Új hozzászólás Aktív témák
-
GoldhandRent
őstag
Pont most beszéltem egy haverral, hogy hogy elszaladt ez az egész. A gazdag pont nem siet sehova. Türelmes, ráér. A pénz akkor is jön, mikor alszik.
Mikor lett divat, hogy pénz==180+ a városban is ? A nagy bálnák cápáznak a városban, pályán, nem versenyeznek. Nem tudom mikor szalad el a dolog, az utca embere versenyzett mindig is.
A supersport, hiperautok árazását sem értem, pláne azt, hogy egy kvázi versenyautoba minek az a luxus amit mostanában belepakolnak.-
-
#16820480
törölt tag
Ja, bárhol, ha töltő mellett laksz, de amúgy lehet 50-100km-t autózni a töltőig. Kevesebb mint 100 töltő van az egész országban ott, és ebből ennek 10-20%-a legalább egy hete üzemképtelen. Milyen jó is, ha mondjuk van 5-600km hatótávod, abból 2x100-at elhasználsz arra, hogy tankolj
Ezzel szemben töltőállomások: [link] + otthon is töltheted. Ráadásul pont a németeknél hamarosan minden benzinkútnál kell legyen elektromos töltő is. Ezzel hogy versenyez a hidrogén?[ Szerkesztve ]
-
Stard72
tag
válasz #16820480 #52 üzenetére
minden benzinkúton lehet hidrogénkút is. Ez nem lenne téma. Üzemanyagcellás autók 10 éve készen vannak. teljesen használhatók is. Ha elég sok megújulóenergiánk lesz, neki is lehet nagy állni mennyiségben előállítani, hisz akkuban tárolni nem is lehet annyit, plusz az sem olcsó mulatság.
[ Szerkesztve ]
-
Sinesol
veterán
válasz #16820480 #52 üzenetére
Arrol se feletkezzünk meg, hogy elektromos autoknal meg cipeled a ki tudja hanyszaz kg akksit, az is nagyon környezetbarat.
Plusz ugye egyaltalan senki nem akarja ujrahasznositani az akksit, a veszelyes hulladek hegyek mellett nem lesz nehez ervelni a jelenlegi akksis e autok ellen. -
#16820480
törölt tag
Lehetne, de nem lesz, mert nincs rá előírás, és nem éri meg csak úgy telepítgetni.
Persze, 10 éve készen vannak, és 10 éve nem kellenek senkinek, mert ugyanolyan rossz hatásfokkal működnek, mint egy benzines, csak nehézkesebb az üzemanyag szállítása és tárolása jelenleg.Sinesol: De, akarják újrahasznosítani az akksikat, csak egyelőre nincs még elég, hogy erre bármit lehessen építeni. A néhány tízezer e-autó néhány százaléka ment eddig tönkre, az is földrajzilag elszórva, így nem lehet rá üzemet építeni. Egyelőre főleg egyéb alkalmazásokban hasznosítják újra őket, mint a háztáji energiatárolás, vagy üzemeknél szünetmentes.
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
Arrol se feletkezzünk meg, hogy elektromos autoknal meg cipeled a ki tudja hanyszaz kg akksit, az is nagyon környezetbarat.
A rekuperáció miatt a súlynak jóval kisebb hatása van a fogyasztásra villanyosoknál, mint belsőégésűeknél. Nem tud olyan nehéz lenni egy akkupakk, hogy annyival megdobja az energiaigényt, mint hidrogénnel csak a sűrítés.
Plusz ugye egyaltalan senki nem akarja ujrahasznositani az akksit
Igen, a Hold pedig sajtból van. (Persze, hogy újrahasznosítják.)
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Auratech
őstag
Az új merci szerintem méltó a márka előtörténetéhez. Elég kiforrott koncepciónak tűnik. id-s kapkodás, félmegoldások gyerekbetegségek nem látszanak. Nekem eddig sem játszott új merci, eztán sem, ahogy lambó sem. Ki fogom bírni.
Ez tényleg odatehető a jobb villanykocsik mellé sopánkodás nélkül.. Ennyi.Auratech Field Recording
-
Stard72
tag
válasz #16820480 #55 üzenetére
ez ugyanolyan döntés kérdése, mint most az akkus autóknál. Ha előírják, akkor lehetne hidrogén is a benzinkúton. Ha nagyon sok plusz energiánk lesz,amit csak nagyon rossz hatásfokkal lehet az energiarendszerre ráereszteni( milliárdos károkat okoz a hirtelen túl sok zöldáram) akkor egyből nem tűnik majd annyira rossz hatásfokúnak a hidrogén előállítás.
