Új hozzászólás Aktív témák
-
Depression
veterán
Már vártam a fejleményeket.
Bár a bunkóságot semmelyik bíróság nem veszi jó néven.Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.
-
attila9988
őstag
válasz Depression #1 üzenetére
Google-t is vád alá lehetne helyezni, mivel az ő keresőjük segítségével még több torrentfájlt lehet megtalálni, mint a Pirate Bay motorjával.
Ez teljesen igaz. Tulajdonképpen az hogy egy technológia elősegíti jogvédett tartalmak terjesztését is, nem lehet büntetendő. Ha lehetne, akkor semmilyen adathordozót nem lenne szabad gyártani, sőt talán még papírt, és ceruzát sem, mert azok segítségével is kimásolhatok egy pontos idézetet egy könyvből, és galád módon esetleg nem jelölöm meg a forrást..
Az üres magnószalagról anno szintén tudta mindenki hogy nem házi hangfelvételek tömegét tárolja rajta a legtöbb ember. Ez egy ilyen dolog. Szerintem a torrent protokoll kifejlesztője sem gondolta anno hogy mennyire támadhatatlan lesz a műve a jelenlegi jogrendszerekben...„Csak az apró titkokat kell védeni. A nagy felfedezéseket a nyilvánosság hitetlensége védi.” (Marshall McLuhan)
-
marcus.fenix
aktív tag
Mindíg jön egy "sztár" aki nagy hangot ad rosszallásának, amiért sokaknak "nehéz kifizetni ami jár", meg stb.
Meg hogy ez is munka, és hogy mit szólnának a letöltők, ha az ő munkájuk nem lenne kifizetve, és bla-bla.Na most ha ez is munka, akkor remélem hogy nekik is megvan a heti minimum negyven óra, és remélem hogy nem kapnak több pénzt havonta mint a BorsodChem-esek négy műszakban (nettó 100 körül). Mert ugye keményebben azért nem "dolgoznak" az belátható.
Majd ha mindenért annyi fog jutni, amennyi "jár", akkor nem lesz nehéz kifizetni ami "jár".
Addig viszont mindenkinek csak a szája "jár".Olvastam hogy az ókori görögöknél a színészet volt a legalja foglalkozás, az csinálta, aki amúgy semmire sem volt jó. Ma meg millió dollárokat akasztanak, a legutolsó aljas sorozat kedvéért méregdrága kocsikat törnek össze, virnyákoló tinédzserek keresik magukat betegre stb.
Még jó hogy azokat a zenéket amiket hallgatok, ingyen és legálisan le lehet tölteni az internetről, mert a készítői megkeresik a pénzüket normális munkával, és amikor valamit alkotnak, azt élvezetből teszik, nem pedig pénzért.
Az ABBÁ-sok helyében meg örülnék, hogy van még olyan szerencsétlen aki hallgatja őket...
Az összes rap-et hallgató kemény csávónak küldöm e dalt: http://www.youtube.com/watch?v=5PsnxDQvQpw - és remélem tudnak angolul, különben azt hinnék kedveskedek...
-
Fáraó
őstag
Youtube-ot is lehetne büntetni emiatt, oda is felkerül minden.
VIGYORRRGAZMUS.....
-
FefeeX
veterán
válasz marcus.fenix #3 üzenetére
"Az ABBÁ-sok helyében meg örülnék, hogy van még olyan szerencsétlen aki hallgatja őket..."
Azért ez csúnya volt, főleg, hogy a véleményed kb egyedi. Azon 0,1% tagja vagy aki nem szereti az ABBA-t, akár magában, akár feldolgozásban.
Én egyébként kicsit máshogy látom a kérdést, ugyan a lényegben többnyire egy helyre jutunk. Én pont a volt ABBA-stól nem vártam hogy ilyet mond, többszörös dollármilliárdos létére - amit neki kifizettek (ha nem így lenne, most nem lenne sehol) - így neki van a legkevesebb joga pampogni.
Mi jár, borsodchem munkás stb. Ez a baj, hogy sokan úgy fogják fel, hogy 40 óra munka. NEM. Ezért tartunk ott ahol, mert sokan azért járnak be hogy az időt kitöltsék - gyakran nem is munkával. Mikor érünk már meg annyira, hogy ne a "befektetett" idővel dobálózzunk???
