Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
A Módszertan bekezdésben leírtak nagyon fontosak, és nehézkessé teszik a cikk kommentálását is. Szóval ja, nem reprezentatív mintán végzett kutatással mit lehet kezdeni? Igazán semmit. Ráadásul nem az elemszám a gond, hanem a sokaság forrása.
-
addikt
"Viszont sajnos még »importálják« a marketingeszközöket, hiszen ennek a pénznek a jelentős része a Facebookhoz és a Google-hoz kerül.”
Nem értem miért, de még mindig ott vannak leragadva, hogy a Google, Facebook stb. bevételeit nézegetik, elemezgetik, megy az osztás-szorzás és jön a végeredmény: azta, ez qrva sok és mé viszik el.
Olyan átfogó elemzésnek lenne értelme, amiből kiderül, hogy az adott hirdetőnek mennyivel növekszik a bevétele az ilyen hirdetésekből. Márpedig jó esetben a hazai KKV bevételekből busásan részesül az államkassza, csak ez valahogy mindig lemarad.
Konkrét példa a saját tapasztalataim alapján. Ügyesen beállított 4-5 ezres adwords és/vagy facebook kampány nálam a hirdetés összegének a 10-20 szorosát hozza be, amit vastagon leadózok ugyebár. Most akkor megéri vagy sem? Szerintem mindenki jól jár.
Persze leginkább a "marketing commando"-k panaszkodnak, a már eladhatatlan e-mail listáikkal és az erőltetett ügyfélkövető módszereikkel, mert nekik valóban egyre rosszabbul megy -