Új hozzászólás Aktív témák
-
X2N
senior tag
válasz Kristof93 #96 üzenetére
Nincs előre kiszámolva, eltárolva...valós időben történik a sugárkövetés pont ez a lényeg játéknál, csak nem akkor részletességgel számolnak mint mondjuk egy Iray, Octane, Redshift esetében. Kevesebb időt kell tölteni a fejlesztőknek mert nem kell bakelni a világítást.
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
X2N
senior tag
válasz kikikirly #100 üzenetére
Nem azért gyorsabb mert RT mag van benne, az csak a harmada a dolognak. Azért nem lesz ez konzolba mert nem így lett megtervezve a gpu...az hogy jelenleg az RTX működik nvidia-n az azért van mert az RT magok elég gyorsan számolják a sugarakat, majd a tensor mag az AI gyorsítással képes olyan gyorsan zajtalanítani a képet hogy azt nem veszed észre. Az amd nem tart itt még. A voxeles megoldás a Cryengine-ben meg egy kamuzás igazából, ott az árnyékok nem lesznek úgy számolva ahogy egy nvidia RTX-nél. Átlaguser nem fogja tudni megmondani mit kellene látnia...én meg tudom hogy néz ki a raytracing mert évek óta 3d grafikával foglalkozok hobbi szinten. Már akkor rendereltem amikor még RT-sem volt csak global ilumination rt-s árnyékok nélkül, és hatalmas a különbség. De ez csak a fényelés része, részletes modellek, pbr-es textúrák nélkül az egész nem sokat ér. Szerintem az utóbbi 5-évben csak azért néznek ki jobban a játékok mert a fejlesztők elkezdték használni a Zbrush-t és a Substance Paintert, Houdinit.
[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
gduck
addikt
CPU+GPU. Most már "tiszta PC" Hűtésre kíváncsi leszek...
-
Vitamincsiga
tag
Amit az előző gen-nél kihagytak, hogy lehet élet a FHD után, az végre alap.
A 4k már a jelen, de a 8k 120 Hz-cel, is támogatott, az igen!Jó lenne egy varázsgömb ;-)
-
Vitamincsiga
tag
A Navin töprengtem egy sort, ugye túl sok konkrétum nincs róla még.
Mennyire GCN és mennyire RDNA?
És miért?Valószínűleg a konzolok miatt.
Egyfelől visszafele is kompatibilis, másfelől előre is mutat.
Ha úgy vesszük ügyes, ha meg úgy kényszer. Én az előbbinél maradok...Jó lenne egy varázsgömb ;-)
-
nanocry
tag
Majd jövőre az Amper=Next-gen console killer.. Fel fogja villanyozni a helyzetet.
[ Szerkesztve ]
-
Kristof93
senior tag
Ésszel is lehet csinálni (mint a crytek, vagy akár a Tomorrow Children). Az RTX ilyen tipikus gameworks marhaság. A lehető legbutább, brute force megoldás ami pazarolja az erőforrást, hogy vegyél 1000 dolláros vga-t. De legalább kevés erőfeszítés belegányolni egy motorba. A konzolokon simán lehet hozni egy ésszerű megoldást.
-
hajbel
addikt
válasz Vitamincsiga #106 üzenetére
[link] Az XT-ben lesz GCN is, a sima 2070-ben nem. Érdekes. Azt meg ugye nem tudjuk, hogy a konzolban mi lesz. Egyébként senki sem mondta, hogy 8K 120 fps lesz, ezek minden külföldi hírben vesszővel elválasztva jelennek meg, úgy, hogy 8K, 120fp, RT.
"I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia
-
X2N
senior tag
válasz Kristof93 #110 üzenetére
Persze mert a Crytek annyira ésszel csinálta h csődbe is ment(majdnem). Tipikus gameworks marhaság mi?
