Hirdetés

Keresés

Hozzászólok Aktív témák

  • UnA

    Korrektor

    LOGOUT blog

    válasz dajkopali #9 üzenetére

    Most biztos én leszek a rossz zsaru, de szerintem amellett, hogy egyetem jó dolog, valójában nagyon minimális az olyan informatikai szakmák száma, ahol tényleg szükség van rá.

    És ha ismered a már most is elérhető "gyors" fejlesztői képzéseket (pl. Codecool, Green Fox, stb), akkor te is tudod, hogy ez sem nem új, sem nem különleges koncepció.

  • Kopi31415

    félisten

    válasz dajkopali #9 üzenetére

    1) Nehéz megmondani, hogy mennyire kellene rendes mérnöki tudása legyen valakinek egy adott feladat elvégzéséhez. Mert lehet, hogy papíron nem kell, gyakorlatban sem, mert mindent megmondanak neki, tulajdonképpen csak adminisztrátorként be kell vinnie a kódot a fileba, ehhez nem kell nagy tudás, szinte favágó munka. De ha azt mondjuk, ez a feladat, agyald ki, oldd meg, akkor aki a felettese, mérnök, az foglalkozhat bonyolultabb összefüggésekkel is, viszont ehhez a szinthez már nem árt a jó analízis, analitikai ismeret (amikor maga kell a kódot össze rakja, nem rágják a szájába), azt meg gyorstalpalón nem kapja meg. Aki nem tud kellően általánosan gondolkodni a kódról, alkatrészről, az mindig csak pillanatnyi jó megoldást tud találni, s csak tologatja a szart maga előtt.

    2) Amikor mindent megmondunk mit csináljon, csak be kell pötyögnie a gépbe, az a szakmunkás szint, elég kevés a hozzáadott értéke az olyan munkának, s lassan gépesítve is lesz.

    Part to Part | Status:122% completed | Estimated time remaining:1193hr 2min 30sec ----- Converting Data | Status: 425% completed | Estimated time remaining: 1193hr46sec

  • dchard

    veterán

    válasz dajkopali #9 üzenetére

    Tételezzük fel, hogy igaza van.

    A magyar műszaki felsőoktatás most úgy néz ki, hogy a fiatalok 1-2 év után sorra hagyják ott az oktatói állásokat, és nem csak a fizetések miatt. Aki marad az a mindenre alkalmatlan, iparban soha nem járt, kutatási tevékenységet sosem végző 40+-os, meg az akkut oktatói hiány miatt a nyugdíjból óraadóként visszahívott idős kollégák, akiknek a tudása a legjobb indulattal sem naprakész.

    Évek óta jellemző a képzésekre, hogy töltelék tárgyakkal tömik ki őket, az elv pedig "nem azt tanítjuk amit kell, hanem amit tudunk".

    2011-2012-ben megszűnt a szakképzési hozzájárulás, illetve a közép magyarországi régió évek óta nem kap pályázati pénzt, pedig az egyetemek korábban is ebből fejlesztették a laborjaikat, nem az állam által adott pénzből. 6 éve nem vettünk egyetlen műszert sem, rohad le minden ami az infrastruktúrát érinti. Közben a hatalmi arrogancia sosem látott méreteket öltött ("ha valamelyik oktatónak nem tetszik a pénz, mehet másod, harmad állásba is", mintha eddig nem ez lett volna, kis naivak...)

    Ilyen körülmények között fognak olyan tantervvel és oktatókkal előállni, ami fél-egy év alatt, nagyon intenzíven és céltudatosan kiképzi majd a szükséges üzemeltető mérnököket, szakembereket?

    Aligha...

    Dchard

    A kitárulkozó idegenektől mindig elfog a hányinger. [Cornelius]

  • floatr

    veterán

    válasz dajkopali #9 üzenetére

    Pedig a megoldás ott van mindenki szeme előtt, már ami a képzés részét illeti. El kell felejteni, hogy a főiskolák, egyetemek csak egy merev képzési menetrend szerint működhetnek. Meg kell szervezni szervezetükön belül a "gyorstalpalós" képzéseket, és be kell vonni a képzésben résztvevőket piaci munkákba, Ahol jártam, a valóságtól annyira elrugaszkodott időpocsékolás zajlott, hogy már a 90-es években is inkább elment az ember dolgozni egy céghez kockáztatva a félévi aláírást.

Hozzászólok Aktív témák