- Aliexpress tapasztalatok
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Linux kezdőknek
- Kanada big tech-adót zúdít az amerikai cégek nyakába
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Van, ahol már törvényben védik az agyhullámainkat
- Mikrotik routerek
- OpenMediaVault
- Nagy botrányt okoz az EU kiberbiztonsági terve
Új hozzászólás Aktív témák
-
Shadowbull
addikt
válasz Squirrel #298 üzenetére
Egyszerű pénzt gyűjtenek nulla kamatra, másrészt meg marketingfogás.
De ahogy már írtam:nincs fenn már, nézz rá a tesla.com helyi kiadására.Tényleg fenn van csak telefonon eldugták egy almenübe.
A Teslával semmi bajom, a helyén kezelem. A fanjait viszont utálom.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
#16820480
törölt tag
válasz Shadowbull #302 üzenetére
Ja, azzal a 100 frankos foglalóval fognak meggazdagodni, amit letesz pár ezer ember a Cybertruckért Te ezeket el is hiszed, amiket leírsz?
#303: Á igen, ismét megjött a bunkó stílus. Lehet ez alapelvárás a márkánál.
-
Shadowbull
addikt
válasz #16820480 #305 üzenetére
Gondolod ha nekiállsz személyeskedni meg kötekedni akkor azt majd szó nélkül hagyom? Mégis kinek képzeled te magad?
Európában nem lesz Szájberizé, ezt maga Musk mondta. Majd lehet hogy lesz egyszer egy kisebb, az talán lesz. De mivel az USAban sem sikerült még összehozni a dolgot, ezért gyakorlatilag mérget lehet rá venni hogy a következő 5 évben nem fog ilyesmi a Teslától Európába jönni. Persze ez nem akadályozza meg őket hogy beszedjék a pénzt, de hát ez a Tesla, ők ilyenek.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
#16820480
törölt tag
válasz Shadowbull #306 üzenetére
Én nem személyeskedtem, azt te szoktál sajnos.
-
Squirrel
őstag
válasz #16820480 #304 üzenetére
Rivian nem tudom jön-e ide, Lucid gyönyörű, messzire megy, de a nagy hatótávolságú verziója meg a Plaid-es Tesláknál is drágább. Repülő opció, ha egyedül megyek én vagy a párom, de ha a két kisgyerekkel megyünk nagyszülőket látogatni, akkor egyrészt csomagok és egyéb batyuk miatt (melyek mérete gyakran az utolsó nap is változik és inkább bővül) másrészt az otthoni közlekedés miatt (Kecskemét-Szeged, többször a 2 otthoni hét alatt) kényelmesebb autóval. Ha meg a költségeket is kiszámolom, autóval egy oda-vissza út 400 chf, repülővel (4 fő + 2-3 nagy bőrönd, szünidőben = drágább jegyek) plussz otthon autóbérlés esetleg sokkal drágább. Egyedül nem gond, csak repjegy, kézipoggyász és vonatozok, de családdal úgy macera és nem olcsóbb.
-
Uzi74
senior tag
válasz Squirrel #297 üzenetére
Ha interkotinentális távokat mész egy nap, az EV kétségkívül még macerásabb. Egy Hamburg-Budapestre az ABRP a topicbeli EV6-al 12:16 időt tervez 150 kmh-s utazóval (6db, 2 órányi össztöltéssel) Ha dugó van, kevesebbet kell tölteni
Model 3 82kwh-s LR-re 11:14-et tervez mondjuk, SR+-al írt neked 15 órát? -
Kamikaze75
tag
válasz Shadowbull #271 üzenetére
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Kamikaze75 #312 üzenetére
Ez semmit nem árul el mondjuk, mert a minőség ilyen képeken nem jön át.
while (!sleep) sheep++;
-
Kamikaze75
tag
-
Foglalt név
addikt
válasz Kamikaze75 #314 üzenetére
Az ID3 ocsmány, de aki életében rendelt már ali-ról bármit, az akkor hiszi el a többit, ha beleült.
Nekem a legnagyobb meglepetés pont a kia-hyundai páros szokta adni.