Szerinted a filmeket miért renderelik akkor mégis raytracingel és nem mondjuk raszteres game engine-el? Hány éve van raytracing, úgy 30-40? Nem Nvidia találmány A konzolokon simán lehet hozni bármit, nem a felbontás, vagy a képfrissítési frekvencia számít hanem a modellek és a textúrák minősége. Csinálhatnák én olyan rendert hogy 10 next gen konzol is megkotlana rajta nem ezen múlik. Egy sima Houdini tengervíz szimulációhoz 64GB memória kell legalább. Ez szerinted hogy futna egy konzolon?Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
hajbel
addikt
Szvsz az igazság kb. félúton van. Nagyon jó technológia, de jelenleg talán túl sok erőforrást emészt fel a fejlesztők részéről és fps-t a felhasználóknál. Battlefieldben is több patch arra ment el, hogy hibrid RT-vel váltsák fel a rendes 1 sugarast, mert túlságosan zabálta az erőforrást, túl nagy droppok voltak. A Metro esetében, ami bugok szempontjából egy fostenger, több patchen keresztül ugyanúgy RT, DLSS optimalizáció ment, miközben a játék meg kifagy, az ellenfelek pedig futnak egy helyben a fallal szemben stb.
"I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia
-
Ezzel az SSD-vel kapcsolatban elfelejtettem ezt felvetni még a PS5-nél:
Nem lehet, hogy egy viszonylag kicsi, mondjuk max 256Gb lesz csak ilyen "szupergyors", ami szét lesz bontva HBCC és általános célú adat gyorsítótár részre, amiről villámgyorsan tölt be a legutoljára használt egy-két játék (lineáris lefolyású pályák esetén folyamatosan előreolvasva is cache-el a háttérben, véletlenszerűbb esetekben benntartja amit legutóbb használt és tippre néha behúzza a környezetet egy sugárban), de van mellette egy >512Gb viszonylag lassú SSD vagy inkább >1Gb HDD (amire le lehet tölteni egész sok, viszonylag nagy játékot is szép ráérősen lassú nettel is a háttérben)?TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Kristof93
senior tag
Azért marhaság mert megfizethetetlen hardveren sem fut értékelhető sebességgel. Nvidianál a chip több mint fele erre van feláldozva, és az eredmény 1 db effekt (mert több párhuzamosan nem megy), alacsony felbontáson, rossz minőségben. Ez nem filmes cgi.
A crytek pénzügyi szituációja és a RT között abszolút semmi összefüggés nincs, ne röhögtesd magad. Egyedül ők tudták hozni a valós idejű, jó minőségű gi-t xbox one-on, egyedül ők tudnak sugár követett visszaverődést vega56-on. Mindez a hibrid voxeles megoldásuk miatt működik, amit az RTX nem is támogat jelenleg!
Az pedig, hogy te mit tudsz vagy nem tudsz csinálni egy offline path tracer-el és több nap szimulációval - mi köze van ennek a játékokhoz? Semmi. Több évtizedbe fog telni mire a számítási teljesítmény eljut oda. Fogalmad sincs hogyan működik egy valós idejű motor, milyen megkötések vannak.
-
-
GodGamer5
addikt
A driveclub-ot máig nem überelte grafikailag semmilyen autós cím, a többi meg ízlés kérdése, de technológiailag elég jók voltak már azok is. Az inFamous meg egyenesen szuper game. Attól, hogy nem Uncharted 4-el kezdtek még teljesen rendben volt a kínálat.
"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"
-
-
arty
veterán
Bármelyikért dönthettél a ps mellett, tudva, hogy ezek mellett/után jön még a többi is (feltéve, hogy nem érdekelt a gears-forza-halo trió, ami miatt én pl a one mellett döntöttem anno). Engem a bloodborne azóta sem érdekel, ellenben a kz4-et imádtam, a knacket már kétszer végigtoltuk a kölökkel, a driveclub a gen kb legjobb árkád autósa és "egy műfaj" egyik utolsója (nem openworld!!!). LBP is lemegy majd, egyszer - még az elsőt se toltam végig, pedig bejön.
Még érdekesebb kérdés: most induláskor melyiket vennéd, ha "nagy játékosként" valamilyen pécéd egyébként lenne(van) azért? Sokaknál ez is szempont lehet.
"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."
-
Ghard
őstag
válasz GodGamer5 #119 üzenetére
Ez komoly? Már a forza horizon 3 is szebb, mint a driveclub. Azóta a gran turismo sport is kijött, a forza horizon 4 és motorsport 7 szintén. Bármelyik jobb grafikailag. Az infamous second son 6-7 órás idejével és önismétlő küldetésekkel minden, csak nem szuper. Főleg az infamous 1-2 után, amiket azért még szerettem.