Egyszerű példa: csiszolhatsz egy fadarabot 10 percig meg 4 óráig is. Első delikvensünk 24db-ot termel míg a második egyet. És ugyanazt a fizetést kapja érte. Nem azt kell nézni, hogy ki mennyit dolgozik, könyörgöm, hanem hogy mit tud lerakni az asztalra.Emellett nem ártana belátni azt, hogy akármennyire is beszól az átlagember, hogy utálja pl Győzikét --> mégis megnézi --> ezzel pénzt termel a reklámból --> fennmarad a Győzike, pofázhat mindenki hogy nem azért nézte, lesz@rják miért nézed csak nézzed.
-
FefeeX
veterán
Azért mondjuk látszik, hogy a PB szerkesztői nem zsenik, elég baromságokat bírnak nyilatkozni... Ebből még akár bajuk is lehet... Én nagyon úgy érzem hogy ezzel a viselkedéssel maguk alatt ásnak... (bár elsőre poénos )
-
Killing
addikt
Ne hagyd magad Pirate Bay!
Ha nem lesz többet pirate bay akkor hogy fogom beszerezni a legújabb prgramokat ingyen?
Van másik torrent oldal de az nem szimpatikus!Meg mért pont most jönne ki a táp gyengesége, mind a két kari annyira nagy teljesítményű, h már bootkor pezsgőt bontanak a DÉMÁSZ-nál?-by finest
-
deicide
veterán
Azért pl a Death Metalosok igen elenyésző száma szereti az ABBA-t, köztük én sem, és többen vagyunk, mint 0.1%, ez utóbbit kikérem magunknak...
A fadarabos példa viszont nekem úgy jön le, hogy ha lassan dolgozom, akkor is megkapom a pénzem, ergo nem az számít, hogy mit rakok le az asztalra, hanem hogy ott legyek és csináljak valamit.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
FefeeX
veterán
És ezért van az, hogy egy idő után mindenki lassan kezd dolgozni, kevesebb lesz a fizu, mindenki elvállalja annyiért, aki meg tisztességes az meg megszívja a sok léhűtő miatt... És a léhűtők mutogatnak arra, aki tizedannyi idő alatt tízszeres teljesítménnyel alkot valamit, és javadalmazzák is érte...
Az hogy a death metalos, elektros stb. nem hallgat abbát általában, nem jelenti azt hogy nem szereti. De kíváncsi lennék az életkorodra, mert ilyeneket ált. 12-18 éves korban nyomnak nagyban, ahol divat az, hogy ha valahova tartozol a többit utálni kell...
[ Szerkesztve ]
-
marcus.fenix
aktív tag
Az életben kevés embernek adatik meg hogy az legyen a munkája, ami egyben a hobbija is. A zenészeknek megadatik. Mert ha nem szeretnek zenélni (és egy részük nem is tud) akkor minek csinálják. A többi művészről is ez elmondható. Még mindig azt kérdem hogy miért van az hogy amellett hogy élvezik amit csinálnak, még többet is akasztanak vele.
Hogy effektíve ki mennyit és mennyiért dolgozik abba ne nagyon menjünk bele. Sokan tudják hogy javarészt jellemző a fordított arányosság hazánkban (na jó máshol is) az elvégzett munka mennyisége/minősége és a munkáért járó bér között. Tisztelet minden olyan embernek aki igazán megdolgozik a pénzéért (és nem csak azt gondolja).
Az egyik gyerekkori barátom 200 nettó körül keres, pedig csak pár hónapja dolgozik, és egyéb juttatásokat is kap a bére mellett, amellett bevallja hogy gyakorlatilag szart se csinál, pl. múlt nyáron megölte volna az unalom, ha nem tudták volna munkaidőben nézni az olimpiát.
De ő legalább őszintén elmondja, míg sok semmittevő csak jön azzal hogy mennyi a munka és a "felelősség".
Én nem vagyok ellene a teljesítménybérezésnek, csak ahhoz előbb fel kellene tudni mérni a dolgok értékeit. Másrészt mivel tudom, hogy havi 50-60 ezret össze lehet kaparni azzal hogy csak otthon ülsz és felveszel mindenféle segélyt, így nem sajnálom a 80-90-et attól aki a munkahelyén van, és ott nem csinál semmit, mert addig sincs otthon a családjával, és nem csinálhatja azt amit szeret. És addig nincs ideje például lopni vagy unatkozni és elinni a pénzét.
De a fizikai munkások körében kevés az olyan fenntartott munkahely, ahol rendszerint nem kell csinálni semmit. Irodán, vezetőségben már gyakoribb, de ott általában "valakinek a valakije" ül.
A témához visszatérve hála istennek mindíg lesz a tehetségesebbek között is olyan aki szeret ADNI. És amíg egy ilyen lesz, addig a csóriknak is lesz mit nézni és hallgatni... 'őzikén és ABBÁ-n kívül.
