Hirdetés

Keresés

Hozzászólok Aktív témák

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz MongolZ #372 üzenetére

    DOS-t mondjuk attól, hogy tudják, mi az, nem kéne a gyakorlatban oktatni. Már nincs. Mondjuk olyan szinten érdemes megemlíteni, hogy van parancssor (windózban is!), ami hasznos, és kell néha használni, de slussz.
    Programozást, szerintem szintén nem kell erőltetni.
    Jó, ha lát a gyerek ilyet, de először csak olyan szinten, hogy tudjon róla, és ha érdekli, akkor induljon el, pl. fakton.
    Én azzal értek egyet, hogy gyakorlati ismereteket kellene oktatni, mert jelenleg a felhasználók körében alapvető dolgokkal kapcsolatban van sötétség.
    (Pl. hogy laptopot nem teszünk le a pékdre... Nem hagyjuk a napon...)

    Veszek _hibás_ LCD monitort,fényképezőgépet, objektívet, routert ---- Mutogatni való hater díszpinty

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz MongolZ #374 üzenetére

    "(bár, mire megyünk a DOS parancssor létezésének tudatával, ha nem tudjuk használni...)"
    Valójában alig használod, de ha kell, akkor jó, ha nem néznek rá bután.
    Már Linuxon is nagyon ritkán kell parancssor.

    Logikát nagyon sokféleképp lehet tanítani, és való igaz, hogy a programozással lehet, de sajnos annyira nem érdekli a fiatalok nagy részét, hogy az hihetetlen.
    Általános iskolában pedig valami játékosabbat kellene, akár programozást is, rendben, de olyat, ami leköti a gyerekeket...

    " nagyon sokan tudják, hogy mik a jogaik, de azt egyre kevesebben, hogy mik a kötelességeik... és ami a legrosszabb: senki nem kéri rajtuk ezeket számon "
    Igen. A probléma gyökere.
    Mondjuk ha én beszóltam volna egy tanárnak, akkor először a tanár pofozott volna meg, aztán apám :D

    "És akkor még meg sem említettem azt, hogy buktatni gyakorlatilag nem lehet, mert akkor jajj, elmegy a gyerek másik iskolába tanulni, "
    Rövid távon jobban jár... Hosszú távon meg senki.
    Sok sebből véreznek itt a dolgok.

    Veszek _hibás_ LCD monitort,fényképezőgépet, objektívet, routert ---- Mutogatni való hater díszpinty

  • somogyib

    őstag

    válasz MongolZ #372 üzenetére

    "Főiskolán és egyetemen alig láttam olyan hallgatói előadást, ami nem, hogy jó lett volna, de legalább egy rossz előadás szintjét elérte volna"

    Ehhez szerintem tehetség is kell. Én például kicsit megilletődnék ha 100 ember előtt kellene beszélnem, lehet dadognék vagy elkeverednék a témában.
    (Viszont Teller Edének nem hogy PowerPoint-ra, még táblára se volt szüksége, hogy érdekes előadást tartson)

  • Beri

    addikt

    válasz MongolZ #372 üzenetére

    Nagyon sokan elfelejtik, hogy miről is szól az oktatás.
    Arról szól, hogy minél tovább iskolában tartsa a gyereket anélkül, hogy bármi gyakorlatit, bármi használhatót tanítanának nekik. Igazából az egész a feltétel nélküli engedelmességről szólna, de mivel már tisztességesen fegyelmezni sem szabad, ez sem valósul meg.

    Senki sem fog úgy tanulni, hogy elvégzi az iskolát és máris teljes értékű munkaerőként dolgozik, ezt nem is lehet elvárni.
    Egyetemen el lehetne várni, hogy munkába állás után ne legyen MINDEN új. Az első évben a kedves agyoniskolázott alkalmazott többet tanul, mint az egyetemen öt év alatt.

    [ Szerkesztve ]

    eladó Aromamizer RDTA V1

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz MongolZ #386 üzenetére

    Jobb egyetemeken el lehet kezdeni specializálódni, de az sem csodaszer.

    Veszek _hibás_ LCD monitort,fényképezőgépet, objektívet, routert ---- Mutogatni való hater díszpinty

  • Tikakukac

    titán

    válasz MongolZ #393 üzenetére

    Valamit te félreolvastál.
    2. legtöbbet bukott tárgy a mikmak elsőben. Azért, mert olyan sz@r, hogy hihetetlen. Én nem röhögnék a közgázosokon, hanem megkérném őket, hogy ha már nekünk szívni kell ezzel, akkor kapjanak ők is progot mondjuk. A legjobb lenne, ha szépen nyugodtan elfelejtenénk ezeket a mondvacsinált tárgyakat, de ugye akkor a tanszékek igencsak méhecske üzemmódra váltanának.

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • bambano

    titán

    válasz MongolZ #393 üzenetére

    azért lássuk a különbséget az egyszerűsített meg a téves tananyag között. sajnos sok karon ez utóbbit tanítják.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • tzsiga

    csendes tag

    válasz MongolZ #372 üzenetére

    "Egyetértek az informatikával kapcsolatos óraszámok csökkentésével"

    Ahogy olvastam, a cikk és az alapjául szolgáló felhívás azért született, mert NAT (ami kötelező gimnáziumban és szakközépiskolában) bizonyos dolgokat előír, ennek megvalósítását megpróbálja a kerettanterv, de erősen redukált óraszámban.

    Ki az, aki azt hiszi, hogy szakközépiskolában 6 óra alatt el lehet juttatni arra szintre problémamegoldás, algoritmizálás, programozás területen, hogy
    ---
    Adott feladat megoldásához tartozó algoritmus megfogalmazása, megvalósítása számítógépen. Algoritmusok, algoritmuselemek tervezése, végrehajtása. Algoritmusok elemzése
    Matematikai, nyelvi problémák megoldási algoritmusának tanulmányozása.
    Összetett algoritmusok, az alulról felfelé építés és a lépésenkénti finomítás elve alapján.
    A programtesztelés eszközeinek ismerete.

    ---
    résznek értelme legyen, ami a 6 órából kb. 1 órányi anyag. Ha nagyon gagyi szinten nézzük, akkor nincs értelme, ha komolyan vesszük, akkor meg semmit nem ér 1 óra erre.

    Szóval a probléma az, hogy van egy előírt tartalom, amelyet kötelező megtanítani, de nem ezzel arányos az óraszám. 36 órát meg lehet tölteni értelmesen tartalommal, amelyet a diák el is tud sajátítani, de ha olyan tempóban haladunk végig az anyagon, mint a fenti példában szerepel, akkor más anyagrészből sem fog tudni semmit. Ez az, aminek semmi értelme nincs! Így lényegében még az egy 1 óra s felesleges, ami szakközépben erre jut.

  • bambano

    titán

    válasz MongolZ #426 üzenetére

    ez természetesen marhaság, ha súlyos tárgyi tévedéseket tartalmazó tananyagot valaki nem tudja megtanulni, az max. annyit jelent, hogy matekból nem nulla.

    Sok embernek, köztük nekem is, problémát okoz egy vizsgán feltett kérdésre marhaságot válaszolni, csak mert azt várja el a tanerő.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • Tikakukac

    titán

    válasz MongolZ #429 üzenetére

    Első körben azzal indított a tanár, hogy rühelli az infósokat, ezt hangoztatta rendszeresen is. A táblára felrajzolt több tonna integrálásból random megkérdezett dolgokra a triviális, maga hülye? és nem látja? válaszok érkeztek. Akkor gondolhatod, hogy mik mentek zh-ban és vizsgában. Ha nagyon kell, akkor előásom azt a lapot, amit uncsimék küldtek vissza vagy amit a Corvinuson csináltam haveromékkal. Mindkettő bőségesen tartalmazott kérdőjeleket. És akkor ezt megfejelendő van úgy 710 kérdéses elméleti rész, amiben olyan kérdések szerepelnek, hogy minimum nőgyógyász diploma kell a kibogarászásához, a helyes válaszhoz pedig lottó 5-ös.

    Mellesleg a 2. legtöbbet bukott tárgy, tavaly valami 730k folyt be a tanszékhez a bukott kreditekből. Egy félévben. Tehát gondolom életre alkalmatlan az az ember, aki lerak minden kötelező tárgyat, amikkel végig kell szívni a féléveket, de valahogy nem képes megtanulni egy logikát mellőző, tanár kénye-kedve alapján összepakolt tárgyat. Értem. Véletlenül lett kipakolva az a tanár is idén.

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • bambano

    titán

    válasz MongolZ #429 üzenetére

    eddig mintegy 15 alkalommal tárgyaltuk ki a példákat itt...
    Ha így tanultad a Marshall keresztet és ez neked nem okozott semmi problémát, akkor matekból megbuktál.

    vagy itt van a holtteher költség magyarázata, amiben nyomokban felfedezhető a korrektség, a végeredmény mégis zagyvaság.

    szerk: ja, én közgázon tanultam, amit akkor hol Budapesti közgazdaságtudományi és államigazgatási egyetemnek, hol Corvinusnak hívták. Maradjunk abban, hogy a Marx Károlyon :)

    [ Szerkesztve ]

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • pigster

    senior tag

    válasz MongolZ #432 üzenetére

    Gondolkodál?!
    Na ez az, amit sokan nem tudnak.

    FIGYELEM! A többszázezres Samsung okostévék kéretlen reklámokat tolnak az arcodba.

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz MongolZ #432 üzenetére

    És ha a tanszékvezető hagyta jóvá a marhaságot, vagy ő tanítja? :)

    A másik jóság, amikor a tanszékvezető hozza a szakhoz tök nem kapcsolódó tantárgyait, és orrba-szájba telerakja velük a tantervet. Nincs benne tárgyi tévedés, csak köze nincs ahhoz, amit tanítani kellene...

    Veszek _hibás_ LCD monitort,fényképezőgépet, objektívet, routert ---- Mutogatni való hater díszpinty

  • azbest

    félisten

    válasz MongolZ #432 üzenetére

    "El kellett volna menni a tanszékvezetőhöz"

    Többek közt ez lenne a HÖK feladata. Viszont ez szinte sehol sem működik. Pár éve még tudtam volna egy helyet, ahol valóban foglalkoztak a diákok érdekvédelmével és sokmindent elértek az oktatási visszásságokkal. Például egy hallgató semmit sem tud kezdeni azzal, hogyha egy tanszékhez tartozó tárgyaknál belső utasítás egy tanulmányi és vizsgaszabályzat joghézagot kihasználni és az alapján buktatni a hallgatók 2/3adát.

    Konkrétan egy olyan számonkérést beiktatni, ami hivatalosan nem gyakorlat és nem vizsga, hanem "tudásfelmérő". A gyakorlati számonkérés esetén és a vizsgákon is van javítási lehetőség (előbbinél javító zh minimum pontért, utóbbinál 3 vizsgalehetőség), így a nem javítható tudásfelmérővel szórták ki az embereket. Gyakorlatilag egy átkeresztelt vizsgaidőszak előtti vizsga volt, amit teljesítve ajánlották meg a jegyet, amit az javíthatott, aki nem bukott meg.

    A lényeg, hogy ezt az akkori HÖK többszöri nekifutás után rendbe tetette és azóta korrektül megy a vizsgázás ilyen szempontból. Sajnos a hököt itt is sikeresen szétbombázták önös és anyagi érdekekből, szenátusi szavazatok és örökös ehök elnökségi székért cserébe. Sikkasztás, zsarolás, nyomozás, pereskedés is volt terítéken a napilapokban. Mostanra csak dísz hök lett ezekből is, akik nem mernek ellentmondani a nagy vezérnek, aki centralizálta a pénzeket és a hatalmat.

    Ettől függetlenül nemrég hallottam, hogy 10% azoknak az aránya, akik képesek normál időben elégezni nálunk a kézpést. Valószínűleg ez nem csak a diákok hibája, hanem az egyébként hardveresen kiváló felszerelés szoftveres szétbarmolása (órán és vizsgán működésképtelen virtualizált rendszerek) és az oktatás minőségének zuhanása által, 0 értékű gyakorlatokkal - ott is csak diák felolvasása megy rohamtempóban. Kötelező programok megszűntetése... Pedig ez az egyik egyetem az országból, akik egyáltalán bekerültek a top400 egyetem közé a világon :(

    [ Szerkesztve ]

  • Tikakukac

    titán

    válasz MongolZ #432 üzenetére

    ZH után ha odamentél, max megkaptad mekkora hülye vagy, fogadóóra meg haha, legtöbbször meg sem jelent. Email luxus, sohasem válaszolt senkinek. És igen, a tanszéken ez rendben van/volt sok-sok éven keresztül.

    Nos most épp megy egy másik dolog, új tanár, új zh, 92%-os bukás. Szerinte rendben van és azért lett ilyen a zh. mert nem szeret sokat javítani :DDD Az eddigi 40%-os buktához képest elég kemény. Akik átmentek pedig 2/3 részükben 2. alkalommal veszik fel a tárgyat.

    No, ennyit erről.

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • CPT.Pirk

    Jómunkásember

    válasz MongolZ #432 üzenetére

    Mi megpróbáltuk elmozdítani egyik tanárunkat, aki azzal kezdte az első órát, idézem: "én nem tudok tanítani". Később mikor már eléggé elegünk lett belőle, az egész szak aláírta a kérvényt, hogy valaki más tartson elektronika oktatást. Azt a választ kaptuk, hogy ők is tudják milyen a tanár úr, de nincs más, aki leadhatná az anyagot... (amúgy rettentő okos és tapasztalt a figura, csak személyesen kell zaklatni a kérdésekkel, mert órán mesél mindenféléről)

    A ZH utáni reklamációval viszont vannak jó tapasztalataink, pár esetben előfordult, hogy olyankor végre elolvasták a lapra leírtakat, nem csak rutinból rápislantottak és odafirkantottak valamit.

    BTW. nem is értem azokat a tanárokat, akiknél ZH-n litániát kellett írni, annyi kérdést kaptunk, hogy közepes tudással is kijött 4 oldal a válaszokra, és voltunk bent 120-150 -en. Egyszer megkérdeztük a tanárukat, hogy miként javít ennyi anyagot, azt mondta, címszavakat keres a szövegben...

    Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)

  • HThomas

    senior tag

    válasz MongolZ #450 üzenetére

    Én egyetemen (VIK infó) azt vettem észre, hogy van egy réteg, akik motiváltak, okosak, érdekli őket, szívesen csinálják. Nekik nincs semmi bajuk, kihasználják az egyetem adta lehetőségeket, miközben magukban anyáznak a szívatásokon és a hülyeségeken. Van egy másik réteg, akiket annyira nem érdekel az egész, vagy rosszabb képességűek, esetleg a gyengébb középsuli miatt hátrányból indulnak, és ezt nem tudják ledolgozni. Általában ők a hangosabbak, és mindenért az egyetemet és a tanárokat szidják (sokszor jogosan). Sokuk egyáltalán nem is odavaló, csak valahogy bekerült és bennragadt a rendszerben. De persze ez a két véglet.

    A másik oldalon a legnagyobb baj a kétlépcsős képzés miatti káosz, az adminisztratív bénázások, a sokszor idejétmúlt tananyag, a néha túl hangsúlyos elméleti matek (amikor a mérnököket összekeverik a matematikusokkal), az előadni képtelen előadók (monoton diafelolvasás a sötétben), irreális követelmények és így tovább. De nyilván egy csomó minden meg tök jól működik, csak sokszor nehéz ezeket észrevenni.

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz MongolZ #450 üzenetére

    Ennyi. Amíg a modern társadalom (főleg itthon) egyre lehetetlenebbé teszi családok fenntartását, addig nem is kell sokat várni. A család nevelő, szocializáló ereje nélkül nem lehet érdemben oktatni sem.

    Veszek _hibás_ LCD monitort,fényképezőgépet, objektívet, routert ---- Mutogatni való hater díszpinty

Hozzászólok Aktív témák