(#121) arty
Érdekes kérdés, mert pc mellé miért vennék killzone konzol fps-t? A gamepad sok mindenre jó, de egy egér mindig kényelmesebb marad. Pc-re ott vannak már a forzák, a grid és dirt szériák. Ezek mellett egy driveclub nem igazán hatja meg az árkád versenyzésre vágyókat.
A LBP első része zseniális volt, rongyosra játszottuk haverokkal. A második rész már csak "oké" volt, a harmadikat meg egyáltalán nem találom érdekesnek.
Ps3-nál azért ha évek múlva is, de ott volt például 3db uncharted, heavy rain és a god of war 3. Hihetetlen játékélmény volt mind, az új god of war és detroit meg sem közelíti ezt. Az uncharted 4re még nem volt időm, ebben még bízok, hogy jobban sikerült. És már jövőre új generációról beszélnek, ez az én bajom, hogy nem sikerült hozni az előző generáció (ps3) szintjét, mégis sikeresebb a ps4 a piacon. És ugye a topik az xboxról szól, hogy számítanak-e majd az exkluzívok? Vagy a marketing lesz ami meggyőzi a vásárlókat.[ Szerkesztve ]
-
-
#72042496
törölt tag
"mikor lesz 8k-120 Hz-es frissítésű tv"
Jövőre lesz rá esély. Olyan 8K tévé most is van, amelyik tud 2160p-ben 120 Hz-et. A Samsung Q90 biztosan ilyen.
A 4K@144 (120) Hz monitorban is nagyon ritka. Tévéből a HDMI 2.1-gyel szerintem már jövőre nagyobb lesz ilyenből a választék.
De még egyszer, nehogy valaki félreértse. Mindez nem azt jelenti, hogy a következő XBOX ilyen felbontások@frissítések mellett futtatja majd az AAA játékokat.
[ Szerkesztve ]
-
Kristof93
senior tag
Metro Exodus biztos, hogy nem tudja, mert abban csak gi van. A Kingdom Come pl valós idejű, sugárkövetett gi-t használ, konzolon(!). Tükröződéshez ott a Neon Noire tech demo, vagy hanem töltsd le a motort és próbáld ki (mondjuk a végleges, hibrid megoldás még nincs benne a publikus változatban).
Lehet ezt ésszel is csinálni, csak az munka.
-
qad
senior tag
válasz #72042496 #124 üzenetére
Legyen igazad, és a konzol körében terjedjen jobban a tv mint a pc-s monitorok. Steam felmérést néztem és játékos tábor 5-6 %a rendelkezik full hd feletti, de 4k vagy kisebb felbontású monitorokkal vagy kijelzővel. A 4k őrület már vagy 4-5 éve tombol és itt tartunk, akkor a 8k mikorra fog elterjedni? A 120 Hz-es 8k meg főleg DDD
-
nemlehet
őstag
válasz #72042496 #124 üzenetére
Már bocs, de a Q90 az "csak" 4k és mellesleg 6.000 dolcsi. Ez azért marhára nem az a kaliber amit konzol mellé vesznek az emberek. Én elhiszem, hogy ebből akár több ezret, vagy több tízezret eladnak nyugaton, de ez hol van a konzolok számaihoz képest?
Nem eszik ám olyan forrón ezt a 8k TV dolgot... Plusz a gyártók mindenféle nagy frissítésnek meg fogják kérni az árát. Elsőre jön majd a 8K, leszivárog, majd jön a nagy freki és az is lassan leszivárog, de addig szerintem már a frissített next gen konzolokat fogják nyúzni az emberek mire ez a mostani max 1000 dollárig kategóriában lesz...
Persze ma már vannak monitorok amik tudják ezt, de nem az volt mindig is a konzolos mantra, hogy de jó vele befeküdni a TV elé?
Amúgy meg ebből égtelen botrány lesz, hogy melyik csatolón mi fog kimenni milyen minőségben. Ami jelenleg van az egy káosz, lesz még ettől hangos a sajtó, hogy nem kompatibilisek az új konzolok a "régi" TV-vel...
Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
AMD Power
titán
Egyet már biztos eladtak.... Nekem!😄👍❤
-
#72042496
törölt tag
válasz nemlehet #128 üzenetére
A Q90 valóban 4K. Elrontottam, összekevertem a Q900-zal.
