- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mozilla Firefox
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 11
- Linux haladóknak
- Videó stream letöltése
- Windows Insider Program
- Milyen NAS-t vegyek?
- A Microsoft beszállt a világ legnagyobb karbonmentesítő projektjébe
- Hálózati / IP kamera
Új hozzászólás Aktív témák
-
#67688960
törölt tag
ennél már csak az a jobb amikor azt mondja valaki hogy nem jó a sebességmérő mert a gps-e nem ennyit mutat
a tempomat is csak elméleti 30-at fog tartani, ami gyakorlatilag a mérési pontatlanságból eredően simán lehet 29-31 között
majd max átírják a szoftvert hogy verje át őket és ha sebmérő már 30-at mutat akkor is aktiválja a tempomatot hogy ne idegeskedjenek a drága felhasználók, inkább majd felhívják erre a figyelmet a speckóban
biztos jót vihogtak a németek magukban -
E770
aktív tag
-
brumi1024
veterán
Nem teljesen, amire te gondolsz az az objektív felelősség alsó határa. 35 km/h-nál is büntethetnek, de olyankor leginkább helyszínen van értelme, mert nincs objektív felelősség. [link]
(#36) nfsu17: Set - Resume - Cancel - + - - gombjai vannak a tempomatnak. 30 km/h felett tudod aktiválni (Set/Resume), a Set-tel az aktuális sebességre tudod állítani, a Resume az utoljára beadott sebességet állítja vissza, a Cancel értelemszerűen törli ezt, a +/- pedig a beállított sebességet növeli/csökkenti. Illetve előre is be lehet állítani a sebességet majd aktiválni a tempomatot, de ennek sok hasznát nem látom. Ha a képen látható distance bütyök is megtalálható a tempomaton, akkor azzal állítod a követőtempomat által tartandó távolságot az forgalomban előtted lévő autótól.
-
nfsu17
veterán
kérdeznék.
itt ugye nem olyan tempomatról beszélünk (ha van ilyen), hogy kijárok a garázsból, elindulok 10-el, majd benyomom (nyomnám) a tempomatot 30-ra és az autó magától felveszi ezt a tempót?
itt a tempomat olyan, hogy megyek 30-al (pontosan), majd ON, és tartja a tempót?
első esetben még lehetne is ez probléma, de ha ez tényleg köztudott gond lenne, akkor 31-re kell aktiválni és kész... a trafi is több mint 1km/h hibahatárral dolgozik.
második esetben meg a kedves autós állandóan azt nézi, hogy most 1km/h-ként elérje a 30-at (28-29-30) és azonnal nyomja a tempomatot (amit nem fog engedni)?
még véletlenül sem lépi át a 30-at 31-re, mert utána már tudná kapcsolni a 30-at.még ha a hiba létezik is (ezek szerint igen), ennek valós problémája kb annyi, mint hogy a mobilon a százalékos kijelzés most valóban annyi-e, vagy eggyel kevesebb.
mint ha számítana, hogy 98%-on van a teló, vagy 97%-on.
közben meg a valós érték lehet hogy 85% -
kisfurko
senior tag
Szerintem lehet egyenlőségjel hiba is, és kerekítési hiba is. Előbbi (ami sokkal valószínűtlenebb) jó kerekítés után, utóbbi meg rosszul kerekít, majd a reláció helyes (de az input már rossz a relációhoz).
A legrosszabb esetben a timer értékét küldik a buszra, aztán mindenki saját maga konvertálja sebességre -
csibe1
addikt
Szorosabb együttműködést tervez a Mercedes és a Renault-Nissan
Lassan már nem jelent semmit, hogy milyen embléma van a jármű elején.Itt is kezd megjelenni a matricázás, mint a mobiloknál.A lényeg a profit, vedd meg aztán pár év múlva ha lejárt a gari akkor majd egy másikat.
Amúgy jó látni, hogy milyen kényelmessé teszik embereket (vagy csak szeretnék) manapság.
Ahogy előttem is írták, valószínüleg nem véletlenül van kint a 30-as tábla bizonyos helyeken (lakóövezet,iskola stb.), ott nem ártana fokozottan figyelni, és nem tempomattal áthajtani.
A tempomat szvsz inkább az autópályára való. -
kisfurko
senior tag
Én meg kétlem a lebegőpontost, mert vagy egy impulzusszámlálóból jön a szám, vagy egy ADC-ből. Aztán nem is kell akkora tartomány, bőven jó a lineáris ábrázolás, pl. fixpontos.
Szerintem nem szaggatna, mert van annyira jó a szabályozás, hogy a célérték (javítson ki valaki szabályozástechnikában otthon levő, ha van jobb szó, mert én már nem emlékszem) távolságának a mértékében ad gázt, illetve vesz el. Legalábbis a mienk intenzíven kezd gyorsítani 100-ról 130-ra, de a végfele már szépen visszavesz, nem lő túl sose. Ha meg 120-nál aktiválom, akkor nem is kezdi már intenzíven, ahogy azt egy normális szabályozásnak tennie kell. Ja, és ez nem a motor gyengesége miatt van, ugyanez van 50 és 100 között is.
De abban egyetértek, hogy tuti nem sima int a sebesség -
kisfurko
senior tag
Gyakorlati jelentősége nincsen a dolognak, de eléggé gáz a válasz. Egyrészt, lehetett volna a kezelési útmutatóhoz egy hibajavítást adni, másrészt el lehetett volna ismerni, és egy frissítéssel javítani. Nem, ehelyett jön a "mindig így szállok le".
Nem értem, egyeseknek hogy nem tűnik fel, hogy 31-nél lehet bekapcsolni (vagyis 31-et mutat aktiválás után), de 30-ra is lehet állítani (és itt most nem a 30 a fontos, lehetne 70 is az alsó határ, ezt reklamáljátok a managereknél). Hol ebben a logika? Persze, lehet a hiba a tempomat aktiváló kódban is, ami pl. felfele kerekíti a pillanatnyi értéket (biztos, ami biztos, nehogy nulla legyen).
Nekünk, hozzáértőknek, csak az a gondunk, hogy mennyit érhet az egész minőségbiztosítás, ha ilyen egyszerű dolgok sem a specifikáció szerint működnek, vagy nem veszik észre, hogy a specifikációk nincsenek összhangban egymással. Egy ilyen nüansznyinak tűnő hiba határhelyzetben életveszélyes is lehet akár.
A mi autónk pl. légzsák hibát jelzett, mert voltam olyan elvetemült, hogy a forró autóba ülve egyből lehúztam az ablakokat és miközben azok mentek lefele, közben mertem gyújtást adni... Szervízbe kellett menni, hogy kitöröljék a hibát. Ja, nem francia, hanem VW konszernes. Majd kipróbálom ezt a tempomatot is, hátha nekünk is jár ez a feature. -
Cathulhu
addikt
Itt szerintem nem a hiba felháborító (amúgy számomra érdekes lenne, ha a sebességet a szoftver egész számként kezelné, ha viszont lebegőpontos, akkor már a relációs jel magyarázat nem életképes).
Engem a hivatalos válasz ami elszomorít, arrogáns és lekezelő, mintha valami politikus írta volna. -
LordX
veterán
Kétlem, hogy egészpontos ábrázolással működne a tempomat; eléggé szaggatna a pályán a gép. Ezáltal hülyeség, hogy nagyobb helyett nagyobb-egyelőt kéne használni. Ha csak 32 bites float-on ábrázolják, akkor 1.9e-06 méretű a különbség. 2 mm / óra.
-
#06658560
törölt tag
Valószínűleg a sebességmérőnek sok köze nincs a tempomathoz- utóbbi leginkább fokozatból és motorfordulatszámból dolgozik, előbbi a kerék forgási sebességéből.
