Hirdetés

Keresés

Hozzászólok Aktív témák

  • Feketelaszlo

    senior tag

    válasz floatr #40 üzenetére

    Csak hogy a felsőoktatásnak nem az a dolga, hogy nyers tudást adjon, hanem az, hogy szemléletmóddal és műszaki megközelítéssel ruházza fel a hallgatót. Persze, hogy jobb lesz a házilag kiképzett programozó, mint az egyetemről betoppanó friss diplomás informatikus. Az első hónapban. Talán még a másodikban is. Aztán a harmadikban elkezdi felvenni a ritmust a diplomás, a negyedikben már saját ötletei is lesznek - olyanok, amik a sebtiben betanított szoftverfejlesztőnek eszébe sem jutnának, mert neki csak egy szűk, koncentrált ismeretanyagot adtak le. Fél év után meg gyakorlatilag akkora lesz a különbség, mint egy senior és junior között.

  • Feketelaszlo

    senior tag

    válasz kpbendeguz #139 üzenetére

    Bocs, de amit az elején írtál az elég megalapozatlannak tűnik nekem - kritikus rendszerekkel dolgozók munkáját nem lehet szokásokra alapozni, én nem szeretném, ha orvosi, mérnöki vagy banki informatikusi feladatot olyanok lássanak el, akik nem rendelkeznek kellő elméleti háttérrel, hogy tudják mit miért csinálnak. Értem egyébként, miért írod amit írsz, de az egyetemek alapvetően tudományos intézmények, akik száraz, elméleti tudásanyag oktatására szakosodnak. A munkaerőpiac döntött úgy, hogy az ilyen tudással rendelkező emberek értékesek számukra - nem pedig fordítva az egyetemek nyomják le a munkáltatók torkán a diplomásokat.
    Abban, hogy az egyetemre jelentkezési láz sok esetben káros lehet fiatalon már van némi ráció, de még mindig igaz az is, hogy sokkal egyszerűbb egy 0-ról, tiszta lappal indulóba belenevelni a helyes alapokat, mint egy olyat átképezni, akibe esetleg a gyakorlatban hibás vagy téves készségek rögzültek.

    [ Szerkesztve ]

Hozzászólok Aktív témák