Hirde​t​és

2017. december 12., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Scholes9


Scholes9
(PH! nagyúr)

Beszarás mik vannak :DDD :U :Y

(#2) WildBoarTeam


WildBoarTeam
(fanatikus tag)

Érdekesen választották meg a súlyhatárokat. Vajon mi alapján lett ennyi?
Mondjuk arra ki lehetett volna térni, hogy amikor magánterületen reptetem a drónt (pl a hátsó kertben), akkor is ezek a "távolságok" a mérvadóak?

blabla

(#3) Taybore válasza Scholes9 (#1) üzenetére


Taybore
(senior tag)

A 2. kategória ugye "250g-tól 2kg-ig" terjed, nem minden 2kg alattira (beleértve az 1-es kategóriát)?

"drónok sport-, illetve magáncélú működtetése csak a külterületeken lehetséges, a lakóépületeket legfeljebb 100 méterre, a reptetésben nem résztvevő embereket és járműveket legfeljebb 30 méterre közelíthetik meg" :(
ez elég kivitelezhetetlennek tűnik... Ez is minden kategóriára vonatkozik, vagy az 1-esre (ahol "feltétel: nincs") ez nem vonatkozik?

// nem "válasz" akart lenni

[ Szerkesztve ]

[ Samsung Galaxy S8 + Gear S3 ][ Waze.hu ]

(#4) haxiboy


haxiboy
(PH! addikt)

FPV repülés teljes élményét el fogják venni. Meg hogy nem mehetek olyan magasra amennyire bírok/tudok? Ok hogy X magasság fölött nem látom a gépet, de ha vannak műszerek megoldható az is.

Ilyen-olyan tanfolyamok meg eléggé pénzbeszedés jellegűnek tűnik. Aki meg akar tanulni repülni annak ott a rengeteg féle szimulátor, el sem tudom képzelni miket mondhatnak el egy ilyen oktatáson.

"Ha nem látják a gépet forduljanak vissza!"
"Próbálják úgy irányítani a "DRÓNT" hogy nem törnek össze vele semmit"
"Ha szemben közlekedik az irányítás megfordul"

A legtöbb kis repülőtéren egyébként szivesen látják a modellezőket, egyébként is kicsi a légiforgalom, de ha van valami szólnak.

[ Szerkesztve ]

Ha az alkoholizmusnak van határa, akkor én kettős állampolgár vagyok.

(#5) WildBoarTeam válasza Taybore (#3) üzenetére


WildBoarTeam
(fanatikus tag)

Gondolom itt is lesznek kivételek pl. bemutatók alkalmával, ahol azért a nagyközönség ott lesz a közelben. Az ilyen reptetések gondolom valami engedélyhez lesznek kötve.
Mondjuk az engem is érdekelne, hogy a hobby célú (250gr) reptetésre mik vonatkoznak.

blabla

(#6) .DLL


.DLL
(PH! nagyúr)

Na, most a népszava is kiderítette azt, amit eddig is tudni lehetett, szal nem lettünk okosabbak, pl. mi ez az e-learning, ki szervezni, hogy lehet rá jelentkezni, mennyibe kerül, mit ad, stb. Kötelező biztosításra is kellenének normális ajánlatok.

[ Szerkesztve ]

(P.H.)

(#7) vandor01


vandor01
(senior tag)

ezek mind szep szabalyok..... amiket majd valakinek be is kell tartatnia! ha 200 grammos gepemmel 51 meterre mereszkedek akkor az melle rendort allitanak es jon a buntetes? na es ki hogy ellenorzi/bizonyitja/regisztralja hogy 51 meter volt..... esetleg
- a sok trafipaxot atallitjak aztan dronra vadasznak....
- minden rendornek patika merleget hogy csekkoljak a repkedo felteglakat!
:D :D

Szepek es jok ezek a torvenyek... de problem ott fog kezdodni mikor baj van vmi osszetorik es a "szakerto" megallapitha hogy mar ami osszetort az 260gramm volt zs 51,5m magasrol esett le... 6honap foghaz! :DDD :DDD

(#8) .DLL válasza vandor01 (#7) üzenetére


.DLL
(PH! nagyúr)

Csak kérdezem (mert nem látom az alternatív javaslatot sehol) hogy szerinted hogyan lehetne meghúzni a határokat vagy mi alapján lehetne a kategóriákat felállítani? Tippem szerint bármilyen szabályozást is vezetnek be, kin a szabadban ilyen pici repülő izéket sehogy nem fognak tudni ellenőrizni, magyarán betartatni hogy 249g vagy 251g. De valahol meg kell húzni a vonalat, vagy [insert your proposal here] .

[ Szerkesztve ]

(P.H.)

(#9) Kopi31415 válasza haxiboy (#4) üzenetére


Kopi31415
(PH! félisten)

"Ilyen-olyan tanfolyamok meg eléggé pénzbeszedés jellegűnek tűnik. Aki meg akar tanulni repülni annak ott a rengeteg féle szimulátor, el sem tudom képzelni miket mondhatnak el egy ilyen oktatáson."

Azért van mit elmondani jogi oldalról- magánterület fölé berepülés, felvétel készítése, megfigyelés, tiltott légterek stb.

"A legtöbb kis repülőtéren egyébként szivesen látják a modellezőket, egyébként is kicsi a légiforgalom, de ha van valami szólnak."

Amíg arra nem képesek a reptéren, hogy aktív légiforgalom és reptérhasználat közben(!) nem fordítják meg a felszállási irányt, cask ha minden gép a földön van, s aktív ejtöernyös tevékenység közben nem tartják a földön a városnézö repülésre indulókat, addig én annyira nem bíznék benne, hogy szólnak- plusz azért nem árt, ha a többiek is tudják, valaki drónnal fog "bohóckodni" közöttük.

[ Szerkesztve ]

Part to Part | Status:122% completed | Estimated time remaining:1193hr 2min 30sec

(#10) haxiboy válasza Kopi31415 (#9) üzenetére


haxiboy
(PH! addikt)

Jogi oldalát megértem. De akkor sem értem a tanfolyam jelleget.

Vagy legyen kötelező vizsgás jelleggel mint az autóvezetés.
Vagy ne kelljen tanfolyam, a kerékpárra sem kell mégis részt vehet a közlekedésben.

Ha az alkoholizmusnak van határa, akkor én kettős állampolgár vagyok.

(#11) cami][us


cami][us
(senior tag)

Egy újabb törvény a verebeknek.

I'm ayy lmaoing at your life

(#12) Minstrel válasza cami][us (#11) üzenetére


Minstrel
(senior tag)

Lesz külön verébtörvény is, nem repkedhetnek csoportosan nagy sebességgel és nem változtathatnak hirtelen irányt, a hangos csivitelésről már nem is beszélve.

http://topgearhungary.blogspot.com/

(#13) Scholes9 válasza Minstrel (#12) üzenetére


Scholes9
(PH! nagyúr)

Ez jó :C :DD :))

(#14) Fred23


Fred23
(PH! addikt)

"A drónok használatát egyértelműsítő rendeleten már három éve dolgozik a tárca és a Nemzeti Közlekedési Hatóság Légügyi Hivatala."

Túl vannak fizetve, bármennyit keresnek!

(#15) nihill


nihill
(senior tag)

Szép dolog ez az új "drón" szó, csak az a gond, a pilóta nélküli légi jármű az sokkal tágabb fogalom, mint a pár éve divatba jött kvadrokopterezés.
Pl. a 180cm-es vitorlázó repülőmodellemet simán felküldöm 100-200m magasba, ott érzi jól magát, alacsonyabban nem is lehet normálisan repülni vele. Vagy a 3kg-os B17 modellem az is drón?
Az a gond ez a törvény kb. mindent "ledrónoz" ami repül, pedig lennének itt még bőven kategóriák, amiket nagyon nem lenne szabad összemosni a szabályozásban. De ezt a megkülönböztetést sajnos nem látom sehol benne.

(#16) .DLL válasza nihill (#15) üzenetére


.DLL
(PH! nagyúr)

Akkor mindkettő a II. kategóriába fog tartozni. Tény hogy a drón szót indokolatlanul használják, de ebből a szempontból mindegy hogy intelligens-e a gép, vagy keményen oda kell figyelni a vezetésre, hogy a levegőben maradjon; a lényeg a tömege, hogyha bármi miatt leesik (ill. milyen magasról), mekkora kárt okozhat, mindegy milyen jellegű a gép, szerintem.

[ Szerkesztve ]

(P.H.)

(#17) ledgeri válasza Taybore (#3) üzenetére


ledgeri
(PH! kedvence)

Logikusabb lett volna X felett kifejezést használni a legnagyobb héromra, mivel a 20 kilósra nagy eséllyel meg kel csinál a tanfolyamot -újramegnézve írja is-, és nem a 250-esre kell vonatkoztatni a tanfolyamot...

De hát Magyar nyelv, csak a Magyarok használják rosszul...

Másik: Kiváncsi lennék hány modellező és távirányítású légijárművekkel foglalkozó klubbot, szerveződést, filmest stb-t kérdeztek meg.

szeksziboj -nálam van egy pirospontod! Keresek Sárga fényű lézert! (kézit, ceruzaelemest)

(#18) nyisziati válasza haxiboy (#4) üzenetére


nyisziati
(őstag)

"A legtöbb kis repülőtéren egyébként szivesen látják a modellezőket, egyébként is kicsi a légiforgalom, de ha van valami szólnak."

Oda kell menni reptetni.

Én ellene vagyok ennek az egésznek. A youtube tele van videókkal, ahol full amatőrök bénáznak és hoznak veszélyes helyzetbe másokat. Még csak az kéne, hogy valamelyik nemnormális Ferihegy közelében akarjon reptetni. Vagy akárhol, ahol nagyfeszültségű vezeték van, vagy más veszélyforrás.

Xiaomi Redmi Note 2 prime (MIUI 8 + Dolby Atmos) - Samsung Galaxy Tab S 2 - Swiss Arms Protector GBB

(#19) dajkopali


dajkopali
(HÁZIGAZDA)

gyakorlatilag mindenkinek: mivel még csak tervezetről van szó, az uniós véleményezés előtt nincs esély arra, hogy megrágjuk - ez jó is, rossz is
várjuk meg a szöveget

"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter

(#20) EmberXY válasza nyisziati (#18) üzenetére


EmberXY
(PH! addikt)

Nemrég történt, hogy a Szabadság hídon autóra zuhant egy és betört a szélvédő, szóval valós a veszély, ha nem megfelelő módon használják, szerintem is szükség van a szabályozásra. ([link])

Up the Irons!

(#21) sanchezsa válasza EmberXY (#20) üzenetére


sanchezsa
(PH! addikt)
LOGOUT blog

Hülyeséget nem lehet szabályozni. Lásd: Hülye balfasz autósok..Hányszor fogom munka közbe rájuk borítani a biciklit, amikor index meg miegymás nélkül rám dudálnak. :D

(#22) EmberXY válasza sanchezsa (#21) üzenetére


EmberXY
(PH! addikt)

Nincs mit tenni, járj tankkal, megszűnik a probléma... :D

Up the Irons!

(#23) nyisziati válasza sanchezsa (#21) üzenetére


nyisziati
(őstag)

Ilyen is van. Bár tapasztalatom szerint azért javult valamelyest a morál az utóbbi években.
De az autóst jó eséllyel felelősségre lehet vonni, ha valami rosszat tesz. Ott a rendszám.
De egy dróntulajt elkapni...

Xiaomi Redmi Note 2 prime (MIUI 8 + Dolby Atmos) - Samsung Galaxy Tab S 2 - Swiss Arms Protector GBB

(#24) cami][us válasza nyisziati (#18) üzenetére


cami][us
(senior tag)

Esetleg egy baleset kormányválságot okozna valahol. ;]

I'm ayy lmaoing at your life

(#25) ledgeri válasza nyisziati (#18) üzenetére


ledgeri
(PH! kedvence)

Szűntessük be az autókat, mert rákeresünk, hogy russian drivers, és "youtube tele van videókkal"..
Egyébként meg jönnek az autonóm gépek...
+ Kíváncsi lennék, hogy melyik sérülne jobba, ha nekimegy a nagyfeszütségű vezetékenek... ami az ütközben nem egyéb mint egy fémtömb...

(#22) EmberXY És akkor a drónok is szabadabban repülhetnének

szeksziboj -nálam van egy pirospontod! Keresek Sárga fényű lézert! (kézit, ceruzaelemest)

(#26) nyisziati válasza ledgeri (#25) üzenetére


nyisziati
(őstag)

"Szűntessük be az autókat, mert rákeresünk, hogy russian drivers, és "youtube tele van videókkal".."

Tudtam, hogy valaki előjön az "ultimate answer"-rel... Úgyhogy akkor én is: autóra szükség van, drónra nincs, kb. ennyi.

Xiaomi Redmi Note 2 prime (MIUI 8 + Dolby Atmos) - Samsung Galaxy Tab S 2 - Swiss Arms Protector GBB

(#27) ledgeri válasza nyisziati (#26) üzenetére


ledgeri
(PH! kedvence)

Pontosan miért is?

szeksziboj -nálam van egy pirospontod! Keresek Sárga fényű lézert! (kézit, ceruzaelemest)

(#28) .DLL válasza nyisziati (#26) üzenetére


.DLL
(PH! nagyúr)

-

[ Szerkesztve ]

(P.H.)

(#29) -Skylake- válasza nyisziati (#26) üzenetére


-Skylake-
(senior tag)

Jok am a gondolataid, csak ne engedd ki oket a fejedbol. Ezzel az erovel nekem meg nincs gyerekem, szoval a babakocsit tiltsuk be me az se kell. Felelmetes vagy...

[ Szerkesztve ]

"Nem nézem le a funkcionális analfabétákat. Ezt kikérem magamnak." Abu85

(#30) nyisziati válasza -Skylake- (#29) üzenetére


nyisziati
(őstag)

Gratulálok az érvelésedhez, ez logika órán egy nagy kövér egyest érne.
Nem mondom, hogy gondold át még egyszer, felesleges.

Xiaomi Redmi Note 2 prime (MIUI 8 + Dolby Atmos) - Samsung Galaxy Tab S 2 - Swiss Arms Protector GBB

(#31) opr


opr
(őstag)

Nem igazan ertek a dronokhoz, ugyhogy vilagositsatok fel plz:
Komolyan az egyes emberek problemaja, hogy mindenfele kepzes nelkul nem repkedhet barki emberek feje folott x kg-os cuccokkal, vagy valamit nagyon felreertek? :)

"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D

(#32) DarkChild


DarkChild
(senior tag)

Ezzel most kivételesen egyetértek... Mondjuk én úgy "ánblokk" betiltanám az olyan drónoknak még a forgalmazását is, amelyeknek a propellerei köré nincs valamilyen védelmi alkalmatosság applikálva. Tehát csak ilyen felépítésűeket engedélyeznék:

Van a YT-on videó róla, hogy milyen durva sérülést tud okozni egy ilyen forgószárny ha a testnek csapódik. Valakinek mondjuk a nyakát kapja el, ott vág mindent artériástól - belegondolni is rossz. De gondolom ennek a szabályozásához is meg kell várni az első hasonló horror-balesetet...

[ Szerkesztve ]

(#33) EmberXY válasza opr (#31) üzenetére


EmberXY
(PH! addikt)

Kb jól látod elsőre is... :D

Up the Irons!

(#34) Reinhardt


Reinhardt
(senior tag)

Elmegyek a Hortobagy kozepere, se epulet se ember kilometerekre, es csak 100m-ig mehetek fel az onallo repulesre kepes Phantom 4-esemmel?
Ami egyebkent logolja a repulesi adatokat. Most is van rajta 500m koruli repules log.
Gondolom olyanok rakjak ossze a szabalyozast akik meg eltukbe nem is lattak drone-t.
- Te Sanyi milyen magasra engedjuk oket?
- Mittomen, meddig birnak ezek felmenni?
- IT Bela aszonta, hogy fel km-ig siman.
- Ok, akkor legyen 100m, aztan majd buntetunk.
Meg lesznek majd Nemzeti Dronozas oktato kozpontok, az egesznek lenyulas szaga van...

[ Szerkesztve ]

Sose vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal.

(#35) Reinhardt válasza Reinhardt (#34) üzenetére


Reinhardt
(senior tag)

Amugy eremes megnezni, hogy a donteshozoink, hogyan jartak el szeleromuvekkel kapcsolatban.
Itt is valami ilyesmire szamitok...

Sose vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal.

(#36) syn7h37ic válasza Reinhardt (#34) üzenetére


syn7h37ic
(PH! kedvence)

Ez nettó pénzbeszedésről fog szólni. mi másról? A balfasz fakezű pilótákra meg nincs orvosság, ahogy a balfasz fakezű autósokra sem. Kötelező biztosítás, tanfolyam, repülési engedély, csupa "olcsó" mulatság, nem is beszélve, hogy miként kéne bejelentkezni a hungarocontrolhoz, hogy repülnék egyet a vértes hegyei között egy kis természetfilmezésre. Vagy mit szólnak a repülő modellezők, akik pl. 1:10 arányú élethű modellekkel repkednének, ezek gyakran 25kg felettiek.

[ Szerkesztve ]

(#37) .DLL válasza syn7h37ic (#36) üzenetére


.DLL
(PH! nagyúr)

Nyilván benne van a pénlehúzás része is, meg a dilettantizmus, de pl. felelősségbiztosítás nem árt, csak kellenének értelmes, arányos konstrukciójú ajánlatok. 2kg körül már mindenképp kötnék rá, mert nem kell ahhoz balf@asznak lenni, hogy műszaki meghibásodás, vagy szoftver leállás legyen, DJI cuccokkal is lőfordul sajnos, és ha nem reagál a gép (akármilyen gép), a pilóta nem tud mit tenni. Szóval én biztosítás mindenképpen fogok kötni, ha lesz értelmes lehetőség rá.

(P.H.)

(#38) syn7h37ic válasza .DLL (#37) üzenetére


syn7h37ic
(PH! kedvence)

Nem a törvény ellen vagyok, az igenis szükségszerű már. Csak nem nagyon törték magukat a megalkotói, és nagyon fércmunkának néz ki elsőre. Pl. a felelősségbiztosítás kérdése is az. Hol köthető, mit tartalmaz, ha kárt okoz a gép, a biztosító téríti-e, esetleg kvázi casco, hogy drón sérülésnél fizet-e... stb stb... rengeteg kérdést szül, és még csak a felszínt érintettük. Milyen hatóság ellenőrzi, ha esetleg olyan helyen repül valaki,ahol előzetes engedély kell, és megkapta, arról tudni fog-e a hatóság, kell-e drónversenyek esetében is a kötelező biztosítás, illetve mi a helyzet a külföldi versenyzők esetében... csak további kérdések jutnak eszembe... Ha már drónverseny és van versenyzői klub, ott mi a helyzet, ha a versenyző bérli a gépet, nem a sajátja, hogyan tanulhat repülni egy kezdő, aki akar egy kb 5 kilós gépet...
Kihoztak egy fércmunkát, ráhúzták a drónokon kívül a repülőkre is, és nesze polgár tartsd be ha tudod, vagy fizethetsz büntetési tételeket.
Több tíz oldalon lehetne csak megoldani azt a kérdéskört, és nagyon olyan érzésem van, mint a gépesítés hajnalán, mikor piros zászlós ember ment a gőzgépes jármű előtt Londonban.

(#39) vandor01


vandor01
(senior tag)

250 grammig gyerekjáték! bemegy paraszt a tescoba vesz egy dont azt lehet röpködni most már legálisan törvényesen a rendőr meg mehet arrebb! ha ennel nagyobb géppel akar nyomulni a paraszt? akkor legyen kondicioja a használatnak..... egyenlőre itt akkor lesznek problémák ha "baj" van... a paraszt ripityara tört gépe csak 250 gramm volt :DDD azt majd a szakértő megállapitja....ha ott van rjta hogy Dji és nem volt legalizálva? jöhetnek a szankciok :O :O de addig? rendorok patikamérleggel jönnek majd? vagy lesz majd dron-kommando azt a szomszed rahivja őket a parasztra! :DDD :DDD

(#40) Reinhardt válasza vandor01 (#39) üzenetére


Reinhardt
(senior tag)

Ez az, valoszinuleg nem lesz naluk merleg. Majd nyomtatok matricat, hogy "249g" es rarakom. Vegulis rendorokrol beszelunk. :D

Sose vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal.

(#41) .DLL válasza Reinhardt (#40) üzenetére


.DLL
(PH! nagyúr)

Akik között valószínűleg fórumokat olvasók is vannak. :DDD

(P.H.)

(#42) vandor01 válasza Reinhardt (#40) üzenetére


vandor01
(senior tag)

csak van naluk merleg? hogy teritik akkor az anyagot? :DDD :DDD :DDD

(#43) siske30 válasza vandor01 (#7) üzenetére


siske30
(újonc)

Most írták ki a pályázatot , a rendőrség részére beszerzendő , földfelszíni radarokra ezzel fogják ellenőrizni a dronokat.
Darabja 1,2-1,5 Millió forint lesz (persze ez már tartalmazza a közbeszerzésért felelős személyek kenőpénzét is) és első körben várhatóan 175 darabot rendelnek.
A készülékek egy inteligens program segítségével alkalmassak lesznek, a vándormadarak által terjesztett QR koddal regisztrált madárinfulenza mérésére is.

(#44) syn7h37ic válasza siske30 (#43) üzenetére


syn7h37ic
(PH! kedvence)

Ha ez igaz... (szerintem nem) akkor megint egy ordas lenyúlás, nulla használhatósággal. Mi alapján különbözteti meg a drónt a madártól? Ugyanúgy néz ki a radarképen: egy pont. Ugyanúgy viselkedik, mint egy madár, felszáll repül, leszáll. Csak akkor lesz némi értelme, ha előre bejelentett repülést végeznek, akkor válik (valamennyire) követhetővé, vagy, ha a drón tartalmazni fog egy aktív jeladót, ami alapján azonosíthatóvá válik, akár a nagyok. Ez nem lesz, mert méregdrága. Még a kis sportrepülőknek sincs. Továbbá kell humán kapacitás is a radarokra, mert ezt a munkát egy számítógép sem tudja ellátni.
Erősen kamu szaga van, ha objektíven próbálom nézni...
Bár, ha belegondolok, hogy pár éve riasztókat szereltetett a rendőrségre egy kormányon lévő főmufti cége...

(#45) Jackal2 válasza Reinhardt (#40) üzenetére


Jackal2
(senior tag)

Na jó, akkor legyen 248 :D

Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu | brushless gépeim: X4 360 Alien Ogre Mark II, Emax Nighthawk 280 Pro, 3B Hobby "Purple Devil", Furibee Leopard 220, Arfun 95 Pro mm

(#46) kymera


kymera
(senior tag)

Lehet hogy lemaradtam de ezekből már vannak 25 kg fölöttiek ??? :Y

478,754,775,939,AM2 - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239

(#47) Reinhardt válasza kymera (#46) üzenetére


Reinhardt
(senior tag)

Persze, mar regota.

Sose vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal.

Copyright © 2000-2017 PROHARDVER Informatikai Kft.