Hajrá PirateBay[ Szerkesztve ]
Az összes rap-et hallgató kemény csávónak küldöm e dalt: http://www.youtube.com/watch?v=5PsnxDQvQpw - és remélem tudnak angolul, különben azt hinnék kedveskedek...
-
deicide
veterán
-
L3zl13
nagyúr
"Nem azt kell nézni, hogy ki mennyit dolgozik, könyörgöm, hanem hogy mit tud lerakni az asztalra."
A konkrét esetre vonatkozólag:
Még igaz is volna, ha a sztárok nyúlnák le a bevételek nagy részét. Csak hát nem így van. Hanem a kiadók teszik ezt meg. És ők mégis mit tesznek le az asztalra, amivel ezt kiérdemlik?És egyébként sem hinném, hogy a sztárnak "jár" a teljes album árából a ráeső rész, mikor én csak 1 vagy 2 számot akarok hallgatni.
Az online zeneboltok, ahol esetleg megvehetném külön az engem érdeklő számot, meg még mindig vicc kategória szerintem.
Aki hülye, haljon meg!
-
alien24
tag
válasz marcus.fenix #11 üzenetére
munkakor alapjan azt hinnem a baratod politikus, de mivel csak zsebpenzt kap megsem lehet az ,)
http://ahapc.hu kiraly webaruhaz: reszletes es pontos leirasok, alacsony arak
-
-
-
#95561216
törölt tag
"Olyan rohadt nehéz kifizetni, ami jár?”
Jár. Ehh. Amelyik zenésznek nem elég a koncertbevétel meg a minden este meghúzott 3 tinilány az miattam nyugodtan éhenhalhat.
-
Lenry
félisten
pont amiért az iPodomra csak* ezzel a hulladék iTunes-szal tudok zenét tölteni, vagy mert az iPhone-t csak bizonyos szolgáltatóknál lehet kapni: mert az Apple így találta ki, mert így ők jobban járnak anyagilag
* persze ez a hivatalos verzió, gyakorlatilag én a Mozilla Songbird-öt használom, leginkább mert hajlandó elindulni mindkét gépem mind a 4 op.rendszerén (Win7+Ubuntu, XP+Ubuntu, ebből csak a Vistán volt hajlandó működni, ami még a W7 előtt volt felrakva, a Songbird viszont multiplatform)
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
/set mode kekec
azért a death metálos kb. annyira ritka az abbásokhoz képest, mint emós a vidámparkban
A fadarabos példa pedig úgy kellene, hogy lejöjjön, hogy sajnos terjed az a téves elképzelés, hogy <amit te írtál>.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
#95590400
törölt tag
válasz marcus.fenix #3 üzenetére
csodálom, h még nem jött egy vérpistikéző warezhuszározó, h lepopuli
stademagógozzon...
pedig egyébként ebben nagyon sok igazság van:
Majd ha mindenért annyi fog jutni, amennyi "jár", akkor nem lesz nehéz kifizetni ami "jár".
Addig viszont mindenkinek csak a szája "jár".
Ha a színtisztán etikailag nézzük, akkor ugye az, h nincs elég pénzed, nem jogosít fel arra téged, h "ellopd" (piha) mások szellemi (piha) termékét. ugyanakkor a megélhetési bűnözésre nemes vezetőink, országunk nagyjai, megválasztott szellemi vezetőink is sokszor legitimen hivatkoznak.
Lehet itt vérre menő harcot folytatni, kriminalizálni az internethasználók millióit (akik történetesen a kereszteshadjáratot indító cégeket is eltartják), vagy épp zöld ruhát és íjat adni a mumusra, a kérdés a jelenlegi hozzáállással sem pro sem kontra nem fog megoldódni, max amíg be nem köszönt a tejjel-mézzel folyó világbéke.
Részemről azt hiszem, h a fogyasztók igényeit kellene felmérni és meghozni a szükséges kedvezményeket, anyagi áldozatokat (ráadásul ez nem egy stagnáló ágazat, a bevételeik még így is folyamatosan nőnek). Egyrészt, mert a szórakoztatóipar szereptévesztésben leledzik már régóta, nem igényt akar kiszolgálni, hanem a kialakított igényeit szeretné, ha kiszolgálnák a saját fogyasztói. Előrelépés helyett pedig csak folyamatosan a homokba dugják a fejüket és megpróbálnak bebetonozni egy elavult terjesztési modellt.[ Szerkesztve ]
-
Alchemist
addikt
Majd gyűjtök egy kis száraz kenyeret Björninek, hogy éhen ne hajlon már...
Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
-
Zalaymate
senior tag
válasz #95590400 #21 üzenetére
Ennek az egész szerzői jogos problémának az lehet a megoldása, hogy normális kompromisszumot kellene kötni. Fizessünk a dolgokért valóban, de azért ne ilyen bődületes árakat....
Mi az, hogy egy CD, amin van 12-13 szám 3-4-5 ezer forintba kerül???
Mert hát ez egy átlag magyar embernek 2-3 napi költségvetése!
Szóval Ha normális áron lenne, én megvenném eredetiben.
Így a PC-s játékokat... 10K egy játékért??? áhh.... 2-3K-ért megvenném. annyit ér kb....
És ilyen áron szerintem ugrásszerűen megnőne a vevőszám is! Tehát a kiesés szinte minimális lenne....
[ Szerkesztve ]
(= Zala =)
-
Metalfan
senior tag
Azért pl a Death Metalosok igen elenyésző száma szereti az ABBA-t, köztük én sem, és többen vagyunk, mint 0.1%, ez utóbbit kikérem magunknak...
Teljes mértékben egytértek!
Kicsit érdekes, hogy a TPB-s srácok mit művelnek a tárgyaláson, remélem nem csak könnyelműségből csinálják
-
fordfairlane
veterán
Az online zeneboltok, ahol esetleg megvehetném külön az engem érdeklő számot, meg még mindig vicc kategória szerintem.
Technikailag már egyáltalán nem nehéz ilyet összehozni, és valószínűleg az online zeneboltok lesznek a jövő. Egyetlen nagy akadály tornyosul ezen dolgok előtt: A kiadók jelenlegi érdekszövetsége. Paradox módon az online boltok elterjedését, s az online zenebeszerzést talán pont a warez fogja segíteni, ha eléri a kritikus tömeget a CD vásárláshoz képest, méghozzá a zeneipar több szegmensében is.
x gon' give it to ya
-
Nkboy
senior tag
válasz Zalaymate #23 üzenetére
Ha egy zenei CD teszem azt 1000Ft-ba, egy játék DVD 3000Ft-ba kerülne, hidd el nem esne vissza jelentősen a torrentforgalom.
Hogy miért (természetesen ez az én saját véleményem)?
Mert mindig egyszerűbb letölteni, mint elmenni megvásárolni. Pl. mert fel kell szállni a buszra, ha vidéki be kell menni érte a városba, elmegy vele fél napja, a buszmegállótól kell gyalogolni 200 m-t stb stb stb, lehetne folytatni reggelig.Tudom a villanyszámla és az internet költségét fel lehet hozni ellenérvnek. De biztos vagyok benne, hogy a letöltő kiszámolja, hogy egy DVD letöltése Őneki csak ~2988Ft-ba van, és még a lakásból sem kellett kimozdulnia.
[ Szerkesztve ]
A fekete kormánylégzsák a bézs utastérben felér egy őszinte vallomással
-
ngabor2
nagyúr
az a baj, hogy nem lehet azt mondani egyértelműen, hogy drágák a lemezek, vagy hogy a lemezbevételekből túl sokat kapnak az egyes felek. átlag magyar fizetéshez képest az átlag magyarországon forgalmazott lemez drága. de a világ gazdagabbik felén ez nem feltétlen van így.
a lemezek árának egy egész kiépült hálózatot kell eltartani. ami baj, hogy a hálózat nem hajlandó összemenni, holott már nincs rá szükség ebben a formában. igaz, ez egyes részeinek nagy áldozattal járna, nem kapnának pénzt... de épp ez lenne a lényeg.
nem jó dolog a warez, asszem ebben mindannyian egyetértünk. viszont ha nagyon sarkítani akarunk, akkor "bele vagyunk kényszerítve" a warezba. pontosabban nem vagyunk belekényszerítve, mert választhatjuk azt is, hogy mindent megveszünk kipróbálás nélkül eredetiben, vagy nem veszünk semmit. a kiadók számára csak az előbbi az elfogadható, az egyszeri ember számára viszont a 3 opció megfelelő arányú keveréke.
-
fordfairlane
veterán
a lemezek árának egy egész kiépült hálózatot kell eltartani. ami baj, hogy a hálózat nem hajlandó összemenni, holott már nincs rá szükség ebben a formában. igaz, ez egyes részeinek nagy áldozattal járna, nem kapnának pénzt... de épp ez lenne a lényeg.
Régebben azt gondoltam, hogy a kiadók önként térnek át az online terjesztésre, de mára egyértelművé vált számomra, hogy a kiadók ezt nem akarják, többek közt azért, mert az online terjesztés felett sokkal kisebb a kontroll lehetőség, így a profit megosztásában is jóval kisebb szelethez jutnának ebben a modellben.
Egyre inkább úgy tűnik, hogy a paradigmaváltáshoz az fog elvezetni, ha egy két kiadómonstrum egyszerűen csődbemegy.
x gon' give it to ya
-
Metalfan
senior tag
válasz fordfairlane #28 üzenetére
Egyre inkább úgy tűnik, hogy a paradigmaváltáshoz az fog elvezetni, ha egy két kiadómonstrum egyszerűen csődbemegy.
Ha Oroszország WTO-csatlakozásába is bele tudtak szólni, akkor nem valószínűsítem, hogy ez hamar megtörténik.
-
fordfairlane
veterán
Amíg képesek rá, lefölözik az offline piacot, de amilyen tempóban terjednek a hordozható mp3 lejátszók, és az online zenebeszerzés (jelenleg Európában inkább az illegális változata), nem maradt már sok idejük. Nem tudok évszámot mondani, szerintem a régi modellnek egyszámjegyű évei vannak hátra. Az is lehet, hogy ez a mostani gazdasági válság fogja megadni a kegyelemdöfést.
[ Szerkesztve ]
x gon' give it to ya
-
Khan13
senior tag
-
Nkboy
senior tag
Ez eddig rendben is lenne, de az a kérdés, hogy online legálisan mennyibe kerülne? Mert ha még mindig soknak találja a letöltő, akkor ugyanoda lyukadunk ki, hogy olcsóbb torrentről leszedni, és tisztelet a kivételnek, de k*****a nem fogja érdekelni, hogy legális-e vagy sem. Hisz eddig sem érdekelte!
[ Szerkesztve ]
A fekete kormánylégzsák a bézs utastérben felér egy őszinte vallomással
-
tiv83us
veterán
Hmm...en hallgatok heavy metaltol kezdve, jazz-en at az operaig kb majdnem mindent. Az ABBA-t is csipem, szoval szerintem ez a besorolas csak az ilyen "elkotelezett" meg budiba is kimazolva jaro emberekre jellemzo, akik nem hogy eletstilusuknak tartanak egy mufajt, de meg egyesulnek is vele
Always Outnumbered, Never Outgunned
-
Tomate
veterán
A google amúgy tényleg, jó torrent keresésre Beírod amit szeretnél, mögé biggyeszted, hogy torrent és már szedheted is.
-
negyedes
addikt
Hany filmel furodtem be, hogy megneztem es leszetem de kegyetlenul szar volt a film ......pedig a trailer az hot vagany volt.
Filmben en a dokumentum filmeket szeretem eredetiben a polcomon latni, de van olyan amit nem szedtem le es elmentem a moziba megnezni es utanna se szedtem le.
Zeneben is jok az eredetiek.......de azert multkor lattam egy nagyaruhazban, hogy van Metallica kollekson megnezem mennyi........atszamolva tobb mint 25 ezer HUF az ara 7 nyomorek cdnek semmi extra csak egy karton doboz amibe benne van. . Ez nem rablas? Azert jo lenne ha viszzafognak az arukat.
Három dolog biztos az életben: az adó, a halál és az adatvesztés. - Baráth Gábor
-
Lenry
félisten
a trailer arra jó, hogy elvigyen a moziba... semmi olyan nincs benne, amiből kiderülne, hogy milyen a film...
vagy a másik, amikor semmi nem derül ki a filmből.... Star Trek film trailerje... hegesztenek... és ennyi
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
-
corlagon
senior tag
válasz fordfairlane #28 üzenetére
Abszolut egyetertek, sztem ez egy eselytelen haboru kiadoi reszrol es erthetetlennek tartom hogy miert nem probaljak megerteni es felhasznalni inkabb a technologiat a sajat javukra a struccpolitika helyett. Aki vagja az angolt es van ideje, olvassa el ezt- a legjobb cikk a temaban sztem.
-
olizsoli
tag
Ehhez a témához annyit tudnék hozzáfűzni, hogy amíg lesz szórakoztatóipar, addig élni fog az ebből az iparágból való termékek másolása is...
Ami pedig a "megfizethetetlen zenei CD árakat" illeti, amelyek szerintem is megfizethetetlenek, és azzal érvelnek, hogy azok külföldön "filléreknek" számítanak...