-
dabadab
titán
Tehát szerinted az lenne a mesterterv, hogy baromi környezetszennyező módon építsünk ki olyan erőművi kapacitást, amire annyira semmi szükség nincs, hogy a legjobb felhasználási módja arról szól, hogy a megtermelt áram kétharmadát elpocsékoljuk?
Ez tényleg nagyon vonzó elképzelés
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Auratech
őstag
A hidrogén, mint üzemanyag akkor lehet megoldás, ha aktatáska méretű fúziós reaktor hőjével katalizált környezetben bontjuk a vizet, majd elégetjük. Akkor meg már eleve tökfelesleges. francba.. A jupiter légköréből ki lehet szipkázni a hidrogént, ami ott 93 %. A maradék 7% He nem zavaró. Az jöhet a léghajókba.
A hidrogén nagyon illékony, megkötni, elnyeletni hatékonyan, tartósan nem lehet semmiben.
A fémekbe belediffundál, elridegíti őket. 350-700-bar nyomású tartályon lovagolni nekem közérzetileg ellenjavallt. A cseppfolyós hidrogén -253 fokos forráspontja alatt tartani a tartályt szintén nem gyerekjáték. A tartályban szinte mindig forr a cucc, csak meg kell nézni egy evvel működő rakétát. Start előtt percekkel töltik fel őket.
A holdon működhet a cseppfolyós hidrogéntárolás dolog. Ott csak 30-40 fokot kell hűteni tartós árnyékban a cuccon, hogy ne gőzölögjön..Auratech Field Recording
-
Noukoum
veterán
válasz #16820480 #55 üzenetére
Na, az olajlobbi azt mondta hogy a hidrogén a jövő tehát az a jövő érted! Addig meg kuss és vegyél benzint meg dízelt.
Már látod akár az állam be is szállhatna a hidrogénbe, hiszen állami hidrogén gyorsan utolérhetné a piaci alapok nyugvó akkumulátoros technológiát.
Még jó hogy a gyártóknak nincs megtiltva hogy hidrogén autót készítsenek, és lásd hol tartunk. Biztos véletlen.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
stellaz
addikt
A képeket elnézve ugyanaz a trend bontakozik ki, mint a többi gyártónál:
célcsoport az ázsiai és/vagy magányos emberek.
Európai férfi már sehol, család sehol, vidámság sehol, jó ízlés sehol, de a giccs (2 m2-es képernyő, elképesztően szembántó lila dekor világítás) az alap.
Villanyautó esetében leöntve egy adag kamu zöld maszlaggal, hogy majd ezzel mented meg a földet és nem azzal, ha nem veszel autót és nem utazol annyit, ugyebár.[ Szerkesztve ]
-
Juhaszatti
addikt
"Aztán majd mikor minden 2. családi háznál lesz 11KW töltés este akkor jönnek a finomságok "
Na de miért töltenének minden 2. családi háznál ugyanazon az estén? Az autózási szokások nagyon eltérőek, ráadásul még egy 250-300-km valós hatótávú autóval is vígan elmegy az átlag töltés nélkül 1 hétig is, kivételes eseteket leszámítva. El fog oszlani a töltési idő is, a hét minden napjára.
-
GoldhandRent
őstag
mert most nem ez tortenik ? Hasholjuk a semmit ezerkilowattokkal....
más: egyébként e-autók sem az utóbbi 10 évben fejlődtek nagyot.. nagyon régi technológia, nyilván az akkuk fejlődtek a legtöbbet ezidő alatt. Plusz ha a Tesla nem kezdte volna el az egészet, és nem tudná annyiért adni az autóit amennyiért adja, akkor a kutyát nem érdekelné az e-autó. Nem kerül annyival többe az előállítás, mint amennyivel drágábban el tudják adni őket.
Ha a Tesla anno a hidrogéncellát nyomatta volna, a gazdag amcsi zöldek azt vették volna, magas áron, akkor a merga, az összes konszern, meg úgy mindenki más is azt tolná. Chevinek anno a Volt-tal miért nem jött be az e-autózás ? Nem volt elég drága és elég "zöld".-
-
Nagyon durva a méret tekintetében
<< Nem szabad félni a kudarctól, játszd végig a játékot ! >>
-
mrlujoak
veterán
"Európai férfi már sehol, család sehol, vidámság sehol, jó ízlés sehol, de a giccs (2 m2-es képernyő, elképesztően szembántó lila dekor világítás) az alap."
Hmm... Az egybefüggő nagy kijelző, ha kikapcsolod vagy semleges háttérképet állítasz be hogy lehet giccses?!
Ugyanígy az összes hangulatvilágítás kikapcsolható.
Az európai férfi és család vonalad pedig értelmezni sem tudom...Sony Xperia™ 10 V Dual; Sony WI-XB400; Navitel R600 - menetrögzítő - Sony STARVIS képérzékelővel
-
stellaz
addikt
"z egybefüggő nagy kijelző, ha kikapcsolod vagy semleges háttérképet állítasz be hogy lehet giccses?!"
beleteszed, hogy kikapcsold"Ugyanígy az összes hangulatvilágítás kikapcsolható." beleteszed, hogy kikapcsold
"Az európai férfi és család vonalad pedig értelmezni sem tudom..." ugye ez most nem egy ilyen divatos, szélsőbalos kamu értetlenkedés, hogy nem, nem tudod mit jelet egy európai és ázsiai ember közötti különbség, hogy mi a család meg az egyedülálló emberek közötti különbségek?
-
mrlujoak
veterán
A lehetőség.
Ha benne van, bekapcsolhatod, használhatod, ha nem kell, kikapcsolod.
Ha nincs benn, nem tudod bekapcsolni, és használni.
Ugyanígy a hangulatvilágítással is. Ha akarod BEkapcsolod. Ha nincs, nincs lehetőséged. Nincs választásod.
Ja, hogy te ebbe is a politikát látod bele.
...és egyből szélsőbalozol. Nagyon gáz.
Ezesetben itt és azonnal befejeztem a társalgást.Sony Xperia™ 10 V Dual; Sony WI-XB400; Navitel R600 - menetrögzítő - Sony STARVIS képérzékelővel
-
stellaz
addikt
Az európai fehér embert és a családot a szélsőbalosok nem tudják értelmezni manapság.
A giccs számomra pedig az, amit annak gondolok. Ezt én giccsesnek mondom. akkor is ha kikapcsolható, mert a gyártó ezt így reklámozza, ezt gondolja a megfelelő és vállalt legjobb megjelenésnek, nem kikapcsolva. A prémium márkák pedig bevallottan vagy 10 éve az ázsiai piac igényeire terveznek (lásd óriási, európai szemnek befogadhatatlan BMW vesék, ott számít, hogy legyen arca egy autónak) és az ázsiai kultúra része a giccs. De nyugodtan értetlenkedj.
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
Igen, persze, a tényeken kár lovagolni, hiszen ha a konkrétumokat simán figyelmen kívül hagyjuk, akkor sokkal egyszerűbb a prekoncepcióinkon lovagolni, igaz?
És ha már a KIA: azokon a képeken egyetlen ember se volt, se család, se magányos ember, szóval nem igazán volt világos, hogy miért pont az utóbbit sikerült belelátnod (meg ugye nyilván magányos embereknek nem kell ötszemélyes autó nagy csomagtartóval).
Be akarsz bizonyítani valamit, ha meg a tények ebbe belezavarnak, akkor simán hanyagolni kell őket.
DRM is theft
-
stellaz
addikt
a politikai/ideológiai vonalat erre hoztam be ""Az európai férfi és család vonalad pedig értelmezni sem tudom..."
Én értem, hogy az ázsiai piac fontosabb egy gyártónak, de ettől még ezt a keleti designt és ezt a közvetített (szomorú emberek egyedül autókáznak szigorú arccal) imázst én nem tudom befogadni.
-
Rolly
veterán
Igazad van, hogy a plusz súlyt nehezebb megindítani, de nehezebben is áll meg tehát mikor fékezel akkor több energia nyerhető ki belőle. Volt magyar Youtuber teszt is, hogy ment alapból egy Zoéval majd plusz 300 kg-mal fogyasztásban nem volt különbség a hegyre fel / le tesztben :)...
Az akkuk újrahasznosítására pedig sorban állnak cégek csak nincs akku a tesla mellé is alapítottak ilyen céget, már a Nissannak is van ilyen "üzletága" startupok is ráindultak csak nincs mit újrahasznosítani (legalábbis nincs elég), de hidd el egyszerűbb és olcsóbb egy 500 kg-os akkucsomagot szétbontani és újra hasznosítani és abból koncentráltan kiszedni a benne lévő anyagokat, mint több 100 tonna földet megmozgatni vagy vizet lepárolva a sóból kinyerni a lítiumot. Már most olcsóbb így az újrahasznosítás nem para.
Ráadásul itt sok anyag van egyben így gazdaságos míg a mobiltelefon, drón, ceruza akku, aktivitás mérő, laptop, stb akkuk újrahasznosításánál nem az újrahasznosítás a probléma, hanem a begyűjtés. Van egy "tudományos" cikk, hogy az amerikai háztartásokban több lítium lehet mint 1-1 autógyár egy éves szükséglete... (régi telefon a fiókban, laptopok, stb...)
Stard72 #53: lesz hidrogénben energia tárolás szerintem is csak napelem park mellett és nyárról elrakják a felesleges energiát télire... Így a felesleges el nem adható energiából lesz bevételük így működhet, de így szállítani sem kell.. Illetve ilyen telepek állíthatják elő a hajók és vonatokhoz (ahol nincs áram) szükséges hidrogént.
Stard72 #58: jelenlegi biztonsági előírások szerint hirdogén kút nem lehet akárhol - ahogy amúgy benzinkút sem, de ha jól tudom érezhetően nagyobb a védőtávolság bizonyos építményektől hidrogén kút esetén (tavalyi baleset óta még inkább) mint hagyományos üzemanyag töltőállomás esetén.GoldhandRent #64: azért a Teslán kívül elég sokan csináltak hasonló időben elektromos autót (Nissan, BMW, Mistubishi) tehát a Tesla csak 1 volt amiben jelentős volt, hogy a hipe és a startup beállításban hatalmas pénzt tudott úgy befektetni, hogy nem volt a befektetők részéről profit igény. Hagyományos gyártók meg éltek valamiből és mint új termékpaletta kísérletezgettek ... Például a Peugeotnak volt 205-ös ből a 90-es évek elején elektromos modellje , csak ugye nem litium akkuval (ahogy a General Motorsnak is volt)
-
Busterftw
veterán
Az a 770km hatotav mar jol nez ki (papiron), csak kar hogy 80-100ezer euros kocsi kell hozza
Persze mint kb minden termeknel, idovel majd lehozzak elerhetobb kategoriaba. -
akaido
addikt
Hát jah, két eltérő felfogás, más koncepció: a Tesla és ez az EQS. Nekem ez szimpatikusabb, de mivel (majdnem) 59 éves közalkalmazott vagyok, így reménytelen, hogy tudok ilyet venni (Teslát se).
Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.
-
#95462144
törölt tag
Nekem tetszik az autó. Ez legalább össze is van rakva rendesen és nincsenek illesztési hézagok, mint egy Teslában, ami összeszerelésben kis túlzással Dacia szintjén van, főleg a belső illesztések írtózatosan gagyik van még mit fejlődniük ebben, viszont szoftveresen meg pont az ellentéte az nálam mindent visz.
-
Emericus Max
tag
Lassan teherautó jogsi kell majd ezekhez. 3 tonna
Ha József Attila ezt megérte volna, akkor ilyen elé ugrik és nem a vonatot választja...
Legalább karbon alváz lenne, akkor nem lenne karbon-semleges
Az igazi környezetkímélés az lenne, ha nem is gyártanák... -
Noukoum
veterán
válasz #95462144 #87 üzenetére
Ez tény hogy van lemaradásuk ebben, de folyamatosan javulnak. És a berlini gyár még hozhat meglepetéseket ilyen szemponból.
Egyébként nem neked szánom, de vicces hogy a magyarokat mennyire érdekli az összeszerelési minőség a 10-20+ éves autókból, én azért nem mondanék nemet arra hogy a jelenlegi helyett használjak egy model 3-mat. Ennek se nézem nagyítóval az összeszerelési minőségét, és nem is kopogtatom a műanyagokat mint egy hülye. De nem vagyunk egyformák.#88Emericus Max
Sok sikert ahhoz hogy holnaptól ne gyártsunk autót. Majd szólj ha elértél valami eredményt ezzel a gondolatoddal kapcsolatban.
Én azért örülök hogy jelentősen próbálják csökkenteni a környezeti terhet, bár mindehol ilyen erőfeszítéseket tennének ezért.[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
GoldhandRent
őstag
válasz #95462144 #87 üzenetére
mindenki erről beszél, közben meg a McLarenek szétesnek
ha nincs instád[ Szerkesztve ]
-
-
Stard72
tag
ez kiépül, ha akarod, ha nem, mindenki észnélkül telepít. Mivel egy napelem hatékonysága elég alacsony ,de mindenki viszonylag sok ilyen energiát akar , ezért sok napsütésnél már túl sok napenergiát termelünk. Ez van széllel is. Nem nagyon látom,hogy lassulna a telepítések üteme
[ Szerkesztve ]
-
TeeJay
félisten
válasz Juhaszatti #63 üzenetére
Mert mindenki este feldugja tölteni hogy másnap a max hatótávval indulhasson. Ezek a WLTP 500km-ek autópályán 300km körül vannak és a magyar olyan hogy ha menni akar valahova nehogy pont amiatt múljon hogy csak hetente tölti és induláskor éppen félig van nem tele. Jobb is hogy egyelőre a gazdagok játékszere a villany autó mert sok helyen villany hálózat gondok lennének ha az autók fele elektromos lenne
Mixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
#06658560
törölt tag
válasz GoldhandRent #51 üzenetére
"A nagy bálnák cápáznak a városban, pályán, nem versenyeznek. Nem tudom mikor szalad el a dolog, az utca embere versenyzett mindig is."