A Kona-t örömmel adtam vissza, az E-Niro-t majdnem megvettem.
Miközben a Ceed nem tetszett, az i30 majdnem hozta a H Astra szintjét (ami a mai mezőnyben komoly dícséret!).
Szóval ahogy tanult kollégáim szokták mondani: "A papír mindent elbír." (kézimunkás megfelelője: "majd a vakolat elviszi") -
Uzi74
senior tag
válasz Squirrel #316 üzenetére
Elég rosszul jönnek ki az SC-k St. Valentin után meg Ausztriában sok a V2-es, ha az ionity-t is engedélyeznéd a tervezésben szerintem gyorsabbat tervezne az autó is . (az 50 perces töltési idők hosszúnak tűnnek, vagy lassan tölt vagy 80% fölé akar)
(Zürich-Szeged 11:28 körül lenne becsülve)
[ Szerkesztve ]
-
-
Uzi74
senior tag
válasz Squirrel #318 üzenetére
A töltési görbe attól függ hogy áll a SOC és hogy mit tud a töltő (ha nem hideg az akku). Az SC V2 150kw-ot tud, ha melletted is állnak akkor felezitek. Láthatóan alacsony SOC-nél korlátoz a V2 jelentősen.
[link]Ionity az 350kw-ot tud, mindegy mennyien állnak még ott (de mivel sokszor csak 4 oszlop van, nagyobb eséllyel van tele és hibás oszlopba is könnyebb belefutni. 1-2 hónapja kapott a model 3 update-et, azóta be lehet tervezni más töltőket is, nem csak az SC-ket:
M3P-re tervezve[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
válasz Shadowbull #308 üzenetére
Ez neked személyeskedés? Ó az a galamb lelked...
Squirrelb: Azért mondtam csak ilyen Lucid meg EQS jellegű autókat, mert a Tesla+BMW kombóból gondoltam, hogy nem annyira korlátozó az ár azért, de persze az jogos, hogy nagyon drága. Ettől függetlenül mondjuk a térkép szerint ilyen 10 fokban nem tűnt annyira sokkal többnek az út egy Teslában sem. De értem amúgy, ha a másfél óra soknak tűnik, de őszintén én csodálkoznék, ha gyerekkel nem kellene amúgy is megállni többször, mert enni-inni-pisilni szeretne.
Kamikaze75: Nekem őszintén szólva za iD3 belső tere marhára bejön amúgy fehérben, csak az érintőgombokkal kellene barátkozni (meg azok zongoralakk bevonatával, de mattban tökéletes lenne).
-
Squirrel
őstag
Ehhez képest tök ugyanazon az útvonalon (munkából jövet), ugyanazon a supercharger direkt ugyanazon töltőjénél 3x töltöttem kíváncsiságból. Egyszer 750, egyszer 350, egyszer 250 km/h-ás teljesítménnyel töltött (persze nem végig, de legalább az elején ilyen tempót írt ki) És mindig kb ugyanannyian voltak, próbáltam ugyanakkor tölteni. És az autóm is kb ugyanolyan töltöttségű volt. Nem tudtam rájönni, mi a francért tölt 3x más sebességgel. V2-es 18 férőhelyes SC, kb mindig 3-4-en voltunk.
-
Squirrel
őstag
válasz #16820480 #321 üzenetére
Az a Lucid gyönyörű, de 160 ezer usd azért csak 160 ezer usd... Vannak elvi határaim (is), aminél többet nem adnék ki autóért. Nincs cégem, így sehonnan nem tudom leírni és a különbözetből inkább több éven keresztül egész klassz nyaralásokra el lehet menni a családdal, ami azért számomra inkább prioritás. Ezért is tetszett a cybertruck ár/hatótáv aránya, mert a trimotoros 800 km-es hatótávú modellje 69k usd volt. Még ha ebből (a model3 us árából indulok ki) lesz 85k chf, akkor se lehet ennyiért más ekkora hatótávolságú (az a beharangozott 800 km a valóságban inkább 600 lesz) autót venni. Jelenleg teljesen jól elvagyok a dízellel, szerintem hosszú utakra tökéletes, de arra hajtják a világot, hogy ezeket az autókat ki kell írtani.
