- Olcsóbb lett a Tesla Full Self-Driving szoftvere
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
- Hálózati / IP kamera
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Az MSI RadiX AXE6600 tesztje – router, játékosoknak
- Milyen routert?
- Megrendszabályozza a Pornhubot az EU
- Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
- DIGI műholdas TV
- Ubiquiti hálózati eszközök
Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
Arról senki nem ír hogy ezek hosszú távon milyen hatással vannak a látás esetleges romlására.
Mert azért a 90Hz villódzik, és a szemgolyó előtt. -
nagyúr
Nem lehet a metilalkoholt keverték egy kis "mettel"?
Surface Book és egy Csúz a körtefán!. Pentax-szal fényképezve!
-
Hg3X
tag
Gondolom velem van a gond, de én ezektől mindig rosszul vagyok... Mármint a szó szoros értelmében...
Jeff who??
-
#54625216
törölt tag
Ez a 20000 windows alkalmazás honnan jött? Hogy bigscreen-en is futtathatóak a hagyományos windows programok?
Amúgy ennél is az árazással van a fő probléma. A Rift-nél 50USD-vel drágább és ezért egyedül a felbontás nagyobb valamivel, miközben kisebb a FOV, gyengébb a tracking és kevesebb rá a szoftver.
250USD körül már lenne piaca a WMR-nek, viszont a már két éve a piacon lévő konkurenciához képest drágábban adni a legjobb esetben is kb. ugyanolyan tudású hardvert, miközben a szoftverkörítésben messze le van maradva elég önsorsrontó stratégiának tűnik. -
#54625216
törölt tag
Rendesen beálltott roomscale VR-tól, ami megfelelő hardveren fut nem lennél rosszul. Ha a gyenge hardver miatt ugrál az fps, rossz a tracking vagy az adott program van rosszul megírva, az okozhat rosszullétet, ezért nem mindegy, hogy milyen hardveren milyen VR tartalmat nézel.
Próbáld ki egyszer mondjuk Vive-on a The LAB-ot, vagy Rift-en a Robot Recallt (VR-ready PC-n). -
Duddi
aktív tag
Az ételekben az E-k különféle kombinációjának hosszútávú élettani hatásait sem írják fel a kajára vagy mert nem tudják vagy mert akkor senki sem enné.
De ne olvass félhomályban vagy ne erőltesd a szemed túl távol vagy túl közel nézéssel kint a való világban sem mert az is rontja a szemed. -
#54625216
törölt tag
Akinek elég a gagyi tracking, az használhatja a Riftet is front facing módban, azaz kirakja a két szenzort az asztal két oldalára és kész.
Az egyszeri embernek amúgy túl sok a 450USD ár + a minimum 1500USD a VR Ready PC-re, tehát aki VR-ezni akar, annál nem a külső szenzor pakolgatása, meg az usb csatlakozók száma a visszatartó tényező.
Ha pedig az ár hasonló (vagy magasabb), akkor az emberek nem az egyszerű telepíthetőségre, hanem a minőségre és a szoftverkínálatra fókuszálnak.
A WMR cuccok szenzor nélküli trackingje max. akkor lesz majd szempont, ha az áruk lemászik 200-300USD környékére, és egy 1060 6GB kártya sem kerül többe 200-nál, mert akkor szélesebb tömegek számára is elérhető lesz a VR. Ez pedig nem mostanában lesz.Nekem a WMR erősen hasonlít a nagy dirrel-durral bejelentett "iPhone killer" windows phone-ra, meg az "iPad killer" Surface-re. Azoknál sem vágtak jelentőset az áron a konkurenciához képest, minőségben pedig a legjobb esetben is csak a szintet tartották, a WP meg is halt, a Surface meg valahol a "futottak még" kategóriában vegetál.
-
Raymond
félisten
Az arral van csak problema nem a termekkel. Ha Europaban is meglennenek azok az akciok amik az USA-ban mar tobbszor a megjelenes ota hogy $200 a termek akkor itt is jobban fogyna.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Hg3X
tag
Köszi a tippet, mindenképpen! Sejtettem én is, hogy valami nem okés, mert ha ennyire szar lenne a minőség, hogy rosszul lesz tőle az ember, akkor ott valami nincs rendben. De azt nem értem, hogy haverom hogy tudta azt mégis mindenféle probléma nélkül napi x órát...
Jeff who??
-
Tigerclaw
nagyúr
Én az Oculus GO-ra "várok". Remélem, hogy a 200 dolláros ár marad. Nincs erős gamer gépem, így az ilyen "nagyágyú" VR sisakoknak számomra nincs értelme. Kezdésnek jó lesz az, főleg, hogy inkább csak VR fotók, videók nézegetésében gondolkodok, nem játékokban. Aztán kell hozzá egy 3D-s vagy VR-es akciókamera.
