Új hozzászólás Aktív témák
-
Scholes9
nagyúr
Beszarás mik vannak
PS5 + PS VR2 <-> XSX <-> 65” S90C
-
WildBoarTeam
aktív tag
Érdekesen választották meg a súlyhatárokat. Vajon mi alapján lett ennyi?
Mondjuk arra ki lehetett volna térni, hogy amikor magánterületen reptetem a drónt (pl a hátsó kertben), akkor is ezek a "távolságok" a mérvadóak?blabla
-
Taybore
aktív tag
A 2. kategória ugye "250g-tól 2kg-ig" terjed, nem minden 2kg alattira (beleértve az 1-es kategóriát)?
"drónok sport-, illetve magáncélú működtetése csak a külterületeken lehetséges, a lakóépületeket legfeljebb 100 méterre, a reptetésben nem résztvevő embereket és járműveket legfeljebb 30 méterre közelíthetik meg"
ez elég kivitelezhetetlennek tűnik... Ez is minden kategóriára vonatkozik, vagy az 1-esre (ahol "feltétel: nincs") ez nem vonatkozik?// nem "válasz" akart lenni
[ Szerkesztve ]
-
haxiboy
veterán
FPV repülés teljes élményét el fogják venni. Meg hogy nem mehetek olyan magasra amennyire bírok/tudok? Ok hogy X magasság fölött nem látom a gépet, de ha vannak műszerek megoldható az is.
Ilyen-olyan tanfolyamok meg eléggé pénzbeszedés jellegűnek tűnik. Aki meg akar tanulni repülni annak ott a rengeteg féle szimulátor, el sem tudom képzelni miket mondhatnak el egy ilyen oktatáson.
"Ha nem látják a gépet forduljanak vissza!"
"Próbálják úgy irányítani a "DRÓNT" hogy nem törnek össze vele semmit"
"Ha szemben közlekedik az irányítás megfordul"A legtöbb kis repülőtéren egyébként szivesen látják a modellezőket, egyébként is kicsi a légiforgalom, de ha van valami szólnak.
[ Szerkesztve ]
Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)
-
WildBoarTeam
aktív tag
-
.DLL
veterán
Na, most a népszava is kiderítette azt, amit eddig is tudni lehetett, szal nem lettünk okosabbak, pl. mi ez az e-learning, ki szervezni, hogy lehet rá jelentkezni, mennyibe kerül, mit ad, stb. Kötelező biztosításra is kellenének normális ajánlatok.
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
vandor01
őstag
ezek mind szep szabalyok..... amiket majd valakinek be is kell tartatnia! ha 200 grammos gepemmel 51 meterre mereszkedek akkor az melle rendort allitanak es jon a buntetes? na es ki hogy ellenorzi/bizonyitja/regisztralja hogy 51 meter volt..... esetleg
- a sok trafipaxot atallitjak aztan dronra vadasznak....
- minden rendornek patika merleget hogy csekkoljak a repkedo felteglakat!
Szepek es jok ezek a torvenyek... de problem ott fog kezdodni mikor baj van vmi osszetorik es a "szakerto" megallapitha hogy mar ami osszetort az 260gramm volt zs 51,5m magasrol esett le... 6honap foghaz!
CSAK az INNOVACIO jegyeben! dr Palkovics: "Továbbá Magyarország, legalább régiós szinten, vezető szerepet kíván betölteni a dróntechnológia elterjesztésében, mivel a technológia térnyerése számos további előnnyel, kedvező hatással jár egyebek mellett a szoftverfejlesztésben és a mezőgazdaságban."
-
.DLL
veterán
Csak kérdezem (mert nem látom az alternatív javaslatot sehol) hogy szerinted hogyan lehetne meghúzni a határokat vagy mi alapján lehetne a kategóriákat felállítani? Tippem szerint bármilyen szabályozást is vezetnek be, kin a szabadban ilyen pici repülő izéket sehogy nem fognak tudni ellenőrizni, magyarán betartatni hogy 249g vagy 251g. De valahol meg kell húzni a vonalat, vagy [insert your proposal here] .
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
#06658560
törölt tag
"Ilyen-olyan tanfolyamok meg eléggé pénzbeszedés jellegűnek tűnik. Aki meg akar tanulni repülni annak ott a rengeteg féle szimulátor, el sem tudom képzelni miket mondhatnak el egy ilyen oktatáson."
Azért van mit elmondani jogi oldalról- magánterület fölé berepülés, felvétel készítése, megfigyelés, tiltott légterek stb.
"A legtöbb kis repülőtéren egyébként szivesen látják a modellezőket, egyébként is kicsi a légiforgalom, de ha van valami szólnak."
Amíg arra nem képesek a reptéren, hogy aktív légiforgalom és reptérhasználat közben(!) nem fordítják meg a felszállási irányt, cask ha minden gép a földön van, s aktív ejtöernyös tevékenység közben nem tartják a földön a városnézö repülésre indulókat, addig én annyira nem bíznék benne, hogy szólnak- plusz azért nem árt, ha a többiek is tudják, valaki drónnal fog "bohóckodni" közöttük.
[ Szerkesztve ]
-
haxiboy
veterán
Jogi oldalát megértem. De akkor sem értem a tanfolyam jelleget.
Vagy legyen kötelező vizsgás jelleggel mint az autóvezetés.
Vagy ne kelljen tanfolyam, a kerékpárra sem kell mégis részt vehet a közlekedésben.Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)
-
cami][us
senior tag
Egy újabb törvény a verebeknek.
-
Fred23
nagyúr
"A drónok használatát egyértelműsítő rendeleten már három éve dolgozik a tárca és a Nemzeti Közlekedési Hatóság Légügyi Hivatala."
Túl vannak fizetve, bármennyit keresnek!
-
nihill
őstag
Szép dolog ez az új "drón" szó, csak az a gond, a pilóta nélküli légi jármű az sokkal tágabb fogalom, mint a pár éve divatba jött kvadrokopterezés.
Pl. a 180cm-es vitorlázó repülőmodellemet simán felküldöm 100-200m magasba, ott érzi jól magát, alacsonyabban nem is lehet normálisan repülni vele. Vagy a 3kg-os B17 modellem az is drón?
Az a gond ez a törvény kb. mindent "ledrónoz" ami repül, pedig lennének itt még bőven kategóriák, amiket nagyon nem lenne szabad összemosni a szabályozásban. De ezt a megkülönböztetést sajnos nem látom sehol benne. -
.DLL
veterán
Akkor mindkettő a II. kategóriába fog tartozni. Tény hogy a drón szót indokolatlanul használják, de ebből a szempontból mindegy hogy intelligens-e a gép, vagy keményen oda kell figyelni a vezetésre, hogy a levegőben maradjon; a lényeg a tömege, hogyha bármi miatt leesik (ill. milyen magasról), mekkora kárt okozhat, mindegy milyen jellegű a gép, szerintem.
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
ledgeri
nagyúr
Logikusabb lett volna X felett kifejezést használni a legnagyobb héromra, mivel a 20 kilósra nagy eséllyel meg kel csinál a tanfolyamot -újramegnézve írja is-, és nem a 250-esre kell vonatkoztatni a tanfolyamot...
De hát Magyar nyelv, csak a Magyarok használják rosszul...
Másik: Kiváncsi lennék hány modellező és távirányítású légijárművekkel foglalkozó klubbot, szerveződést, filmest stb-t kérdeztek meg.
// #ublockO-HardMode // anti-blockadblock-er // PH! új arculat: 1/ 500 // szeksziboj -nálam van egy pirospontod! // Találtam sárga fényű lézert! (kézit, ceruzaelemest) https://youtu.be/XQnmMjYHgcM //
-
nyisziati
veterán
"A legtöbb kis repülőtéren egyébként szivesen látják a modellezőket, egyébként is kicsi a légiforgalom, de ha van valami szólnak."
Oda kell menni reptetni.
Én ellene vagyok ennek az egésznek. A youtube tele van videókkal, ahol full amatőrök bénáznak és hoznak veszélyes helyzetbe másokat. Még csak az kéne, hogy valamelyik nemnormális Ferihegy közelében akarjon reptetni. Vagy akárhol, ahol nagyfeszültségű vezeték van, vagy más veszélyforrás.
-
dajkopali
addikt
gyakorlatilag mindenkinek: mivel még csak tervezetről van szó, az uniós véleményezés előtt nincs esély arra, hogy megrágjuk - ez jó is, rossz is
várjuk meg a szöveget"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
-
EmberXY
addikt
válasz Sanchez638 #21 üzenetére
Nincs mit tenni, járj tankkal, megszűnik a probléma...
Up the Irons!
-
nyisziati
veterán
válasz Sanchez638 #21 üzenetére
Ilyen is van. Bár tapasztalatom szerint azért javult valamelyest a morál az utóbbi években.
De az autóst jó eséllyel felelősségre lehet vonni, ha valami rosszat tesz. Ott a rendszám.
De egy dróntulajt elkapni... -
ledgeri
nagyúr
válasz nyisziati #18 üzenetére
Szűntessük be az autókat, mert rákeresünk, hogy russian drivers, és "youtube tele van videókkal"..