Gyerekek meg vannak nevelve, végszükséget kivéve benzinkúton van pisi csak de tényleg ilyen utakon nem akarnak kajálni és sokszor úgy kell kizavarni őket az autóból, hogy mozogjanak kicsit. Egyébként meg máskor pörögnek, nem maradnak a fenekükön. Autóban bezzeg bevackolják magukat és elvannak ahogy öregszem, 10 óra vezetés felett minden km már csak az ellenségem. Emiatt nekem nagyon nem mindegy, hogy 10-11 óra dízellel vagy 13-15 elektromossal. Tudom nem tűnik olyan hű de nagy különbségnek, de az. Volt már, hogy teljesen kiesett, hogy tettem meg Budapesttől az m5-ösön a végét. Aki egy seggel lenyom ennyit, szerintem érti.[ Szerkesztve ]
-
Uzi74
senior tag
válasz Squirrel #322 üzenetére
Ha ugyanolyan volt az SOC, akkor az akksinak kellett más hőmérsékletűnek lennie... (kicsi az esélye, hogy a töltővel volt valami) Célpont volt a navigációban az SC, ha igen, volt elég ideje előmelegíteni az akkut? (És nem álltál senki mellé az SC-n ugye? Az X.A ás X.B oszlopok osztják a 150KW-ot)
A hideg akkut max 40-50KW-al elgedi tölteni valószínűleg
(Az EV6 szoftvere éppen várja a javítást, mert nem fűti fel előre az akkut és télen nem 18 perc a töltés)[ Szerkesztve ]
-
opr
veterán
válasz Squirrel #323 üzenetére
"Volt már, hogy teljesen kiesett, hogy tettem meg Budapesttől az m5-ösön a végét. Aki egy seggel lenyom ennyit, szerintem érti."
Nekem akkor volt ilyen, amikor nyaron leugrottunk tengerpartra. ~3,5 ora oda, kora reggeli indulassal, hogy 10-11 kozott erkezzunk, mert akkor meg van parkolo. Aztan egesz nap strandolas, pancsolas, rohangalas. Este 8-kor indultunk haza. Ugy leszivott a tenger meg minden, hogy nem volt oszinte a mosolyom, feltavon meg kellett allni inni egy energiaitalt meg enni valamit, mert kulonben megolok mindenkit. Meg igy is necces volt, mert kozben haver az utolso 45 percet vegigszundikalta hatul, es az a szuszogo, neha picit horkolo hang nem segitett az ebersegben. Mondtam is asszonynak, hogy leszarom mirol, de beszelgetunk vegig, mert muszajkell. Otthon ugyanaz a parkolas, ami az esetek 90%-ban kb 15 mp sikerult vagy harmadjara, az mar nem volt jo. Csere utana valahogy nem volt problema elaludni.
Amugy hosszutavu vezetessel nincs bajom, viszont 3-4 orankent biztos megallok 10p erejeig nyujtozni, levegozni, jarkalni kicsit, ilyesmi. Nyaron kocsival fogunk hazamenni Londobol, egy Nemet egy estes ottalvos megalloval, az mar erdekesebb lesz, ket nap egymas utan bo 14 orat levezetni, de nem hiszem, hogy baj lesz. Aztan majd meglatjuk, ha mas nem, intravenas kavezas lesz a dologbol.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
8th
addikt
válasz Kamikaze75 #312 üzenetére
Szépnek szép de attól lehet még egy határ szar.