A kérdés annyi volt, hogy mikor lesz 8K@120-as tévé. Én csak erre válaszoltam, nem állítva, hogy a csúcstévékből rengeteget eladnának. Viszont a legújabb feature-ök ezeken a készülékeken válnak először elérhetővé, ezért érdekesnek tartom a dolgot.
A 120 Hz szerintem már el-elérhető a középkategóriás LCD-kben is, érdemes lehet körbekérdezni a konkrét topikokban, ha valakinek ez szempont.
"Ami jelenleg van az egy káosz, lesz még ettől hangos a sajtó, hogy nem kompatibilisek az új konzolok a "régi" TV-vel..."
Miért ne lennének kompatibilisek? A HDMI 2.1 visszafelé kompatibilis a HDMI 2.0-val. Handshake után úgyis csak az elérhető képmódok látszanak a menüben. Ha olyan a tévé, akkor a FHD@60 vagy 4K@60 marad a maximum, és kész.
[ Szerkesztve ]
-
-
opr
veterán
Amugy, egy kis belsos info azoknak akiket erdekel, hogy hogy is van ez, miert hasonlit a ket konzol az utobbi evekben egymasra ilyen szinten:
Kezdjuk a trivialitasokkal: racionalis valasztas arra, hogy mi adja a kraftot egy darab van, konkretan az AMD, ez mar eleve elegge behatarolja a dolgokat.
Mivel az, hogy ki mennyit hajlando a konzolra kolteni kb adott (ms-sony szinten, van biztos elteres, de nem tul sok), szinten elegge szukiti a listat.
Ha eddig eljutottunk, akkor pedig az tortenik, hogy mind a ket gyarto szepen megkerdezi a jatekfejlesztoket, hogy mit akarnak. A jatekfejleszto nem hulye, nem valtoztatja meg a kereseit/kivansagait par hetente, illetve nagyon nem szeretne a jatekra es a platform-optimalizaciora tobbet kolteni, mint amennyit feltetlenul muszajkell, ezert mind a ket cegnek ugyan azt fogja mondani. Persze az, hogy melyik studio mit mond, az valtozo, de egy studio ugyan azt mondja mind a ket nagy cegnek. Ebbol aztan lesz egy szep adag adat, mindenki megfeleloen a fogahoz veri a garast, aztan kiesik valami hardware szinten nagyon hasonlo dolog, amit aztan mindenki extraz meggyozodesenek megfeleloen (ilyen volt a kinect, a vr, az xbox eseten a jobb br tamogatas, stb).A lenyeg roviden/tomoren az, hogy amikor az egyik gyarto leleplezi az uj konzolt, ami oda van irva, arra egy laza 90%-ban hasonlitani fog a masik is, legalabbis alapszinten, aztan kinek mit sikerul kialkudni/belezsufolni a gephazba.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz #32839680 #134 üzenetére
Nyilvan mindenki csinal egyeb okossagokat, meg fejleszt minden fele, En most csak az alap szintu hardware-rol beszeltem. A SONY is meg a Microsoft is eleg sok sajat fejlesztest szokott meg belepakolni a lapkakba, de az mar egy teljesen mas tema.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Medocsabi
addikt
Azért a nyitó árra kíváncsi leszek. Illetve oké hogy erősebb gép lesz, de lesz-e olyan magbízható, mint a mostani generáció? Pl ha csak az nvme ssd-re gondolok, már az alapból jóval kevesebb gyepát bír mint egy hdd. De ez így egyelőre tetszik.
-
#72042496
törölt tag
válasz Medocsabi #136 üzenetére
Hogy érted, hogy az NVMe SSD kevesebb gyepát bír? A terhelhetőség típustól függ, többezer terabájtot is vállalhatnak rá. A ~száz tera a konzolba kerülő verziónál is meglesz szerintem, ami a komolyabb HDD-kre vállalt nagyságrend. Konzolba bőőőven sok is.
A gyakori ki-/bekapcsolás viszont éppen a HDD mechanikáját viselheti meg.
[ Szerkesztve ]
-
opr
veterán
válasz Medocsabi #136 üzenetére
Konzolnal az SSD tartossaga annyira nem kritikus kerdes, mint egy PC-nel, mert nincs akkora szabadsagod, nem tudsz ra osszvissza irkalni mindent.