Ez az érv csak a külföldi előadókra lenne mentség, viszont a magyar előadók is ennyiért, vagy még többért árulják lemezeiket, de ez szintén nem az ő, hanem a kiadók hibája ugyanis az előadók gyakorlatilag 100-200ft-ot kapnak belőle példányonként, és a mardék 3-4 ezer forint a kiadójé, a boritótervezőjé stb stb...
Egy CD-ért a reális ár a kiadói plusszal(beleszámítva a borítót és annak esetleg nyomtatását a cd-re) körülbelül 1500FT körül lenne, max 2000.
Emelett koncertezni is járnak amelyekért ismét súlyos pénzeket akaszthatnak le.
A filmeknél hasonló a helyzet...
A játékoknál szintén, bár ott a licenszekkel is néha gondba vannak(lásd FEAR2 esete).
Ha a kiadókra tudnának valahogy hatni, akkor mindenki boldog lenne, senki sem sírna se azért, hogy miért másolják, meg, hogy miért töltik le, sem azért, hogy mennyire drága és, hogy ez mennyire nem éri meg az árát...[ Szerkesztve ]
Az élet csak egy szar játék jó grafikával...
-
#95561216
törölt tag
Én filmeket, sorozatos dvd-ket meg szoktam venni, ha engedi a keret, de elötte mindig megnézem, ha (blogos) kritikák alapján megéri akkor moziban, ha nem biztos, akkor letöltve. Említi valaki a Star Treket, na azt pl kritika nélkül nézem moziban De sajnos volt olyan is, hogy fél évre előre vártam a filmet, erre itthon nem is adták moziban (Serenity). Akkor kicsit bedurciztam, és jó darabig nem mentem mozi közelébe se.
-
hemaka
nagyúr
haha, jót nevettem ezeken a visszaszólásokon.
-
attila9988
őstag
Azon 0,1% tagja vagy aki nem szereti az ABBA-t, akár magában, akár feldolgozásban.
Ezt hogy számoltad ki? Szerintem elég sokan vagyunk, én sem szeretem semmilyen formában az abba -t..
„Csak az apró titkokat kell védeni. A nagy felfedezéseket a nyilvánosság hitetlensége védi.” (Marshall McLuhan)
-
attila9988
őstag
-
delta9
senior tag
A kiadóra jelenleg azért is szükség van, mert neki van meg a megfelelõ kapcsolati tõkéje meg pénze. Ha kezdõ zenekarként megírsz egy albumot, mondjuk 10-12 dalt, akkor be kell menni a stúdióba felvenni azt. Persze jelen esetben a hangszeres zenélésre gondolok, az elektronikus zenéknél sokkal egyszerûbb a helyzet. Egy albumnyi zene felvételéhez kb. 2 millió forintra van szükség minimum. Ebben nincs benne sem a hangszerek, sem az erõsítõk sem az esetlegesen használt effektek költsége. Magamból kiindulva a hangszer kb. 300ezer forint volt, az erõsítõ kb. 170ezer volt használtan, a pedálok pedig kb. 40ezer (és ez mindössze 2 db pedál). Ez még meg volt önerõbõl, mint a zenekar többi tagjának a saját felszerelése, de még ehhez is kölcsön kell kérnie egy átlag magyar zenésznek átlag magyar fizetéshez viszonyítva. Tudom, hogy gitárt lehet már 40ezerért is kapni, de sajnos itt is igaz, hogy egy kis minõségi javulás eléréséhez majdnem exponenciális költségek járnak, és stúdióban nagyon megnõnek a hallható különbségek az olcsó és a drága felszerelések között. Ha a kiadó lát a zenében fantáziát, akkor finanszírozza a stúdiót, a sokszorosítást és a terjesztést, amik horribilis költségek az átlag zenész számára, ti. amíg feltörekvõ zenekarról van szó, addig ezeket önköltségbõl kellene finanszírozni, ami még egy egész zenekarnak is túl nagy anyagi teher. Ha minden zenekari tagra számolunk egy fél milliós eszköz költséget, akkor az egy öttagú zenekarnál 2.5 millió + 2 millió stúdió + 2-3 millió sokszorosítási és terjesztési ktg. Most kb 6-7 milliónál tartunk, hogy egy kezdõ zenekar elsõ albuma megjelenhessen. Ez lehetetlen helyzet, amellett, hogy minden zenekari tag finanszírozza a saját felszerelését, még akkor is kb. 4.5 milliót kellene sokszorosításra és terjesztésre költeni. És ha nincs kiadó, akkor ez mind-mind önköltség, amit elõre ki kell fizetni, még ha(!) utólag be is hozza az árát.
