyoskent mehetne autokba, siman egy "helyi" kompresszor segitsegevel, es tervek szerint a meglevo gazkazanokat at pehetne mar alakitani hidrogrn uzemure. Az 500 par jelenpevo hidrogen projekt kozul kb 400 EU-n beluli
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
#16820480
törölt tag
válasz tasiadam #156 üzenetére
És a helyi kompresszorhoz honnan veszed az energiát, ami 700 bar nyomásra összetolja neked? Vagy azzal mit kezdesz, hogy a földgáz a csövek illesztéseinél szivároghat kicsit, a hidrogén meg a cső anyagán keresztül (igen, a fémen keresztül)? Sokkal kisebb a molekula, mindenfelé szivárog, sokkal szigorúbb előírásoknak megfelelő eszközökkel lehetne csak égetni, nem hogy a jelenlegi gázkazánokban Autókban sem "elégetik" leginkább, hanem üzemanyagcellás megoldást használnak.
-
válasz #16820480 #157 üzenetére
Hidrogénhez annyit még hozzátennék, hogy az üzemanyagcella hatékonysága is kb 60%-os hatékonysággal állít elő áramot. És akkor arról még nem beszéltünk, hogy a hidrogén előállítási hatékonysága is kb 80% (elektrolízissel). És akkor ezt kell valahogy tárolni.
Szóval ja, nem túl jók a kilátások. Habár voltak hírek, hogy találtak egyszerű megoldást arra, hogy a hidrogént ammónia formájában tároljuk, az érdekes lehet. Gyakorlatilag ezen múlik, hogy a hidrogén lehet-e a jövő. Mert a jelenlegi akkumulátoros megoldásnak az a rákfenéje, hogy rohadt nehéz, drága, veszélyes, környezetszennyező. Mondjuk ebből az utóbbi kettő az ammóniára is igaz valamennyire, de az előbbi kettő már nem, ezért lehet nyerő. De hát egyelőre nem úgy néz ki, hogy lesz ebből bármi...
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
vzsryl
nagyúr
Az 5 perc alatt 500km-es hatótávra tölthető, 50 kg-os akksik lennének a legjobb megoldások. Ezeket már évek óta rebesgetik, de még mindig semmi...
Mondjuk én felfogni nem tudom, hogy milyen elektromos hálózat bírná el, ha minden személyautó ilyen lenne...megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
#16820480
törölt tag
válasz tasiadam #159 üzenetére
Igen, csak ez nem úgy működik, mint SIM city-ben, hogy megnyomod a projekt gombot, kicsengeted az árát és voila, ott a működő terméked. A jelen állás szerint még simán az is benne van, hogy akármennyi pénzt dobsz rá és égetsz el, nem lesz belőle használható technológia.
vzsryl: 100 évvel ezelőtt azt felfogtad volna milyen hálózat lehet az, amivel olajat vagy földgázt lehet egy kontinensnyi régióban teríteni és célállomásokra juttatni?
De amúgy már sokszor leírta sok ember, hogy ezt nem úgy kell elképzelni, hogy mindenki ugyanabban az időben naponta 1-100-ra töltené az autóját.lezso6: Voltak, de hát azért az ammónia sem éppen egy barátságos anyag Még talán az a hidrogén géles projekt a leginkább előremutató, mert ott sem nagy nyomás, sem nehezen kezelhető gáz sincs, csak kérdés, hogy előállítani mennyire működik, illetve felhasználáskor meg előállításkor milyen egyéb anyag kerül bele és az mennyire szennyező.
[ Szerkesztve ]
-
válasz #16820480 #161 üzenetére
Persze, hogy az ammónia nem valami környezetbarát, de kb az akkumulátorok szintjén van (ha nem jobb), és a hidrogénnél sokkal-sokkal jobb. Az energiasűrűségen túl az ammónia előnye az is, hogy már nagyon fejlett iparunk van az előállítására. A gondok az átlagember számára meg leginkább ott kezdődnek, hogy baromi büdös húgyszagú cucc.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
tasiadam
veterán
Vegyesz vagyok gyarilag, igy ezt csak megerositeni tudom. De azota valtozott az erdeklodesi korom. De addig jartam ugy laborban hogy beleslukkolbam, es tobb szaz liter volt belole. De az adblue is ammonia szeru cucc. Lenyegeben abbol is lehetne csinalni. Annak nem tudom milyen a szaga, de siman hasznalhato lenne az adblue is.
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
válasz tasiadam #163 üzenetére
Anno suliban a kémia-tanárunk körbeadogatta, hogy szagoljuk meg milyen szúrós. Nekem ekkor pont allergiaszezon volt, szóval nagyon be volt dugulva az orrom, így a kézzel söprögetős szaglással semmit nem éreztem. Aztán direktben beleszagoltam és azonnal kidugult az orrom.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
tasiadam
veterán
válasz #32839680 #166 üzenetére
Es oxigen joforman korlatlan mennyisegben van jelen. A szen alapu egesnel az a gaz, hogy ott siman kormozva egnek el, itt meg csak akkor van robbanas, ha a keverek aranya tokeletes. Maskulonben nem. Elegge mas ennek a fiz-kem oldala.
A hidrogen jocskan konnyebben oxidal, mint a nitrogen.
A nitrogen inertgazkent is jelen van. Persze ha nyomas ala helyeznenk, itt is lehetnenek nitrogen oxidok.
Az argonnal nem szokasa semminek se reakcioba lepnie.[ Szerkesztve ]
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
válasz #32839680 #166 üzenetére
A hidrogénnel működő autó nem égeti a hidrogént, hanem üzemanyagcellával elektromosságot állít elő. A hidrogénes belsőégésű motor eleve halvaszületett ötlet, mert fizikailag lehetetlen hatékonyabbat csinálni belőle, mint egy üzemanyagcellásból.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz #32839680 #169 üzenetére
Na, akkor olvasgass, mert nagyon elbeszélsz mellettem. Én ezekről beszélek:
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
hegedis
tag
válasz ForRedGlory #13 üzenetére
A jelenlegi fogyasztás 1 ezredét fogja igénybe venni. Azért az már egy kisebb országnak se fog megfelelni
-
veterán
Elképesztő
Pont annyira mint amennyire az országos sajtfogyasztás korreál a saját lepedőjükkel öngyilkosok számával!
Vagy amennyire a NEMZETI MARGARIN FOGYASZTÁS A MAINE ÁLLAMBELI VÁLÁSOKKAL.
Véletlen, nem hiszem!
Tudod az van, hogy tudományosan elfogadott körökben borzasztóan óvatosan mernek bármilyen két ágens egymásra hatását önhatalmúan összekötni, ugyanis nagyon könnyen kiröhögve találják magukat.
De persze ha egy habzó szájú vérpistike - ez lennél te - fog két diagramot és egymásra helyezi, az biztosan sokkolóan igaz lesz....A hozzászólásod stílusa pedig külön vicces, mintha egy ótvar clickbait oldal kamu cikkét olvasnánk, némi kormányzati propaganda beütéssel. Várom hogy a VGA árak növekedése hogyan aránylik a Magyarországon óvodásokon végzett nem átalakító műtétekkel.
A hétvége legröhejesebb kommentje biztos a tiéd.
Ide valami nagyon nagy bölcsességet fogok írni, csak egyelőre még nem tudom mit mert olyan sűrűn nem nézegetek világmegváltó idézeteket. Pedig a világnak nagy szüksége lenne a megváltásra, kezdetnek mondjuk egy örök PH előfizetés mindenkinek jól jönne. PornHub. Nem Prohardver. :D
-
válasz Williamgrant #172 üzenetére
Áá, ezt kerestem, köszi.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
tool
tag
Szerintem nincs akkora karrier az elektromos autózásban, mint amilyennek látszik. Legalábbis középtávon. Jelenleg csak annak éri meg, aki otthon tudja tölteni és kisebb, városi, elővárosi használatra használja és mellé van egy benzines autója is. Ugyanis hosszabb távra nem jó az elektromos autó: (1) ha tölteni kell nyilvános helyen lényegesen drágább, mint a tankolás, ami egy vicc, (2) nem végzel a töltéssel 5 perc alatt, ez még jó darabig így lesz (3) nagyobb hatótávolságú e-autók már nagyon drágák ~ 15M, ez már nem hozza be olyan könnyen a befektetést, és sokkal többet is fogyasztanak, mint egy kis tömegű városi e-autó, szóval szerintem egyedüli autónak alkalmatlan, ha csak nem mozogsz mindig 100km sugarú körön belül.
Nem vagyok ellene, én is tervezem a vásárlást, de csak második autónak és kizárólag városban és környékén, normális, könnyen parkolható méretben (Honda-e pl.) -
Reggie0
félisten
válasz #54625216 #131 üzenetére
Most eppen nincsen, de 2008 fele volt.
Dehogynem felmegy attol. A kartell elegge divatos manapsag is. Lasd biztositok es a feketedoboz, pl. angliaban. Eloszor kedvezmeny jart erte es olcsobb volt a bizti. Ma mar azzal egyutt draga, de ha nem vallalod akkor hihetetlenul draga.
[ Szerkesztve ]
-
Noukoum
veterán
Akkor arra lennék kíváncsi ha ebben nem látod a karriert akkor miben? Hagyjuk már hogy csak városi használatra alkalmas. Nyilvános helyen nem drágább a töltés mint a tankolás. Nem is kell végezni a töltéssel 5 perc alatt, annyi idő alatt egy mosdót nem intézel el. A nagyobb hatótávolságú autók pont olyan drágák mint a belsőégésű társaik. Az autó nem befektetés. Nagyobb autó általában többet fogyaszt.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
tool
tag
Én azt mondom, középtávon, mondjuk 10 év alatt nem lesz gyökeres átalakulás, főleg nálunk, ahol 15 év körül van az autók átlagéletkora. Az átállási folyamat elsősorban azért gyorsult fel, mert betegesen alacsony CO2 kibocsátási normákat vezetnek be folyamatosan, amit semmilyen belsőégésű technológia nem fog tudni teljesíteni, még háromhengeres motorokkal sem. Közben az akkumulátorgyártás elképesztően környezetszennyező, nagy kérdés mi lesz majd a tönkrement akukkal 10 év múlva. Nemesfémekből sincs korlátlan mennyiség..
Van már olyan töltő, ahol drágábbra jön ki és biztosíthatlak olcsóbb nem lesz. A gyorstöltés meg eléggé csökkenti az akku élettartamát.
Nem tudom, én megszoktam, hogy 5 perc alatt végzek a kútnál, nem szoktam kávézni, meg kajálni, üldögélni ilyen helyen. 45 perc igenis sok + az aksinak sem jó a gyorstöltés. Tartom a véleményem, olyan városi, kis/alsó-közép méretű elektromos autó az egyetlen racionális befektetés, amit otthon tudsz tölteni. Különben nem éri meg. -
Noukoum
veterán
De mit jelent a gyökeres átalakulás? Most komolyan mit vársz, hogy 10 év alatt csoda történjen és minden második autó elektromos legyen Magyarországon? Arra kár várni. De ha már gyökeres átalakulás. 10 évvel ezelőtt senki nem tudta hogy léteznek elektromos autók, most meg mindenki hallott róluk. 10 éve fogalmunk nem volt róla hogy városi használaton kívűl alternatíva lehet a hagyományos autókra, most meg már alternatíva. 10 éve fel sem merült hogy ez a jövő, most meg tudjuk hogy ez a jövő. Ez nem gyökeres átalakulás?
Bizony elképesztően szennyező az akkumulátorgyártás, na mennyire az az elképesztően? Vagy csak idáig jutott el az információ? 10 év telt el, nincsenek tönkrement aksik. A jelenlegi akkumulátor technológiához minden nyersanyag a rendelkezésre áll bőséggel. Hangsúlyozom a jelenlegihez. Van már olyan töltő, igen találni mindent lehet. Biztosíts engem hogy más témához mielőtt hozzászólsz kicsit utána nézel a dolgoknak. Igen a gyorstöltés meg eléggé csökkenti az aksi élettartamát, mondjuk azt nem tudom mi az eléggé. Elhiszem hogy te megszoktad, én meg megszoktam hogy hosszú utazás közben pihenőket tartok mert így normális. 45 perc igen is sok, ez kb egy evésidő. Igen már leírtad hogy árt az aksinak csak azt nem hogy miért és hogy mennyire. Ja várj eléggé.
Tartsd meg a fake információkon alapuló véleményedet, ha ennyire akarod.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
válasz fatpingvin #185 üzenetére
Jaja micsoda tények. Egyszer lépnél ki az utcára és kérdeznél meg 1000db jogosítvánnyal rendelkező személyt mikor vezettek le 1100km-t valahova (akár rövid pihenőkkel). Égne a pofád ha a többség azt mondaná hogy soha? Dehogy égne..
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Reggie0
félisten
válasz #16820480 #183 üzenetére
Mint mondtam, 2x kell 10 ora alatt, ami azt jelenti, hogy 3.3 orat siman elvagyok nelkule. Ez nem kemenyseg, kerdezz meg egy penztarost vagy kamionost mennyi idonkent megy ki. Ennyit bir egy egeszseges atlagember. Tehat az az erv, hogy nem kell gyorsan tankolni, mert ugyis tobb ideig tart kavezni, vizelni, stb. egy baromsag. Mintha azt mondanam, hogy azert nem gond, ha fel orat kell sorban allni a penztarnal, mert ennyi ido megnezni mobilon a hiradot...