Amugy szerintem PC eseten is tul van lihegve a dolog, nem igazan sikerult meg olyat hallani, hogy nem extrem felhasznalas mellett hamar megdoglott az ssd."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Medocsabi
addikt
válasz #72042496 #137 üzenetére
Nem is igazából az írás/olvasás részére gondolok, hanem hogy egy jóval kisebb, zártabb házban lesz mint pl egy pc, emiatt egy amúgy is melegedő nvme ssd a fehér izzásig fog melegedni. De ne legyen igazam, + inkább csak hangosan gondolkodtam. De üdvözlöm a hírt, 2019ben egy 5400rpm-es hdd-ről bootoltatni már gáz.
-
opr
veterán
válasz Medocsabi #139 üzenetére
Biztos lehetsz benne, hogy ezzel nem lesz gond, ez nem PC, itt elore lehet tudni, hogy hova mi kerul, konnyu a hutest jol meretezni.
En inkabb azert szurkolok nagyon, hogy halk legyen az uj generacio mindket oldalon. Xbox one x elvileg most is elviselheto, de a ps4 pro-ban nem tudom hogy, de biztos, hogy eldugtak egy egesz helikoptert."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
#72042496
törölt tag
-
Televan74
nagyúr
válasz Medocsabi #142 üzenetére
Venni kell a telekre is egyet!
De a viccet félre téve,jók lesznek ezek az új konzolok.Már nagyon gondolkozom egy új konzol és mellé egy 4K tv vásárlásán.Lesz egy desktop gépem is 1080p -re,azt azért ne adom fel,de valószínüleg már nem az lesz a fő játék platform.
[ Szerkesztve ]
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
opr
veterán
válasz Medocsabi #142 üzenetére
Sajnos a "kicsi" az szerintem kb kizart dolog. Par ev mulva valszeg ezekbol is lesz slim verzio, de azok se hiszem, hogy sokkal kisebbek lesznek.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
qad
senior tag
Így igaz, nem kell az ssd-t babusgatni. Egyedül a torrent írást nem tettem MÉG rá egy ssd-re sem, de attól függetlenül nem kevés sorozatot/filmet nézek online ami tolja az írást rá(játék csak alig). Kb 6 év alatt sikerül 86%-ra leszedálnom de még mindig 100%-os a sebessége. Beszereltem a haverom gépébe mert nekem már kicsi a tárhely(128 GB). Samsung 830.
-
arty
veterán
Nem szebb az FH3, az openworldségég le sem tagadhatná... (kietlen területek, ismétlődések mindenfelé)
De oké, legyen ízlés kérdése, talán csak az ausztrál táj nem fogott meg
Az biztos, hogy az FH4 már odaért mellé.Pc mellé killzone minek? ezt most értelmezni sem tudom... én eleve a kontrollerezést jobban szeretem, mint az egérrángatást, de ez itt fel sem merülhet: nincs kz pécére, tehát ha érdekel a játék, akkor ps.
A driveclub 2014 végén jött, két évig még nem volt forza pécén. De egyébként sem vagyok benne biztos, hogy aki az openworld, grindelős autókázást nem szereti, az mit kezd egy horizonnal... (ellenben a driveclub klasszikus árkád autós). Grid és dirt... ugyanmár. Utóbbi földutas, előbbi meg más színvonal (grafika és licenszek) - félre ne értsd, szeretem a CM játékokat én is, de sose pótolnák a DC-t.
Az említett unchartedek nem a ps3 nyitására jöttek, ezt az összevetést sem értem. Mostanra a ps4en is van 2 jó uncharted (+a remazterek). Gow és heavy rain dettó ugyanez: gow is van már és detroit is, utóbbi szerintem a legjobb QD játék (farenheitet nem játszottam, tény), a gowokat sosem ismertem, de sokan méltatták a rebootot.
A ps3 egy elcseszett hardver volt, bénázó sonyval, nehéz lett volna az ügyesen managelt és bénázó(!!!!!) ms mellett sikertelenebbnek lennie a négyesnek.
Az exkluzívok súlya örök kérdés, a választ talán csak a sony tudja (neki vannak mindenről adatai és elemzői hozzá). Egyelőre nyomják ezt a vonalat, szóval a válasz valószínűleg IGEN
"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Környezetvédelem
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Elektromos (hálózati és akkus) kéziszerszámok, tapasztalatok/vásárlás
- Formula-1
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Milyen alaplapot vegyek?
- További aktív témák...