Nyilván minden épeszû zenész tudja, hogy ma már nem lehet a lemezeladásokból megélni, mi is kiadó nélkül, szerzõi kiadásban (önköltség) mentünk stúdióba, és a Hammer Records volt a terjesztõnk, de megegyeztünk velük, hogy ingyenesen is letölthetõvé tehetjük mp3-ban, a terjesztõ pedig újságmellékletként kinyomta -- ha jól emlékszem -- 20ezer példányban. Itt még ugye nem keletkezik semmi bevétel, de eddig volt 6-7 milliós befektetés. Ekkor kezdõdik el a klubozás, koncertezés, ami bevételt tud termelni. Nos, kell egy autó, amibe belefér egy komplett dobfelszerelés, gitárok, erõsítõk, énekcucc stb. Megint elköltöttünk néhány milliót egy kis puttonyosra, hogy egyáltalán el tudjunk menni a koncertek helyszínére. Ha egy koncertért kapunk 30ezret plusz utiktg-et, már örülünk, annak ellenére, hogy általában minimum egy másik zenekarral megyünk, hogy egy 3 órás mûsort megkapjon a közönség, aki megvette a jegyeket, de a klubtulajdonos nem fog 2×30 ezret kifizetni, hanem mondjuk 40-45-öt. Két zenekarnak...
Ha mondjuk számolunk egy 10 milliós összköltséget, akkor kb 334 koncert után kezd nyereségessé válni a dolog (30-15 ezer bevétellel számolva a fõ és az elõzenekarra), és ezen nem változtat az (és nem is vígasztal) , hogy megdughatok 2-3 tinilányt koncert után (ami egyébként nem igaz, mert nem az a jellemzõ, hogy a nem mainstream zenekarok koncertjei tömve lennének groupiekkal). A cca. 334 koncertet, ha heti 3 bulival számolunk (ami soknak számít, inkább az 1-2 az általános, de az is akkor, ha a koncertszervezõ a topon van, és még mindig nem mainstream zenekarról beszélek, hanem kezdõ, de minõségi zenérõl) az kb. 111 hét, azaz 2 év. Csakhogy egy kezdõ zenekarnak addigra már a második albumának kellene megjelennie, hogy ne unják meg, és ne menjen a süllyesztõbe, közben az autónak is vannak folyamatos költségei, plusz promóciós anyagok (plakát, szórólap) költségei is felmerülhetnek, mert nem minden klub biztosítja ezt alanyi jogon.Na ez mondjuk jó hosszú lett, bocs mindnekitõl, megpróbáltam minden infót belesûríteni, ami egy zenekar és kiadó kapcsán felmerülhet, de még így is lehet, hogy itt-ott kifelejtettem dolgokat és persze ez kizárólag saját tapasztalat, tehát többé-kevésbé egy olyan zenekarra vonatkozik, ahol a klasszikus dob-basszus-2 gitár-ének felállás mûködik és elsõsorban Magyarországi viszonylatokról írtam.
-
azbest
félisten
Láthatóan van igény a torrentre (otthoni szórakozásra).
Mi akadályozza meg a kiadókat, hogy kereskedelmi torrentet oldalt indítsanak?
A terjesztési költség minimális... elég egy (néhány) példányban seedelniük, azután a felhasználók közt eloszlik a terhelés.A drm szutyok technológiával megoldható, hogy bárki letölthesse, de csak az játszhassa le, aki fizetett érte.
Persze így a nézők közvetlenül ki tudnák mutatni, hogy mi az ami kell nekik. Most, ha valakinek ilyen szórakozásra van igénye, akkor a bolti korlátozottabb választékból kénytelen vásárolni, ami nem feltétlen tükrözi a minőséget (a kupacból a legkevésbé rossz termék kiválasztása).
Mikor egy újabb film/sorozatrész esetén több tízezren töltik egyszerre biztosan megérne néhány $ -t a nézőknek a garantált minőség. Vagy ahogy a zeneboltok esetében, itt is lehetne előfizetéses, korlátlan használat. (csak néz, nem kiír)
(#46) delta9:
a kiadókra csak a pénzük miatt van szükség... de a módszereik és céljaik miatt nem is a minőség, hanem a pénzcsinálás a céljuk. Adnak pénzt (vagy éppen építenek stúdiót, hogy az is önköltségen menjen), és cserébe a bevétel nagyrésze az övék...
uzsora?[ Szerkesztve ]
-
delta9
senior tag
Lehet uzsorának is hívni, de igazából arra akartam rávilágítani, hogy egy kezdő zenekarnak nagyon kevés az esélye, hogy önerőből bármit is elérjen, úgy, hogy közben minden tagnak van főállása, és abból próbálja finanszírozni azt, hogy minőséget tudjon adni az embereknek. Nekünk is az volt a szerencsénk, hogy az énekes már régi koncertszervező, így óriási kapcsolati tőkével rendelkezik a zeneipar ezen szegmensében, a másik gitáros meg ügyvéd, így anyagilag leginkább ő tudott befektetni a zenekarba, illetve a stúdiót képviselte egy jogi hercehurcában, amit lebartereztünk stúdióidőben. Illetve, hogy léteznek még olyan segítőkész és rugalmas emberek, mint pl. a Hartmann 'Yeti' Kristóf a Hammernél.