-
Squirrel
őstag
Persze, cél volt a töltő. A 18 férőhelyen voltak rajtam kívül 3-an, esetleg négyen, dél körül. Emlékeim szerint szellősen álltunk. És a max. teljesítményleadást néztem. Elkönyveltem magamban, hogy ez ilyen. Nyilván nem objektív teszt volt, de kicsit akkor csalódtam a Superchargerben, hogy miért nem tölt szélsebesen mindig De azóta rászoktam az itthoni töltésre hétvégente vagy nyáron ha süt a nap (ha már van napelem a házon).
opr: na, az ugy meg hardabb. Én a síelésnél is így vagyok. A legközelebbi elfogadható pálya kicsit több, mint 1 óra, 7 óra sielés után már a vissza 1 ora se kívánatos. Hazautakon én kólát nyomok (egyébként azt nem iszok). Van benne cukor, az ad energiát meg koffein folyamatosan adagolva. Legutóbbi utunkon haza Skt. Floriantól (az Linznél van) a maradék 600 km-t egy seggel, megállás nélkül toltam le. Aludt mindenki a kocsiban én meg pörögtem a koffeintől mint egy zárlatos bíró ica.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
Tegnap nekem sem kellett itthon altató. Tegnapelőtt hajnal 3 -kor keltem, toltam 500Km -t a kamionnal, 6 rakodással. Du. 4 -re végeztem, kipakolás, takarítás és este indulás haza. Az osztrák pályáig vittem, onnan Movárig a kolléga, aztán Bp. -ig megint én. Szerencsére még fiatal vagyok (53), jól bírom a vezetést. De, sztem a töltikézéses kényszerszünetektől agyf...t kapnék.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Shadowbull
addikt
válasz Kamikaze75 #312 üzenetére
Ezek csak feltupirozott képek. Hogy valójában milyenek azt csak a valóságban tudod megítélni.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Squirrel
őstag
Egyetértek, meg mellé azt is nézni, nehogy kicsit odalépj, mert akkor lehet nem tart ki a betervezett töltőhöz. Stauban is hiába állsz, nem haladsz, az idő meg telik. Visszaúton a labanc határon már eleve kikészülök, minden kibeb@szott autot ellenőriznek, vagy éppen menekülteket, terroristákat keresnek vagy covid igazolást. Régen csak az m1-en volt szívás, de valahogy kifundálták a balkáni népek, hogy vannak kis falukban is átkelőhelyek és már ezeknél se lehet átsunnyogni. Legutóbb másfél órát szívtunk Nickelsdorfnál.
Shadowbull: köszönöm, én se szoktam várni a legjobb időm 2x tankolással (sehol nem volt stau, csak szokásos baustelle, korlátozások) 10 ora pár perc volt a cirka 1200 km-re 119.5 km/orás átlaggal az úgy még pont elviselhető volt, de sajnos valahol cumi van általában mindig. A legrosszabb 18 óra, nem néztük, mikor kezdődik a nyári szünet bayern württembergben, münchenben és beszoptuk. Münchentől Bécsig stau. De még itthon is lementünk Böny/Gönyü felé és valami fos falusi keteszteződésnél is álltunk 1 órát a porban. Más is jött arra a beállt m0 miatt
[ Szerkesztve ]
-
Squirrel
őstag
De opr nyert, szerintem a London - Magyarország utvonal a legnagyobb szopás. Egy ismerős egyszer letolta megalvás nélkül, el nem tudom képzelni, hogy csinálta. Ő se, mert többször nem próbálta. De ez a 14 óra vezetés és másnap megint ennyi is kemény. Nem tudom, hogy tudsz visszaülni az autóba, én már a mi 10-11 óràs utunk után is érzem meg másnap is a testemben az autó rázását vagy motorhangját vagy tudom én mit, olyan fura zsibogás. Szóval opr, részvétem!
-
Somatom
veterán
válasz Squirrel #334 üzenetére
Halbturn (Féltorony) a neve, ÍGY néz ki. Egy bódé az osztrák oldalon. Legutóbb egy széken ült a határ éber őre és a telóját bambulta. Felnézett, látta a rendszámot, intett. Most azt írja a Gugli, hogy átmenetileg zárva, de nemtom az okát.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Shadowbull
addikt
válasz Squirrel #331 üzenetére
Én Jánossomorja-Andau átkelőn szoktam átmenni, ha Hegyeshalomnál több mint fél óra késést mutat a gugli. Ott nem találkoztam még forgalommal.
