Hirdetés

Keresés

Hozzászólok Aktív témák

  • adapter07

    csendes tag

    Értem. Baj van az informatikus képzéssel (is), ezért boldog-boldogtalant átképzünk programozó betanított munkássá. Ez egy fantasztikus ötlet, mert ők nyilván fele annyiért fognak dolgozni mint a valódi szakemberek. Így a kecske is jól lakik meg a káposzta is megmarad. Szerintem az igazi megoldás a programozó közmunkaprogram lenne. :D

  • adapter07

    csendes tag

    Csak beérett az elmúlt 12 év elfuserált oktatáspolitikájának a gyümölcse. Nem látom, hogy mitől lenne jobb az új képzési forma. Ugyanazok a túlterhelt, kontraszelektált egyetemi oktatók fogják tartani, ugyanolyan rossz körülmények között. Az új képzés a régi mellett fog menni, ami még több hallgatót jelent, tovább terhelve az intézményeket.

  • adapter07

    csendes tag

    válasz kpbendeguz #180 üzenetére

    Azért nem ötven, mert akkor még működött a rendszer, és nem sereghajtók voltunk a világ oktatási rendszerei között. Azért pont tizenkettő, mert 2005-ben vezették be a bolognai rendszert a felsőoktatásba. A hallgatók száma jelentősen megnövekedett, csak tanárt, tantermet, eszközöket felejtettek el biztosítani hozzá. Már az első végzős évfolyamoknál óriási volt a lemorzsolódás. Látszott, hogy komoly problémák vannak mégsem törődött ezekkel senki. Az oktatáspolitika hosszú éveken át tétlenül nézte, hogy egyes egyetemi szakokon akár 80-90% a lemorzsolódás. Gyakorlatilag égetik a közpénzt, pocsékolják a fiatalok idejét, pénzét, mert a tanulói szerződések miatt az utóbbi években már fizethetnek a semmiért. Természetesen nem a felsőoktatási intézmények az egyedüli felelősök, az egész oktatási rendszerünk rosszul teljesít. Egyre kevesebb tudással kerülnek ki a diákok minden szinten az oktatási rendszerből. Innen nem lesz könnyű felállni. Egy-két politikai huszárvágás ide már kevés lesz.

    [ Szerkesztve ]

  • adapter07

    csendes tag

    válasz Silεncε #183 üzenetére

    Ezzel nem értek egyet. Az egy nagyon kártékony nézőpont, hogy a diákokra hárítjuk a felelősséget. Pontosan ez történt az elmúlt tíz évben, mindig erre hivatkozva maradt minden úgy ahogy, volt. Sajnos ma már ott tartunk, hogy akik akarnának azok sem tudnak tanulni. Olyan szintű a szervezetlenség, az eszköztelenség, a hozzá nem értés egyes intézményekben.

  • adapter07

    csendes tag

    válasz kpbendeguz #189 üzenetére

    Én semmiképp nem menteném fel a politikát. A tanárok anyagi és erkölcsi megbecsülésének hiánya vezet a kontraszelekcióhoz. Ma egy tehetséges, máshol is érvényesülni tudó ember menekül az oktatásból. A szervezetlenség pedig a forráshiányból és a megfelelő munkaerő hiányából egyenesen következik.
    Abban a kérdésben, hogy mikor kezdett elromlani a dolog nem kell visszamenni a hatvanas évekig, mert ez csak a felelősség elkenésére jó. A rendszerváltásig nagyjából elfogadható mederben mentek a dolgok, a komoly problémák ezután kezdődtek. Átgondolatlan reformok sorozat, amelyeket soha nem előzött meg szélesebb körű szakmai egyeztetés.
    A hallgatók felelősségét nem akarom elbagatellizálni, nyilván sok van közöttük aki nem való a felsőoktatásba, ez egyenes következménye a hallgatói létszám növekedésének és a felvételi követelmények csökkentésének. Ugyanakkor ma a felsőoktatási intézmények nem érdekeltek abban, hogy a felvett hallgatók végezzenek. Sőt inkább abban érdekeltek, hogy minél tovább ott legyenek. Ez és az előbb említett tanár hiány oda vezet, hogy a pedagógiai munkát nem ellenőrzi senki, a szakmai színvonal egyre mélyebbre kerül. Megdöbbentő történeteket hallani egyes oktatók hozzá nem értéséről, emberi és szakmai alkalmatlanságáról. Ezért nem lehet a felelősséget a hallgatókra hárítani, az ő felelősségüket akkor lehetne számonkérni ha az intézményben minden flottul menne.
    Ami pedig az önálló tanulást illeti, egyrészt az ember nem azért megy egy iskolába, hogy otthon egyedül kelljen kínlódnia a tananyaggal. Ezt iskola nélkül is meg tudná tenni. Másrészt ahhoz, hogy az ember önállóan tudjon tanulni nagyon sok előismeret kell, ez egy a középiskolából frissen kikerült tanulótól nem várható el.
    Valószínűleg te sem tudtad volna azt a 80%-ot olyan simán megtanulni, ha előtte nem álltál volna olyan sokat sorba az egyetemen. :D

  • adapter07

    csendes tag

    válasz azbest #192 üzenetére

    Ez így igaz, azonban ettől még pedagógiai munkát kell végezniük. A pedagógiai, módszertani tudásra a jelenlegi körülmények között nagyobb szükség lenne mint valaha. Régebben is voltak akik unalmasan esetleg kevésbé érthetően adtak elő, vagy nem voltak teljesen korrektek a számonkéréseknél, de a szakmai minimumot ők is teljesítették, és ők voltak kevesebben.

Hozzászólok Aktív témák