Egyébként meg jönnek az autonóm gépek...
+ Kíváncsi lennék, hogy melyik sérülne jobba, ha nekimegy a nagyfeszütségű vezetékenek... ami az ütközben nem egyéb mint egy fémtömb...(#22) EmberXY És akkor a drónok is szabadabban repülhetnének
// #ublockO-HardMode // anti-blockadblock-er // PH! új arculat: 1/ 500 // szeksziboj -nálam van egy pirospontod! // Találtam sárga fényű lézert! (kézit, ceruzaelemest) https://youtu.be/XQnmMjYHgcM //
-
-Skylake-
addikt
válasz nyisziati #26 üzenetére
Jok am a gondolataid, csak ne engedd ki oket a fejedbol. Ezzel az erovel nekem meg nincs gyerekem, szoval a babakocsit tiltsuk be me az se kell. Felelmetes vagy...
[ Szerkesztve ]
"Those who would shave the beard for pussy deserve neither the beard or the pussy." - Ben Franklin, probably
-
opr
veterán
Nem igazan ertek a dronokhoz, ugyhogy vilagositsatok fel plz:
Komolyan az egyes emberek problemaja, hogy mindenfele kepzes nelkul nem repkedhet barki emberek feje folott x kg-os cuccokkal, vagy valamit nagyon felreertek?"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
DarkChild
senior tag
Ezzel most kivételesen egyetértek... Mondjuk én úgy "ánblokk" betiltanám az olyan drónoknak még a forgalmazását is, amelyeknek a propellerei köré nincs valamilyen védelmi alkalmatosság applikálva. Tehát csak ilyen felépítésűeket engedélyeznék:
Van a YT-on videó róla, hogy milyen durva sérülést tud okozni egy ilyen forgószárny ha a testnek csapódik. Valakinek mondjuk a nyakát kapja el, ott vág mindent artériástól - belegondolni is rossz. De gondolom ennek a szabályozásához is meg kell várni az első hasonló horror-balesetet...
[ Szerkesztve ]
-
Reinhardt
őstag
Elmegyek a Hortobagy kozepere, se epulet se ember kilometerekre, es csak 100m-ig mehetek fel az onallo repulesre kepes Phantom 4-esemmel?
Ami egyebkent logolja a repulesi adatokat. Most is van rajta 500m koruli repules log.
Gondolom olyanok rakjak ossze a szabalyozast akik meg eltukbe nem is lattak drone-t.
- Te Sanyi milyen magasra engedjuk oket?
- Mittomen, meddig birnak ezek felmenni?
- IT Bela aszonta, hogy fel km-ig siman.
- Ok, akkor legyen 100m, aztan majd buntetunk.
Meg lesznek majd Nemzeti Dronozas oktato kozpontok, az egesznek lenyulas szaga van...[ Szerkesztve ]
-
Reinhardt
őstag
válasz Reinhardt #34 üzenetére
Amugy eremes megnezni, hogy a donteshozoink, hogyan jartak el szeleromuvekkel kapcsolatban.
Itt is valami ilyesmire szamitok... -
#96302336
törölt tag
válasz Reinhardt #34 üzenetére
Ez nettó pénzbeszedésről fog szólni. mi másról? A balfasz fakezű pilótákra meg nincs orvosság, ahogy a balfasz fakezű autósokra sem. Kötelező biztosítás, tanfolyam, repülési engedély, csupa "olcsó" mulatság, nem is beszélve, hogy miként kéne bejelentkezni a hungarocontrolhoz, hogy repülnék egyet a vértes hegyei között egy kis természetfilmezésre. Vagy mit szólnak a repülő modellezők, akik pl. 1:10 arányú élethű modellekkel repkednének, ezek gyakran 25kg felettiek.
[ Szerkesztve ]
-
.DLL
veterán
válasz #96302336 #36 üzenetére
Nyilván benne van a pénlehúzás része is, meg a dilettantizmus, de pl. felelősségbiztosítás nem árt, csak kellenének értelmes, arányos konstrukciójú ajánlatok. 2kg körül már mindenképp kötnék rá, mert nem kell ahhoz balf@asznak lenni, hogy műszaki meghibásodás, vagy szoftver leállás legyen, DJI cuccokkal is lőfordul sajnos, és ha nem reagál a gép (akármilyen gép), a pilóta nem tud mit tenni. Szóval én biztosítás mindenképpen fogok kötni, ha lesz értelmes lehetőség rá.
(P.H.)
-
#96302336
törölt tag
Nem a törvény ellen vagyok, az igenis szükségszerű már. Csak nem nagyon törték magukat a megalkotói, és nagyon fércmunkának néz ki elsőre. Pl. a felelősségbiztosítás kérdése is az. Hol köthető, mit tartalmaz, ha kárt okoz a gép, a biztosító téríti-e, esetleg kvázi casco, hogy drón sérülésnél fizet-e... stb stb... rengeteg kérdést szül, és még csak a felszínt érintettük. Milyen hatóság ellenőrzi, ha esetleg olyan helyen repül valaki,ahol előzetes engedély kell, és megkapta, arról tudni fog-e a hatóság, kell-e drónversenyek esetében is a kötelező biztosítás, illetve mi a helyzet a külföldi versenyzők esetében... csak további kérdések jutnak eszembe... Ha már drónverseny és van versenyzői klub, ott mi a helyzet, ha a versenyző bérli a gépet, nem a sajátja, hogyan tanulhat repülni egy kezdő, aki akar egy kb 5 kilós gépet...
Kihoztak egy fércmunkát, ráhúzták a drónokon kívül a repülőkre is, és nesze polgár tartsd be ha tudod, vagy fizethetsz büntetési tételeket.
Több tíz oldalon lehetne csak megoldani azt a kérdéskört, és nagyon olyan érzésem van, mint a gépesítés hajnalán, mikor piros zászlós ember ment a gőzgépes jármű előtt Londonban. -
vandor01
őstag
250 grammig gyerekjáték! bemegy paraszt a tescoba vesz egy dont azt lehet röpködni most már legálisan törvényesen a rendőr meg mehet arrebb! ha ennel nagyobb géppel akar nyomulni a paraszt? akkor legyen kondicioja a használatnak..... egyenlőre itt akkor lesznek problémák ha "baj" van... a paraszt ripityara tört gépe csak 250 gramm volt azt majd a szakértő megállapitja....ha ott van rjta hogy Dji és nem volt legalizálva? jöhetnek a szankciok de addig? rendorok patikamérleggel jönnek majd? vagy lesz majd dron-kommando azt a szomszed rahivja őket a parasztra!
CSAK az INNOVACIO jegyeben! dr Palkovics: "Továbbá Magyarország, legalább régiós szinten, vezető szerepet kíván betölteni a dróntechnológia elterjesztésében, mivel a technológia térnyerése számos további előnnyel, kedvező hatással jár egyebek mellett a szoftverfejlesztésben és a mezőgazdaságban."
-
vandor01
őstag
válasz Reinhardt #40 üzenetére
csak van naluk merleg? hogy teritik akkor az anyagot?
CSAK az INNOVACIO jegyeben! dr Palkovics: "Továbbá Magyarország, legalább régiós szinten, vezető szerepet kíván betölteni a dróntechnológia elterjesztésében, mivel a technológia térnyerése számos további előnnyel, kedvező hatással jár egyebek mellett a szoftverfejlesztésben és a mezőgazdaságban."
-
siske30
csendes tag
Most írták ki a pályázatot , a rendőrség részére beszerzendő , földfelszíni radarokra ezzel fogják ellenőrizni a dronokat.
Darabja 1,2-1,5 Millió forint lesz (persze ez már tartalmazza a közbeszerzésért felelős személyek kenőpénzét is) és első körben várhatóan 175 darabot rendelnek.
A készülékek egy inteligens program segítségével alkalmassak lesznek, a vándormadarak által terjesztett QR koddal regisztrált madárinfulenza mérésére is. -
#96302336
törölt tag
Ha ez igaz... (szerintem nem) akkor megint egy ordas lenyúlás, nulla használhatósággal. Mi alapján különbözteti meg a drónt a madártól? Ugyanúgy néz ki a radarképen: egy pont. Ugyanúgy viselkedik, mint egy madár, felszáll repül, leszáll. Csak akkor lesz némi értelme, ha előre bejelentett repülést végeznek, akkor válik (valamennyire) követhetővé, vagy, ha a drón tartalmazni fog egy aktív jeladót, ami alapján azonosíthatóvá válik, akár a nagyok. Ez nem lesz, mert méregdrága. Még a kis sportrepülőknek sincs. Továbbá kell humán kapacitás is a radarokra, mert ezt a munkát egy számítógép sem tudja ellátni.
Erősen kamu szaga van, ha objektíven próbálom nézni...
Bár, ha belegondolok, hogy pár éve riasztókat szereltetett a rendőrségre egy kormányon lévő főmufti cége... -
senior tag
Lehet hogy lemaradtam de ezekből már vannak 25 kg fölöttiek ???
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen légkondit a lakásba?
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Politika
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Mr. Y: Curve kártyával vigyázz tankolásnál!
- További aktív témák...