Az kellemetlen meglepetés volt, hogy a HTC Focus milyen brutálisan drága lett, így 1 fősre szűkűlt ez a mezőny számomra.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
#54625216
törölt tag
A rosszullét onnan származik, hogy a látvány nincs összhangban az egyensúly szerveiddel. Ez főleg a gyorsulásokat érinti, amikor a VR-beli pozíciód gyorsulva elmozdul, miközben ezt az egyensúlyszerveid nem érzékelik. Ilyenkor az agy mérgezési tünetnek fogja fel az élményt és próbálja kiüríteni a gyomortartalmat, innen jön az émelygés.
Ez nem csak VR-el van így, hanem minden olyan esetben, amikor a látvány és az egyensúly érzékelés között valami szokatlan eltérés van. Pl. van, aki rosszul lesz a vonaton, ha menetiránynak háttal ül, vagy a repülőn felszállás közben, stb.
Ez részben alkat, részben megszokás kérdése. Pl. ha életedben először ülsz be egy műrepülő pilóta vagy ralli versenyző mellé, akkor garantált a rosszullét, a 100-adik alkalommal már semmi bajod sem lesz.
Így fordulhat elő, hogy a haverod nem lesz rosszul attól a játéktól, amit Te nem bírsz.Ugyanakkor a sima roomscale élménynél, ahol a valós mozgásod alapján mozogsz VR-ben is, stabil 90 fps-nél biztosan nem leszel rosszul, mert a látvány és a tested egyensúly érzékelése szinkronban marad.
Roomscale élménynél csak akkor lehet rosszullétre számítani, ha valami hiba van a rendszerben, azaz az fps ingadozik (gyenge a hardver vagy rossz a program), a HMD rosszul van a fejeden és életlen a kép, vagy a szemtávolság nincs jól beállítva és szétesik a térérzet, esetleg ha szemüveges vagy, de nem használsz szemüveget, stb. Ilyenkor is az a rosszullét okozója, hogy nem azt a látványt kapod, amire az agyad normál esetben számítana, viszont ilyenkor nem a VR - mint műfaj - a "hibás", hanem csak a megvalósítás minősége.Jellemzően azok a programok okoznak rosszullétet, amiket alapból nem VR-ra fejlesztettek, mint pl. Minecraft vagy valami külső programmal (vorpx) "VR-osított" fps-ek.
Profi szimulátorokban szoktak még rosszul lenni a kezdők, de ilyenkor pont a szimuláció jó minősége okoz rosszullétet, azaz ha egy jól megírt VR repülőszimulátorban rosszul leszel egy dugóhúzótól, akkor jó eséllyel egy igazi repülőben is ugyanígy járnál. -
kopi72
aktív tag
akinek +1 -es szeme van es nem tud fokuszalni csak 20cm-re tulra, az hogy tudja hasznalni?
Van valami beallithato nagyito lencse ezekben?
Aki hasznalt mar ilyen vr cuccot, rendesen messzire tud nezni benne?Magyarorszag a mosoly orszaga. Akar kiskoruton akar nagykoruton elmenygazdag utazasban lehet resze!
-
#54625216
törölt tag
A VR-ben optikailag minden pont úgy működik, mint a valóságban, azaz ha távolra jól látsz, akkor a VR-ben is jól látod a távoli dolgokat, függetlenül attól, hogy maguk a displayek csak pár centire vannak a szemedtől. Ugyanígy ha rövidlátó vagy, akkor a távoli dolgok VR-ben is életlenek lesznek.
A VR HMD-kben nincs nagyítólencse, de ha 20cm-en túlra jól látsz, akkor nem is nagyon kell, mert VR-ben viszonylag kevés dolog kerül 20cm-nél közelebbre az arcodhoz.
A népszerűbb hmd-khez amúgy lehet szemüveg feltét lencsét kapni a vr-lens.eu-n, ez gyakorlatilag egy 3d nyomtatott keret, amibe megrendelésre belevágják a megfelelő szemüveglencsét és ezt tudod rápattintani a hmd lencséjére.Mondjuk jó lenne, ha a következő hmd generáciáknál már gondolnának a szemüvegesekre is és kitalálnának valami elegánsabb megoldást, pl. dioptriásra cserélhető hmd lencséket.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Luck Dragon: MárkaLánc
- Mobil flotta- ajánló keresés belépéshez
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Politika
- Vodafone mobilszolgáltatások
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- iPhone topik
- Poco X6 Pro - ötös alá
- További aktív témák...