Keresés

Hozzászólok Aktív témák

  • AndrewBlase

    senior tag

    Még az a jó, hogy péntek óta ezt szajkózza a sajtó, a Volánbusz propaganda fészbukvideóján is megjelent pénteken, de mi, buszsofőrök még csak szóbeszédből tudunk róla, a rendelet még nem jött ki.

    A menetjegyek/bérletek 50 km-ig 5, felette 10 km-es szakaszokra vannak bontva, és igen, ha a távolság akár 100 m-el is, de meghaladja az adott kmövezetet, eggyel nagyobbat kell venni. A távolság a menetrendek.hu oldalon leolvasható a felszállás/leszállás adatok megadása után a megfelelő járatra (időpontra) kattintva. Ugyanitt a jegy ára is olvasható.

    Hja, és aki teheti, maradjon otthon! ;)

    [ Szerkesztve ]

    Miért mindig én???

  • AndrewBlase

    senior tag

    Ne általánosítsunk, kérem szépen! Például én se csináltam még ilyet sose. Ha kapok borravalót, azt külön megköszönöm, de akkor is megköszönöm a jegy vásárlást, ha nincs jatt.

    Ha ilyen (remélem egyedi) esettel találkozol, jelezd azt valamilyen formában (telefon, mail, stb) valamelyik volán központba, tutira K fogják vizsgálni.

    Miért mindig én???

  • AndrewBlase

    senior tag

    Igen, kell.

    És igen, nem gondoltak arra, hogy elég sok embernek nincs is okostelefonja, ha van is, kezelési tudása kimerül a telefon felvételében, és nem feltétlenül van mindenkinek korlátlan mobilnetje, ami így hó vége felé akár el is fogyhat.
    A szándék megvan, de jobb lett volna ezt úgy indítani, hogy nem mostantól ez van, és kész, hanem kellett volna némi utas (és sofőr) tájékoztatás, hogy hahó ez lesz X nap múlva, tessék felkészülni. :((

    Miért mindig én???

  • AndrewBlase

    senior tag

    Nem, nem lesz X nap múlva okostelefonja.

    De legalább nem nézne értetlenül az utas, hogy ő most akkor hogy fog utazni. Még esetleg fent is észbe kapnak, és csinálnak valamit.
    És nem csak az idősek (nyugdíjasok) esnek bele az általam sorolták közé.
    Ma is volt 2 utas eddig, az egyiknek van okostelefonja, nincs bankkártyája. Bukta. A másiknak is van, de nincs rajta net. Bukta. Mindketten 40-es korosztályba tartoztak.
    Számos olyan 40-50-es ismerősöm van, akinek csak butafonja van.

    joey04:
    A QR kódot egyszer kell leolvasni, annak segítségével telepíthető a Siklós vagy a Nemzeti mobilfizetési app. Onnantól kezdve regisztrációt követően alapból lehet megvenni a jegyet, akár 1 nappal korábban is.
    A jegyeket bérleteket nem mi ellenőrizzük mostantól, hanem majd az ellenőr. Ha jön.

    ***
    De ma már azt látom, hogy tényleg csak azok jönnek, akiknek muszáj.

    Miért mindig én???

  • AndrewBlase

    senior tag

    Alaptézised szerint a menetrendek.hu-n található információk pontosak, ha jól értem.

    Elárulok egy titkot. Közel sem tökéletes. Most a kedvedért megnéztem egy pár olyan viszonylatot, amiről tudom, hogy egyik fajta jegykiadógéppel ennyi az ára, a másikkal amannyi, pedig centiméterre ugyanazt az útvonalat járjuk be. És voálá, eltérés mutatkozik ott is. (Ha érdekel, privátban küldök konkrétumra példát.)
    A buszsofőr nem tetszése szerint üti be a km-t, felszálló és leszállóhelyet állít be. Arról, hogy a gépbe mi van beállítva, nem tehet, nem is tud belepiszkálni. A gép szerinti bevételt pedig le kell adni, nem dönthet úgy, hogy ez a jegy csak 310 Ft lesz, mert a másik jegykiadón csak 14,2 km, nem pedig 370 Ft, mert ez meg 15,2 km-t mutat. (Ha meg azt tapasztalod, hogy a sofőr a saját szakállára dolgozik, (jelen példánál maradva 20 km-es díjat mond, ami 370Ft, de csak 15 km-es jegyet ad, ami 310 Ft) be kell panaszolni.)

    Olyan előfordulhat, hogy egy adott településen több megálló is van, és ugrik közte a tarifa, és ha a kedves utas csak azt mondja, hogy Mucsajröcsöge, egyik sofőr a Káposztásdülői megállót üti be, a másik a Recsegepusztai elágazást, és hopp, már ugrott is a jegyár, pedig ugyanúgy Mucsajröcsögére szól a jegy. Ebben az esetben az utasnál a user error. (Más kérdés, hogy ha a sofőr már fejből tudja, hogy tarifaugrás van, rákérdezhet (mint ahogy én is teszek), hogy melyik megállóba kéri.)

    Az ellenőrzésről...
    Többféle variációt hallottam/olvastam.
    - Egyik szerint a sofőr nem ellenőrizheti, nem is tudja, hiszen kordonok közé van zárva (2 méterről meg hiába mutogat a kedves utas valamit, ember legyen a talpán aki ekkora távolságból egy mobil kijelzőjéről le tudja olvasni, hogy az az adott jegy hány km-es övezetre szól (érvényességét igen, mert a még nem érvényes sárga színű, az érvényes zöld színű jelzést kapott)) , az ellenőrzést a megbízott ellenőrök végzik.
    - Másik szerint senkit nem engedhetünk fel a buszra érvényes jegy/bérlet nélkül. Ez esetben meg le kellene fáradnunk az utasok közé, és közelről megnézni. De akkor meg már engedhetnénk őket elől is felszállni, jegyet is adhatnánk, tehát ugyanott vagyunk, mint a kiadott rendelet előtt.
    Én jelenleg azt az elvet követem, ha valaki felszáll, hagyom utazni, aztán majd a többit lemeccseli az ellenőrökkel.

    De megosztok egy kis olvasnivalót, mert úgy tapasztalom, hogy a "szerencsétlen" utasoknak fogalmuk sincs a helyzetről, enyhén szólva is hiányos a tájékoztatás.

    Miért mindig én???

Hozzászólok Aktív témák