De egy tehetséges, jó zenét játszó önálló keresettel és kapcsolatokkal még nem igazán rendelkező, 18 évesekből álló zenekarnak kiadó nélkül semmi esélye, hogy racionális időn belül megismertesse magát a közönséggel. Hosszú távon persze működik a dolog, hogy minden zenei fórumon hirdetik létezésüket és promózzák a zenekart, de próbateremben minimális ktg-ből felvett zenei anyag az nem üti meg azt a minőséget, amit te megszoktál, mikor meghallgatsz egy stúdióalbumot.
Szóval nagyon sok pénz kell egy ilyen zenei album elkészítéséhez és terjesztéséhez. Viszont igaz is meg nem is, amit mondasz, éppen azért, mert egy kiadó az egyrészt egy gazdasági társaság, profitorientált, viszont tévedsz a minőséggel kapcsolatban, éppen azért, mert ha nem megfelelő minőséget tesz le az asztalra, azt senki sem fogja meghallgatni, megvenni. Ráadásul a saját presztízsét is aláása a rossz minőséggel. A céljuk persze egyértelműen a pénz, ezt nem nehéz belátni. Meghallgatja a demót, fantázát lát benne, befektet 10 milliót és azt szeretné viszontlátni haszonnal együtt. Hiszen ezért fektet be a zenekarba. Stúdiót is építhet, ha éppen van cca. 50-80 milliója erre a célra.
A baj az, hogy én, aki viszonylag benne van (volt) ebben a témában, nem tudok okos megoldást mondani. De abban eléggé biztos vagyok, hogy kiadók nélkül a kezdő zenekarok halálra vannak ítélve, ha nincs megfelelő anyagi hátterük, márpedig Magyarországon általában nincs.
-
FefeeX
veterán
válasz attila9988 #44 üzenetére
Látom nálad értelmezési gondok vannak...
-
azbest
félisten
Általában a zenészeknek és a közönségnek is a kiadóval szokott konfliktusa lenni... főleg a nagyokra gondolok, akik általában ott tesznek keresztbe a terjesztés modernizálásának ahol csak lehet... úgy emlékszem az iTunesban vett zenék árából is csupán pár cent a terjesztő haszna, és mégis megéri nekik... a kiadók meg saját terjesztési modelljüket nem nagyon változtatják, pedig nagyot kaszálhatnának vele (értelmes árak mellett is).
Egyébként nemrég láttam egy videót, hogy néhány zenekar közösen alakított ki stúdiót, mert nem volt pénzük... nem találom a linket
Az biztos, hogy kisebb piacon nehezebb csak ebből élni.Csak kíváncsiságból: mennyi idő volt felvenni a lemezt?
Neten keresgélve egész értelmes árakat láttam a Magyar Rádió stúdióira [link]
(116, 280, 308 négyzetméteres stúdiók felszereléssel 13e, 24e, 19e / óra árakon)Minőség alatt nem a stúdió minőségére, hanem a "zene" minőségére gondoltam a tucat blondie énekesnők és a hasonlóan magasröptű tartalmat szolgáltató csinált csapatokra utalva
Új hozzászólás Aktív témák
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Késik a következő S24 Ultra kamerafrissítés?
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Yettel topik
- Milyen egeret válasszak?
- Tudományos Pandémia Klub
- Gitáros topic
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- Honor 90 - modellalkat
- Escape from Tarkov
- További aktív témák...
- Intel I7 13700K 16mag/24szál - Új, Tesztelt - Eladó! 128.000.-
- Intel I5 13600KF 14mag/20szál - Új, Tesztelt - Eladó! 89.900.-
- 100db 4WORLD - 08529 - SATA3 KÁBEL 45CM - RED Új
- Sony PlayStation 5 (PS5) Játékkonzol csomag
- SK Hynix Platinum P41 2 TB M.2 NVME PCI-E 4.0 x4 - Új, Tesztelt - 7000-6500 MBs - Eladó!