[ Szerkesztve ]
-
tasiadam
veterán
Ajanlom hogy ulj le BP belvarosaban es hasznald a BOLT alkalmazast. Tegyel meg 20 utazast es beszelgess a soforokkel, a rendes felhasznalokkal es kerdezt meg, mennyit es h romlott az akksi. Megeri azt a par forintot.
Tesla p85: szinte semmit 2 ev alatt, csak gyorstolti
Uj leaf: neki MAR JO az akkso hohaztartasa. Napi 2 gyorstoltest kibir, es ha a homerseklet engedi, harmadik gyorstoltes is mehet. 3 ev alatt 2% romlas.
Zoe: hasonlo
Tesla model3: itt sem volt akksi amortizacioNem kell hozza totalcar teszt. 1 app es 1 napot raszanni.
Sot, az akksi veszelyes, de a 10 ezer km-enkent 5-7 liter eszter alapu motorlaj az jot tesz a kornyezetnek. Az akksit sem elassak. Akinek teslaja van es akksocseres, az ugy kap uj akksit, h a tesla elviszi a regit es ok dolgozzak fel. Es gyanitom h nem Pista, 48 eves videki villanyszerelo csereli a leafekben sem. Olajat is az viszi el, legjobb esetben, aki feldolgozo helyre el tudja juttatni.Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
#16820480
törölt tag
Biztos minden sofőr aki az utakon jár az kamionos, és ha egy hivatásos sofőr így tolja, akkor mindenkinek legalább így kell 😄
Egyébként egy normális elektromossal is kb kétszer kell megállni ekkora úton, csak addig rá is lehet tenni töltőre, legalább nem kell ott állni mellette, amíg csurgatod bele, hanem lehet menni járni egyet, enni inni wc-re,stb. -
tool
tag
válasz tasiadam #190 üzenetére
Félreértés ne essék nem vagyok e-autó ellenes, szándékozom is venni hamarosan egy városi példányt. Az akksi nem 2-3 évesen megy tönkre, de biztosan nem vennék 7-8 évesen használtat, ha gyíorstöltőn töltötték. A motorolaj is nagyon káros, tisztában vagyok vele, de azzal is. hogy az elektromos áram kizárólag megújuló forrásból való előállítására nagyon kevés ország képes. (talán Norvégia?)
-
#16820480
törölt tag
Semmilyen megállás nem felesleges, ennyi erővel tankolni is felesleges megállni, pakolj be elég kaja benzint magad mellé.
Amúgy attól függ milyen autóval mész, hogy hányszor kell megállni. Én mondjuk nem lennék hajlandó 10 órát nyomorogni, mert elmegy az autó egy tankkal is. Repülőn is szenvedés, pedig ott nem is kell pedált sem nyomni, és lehet közben filmezni, olvasni. -
Noukoum
veterán
válasz fatpingvin #188 üzenetére
Sok a hülye, reflex. Elnézést. Kérdezösködős része érvényes lehet rá is.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
tool
tag
Pont én nem várom, hogy csoda történjen, te ellenben úgy írsz róla, mintha már mindenre alternatíva lenne. Hát nem. Jelenlegi formában csak akkor észszerű realitás (persze lehet venni Teslát nincs megtiltva) ha kis hatótávolságú (150-200km) és fogyasztású, 2,5milliós támogatásba beleeső kiviteleket használunk napi szinten ezen a hatótávon belül és otthon töltjük. A többi mese, hogy jelenleg működő alternatíva (ha számítanak a költségek). Városba nem kell több, a nagy akksisok meg nagyon drágák. Nekem a benzinköltségek 3/4-ét ki fogja váltani az e-autó és ingyen parkolok. Nekem ez óriási költségcsökkentés és nem 15m hanem a fele kb a bekerülési költsége az autónak. Az sem mindegy... De elfogadom, ha valaki nem eléggé jó matekból, vagy egyszerűen nem érdekli, nem az én problémám.
-
tasiadam
veterán
Ezert szokas mellerakni egy par panelt. Es magyarorszag aramellatasanak kb 70%a lowcarbon (viz, atom, szel es napelembol szarmazik). Jobb mint a lengyel ahol 5% sincs a lowcarbon. Aranylag jo helyzetben vagyunk paks miatt es az osztrak zoldenergia import miatt
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple iPhone 13 Midnight 256GB iSTYLE 2025.03.26. GARANCIA
- LG UltraWide 38WN95C-W Monitor 1 év Garancia
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i7 4.2 GHz / 40 GB DDR4 / 1 TB SSD + doboz
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i5 3.8 GHz / 40 GB DDR4 / 1 TB SSD / Radeon Pro 580 8 GB + doboz
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i7 4.2 GHz / 40 GB DDR4 / 500 GB SSD / Radeon Pro 575 4 GB + doboz