Német autobahn tapasztalataim alapján nem sok nagy dögöt előztem meg menet közben 150-es utazóval sem. -
stellaz
addikt
"Sok sikert ahhoz hogy holnaptól ne gyártsunk autót. Majd szólj ha elértél valami eredményt ezzel a gondolatoddal kapcsolatban."
Pedig ettől még igaz. És az elektromos autógyártók is azt hazudják, hogy környezetbarát meg világ megmentő az e autó, miközben eleve úgy kéne fogalmazni, hogy kevésbé környezet károsító, mint a hagyományos. Az állam meg támogatja is, hogy emberek több tonnás villany autóval vigyék a kis testüket A-ból B-be, ahelyett, hogy a tömegközelekedésbe, mikromobilitásba és az utazási igények csökkentésébe nyomnák az erőforrásokat. Arról nem beszélve, hogy már évtizedek óta kívánatos lenne egy sokkal alacsonyabb súlylimit (3 tonna helyett személyenként mondjuk 200 Kg) a személy autók részére.
A termelés csökkentése és az energia esztelen pazarlása (pl. utazások csökkentése) lenne az egyetlen valódi és fenntartható megoldás, de az kényelmetlen és közgazdaságilag értelmezhetetlen, így megvárjuk, amíg már látszólag sem alternatíva lesz a termelések befagyasztása, hanem már csak élesen kirajzolódott kényszerpálya. -
Juhaszatti
addikt
De minek minden nap a max hatótáv, ha az átlag napi 30km-nél nem megy többet, munkába járást, bevásárlást, ovit, stb is beleértve. A tankot sem töltöm minden nap tele.
Ha meg tudom hogy kivételesen hosszabb távra akarok menni, akkor azon a héten meg nem 1x, hanem 2x töltök. Ha pedig nagyon sürgős, akkor a másodikat gyorstöltőnél.[ Szerkesztve ]
-
senior tag
Lehet h a hidrogen lenne a jovo, de inkabb ugymondanam, hogy elektromos a jovo csak nem li-ion energiataroloval.
Amig nem all a hidrogen melle egy olyan karizmatikus vezeto aki a kialakult kultuszaval piacokat kepes megmozgatni addig elektromos fele megyunk.
Ez is nagy reform abban az iparban ahol tizen eve nincs igazan nagy attores, plusz a lobbi.
pl ketezres evek elejen a GM EV1.[ Szerkesztve ]
Új S23 / S24 / S24+ / S24 Ultra rendelhető! /// People with passion can change the world for the better |||
-
TeeJay
félisten
válasz Juhaszatti #97 üzenetére
Az ilyen drága elektromos autót nem belvárosi napi 10km-es utazásra veszik, a belsőégésű autót meg bárhol fel tudod "tölteni" 3 perc alatt és újra maximális hatótávval mehetsz. Jók ezek a DC több száz kW töltési teljesítmények csak ilyen sosem lesz otthon, már a 11kW AC-hoz is mázli kell hogy 3x16A legyen neki 10 órán át úgy hogy más otthoni eszköz ne terhelje túl a rendszert. 3x32A kiépítés nem gyenge plusz költség feltéve ha engedi a szolgáltató, egy 11kW fali töltő kiépítése szintén drága és pár év múlva nyakamat rá hogy adóztatva lesz az otthoni töltés és semmivel nem lesz olcsóbb autózni mint most a belsőégésű kocsikkal
Ha heti 1x töltöd csak úgy hogy hétköznap melóba jársz akkor hétvégén fél nap arra megy el hogy tele nyomd és ha mennél valahova pont sosem lesz tele így rögtön nem 300km hatótávval indulsz. Ne feledjük a WLTP hatótáv gyakorlatban autópálya mellett sokkal kevesebb lesz pláne télen hidegben ha még fűtesz is és az akkut is fűteni kell
[ Szerkesztve ]
Mixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/