Nekem egyszer volt egy 4:45 Győr-München, megállás nélkül. A legnagyobb szívások meg húsvét előtt voltak, nagypéntek előtti csütörtökön. Délután tragédia az egész, az összes kelet-európai lemming egyszerre indul el munka után, 5 órától minden járhatatlan....
Évek óta inkább szabit veszünk ki, aztán elindulunk délelőtt, a hullám előtt.Amúgy a Szajberizének sose lesz 800km-es hatotavja, hacsak bele nem pakolnak vagy 200KWh akkut... Autópályán fogyaszt majd vagy 40KWht, ha óvatosan közlekedsz...
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
opr
veterán
Je, de na... Kamionos azert mas allatfaj, azt szokni kell, igy helybol azt mar En nem birnam szerintem, az egy eletstilus.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Yeffy
veterán
válasz Squirrel #333 üzenetére
pontosan ezert sem megyek en sem haza autoval, miota kint elek (szinten UK, de nem London, még nyugatabbra), hiaba most már vettem kenyelmesebb autot.
egyreszt hibrid, nem dizel, annak meg a palyazas azert nem a legoptimalisabb, masreszt meg ugyan szeretek vezetni, de a f@szom se fog 17-20 (sokszor tobb is) orakat szopni az uton/dugokban/lezarasokban/vamon/akarmi. nem beszelve az oldalcsererol.[ Szerkesztve ]
Big girls ride harder. ヅ || Kondi powaa'!
-
Bog
HÁZIGAZDA
Kicsit eltértünk a témától. Illetve ti.
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
Uzi74
senior tag
válasz Shadowbull #337 üzenetére
Mióta a 94-est meghosszabbítottak "+20-as szabállyal" Bud-Muc is megvan este kényelmesen 4:45- alatt, 19:00 - 19:30-as indulással
-
Somatom
veterán
De, hogy ne csak hitvita legyen. Engem meglepett a #319. Hogyhogy osztoznak a töltőfejek az áramon? Miért nincs mindegyiken a névleges érték? Honnan tudja az útvonaltervező, hogy lesz-e elegendő kapacitás a kútoszlopon, amikor ott lesz az autó? Ha nem tudja, akkor hogyan kalkulál a töltési időkkel? Egyáltalán hogyan befolyásolja ekkora távon az utazási időt, ha az autó csak a tervezett kapacitások felével tud tölteni?
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Squirrel
őstag
Igen, attól függetlenül, hogy elkalandozott a téma, sok extra információt is lehet így olvasni. Ilyen pl. az említett 319-es hsz is. Mert azért őszintén szólva a hozzászólók többségének az EV-s cikkekben nincs is elektromos autójuk, így szerintem valósabb a kép, ha saját tapasztalatokról tudunk beszámolni. Bár (nevet inkább nem írok, mert jön megint őrjöngeni) van olyan fórumtárs, aki lényegében lehülyézett, hogy hogy merem a megadott hatótávolságokat, fogyasztásokat megkérdőjelezni, hiába mutattam képet a saját 100 km-es fogyasztásomról. Mondván félrevezető információkat hírdetek ..
Új hozzászólás Aktív témák
- Miért vezet mindenki úgy, mint egy állat?
- Íme, a Huawei Pura 70 széria
- OLED TV topic
- Posta, csomagküldés
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Hardcore café
- Ford topik
- Ghost of Tsushima: Director's Cut - Íme a gépigény
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Autós topik
- További aktív témák...
- GAMER PC - RTX 3060 12GB - i5 10400F/11400F - 16GB 3000MHZ DDR4 - 240GB SSD - 500GB HDD
- Dell Latitude 7370 13col FHD IPS, M5-6Y57, 8GB DDR3, 128GB SSD,Újlenyomatolvasó/Win11
- Latitude 5420 27% 14" FHD IPS, i7-1185G7 Iris Xe G7 16GB 512GB NVMe IR kam gar
- Fehér Lenovo GAMING3 NVIDIA RTX 3060 6gb i7-12650H 16gb ram 500gb ssd FHD 165HZ windows1
- Eladó Dell Latitude 3310