""ráadásul a valós sebesség függ a használt felnimérettől, de még a gumiabroncstól is"
Ennek semmi köze az ügyhöz"Annyiban de, hogy egy autó, n felniméret és gumiméret, nincs mindegyikhez állandóan hozzáigazítva a rendszer sebességmérésnél-akár már téli-nyári gumi között lehet n százalék. Plusz mehetnek nagyobb kerekek is a gép alá, amit elvileg utólag is kicserélhet a delikvens. Amennyiben pedig ehhez nem állítják után az elektronikát, akkor nem egy km/h, hanem több eltérés is adódhat a tempomat valós kapcsolási pontjához.
Ezen a ponton a gumiabroncsok légnyomása is figyelembe veendő, a jármű terhelésével egyetemben. Egy 50kg-os anyuka egyedül, vagy három nehézsúlyú díjbírkózó, plusz csomagok két hétre, plusz tetőbox megpakolva, nem ugyan azt a hatást fejti ki a rendszerre."A user manual cikkben idézett része szerint balról zárt intervallumról lenne szó, vagyis nem, a 31 nem jó alsó határnak, csak a 30."
Ez igaz, viszont nem tudjuk mi a valós érték: plusz nekem ez a 31 eléggé gyanús, hogy a digitális jelfeldolgozás irányába kacsintgat: 2^5-1. esetleg elég csak egyetlen bitet figyelni ahhoz, hogy kapcsolni lehessen, nem kell ötöt.
-
hibavissza
veterán
Inkább a 150-200 E km között elkopó vezérműtengelyt emelném ki a sok-sok hiba közül. Hogy a harapós ló vegye őket a szájába.
-
Tusak85
csendes tag
-
Zirowe
nagyúr
Geniar főleg azokban a városokban élő Audi tulajdonosokat félti, amelyekben sok a 30-as tábla és övezet
Ez az, amit sosem értettem: attól még, hogy az a max megengedett, még nem kötelező annyival mennyi, lehet nyugodtan kevesebbel is.
-
Elmondom, hogy valójában ez hogy történt. A menedzser kér a fejlesztőktől egy pichart-ot, amin rajta van, hogy mennyire király a szoftver (minden zöld és minden 100%-os). Ezt megmutatja a többi menedzsernek, akik elismerően bólogatnak és boldogan csengetik ki a pénzt, és mindenki happy. A kód review még jobb
.
-
-
őszintén irigylem a problémáit.
-
weiss
addikt
Másrészről hozzátette, hogy ilyen jellegű hibák a többszörösen ellenőrzött fejlesztői környezet révén nem is fordulhatnak elő.
-
E770
aktív tag
egy bölcsésztől (bocsánat tőlük) még elnézné az ember filozófiai okoskodásnak
de a műszaki világban valaha járt nem lehet olyan egyszerű gondolkodású, hogy relációs programozási hibának gondolja eztez az egész szerintem jó kórképe a mai világ torzult felfogásának, attól hogy valamit most digitálisan (parasztvakítva) "pontosabban" látsz, attól még a világ nem lesz más
analóg műszeren még volt leolvasási hiba, jobban helyre tette a mérési pontosság vs. valóság kérdésétki gondolja/várja el, hogy pontosan "pontosan" működjön, amikor azt se tudja mi a pontos, valós és melyek a lehetőségek, azaz ha 30-nál beállított a tempomatot, akkor majd mindig csak is 30-val és soha nem több ne legyen a sebesség, se fekvőrendőrön, se máskor (meglehetne persze csinálni, nem picit drágábban de minek)
annyi hiba mégiscsak került a gépezetbe, hogy jobban kell vakítani a sofőrt, ha már ennyire tud hinni a műszerfalnak, a valóság meg úgyis tökmindegy
-
dabadab
titán
"pedig ez az egész téma inkább valami paródia"
Az eredeti post azért nem igazán komoly bugreport volt, hanem a dolgot csak illusztrációnak szánta arra, hogy milyen kevésbé szembetűnő hibákba lehet belefutni meg hogy ez milyen diszkrepenciákat okozhat egy komplex rendszerben.
-
E770
aktív tag
pedig ez az egész téma inkább valami paródia,
mert hát mit számít egy fiktív (kijelzett) érték +/- 1 egysége?az senkit nem zavar, hogy a hűtővíz, stb. értékek kijelzése sokkal nagyobb marketing torzításon megy át, mint ez a tartomány (amikor 90 C fokot mutat a műszer, akkor lehet a valós mért érték 72; 76; 83; 88; 92; ...
örök igazság: a műszerfal nem a valós élő adatok kijelzésére, hanem a vezető parasztvakítására van
(akit érdekel a valós mért adat, az foglalkozzon az ODB interfészekkel) -
dabadab
titán
Engem valahogy nem nagyon győzött meg a AH válasza, mivel láthatóan olyasvalaki írta, akinek sok köze nincs a vezérlőszoftver fejlesztéséhez és láthatóan a problémát sem igazán érti:
"Az autó kilométerórája felfelé csal egy hatóságilag megengedett tartományon belül"
Ez az egy, ami valamennyire plauzibilis, bár ezzel is van probléma: ha harmincra van beállítva a tempomat, akkor harminccal kellene mennie, amit 31-nek kellene kijeleznie a sebességmérőnek - de ahogy elnéztem, nem ezt teszi.
"ráadásul a valós sebesség függ a használt felnimérettől, de még a gumiabroncstól is"
Ennek semmi köze az ügyhöz.
"Az Audik tempomatjának 30 km/h sebességtől kell engedélyezniük a tempomat használatát. Ebbe belefér a 31."
A user manual cikkben idézett része szerint balról zárt intervallumról lenne szó, vagyis nem, a 31 nem jó alsó határnak, csak a 30.
-
sz.balazs.95
veterán
némileg off:
az a Merci k***ajól néz ki! -
turbuczn
tag
Tragédia, most mi lesz a tulajokkal!? Szét fogják perelni az Audit!
Ez egy borzasztó nagy hiba, így nem lehet autót vezetni, elképzelhetetlennek tartom, hogy valaki így Audit vegyen valaha! XD -
E770
aktív tag
nagyon humoros, de szerintem a tesztelő hülyesége ez, nem pedig feltétlen hiba
ha publikálnák a fejlesztői doksit, amiben pont ilyen működés van specifikálva sőt még indokolva is, hogy miért, akkor nem egyszerű relációs kérdéssé degradálnának egy sosem ilyen egyszerű műszaki kérdést -
E770
aktív tag
fejből nem tudtam, most megnéztem:
itthon 30km/h-s táblánál 46km/h-nál büntetnek először
Gyorshajtás büntetés kalkulátor 2015
A sebességhatár: 30 km/óra
A sebességed: 46 km/óra
A túllépés nagysága: 16 km/óra
Előéleti pontok száma: 4 pont
A várható pénzbüntetés: 30000 Ftjavítva
-
Ó, te jó ég. Micsoda ész, ez egy zseni, hogy ezt felfedezte. (A Subarun is ugyanígy működik tempomat
)
A többiről már nem is írok (félteni az autósokat 31-től, amikor 31-es óraállásnál jó, ha 28-cal mennek valójában)...
-
E770
aktív tag
tehát 31-gyel kell menni, hogy 30-ra állíthassa a tempomatot?
Úristen !nem is értem, miért nem mértek tört értékeket, felháborító ez az egészre való kerekítés
Új hozzászólás Aktív témák
it Menet közben tűnt fel a hibát publikáló autósnak, hogy valami nincs rendben. Az autógyár elárulta, miért nem létezik a probléma.
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Robogó, kismotor
- Samsung LCD és LED TV-k
- EAFC 25
- Eredeti játékok OFF topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- TCL LCD és LED TV-k
- Gaming notebook topik
- Milyen autót vegyek?
- További aktív témák...
- Apple iPhone 12 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X3D 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Frederick Forsythe: Isten ökle (nem olvasott)
- HP ProBook 430 G3 laptop Pentium 4405U CPU (hibás)
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B450 R7 5700X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Zalman Z1 Seasonic 650W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest