Hirdetés

Hozzászólok Aktív témák

  • bkercso

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz UnA #50 üzenetére

    Ettől a buta reklámszövegtől mászom amúgy a falra, amit ezek a fiatal cégvezetők nyomnak. A legtöbb annyira tapasztalatlan és naív. Nagy lehetőség, néha (néha!) nagy siker, de ez a lehengerlő duma valami más, mint a tartós értékteremtés.
    Bölcsészből meg töritanárból programozót. Ja! :U Egy évre, amíg rá nem jön, hogy nem neki való (ez se). ;]

    [ Szerkesztve ]

    MomentAMP torzításkioltós erősítő: https://hardverapro.hu/apro/momentamp_torzitaskioltos_fejhallgato_es_kiserosit/hsz_1-50.html

  • strogov

    aktív tag

    válasz EnGarde #4 üzenetére

    "Tegye fel a kezét, aki ilyen ajánlatot kapott."

    A paramétereim erősen eltérnek. pl. 40 fölött vagyok, Java fejlesztési tapasztalatom ugyan 5+ év, de most .NET-ben fejlesztek (8 év tapasztalat), és eddig egyetlen linkedin ajánlat sem tartalmazott összeget.
    Senior fejlesztő most kb. 1,2m-1,5m-ig mehet el. Úgyhogy vállalkozói szerződéssel teljesen reális az 1,8m. Nálam is szerződés jön ki így. Alkalmazottként kizárt, hogy önmagában a 4-5 év java tapasztalat ennyit érne egy cégnek. Valószínű van más skill a tarsolyban ami fontos volt.

  • proci985

    MODERÁTOR

    válasz UnA #50 üzenetére

    igy nagyon intenziven tolva az osszes pedagogiai lehetoseget bevetve es a lenyegre koncentralva el lehet jutni design patternekig a nullarol (inkl kisebb projekt) 3 honap alatt, tehetseges embert feltetelezve, de az kb eroltetett menet es nagyon nem lesz ido ulepednie. fel evbe az ulepedes is beleferhet, de az meg mindig eroltetett menet kategoria.

    viszont itt kb tenyleg kritikus a pedagogiai modszertan* es a diakok hattere / beletolt energiamennyisege, a het meg 40 orabol all legalabb a diakoknak.

    *a porosz modszertan ide ineffektiv mert informaciok osszerakasa helyett az informacio statikus visszaadasara fokuszal, programozni pedig konyvbol nem hatekony tanulni (elso nyelvet semmikepp). a teruleti "alapmuveltseget" pedig ezen a szinen el kell felejteni, nincs ido extran algoritmusokkal / adattipusokkal se nagyon foglalkozni az alapokon felul, nem hogy lemenni HWarchitektura vagy egyeb felsobb matematikai szintre.

    (#48) MCGaiwer : 15 evvel ezelott a borland C ment kb fejlesztoi kornyezetnek tanulni. namost az azert eleg sokat rontott az egyebkent is meredek betanulasi folyamaton pl egy modern IDEhez kepest. en ha fizetnenek se lennek hajlando visszamenni arra. igen, Netbeansbol elvileg az elso varians mar kint volt, de az a mai variansokhoz kepest azert elegge kezdetleges volt (bar pl volt mar autocomplete) viszont egy P4 alatt hasznalhatatlanul szaggatott / masodperces szinten laggolt szovegbevitelnel

    egy android fejlesztoi kornyezet pl hasznalhatatlanul lassu megfelelo geppark nelkul, ertsd min i5 / 16GB / dedikalt videokartya. igen, elindul alatta is, de a GUI kb hasznalhatatlan emulalva.

    [ Szerkesztve ]

    Social distancing in lagom amount.

  • MCGaiwer

    addikt

    válasz proci985 #53 üzenetére

    eltén még 10 éve is borlandban tanítottak, szóval ismerős, de ettől függetlenül akkor is lettek programozók, mert meg lehetett oldani.

    Amazon.co.uk, £50 értékű Gift Card cserélhető/eladó

  • proci985

    MODERÁTOR

    válasz MCGaiwer #54 üzenetére

    ja, csak lassitja a kepzest. ugyanugy lehet pascalban vagy low level Cben kezdeni hiszen az is mukodott 15 eve, csak az megint szuboptimalis.

    meg persze, ugy is lettek programozok, hogy elsoeven idoben kevesebb mint egy nap jutott atlagban programozasra informatikus kepzesen, de azert az se tul effektiv.

    itt most hatekonysagrol beszelunk.

    [ Szerkesztve ]

    Social distancing in lagom amount.

  • Kansas

    őstag

    válasz MCGaiwer #54 üzenetére

    Ez olyan mint amikor a focisták sírnak hogy ugyanúgy csinálnak mindent, mégis 50 éve klasszisokat neveltek, ma meg kutyaütőket. Ja csak ez ma már kb. nem ugyanaz a sportág..

    IT-ban értelmetlen 2-3 éves alapozó tárgyakat tanítani meg frontálisan oktatni. Nem lesz belőle használható tudás.
    Anno nálunk fősulin teljes 1 féléves, 2 kredites tárgy volt az MCP 70-215-ös vizsga anyaga, amit a tanár frontálisan, click-by-click adott le, nem is jegyzett meg sokat belőle senki.
    Meg tanultunk Assemblytől C/C++-on kereszül LabView-ig és Java-ig mindent, de egyik kurzuson sem kapott senki gyakorlatban használható tudást.
    Akiből a végén jó programozó lett, az otthon beletett még 5-10x annyi időt hobbiból/hivatástudatból, kis túlzással belőle fősuli nélkül is jó programozó lett volna. De az átlagjancsik is rádupláztak/tripláztak...
    Rendszerüzemeltető mérnököket/architekteket pedig sehol nem képeznek, a Kandón volt anno jó ötlet a Cisco kompetencia központ, az ért valamit, ha jól tudom, az azóta megszűnt.

    Én a felsőoktatásban a fejembe vert információnak/tudásnak talán ha 10%-át tudtam hasznosítani, ami az első néhány munkában töltött évemben talán ha a munka 2-3%-a kapcsán segített bármit is.
    Viszont, a munkahelyem támogatásával, de kb. autodidakta módon szereztem a munka mellett előbb MCSA később MCSE képesítést, ami valóban hasznos anyagot tartalmazott.

    Ha meg már hatékonyság/módszertan, az "én időmben" nem volt iskolában még említés szinten sem szó pl. az ITIL-ről(pedig akkor már nem volt újdonság), csak Henry Ford meg a Toyota módszer ment. fejlesztésre meg waterfall...
    Az azóta eltelt 15 évben javult a helyzet?

    Ha a sok magasan képzett, jól fizetett ember it ta fórumon a szívére teszi a kezét és végiggondolja, a mai tudását mekkora részben szerezte iskolában és amit az iskolában tanult abból mennyit hasznosított, illetve mennyi a hasznos tudásának a munka közbeni szívásból/vérizzadásból/céges belsős képzésből fakadó része, talán nem fog annyira a klasszikus több éves tanterv pártjára állni.

    Az meg hogy másfél misibe kerül egy piaci alapú képzés? Igen, de az utána kapott fizetésből aki nem kutyaütő, max fél-egy év alatt visszatermeli. Én csak a kötelező minimumot fizetve 3,5 év alatt kifizettem a törlesztés kezdetén valamivel 1 millió feletti diákhitel-tartozásomat, és én nem vagyok(és már nem is leszek) programozó csodagyerek millió feletti havi fizuval...

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka...

  • Kopi31415

    félisten

    válasz Kansas #56 üzenetére

    Gyakorlatilag a tudásom nyolcvan százaléka egyetemi tudás, és annak alapjait, hogy gondolkodásmódját folyamatosan használom. Amit viszont utána egyetlen munkám során se tudtam volna össze szedni.

    Part to Part | Status:122% completed | Estimated time remaining:1193hr 2min 30sec ----- Converting Data | Status: 425% completed | Estimated time remaining: 1193hr46sec

  • Kansas

    őstag

    válasz Kopi31415 #57 üzenetére

    Le a kalappal!
    Ha nem titok, elárulnád, melyik ez a csodaegyetem és mit dolgozol most? Illetve még azt, hogy mikor kaptad a tudást?

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka...

  • #36031232

    törölt tag

    válasz Kansas #56 üzenetére

    "Contrary to popular belief, Computer Science is not really about
    programming, even though you do learn how to
    program. Programming languages are tools that
    Computer Scientists use or create in order to solve
    problems of interest to them."

    Az egyetemnek nem az a dolga, hogy az épp aktuális divatnak megfelelően alakítsa képzését, hanem hogy gondolkodásmódot tanítson, konkrét tárgyakon keresztül, főleg elméletet: oprendszerek, architektúrák, diszkrét matematika, lineáris algebra, hálózatok, algoritmuselmélet, adatbázisok, rendszermodellezés stb.
    Ha megérted a logikai működésüket/felépítésüket, a természettudományos alapokat, tökmindegy, hogy Javascript vagy ADA, menni fog minden.. Persze jó sok önálló munkát kell majd beletenni.

    "..egyik kurzuson sem kapott senki gyakorlatban használható tudást"

    A gyakorlatot neked kell hozzátenned, az egyetemen nem erről szól. Egy munkakört ismer az emberiség, ahol azt tanítják, amivel majd foglalkozni fogsz, célzottan, se többet, se kevesebbet és ez a betanított szakmunkás. Ezért is tartom veszélyesnek ezeket az infós gyorstalpalókat, mert i lesz ha 10-15 év múlva valami mással kell majd foglalkozniuk, aminek teljesen más a "logikai" működése, mint amire betanították őket. A GreenFox 4 hónap alatt képez hardver programozókat, nulla előtudás nélkül, csak angolul kell tudni. Hát persze!

    [ Szerkesztve ]

  • Kansas

    őstag

    válasz Feketelaszlo #43 üzenetére

    Ez a programozókra még igaz is lehet.

    Az én szakterületemen(enterprise IT support) azt tapasztaltam, hogy aki nem teszi bele az extra munkát, nem hagyja el a felsőoktatásban bevált munkamódszert/-morált, az nem hogy lehagyná a munka mellett OKJ-s rendszergazdaként végzett "alulképzett" kollegáját, hanem még masszívan le is marad...

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka...

  • Kansas

    őstag

    válasz #36031232 #59 üzenetére

    Contrary to elitist belief, 90% of IT jobs has no use for computer scientists, but enginerrs and motivated, professional technicians.
    A felsőfokú IT képzés nagyobbik része nem egyetemi szakokon folyik.

    Az otthoni extra munkát pedig nem ér belevenni az egyetemi anyagba, azt bármely oktatási intézmény látogatása(sőt, akár munka) mellett is bele lehet fektetni a tanulásba.

    A gond az, hogy nem csak a divatdolgokat nem tanítják, hanem a frissebb elméleti vívmányokat sem. Legalább is a frissen infó szakról kikerült kollégák többségének a munka során demonstrált képességei és hozzáállása alapján nekem úgy tűnik. Persze lehet, hogy tanították nekik, csak lepergett róluk...

    Hogy 10-15 év múlva mi lesz, arra van 10-15 évük felkészülni. Aki akkor is az iskolában tanultakból akar élni, az esélyesen koppanni fog... Folyamatos önképzés nélkül ezen a területen nincs esélyük, ha csak nem akarnak fokozatosan egyre lejjebb csúszni a ranglétrán...

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka...

  • Kopi31415

    félisten

    válasz Kansas #58 üzenetére

    BME AND Közlekedésmérnöki kar, Járműgépész szakirány. CAD designer munkakörben dolgozom már tizenhárom éve, az egyetemet 1999-ben kezdtem. Csak épp a tananyag nem úgy érdekelt, hogy mi kell vizsgára, mi a példa, hanem meg akartam érteni a témát, problémát, igyekeztem optimalizálni. És nem fújtam a matekra sem. Hanem akár átjártam az ELTE-re is matekot hallgatni, ha olyan volt. Alibi tárgyakat meg nem kerestem.

    Part to Part | Status:122% completed | Estimated time remaining:1193hr 2min 30sec ----- Converting Data | Status: 425% completed | Estimated time remaining: 1193hr46sec

  • proci985

    MODERÁTOR

    válasz #36031232 #59 üzenetére

    Persze jó sok önálló munkát kell majd beletenni.

    Tehat nem ad gyakorlati tudast. Es ennek egyaltalan es biztosan nem az az oka, hogy az eloadas + vizsga a letezo legolcsobb es legjobban skalazodo pedagogia modszer.

    A gyakorlatot neked kell hozzátenned, az egyetemen nem erről szól.
    Meg lennel lepodve, hogy nyugatabbra mennyi gyakorlat is van.

    Social distancing in lagom amount.

  • Kansas

    őstag

    válasz Kopi31415 #62 üzenetére

    Bocsáss meg, de szigorú leszek kicsit: ennyiből nekem úgy tűnik, igazából nem informatikával foglalkozol, hanem azt inkább csak segédtudományként, eszköznek használod a járműgépészethez, tervezéshez. Javíts ki, kérlek, ha rosszul látnám.
    Mondom mindezt nem lebecsülve a választott hivatásodban szerzett szakértelmed.

    Volt nekem olyan kollégám, aki ugyanazt végezte, mint te, aztán átnyergelt rendszergazda/rendszermérnök hivatásra, elég szép sikereket elérve. Ő épp arra jó példa, hogy a szakirányú diploma nem létszükséglet az IT-ban.

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka...

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz MCGaiwer #48 üzenetére

    Bizonyos szinten meg lehet. De egy Android fejlesztéshez, pláne valami csillivilli fejlesztőkörnyezethez sokszor már kell gép.

    Veszek _hibás_ LCD monitort,fényképezőgépet, objektívet, routert ---- Mutogatni való hater díszpinty

  • cucka

    addikt

    válasz #36031232 #59 üzenetére

    Ez a "szemléletet oktatunk, nem gyakorlati tudást" ez jól hangzik, az egyetemeken is sokat ismétlik, kár, hogy fasság.
    Matek tételeket megtanulni fejből meg stopperórával számolni papíron crc-t az nem ad semmiféle szemléletet. Az igazság, hogy azért tanítják ezeket, és azért kérik így számon, mert nincs jobb ötletük, ennyit tudnak.

    (A "szórótárgy" fogalma megvan ugye? Szerintem egy oktatási intézmény szégyene, ha egyáltalán felmerül, hogy vannak szórótárgyak. Sok magyar egyetemen egyenesen büszkék rá, hogy hány embert vágnak meg ezeken)

    [ Szerkesztve ]

  • Rodi 4.80

    senior tag

    válasz Kopi31415 #15 üzenetére

    A 2. pontban leírtakkal kapcsolatban nekem az a véleményem, hogy a kódok beírása nem szakmunkás, hanem inkább betanított munkás szint. Egy jó szakmunkás "maga is összerakja a kódot, látja és érti is".

    Ezt csak abból gondolom, hogy van szakmunkás végzettségem is, láttam sokszor a mérnöki tehetetlenséget, mert csak elméleti tudás volt a diploma mögött, problémamegoldó készség szinte semmi. Amikor megszereztem a diplomát, csak egy képzettebb szakmunkásnak tartottam magam, azóta is tanulok, dolgozok, tanulok, 10 évente irányt váltok :)

  • NumberGuy

    tag

    válasz adapter07 #23 üzenetére

    Tudomásom szerint, egyes cégek eddig is vettek fel programozót érettségivel is ugyanarra a munkára, csak olcsóbban. Szerintem, e logikai mentén ide BProf képzés sem kell, csak a cégek így akarják megspórolni a betanítási időt.

    [ Szerkesztve ]

  • Kopi31415

    félisten

    válasz Kansas #64 üzenetére

    Valóban nem IT, ellenben a szakterületem tudását az egyetemen alapoztam meg, abból a gondolkodásból és szemléletből vagyok jobb a németeknél is, amit az egyetemen szereztem.

    Part to Part | Status:122% completed | Estimated time remaining:1193hr 2min 30sec ----- Converting Data | Status: 425% completed | Estimated time remaining: 1193hr46sec

  • NumberGuy

    tag

    válasz Rodi 4.80 #68 üzenetére

    Én szerintem itt főként robot munkaerő kell, akik kalapálják be a kódot egy csoportvezető mellett, aki minden nap kiosztja a robotoknak a munkát, tehát végeredményben gondolkoziuk sem kell. :)

    [ Szerkesztve ]

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog (1)

    válasz cucka #66 üzenetére

    ha a matek tételeket és a bizonyításukat bemagoltad, akkor az rossz.
    ha a matek tételeket megértetted, és képes vagy vizsgán is megszülni újból, bizonyítással, akkor értetted meg a szemléletet.

    lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

  • NumberGuy

    tag

    válasz cucka #66 üzenetére

    Ezek az idők már elmúltak. Manapság olyan kiváló az állomány, hogy minden félévben indul szinte az összes tárgy, de ha még nem is, legalább egy vizsgakurzus mindeképp, evvel is minimalizálva a bukások számát.

    [ Szerkesztve ]

  • gabor.79

    tag

    válasz Kopi31415 #45 üzenetére

    Nem csak a bolognai rendszer rossz, hanem például az, hogy kreditrendszer van a legtöbb helyen. Mondjuk én is ilyenben végeztem, de egyszer beszéltem az oktatási dékánhelyettessel, aki elmondta, hogy amikor bukásnál még évismétlés volt a jutalom, akkor mindenki minimum négyesre készült, mert abból még két jegyet lehetett "engedni".

    Ma meg a kreditrendszerben a jelszó: "csak görbüljön".

    Mennyivel jobb szakembereket képeztek előtte...

  • #36031232

    törölt tag

    válasz proci985 #63 üzenetére

    gabor.79: Régi rendszer, szigorlatokkal a mai facebookos, kardashianos világban ? Feljelentenének emberiség ellenes bűntettért!:)

    Kezdjük azzal, hogy nálam műszaki felsőoktatási intézmény a BME és az ELTE-IK/ELTE-TTK. A többivel nem foglalkozom.

    Nézd, én a laborokon semmit extrát nem tanultam progból, nekifutásra megcsináltam az összes feladatot, aztán hazamentem és saját dolgokat találtam ki. A "papíros" infós gyakorlatot sokkal jobban szerettem, mert nagyon belementünk az elméleti, "logikai" részébe és ez sokat segített megértésben.

    Megtanítottak a gimnáziumba az önálló tanulásra, a nagy házinál se kértem konzultációt, megnéztem hogy kell kinéznie egy specifikációnak, hogy tudok megvalósítani egy minmax függvényt és megcsináltam az amőba programomat. A többit leadták előadáson és gyakorlaton.

    "Meg lennel lepodve, hogy nyugatabbra mennyi gyakorlat is van."

    Én az elmúlt hónapokban tanulmányoztam pár egyetem képzését (MIT, Caltech, Chicago, NUS, ETH) és nem láttam hatalmas eltéréséket BME/ELTE-hez képest. 1ea 1lab, a jobb helyeken még 1 papiros gyakorlat is van. Vannak olyan választható tárgyak ahol csak labor van, de ennyi. Mondjuk az igaz, hogy náluk teljesen más a képzési rendszer (hol negyedek, hol harmadok, de pl a NUSon félévek vannak), van freshman year, elég komoly alapozással.

    (#61) Kansas:
    "Az otthoni extra munkát pedig nem ér belevenni az egyetemi anyagba, azt bármely oktatási intézmény látogatása(sőt, akár munka) mellett is bele lehet fektetni a tanulásba."

    Pedig de. Ez az egyetemi képzés alapja, hogy neked a többszörösét kell beletenned otthon, mint amit az előadásokon+gyakorlaton+laboron kaptál. Ezért értéktelen rakás sz#r a legtöbb magyar egyetemista, mert azt hiszi, ha végé az órának, akkor a vége a munkának. Pedig nem, pont ezért jár az ember egyetemre, nem tanfolyamra.
    Nézd meg az MIT bevprog syllabusat. Semmivel sem jobb.

    "A gond az, hogy nem csak a divatdolgokat nem tanítják, hanem a frissebb elméleti vívmányokat sem."

    Mire gondolsz ? Az oprendszerek, az architektúrák, a programozási nyelvek, ugyan úgy működnek már vagy 40 éve. A számítástudomány alapjai sem változtak.

    (#65) hcl: Ebben tényleg le vagyunk maradva, de ehhez sajnos pénz kell. Amúgy olyan nagy problémának nem érzem, tapasztalataim szerint a diákság nagy része elég jó laptopokkal rendelkezik (BME) és a laborokon lehet használni.

    (#66) cucka:
    "Matek tételeket megtanulni fejből meg stopperórával számolni papíron crc-t az nem ad semmiféle szemléletet. "
    Sőt nem elég csak megtanulni, szóban bizonyítani is kell. CRC-t nem számolunk papíron :) De aki tud papíron programozni, az tud gépen is. Ennyi.
    Szórótárgy azt jelenti, hogy kedves diák, ez az a tárgy amit otthon is tanulni kéne,mert nehéz, de mivel nem tanulod, ezért buktatunk. BME első félévében a felvettek 30%-a kihullott.. Pedig én idősebben vágtam bele, nem vagyok zseni, pénzt is keresek mellette és volt időm felkészülni, hogy a bukás legalább 1 jegy távolságra álljon tőlem...

    Nem erőszak a felsőoktatás, ott a Greenfox, 4 hónap alatt szoftverfejlesztő lehetsz.

    [ Szerkesztve ]

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    Pár gondolat :
    - gyorstalpalós fejlesztő, rendszerüzemeltető, stb. érdeklődés és önfejlesztés nélkül sosem lesz jó - ki hiszi, hogy beültetjük a magyartanárt programozni anélkül, hogy értené a programozott cucc működését (vagy érdekelné az), és az majd tuti jó szakember lesz?
    - a gyakorlati oktatás hiánya nagyon gáz - programozni még elég a PC, de nagyon sok esetben kellene robotot, mikrokontrollert, stb. programozni... kellenének fejlesztőkörnyezetek, kellenének ehhez értő szakemberek...
    - csodálkozunk, hogy rossz az emberanyag, amikor olyan szinten nincs követelmény szakmai tárgyakból informatika szakon, hogy még? IT cégnél tele vagyok olyan kollegával, akik nem ismernek csatlakozókat, nem tudják a számítógép működésének alapjait, az IT biztonság alapjairól nem beszélve... szakmai érdeklődés max. a játékokban, talán telefonokban kimerül.
    - ugyanakkor a mérnökinfó tananyag fele matematika - átlagos infós sosem használja, amelyik igen, azt programozó matematikusnak hívják
    - fent említett féltudású említettek könnyen managerek lesznek, és hoznak hibás döntéseket...
    - csodálkozunk, hogy speciális fejlesztőkre van igény, amikor a legtöbb cég egyszerűen lesz...a usereit, és se local support se semmi... elég sok állás keletkezne, ha a cégek felismernének pár dolgot, pl. hogy az a user a jó user, aki a munkáját csinálja, nem a gépével szenved - de ehhez local support sem árt
    - nem tudják kivárni a cégek az 5 évet - de akkor hogy akarnak képzett fejlesztőket... valójában az a gond, hogy a felsőoktatás nem azt képzi, amit kéne (leginkább a semmit képzi, de mennyiség van)
    - userek terén is borzalmas a helyzet, oda van írva a CV-be mindenkinek, hogy windózt, ofiszt tud használni, de valójában fészbúkozni tud - na most így várd el, hogy használjon egy céges infrastruktúrát
    - és ne töltse fel a céges doksikat a Google Drive-ra...

    Szóval megint ott tartunk, hogy az általános szellemi és oktatási színvonal mutatkozik meg ebben a szakmában is.

    Veszek _hibás_ LCD monitort,fényképezőgépet, objektívet, routert ---- Mutogatni való hater díszpinty

  • cucka

    addikt

    válasz bambano #72 üzenetére

    ha a matek tételeket megértetted, és képes vagy vizsgán is megszülni újból, bizonyítással, akkor értetted meg a szemléletet.
    Igen, ez remek elméleti fejtegetés. A vizsgán aztán odamész reggel 8-ra és van 50 perced leírni egy papírra 15 tételt fejből. Ha ez sikerült, akkor utána meg feladnak egy tételt a könyvből és azt le kell írd szintén fejből papírra.
    Az van, hogy a tanárokat abszolut nem érdekli, hogy megértetted-e vagy sem, az oktatásnál és a vizsgáztatásnál is az a cél, hogy részükről a lehető legkevesebb energiabefektetés történjen.

    (#73) NumberGuy
    Igen, azt tudom, hogy jobb a helyzet, mint sok éve. Sajnos az egyetemről kikerülő emberek ettől nem lettek felkészültebbek, ezt testközelből tapasztalom

  • Kansas

    őstag

    válasz hcl #76 üzenetére

    +1

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka...

  • #36031232

    törölt tag

    válasz hcl #76 üzenetére

    a gyakorlati oktatás hiánya nagyon gáz - programozni még elég a PC, de nagyon sok esetben kellene robotot, mikrokontrollert, stb. programozni... kellenének fejlesztőkörnyezetek, kellenének ehhez értő szakemberek...
    Nálunk ilyen mind van. Sőt az idei tanévtől egy elég modern, egyedi FPGA-t csináltatott a BME az előző helyett, a prototípusát már láttuk ősszel. Ez máshol ennyire nem alap ? ELTE-n is bohóckodnak mindennel, ők most nagyon beakarják tenni a közoktatásba a bbc-s microbitet.

    ugyanakkor a mérnökinfó tananyag fele matematika - átlagos infós sosem használja, amelyik igen, azt programozó matematikusnak hívják

    Hát inkább csak a harmada. Prog mat már nincsen, amire te gondolsz, az a Computer Science szak, az mindenhol a világon ilyen. A logikai, számítástudományi ismeretek miatt kell, mert nem mindegy, hogy amit írsz programot, az mennyi idő alatt fut le.

    csodálkozunk, hogy rossz az emberanyag, amikor olyan szinten nincs követelmény szakmai tárgyakból informatika szakon, hogy még? IT cégnél tele vagyok olyan kollegával, akik nem ismernek csatlakozókat, nem tudják a számítógép működésének alapjait, az IT biztonság alapjairól nem beszélve... szakmai érdeklődés max. a játékokban, talán telefonokban kimerül.

    Ezzel egyetértek, bár nálunk elég jó az it biztonság oktatás és van hozzá platform, ahol ki lehet próbálni a támadásokat (avatao).
    Csak ha túl sok a követelmény és nehéz az anyag, akkor megy a sírás hupon meg mindenhol, hogy szórótárgy és nem éri meg a diploma.

    userek terén is borzalmas a helyzet, oda van írva a CV-be mindenkinek, hogy windózt, ofiszt tud használni, de valójában fészbúkozni tud - na most így várd el, hogy használjon egy céges infrastruktúrát

    Nekem az a kedvencem, amikor valaki feltünteti a passzív nyelvtudását :D

    (#77) cucka:
    "Az van, hogy a tanárokat abszolut nem érdekli, hogy megértetted-e vagy sem, az oktatásnál és a vizsgáztatásnál is az a cél, hogy részükről a lehető legkevesebb energiabefektetés történjen."
    Bárcsak. Ma már úgy mész be szóbelizni, hogy te vagy az egyetlen szűzlány a bálban és mindenki téged akar elkapni. De ha tudod az anyagot, legalább húznak gumit.

    [ Szerkesztve ]

  • cucka

    addikt

    válasz #36031232 #75 üzenetére

    De aki tud papíron programozni, az tud gépen is.
    A papíron programozás az kb. olyan mint papíron énekelni meg papíron autót vezetni?

    Szórótárgy azt jelenti, hogy kedves diák, ez az a tárgy amit otthon is tanulni kéne,mert nehéz, de mivel nem tanulod, ezért buktatunk.
    Az feltűnt, hogy minden egyetemen és szakon más-más szórótárgyak vannak? Tehát az egyik helyen az analízis a szórótárgy, a másikon az algoritmusok, a harmadikon a logika, stb.
    Feltűnik, hogy az egész nem arról szól, hogy a fontos de nehéz témakörökön kibuknak az emberek, az egész semmi másról nem szól, mint hogy az a szórótárgy ahol a tanár többet követel az indokoltnál.

    Mire gondolsz ? Az oprendszerek, az architektúrák, a programozási nyelvek, ugyan úgy működnek már vagy 40 éve. A számítástudomány alapjai sem változtak.
    Hát mondjuk az utóbbi pár évben minden átköltözött a felhőbe. Tör előre az ML minden területen. Az emberiség által létrehozott adatmennyiség pár évente duplázódik. GPU-ra írnak szoftvert. A Javascript pár év alatt lett az egyik legtöbbet használt nyelv. Blockchain. IoT.
    De azt elismerem, a for ciklus tényleg nem változott sokat az utóbbi 40 évben.

  • Kopi31415

    félisten

    válasz gabor.79 #74 üzenetére

    Szerintem a jegy a szakmai minőséget nem tükrözi. Az elhivatottság, alázat, szakmai gondolkodás kimarad belőle. De benne van a seggelési készség.
    Egyébként pont a kreditrendszer miatt tudták a suli mellett dolgozó szakmailag oda valók elvégezni, vagy tudta az ember a tudását bővíteni érdeklődése szerint. Én egy félévnyi plusz tárgyat teljesítettem, és nem tudásra töltelék kategóriából.

    [ Szerkesztve ]

    Part to Part | Status:122% completed | Estimated time remaining:1193hr 2min 30sec ----- Converting Data | Status: 425% completed | Estimated time remaining: 1193hr46sec

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog (1)

    válasz cucka #77 üzenetére

    "Az van, hogy a tanárokat abszolut nem érdekli, hogy megértetted-e vagy sem": mert a nagy truváj az az, hogy vizsgán a diák vizsgázik, nem a tanár. a diák jól felfogott érdeke, hogy tudjon, a tanárnak makkmindegy.

    "A vizsgán aztán odamész reggel 8-ra és van 50 perced leírni egy papírra 15 tételt fejből.": és mit csinálsz a végén 20 percig?

    lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

  • #36031232

    törölt tag

    válasz cucka #80 üzenetére

    Hát mondjuk az utóbbi pár évben minden átköltözött a felhőbe. Tör előre az ML minden területen. Az emberiség által létrehozott adatmennyiség pár évente duplázódik. GPU-ra írnak szoftvert. A Javascript pár év alatt lett az egyik legtöbbet használt nyelv. Blockchain. IoT.
    De azt elismerem, a for ciklus tényleg nem változott sokat az utóbbi 40 évben.

    De az alapok és a működési elvek ugyan azok maradtak, csak több lett a feature :) Nem lehet elkezdeni az oktatást a big.little koncepcióval, ha a neumann elv és a harvard architektúra még mindig legit. Mint ahogyan a UNIX-ot sem kell kidobni a kukába, mert a linux és az OSX is erre épül.

    Az feltűnt, hogy minden egyetemen és szakon más-más szórótárgyak vannak? Tehát az egyik helyen az analízis a szórótárgy, a másikon az algoritmusok, a harmadikon a logika, stb.
    Mindenhol a matematikai alapú tárgyak a szórótárgyak, legyen az diszkrét matek vagy számítógépes grafika.

    A papíron programozás az kb. olyan mint papíron énekelni meg papíron autót vezetni?
    Szerencsére az informatika nem ilyen tárgyiasított. Elég csak begépelni a fordítóba :)

    [ Szerkesztve ]

  • cucka

    addikt

    válasz #36031232 #83 üzenetére

    De az alapok és a működési elvek ugyan azok maradtak
    Ha a kettes számrendszer meg a Neumann elv az alap, akkor igen, az ugyanaz maradt. Minden más gyökeresen megváltozott.

    Mindenhol a matematikai alapú tárgyak a szórótárgyak, legyen az diszkrét matek vagy számítógépes grafika.
    Amikor az ELTE-n lecserélték a hálózatok tárgy oktatóját, akkor az lett a szórótárgy. Van olyan egyetem, ahol az algoritmusok és adatszerkezetek a szórótárgy. Vagy amikor rotálják a tanárokat és egyik félévben 20% megy át, a másikban 60%. Ez semmi másról nem szól, mint hogy mennyire normális/fasz az oktató.

    [ Szerkesztve ]

  • Kansas

    őstag

    válasz #36031232 #75 üzenetére

    Akkor mi is a hozzáadott értéke az egyetemnek, ami miatt megéri 3-5 évet eltölteni ott?
    Egyébként igen, tudom, akkor is tudtam hogy nekem hozzá kell dolgozni otthon(hivatalos tanterv szerint még egyszer annyit), de ez nem mentesíti az egyetemeket/főiskolákat az alól hogy legalább megpróbáljanak ne a munkanélküli hivatalnak "termelni"!

    Hogy mire gondolok?
    Csak pár példa(kisebb-nagyobb átfedésekkel):
    - felhős infrastruktúra: pl. konténerek; eldobható, automatikusan létrehozott/törölt instance-ok
    - DevOps
    - software defined minden
    - IoT
    - nagy rendszerek egymáshoz illesztése(pl. ADFS, B2B, hibrid felhő)
    - *aaS(O365, SalesForce, stb)
    - VDI(VMware Horizon, Citrix, stb.)
    - converged infrastruktúra(pl. FlexPod)

    És ez még csak azok amik az én területemen bukkantak fel azóta hogy lediplomáztam. Az addig rendben van, hogy a régi dolgok több-kevesebb változtatással/kiegészítéssel érvényesek, de a fentiekről szó sem esett!

    És itt nem térek ki a programozásra, robotikára, hálózatokra pl., mert azokat nem követtem annyira szorosan.

    És ez csak 13-15 év, nem 40.
    Remélem manapság már a felsoroltak többségéről legalább szó esik...

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka...

  • cucka

    addikt

    válasz bambano #82 üzenetére

    mert a nagy truváj az az, hogy vizsgán a diák vizsgázik, nem a tanár. a diák jól felfogott érdeke, hogy tudjon, a tanárnak makkmindegy.
    Úgy értem hogy a tanárt nem érdekli. Egy oktatási intézményben. Azért van ott és kap fizetést, hogy oktatói munkát végezzen. De nyilván, miért is ne szarná le, hogy mennyire jól végzi az oktatói munkáját?

    "A vizsgán aztán odamész reggel 8-ra és van 50 perced leírni egy papírra 15 tételt fejből.": és mit csinálsz a végén 20 percig?
    Ezeken amúgy olyan 20-30% körül volt a siker arány, nyilván mert olyan könnyű volt...
    (Az ilyen beugróknak amúgy annyi célja volt, hogy az emberek többségét ne kelljen szóbeliztetni, mert az sok idő. Egyszerűbb feladni 15 tételt szó szerint, a doktoranduszok egy óra alatt kijavítják az összeset, nulla munkát kell belerakni)

  • Kansas

    őstag

    válasz bambano #82 üzenetére

    Pedig normális helyeken a tanár munkájának az értékét az adja, hány embernek adta át a tudást sikeresen.
    Nem az a dolga, hogy leadja az anyagot, hanem hogy átadja...

    Amiről te beszélsz az a write-only tanítás, ami már a múlt évezred vége felé sem volt versenyképes. Persze 2-300 fős elődásokon nehéz mást csinálni, szóval nem csak a tanerő hibája a formátum. A lesz@rom hozzáállás viszont csak az övé.

    A formátumot és a tartalmat meg lehetne, és meg is kellene reformálni, akkor már tényleg csak a tanáron meg a diákon múlna.
    A cikkben leírt próbálkozás nem tökéletes, nem is jó mindenkinek, mindenre, de legalább egy lépés a jó irányba.

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka...

  • #36031232

    törölt tag

    válasz cucka #84 üzenetére

    "Minden más gyökeresen megváltozott."
    Az hogy egyre több lehetőséget aknázunk kiés folyamatos a technikai fejlődés, még nem jelenti azt, hogy a működési elv nagyban változna. Sajnos vannak olyan problémák, amiket a mai napig nem sikerült feloldani.

    Hát a hálózatos tárgy, ha jól tanítják, a matekon át a fizikáig minden van benne :) Marketingből vagy ergonómiából nem nagyon szoktak megbukni. Az algoritmuselmélet is matek és az adatbázisok is, ha jól tanítják (vagyis inkább matematikai logika).

    (#85) Kansas:

    "de ez nem mentesíti az egyetemeket/főiskolákat az alól hogy legalább megpróbáljanak ne a munkanélküli hivatalnak "termelni"!"
    Ezért találták ki a húzós követelményeket, mert ha nem tanulsz, megbuksz és nem kapsz diplomát. ;]

    Oprendszerek tárgyból van nagyon sok minden, VMware nélkül nincs élet és van beágyazott rendszer és windows azure laboratórium is. Illetve most van kéthetente egy előadás, ami szakmai demózás.

    Devops,scrum, uml, folyamatelemzés, CRM stb. mind előjön, csak el vannak rejtve különböző programozós tárgyakba (C++, JAVA, C#). De akit komolyan érdekel (pl. IoT fejlesztés), az felveszi választható tárgyként, ami általában labor szokott lenni.

    De nem lehet mindenhez érteni. Aki kernelt fog programozni, az nem fog CRM-mel foglalkozni.

    [ Szerkesztve ]

  • cucka

    addikt

    Amúgy a cikk témájához. Melyik mesevilágban kap egy 3-4 év tapasztalattal rendelkező java fejlesztő 1.8 milliót? Titokban utolértük a Londoni vagy Berlini béreket?

  • cucka

    addikt

    válasz #36031232 #88 üzenetére

    Én értem és értékelem, hogy az elméleti alapok tudnak többletet adni, ha tényleg elsajátítottad őket.
    Nade a szoftveripar 99%-a lényegében szoftver gyártása, karbantartása és üzemeltetése. Erre kellenek szakemberek, akiket programozóknak és informatikusoknak hívunk.
    Szerintem jogos elvárás, hogy a programozó informatikus egyetemi képzés erre készítsen fel.

  • #36031232

    törölt tag

    válasz cucka #90 üzenetére

    Ismerőseim alapján fel is készít :) De ameddig a magyar diákság többségének az a hozzáállása, hogy mindenből a minimumszintet, mindenből a legkönnyebbet választja, addig ez lesz. Vannak olyan laboros választható tárgyak ahol megtanítanak linuxos szervert üzemeltetni, a jegyet is erre kapod (tetszőleges paraméterezésű szervert kell felhúzni számonkérésnél), de sokan nem veszik fel, mert sokat kell hozzá tanulni és minek, ha ott az ergonómia, amire be se kell járni. Kredit az kredit.

    Mivel "kvázi" ingyen van, semelyik diák nem kéri ki magának az oktatás minőségét, ha meg igen, akkor a költségvetésre hivatkozva "ez van, próbálunk rajta javítani" választ kapja. Ráadásul mivel nem fizet érte közvetlen, a diák nem is nagyon tanul. Viszont Amerikában $20.000-$40.000 is lehet egy év/szemeszter és ott már marha nem mindegy az iskola szempontjából, milyen szolgáltatást nyújt és a diák is 2x meggondolja, hogy bukik egy zsák pénzt, mert lusta szar volt.

    A VIK költségvetése 2 milliárd. Ha duplája lenne, lehetne gépeket venni, lehetne ipari előadókat meghívni, el lehetne küldeni a tanárokat tanulmányutakra külföldi top egyetemekre. Máris javulna az oktatás színvonala. De ilyen kevés pénzből nyugaton se tudnának többet kihozni.

    [ Szerkesztve ]

  • cucka

    addikt

    válasz #36031232 #91 üzenetére

    Ismerőseim alapján fel is készít
    Én testközelből tapasztalom interjúkon és kevésbé vagyok optimista.
    Egy juniornál igazából a jelölt hozzáállása a döntő. Nem véletlenül működnek a gyorstalpaló kurzusok, cégek is képeznek maguknak juniorokat és sok iskola is működik.

    Képzeld el, ha most akarod elkezdeni, akkor eltölthetsz 3 évet az egyetemen, és ha emellett érdekel a téma, akkor frissdiplomásként jó esélyeid vannak.
    Ha elmész egy gyorstalpalóra, akkor mondjuk fél év képzés meg 2.5 év munkahelyi tapasztalat. Nyilván az elején a favágó munkát kapod, de tapasztalt emberek mellett leszel, és ha érdekel a téma akkor felszeded a tudást. Ja és ezért adnak pénzt is, elég fontos szempont. Sőt, innen akár az automata tesztelői pálya is kinyílik, ott sem lesz gond a munkahely keresés

    Az idő nagy részében ez egy nagyon gyakorlatias szakma, tehát egy juniornál nem érdekel, hogy el tudja-e magyarázni a p=np sejtést, de értékelem ha elolvasta a clean code-ot és írt már életében unit tesztet.

    [ Szerkesztve ]

  • Kansas

    őstag

    válasz #36031232 #91 üzenetére

    Néhány tanár "Én leadtam, a többi a te dolgod, ha megbuksz, a te bajod, kis köcsög" hozzáállásán akármekkora költségvetés sem segítene, ha nem vezetnének be mellé teljesítmény alapú követelményeket.
    Sajnos a tanári teljesítmény az egyik legkevésbé objektívan mérhető, mert lehet hogy tényleg a diák a hülye/lusta/flegma...
    Azt kellene elérni, hogy az iskolának ne fűződjön érdeke a diákok minél hosszabb ideig ott tartásához(normatíva), hanem az legyen jó neki ha minél gyorsabban ad át minőségi, használható tudást.

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka...

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog (1)

    válasz cucka #92 üzenetére

    rendes matek, pláne matlog tudás nélkül hogy ír unit tesztet?

    lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

  • Kansas

    őstag

    válasz bambano #94 üzenetére

    Laikus tipp: a funkciót teszteli esetleg, nem a matektudását?

    Programozásban praktikusan járatlanként: hogy néz ki egy nem matematikai funkció unit tesztje?

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka...

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog (1)

    válasz Kansas #95 üzenetére

    ha egy függvényben van ciklus, akkor fel kell tudni írni a megállási feltételt szabályos matlog formulákkal. vagy legalább el kell tudnia képzelni fejben. mert ez alapján írja meg a unit teszt azon részét, ami ellenőrzi, hogy a függvény mindig megáll.

    ha van benne elágazás, esetleg több, esetleg egymásba ágyazva, akkor fel kell tudnia írni a bemenetei változók értékkészletének részhalmazait, amivel a tesztelendő ágra kergeti a unittesztet.

    stb. stb. értem én, hogy egy rövid metódusnál nem fogja leírni formálisan a dolgokat, azt is értem, hogy elég elképzelni, és menni fog fejben is. de ettől még az kellene, hogy bekövetkezzen, amit itt mások is emlegettek: az egyetem szemléletet tanít. megtanítja, hogy milyen szemlélettel fogjon hozzá: matlog, halmazelmélet, stb. és azt a konkrét feladat nagysága szerint fogja kivitelezni.

    továbbmegyek: ha megkapta és megértette a szemléletet, akkor már úgy fogja megírni az eredeti forráskódot is, hogy tesztelhető legyen. tehát akibe sikeresen beleverték a szemléletet, az jobb kódot ír, mint a barkácsoló btk-sok.

    lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

  • cucka

    addikt

    válasz Kansas #95 üzenetére

    Egy tesztnek jellemzően 3 része van
    1. Arrange
    Beállítod a kezdőértékeket, illetve megcsinálod a mock-okat.
    2. Act
    Lefuttatod a tesztelt függvényt
    3. Assert
    Megvizsgálod a futtatás eredményét

    Nyilván sokszor a hibákat is le kell tesztelni, tehát ha a függvény küld valamit a hálózaton de közben kihúztad a kábelt, akkor megfelelően viselkedik-e. Hogy ehhez miért kell matematikai logika, azt ne kérdezd, szerintem józan ésszel felfogható dolgok ezek.

    (#96) bambano
    Rövidebben is leírhattad volna, hogy amúgy nem szoktál unit teszteket írni :D
    Akkor fog tesztelhető kódot írni ha elolvassa a clean code-ot és ír sok unit tesztet a saját kódjára. Nálunk mat.log. órán egyáltalán nem ez volt a tananyag

    [ Szerkesztve ]

  • #36031232

    törölt tag

    válasz cucka #92 üzenetére

    Valaki mondjon már pár céget, akik ilyen 4 hónapos képzésről vesznek fel embereket.

    [ Szerkesztve ]

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog (1)

    válasz cucka #97 üzenetére

    "Nálunk mat.log. órán egyáltalán nem ez volt a tananyag": nálunk se matlog órán volt ez a tananyag, hanem progmódszertanon. de az is a matlog tárgykör része.

    lezso6 szerint a user: rossz számtech karmája van | @netik: There is no Internet of Things. There are only many unpatched, vulnerable small computers on the Internet.

  • cucka

    addikt

    válasz #36031232 #98 üzenetére

    Kb az összes gyorstalpaló iskolának vannak céges partnerei. Cégek jellemzően olyan emberekre mennek, akiknek már van bármilyen programozási tapasztalatuk.

    (#99) bambano
    nálunk se matlog órán volt ez a tananyag, hanem progmódszertanon. de az is a matlog tárgykör része.
    Igen, amit leírtál, az pont olyan, mint amit progmódszertanon leadhatnak.
    A valóságban a unit teszt nem szokott matematikailag teljes lenni, nem is célja. És amúgy azt sem bizonyítja, hogy helyes a programod.
    A teljes problémakör amit leírtál, az a gyakorlatban kb. nem is létezik, a macerás rész általában a mockok előkészítése.

Hozzászólok Aktív témák