Új hozzászólás Aktív témák

  • azbest

    félisten

    válasz btprg #57 üzenetére

    Egy tipikus mai, nem széles törzsű utasszállító repülőgép 100 millió dollár körüli áron vehető. Amin 130 körül van az utas szám. Viszonyításképpen egy repülőtér felépítése csupán néhány repülő árába kerül. Normál időszakban akár 15 ezer gép is levegőben lehet (persze van olcsóbb és drágább is köztük). [link]

    5-10 évvel ezelőtt egy föld körüli pályára állításhoz használt fellövés 165 millió dolcsi vagy több is lehetett. Jelenleg is kb ennyi a tarifa az európai és amerikai "régi" szereplőknél. A sima légi közlekedés is drága lenne, ha minden út végén felrobbantanák a repülőt, amivel megyünk. De autó helyett is többen bicikliznének, ha a gyereket oviba levinni 5 millió forint lenne, mert az autót felgyújtanák odaérés után.

    A spacex is kb 95 millióért tud vatta új felszereléssel felküldeni cuccot falconnal. (a falcon heavy 70 tonnát tud 150ért). Viszont mivel ők a lehető legtöbb elemet újrahasznosítanak [link] [link] , ezért 30 millió alá is tudják vinni költséget az árat. Vannak fokozataik, amelyek 5x is jártak az űrben.

    A Starhip esetén pedig még egy nagyságrendet lépnek előre. Ott már 1.5 millió dollár a megcélzott fellövésenkénti költség. A gyártás teljes megreformálása, a méret (150 tonna teher) és újrahasznosíthatóság miatt később elérheti a 10 dolcsi kilónkénti hasznos teher értéket. A holdra pedig 20-30 dolcsi / kg a becslés.

    Erre mondta valaki, hogy ausztráliából elpostázni valamit többe kerül, mint spacejumppal átküldeni :D

    Egyébként de, a hogyan lesz a homokból i7 az durván nem egyszerű folyamat. Ahhoz is kellett 50 év aktív kutatás. Nagyon bonyolult és soklépcsős folyamat, ami szinte már atomi szintre vitte le a komponenseket.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák