Új hozzászólás Aktív témák

  • proci985

    MODERÁTOR

    válasz Tigerclaw #15 üzenetére

    ez mar le van am implementalva evek ota par modellben!

    a 6 evvel ezelotti Volvokban mar a "nyitott" es a "zart" megoldas teljesen le volt implementalva, legalabbis csucsfelszereltsegnel (digitalis muszerfal + radar kiepitesek) biztos. sebessegtullepes eseten jelez a muszerfal.

    "zart"hoz a tempomathoz hasonloan volt egy kulon gomb. ez dugoban araszolni 30as zonaban nagyon hasznos egy V40ben, ahol kettesben a turbonyomas olyan 25 korul kezd felepulni, harmasban viszont meg ott kuszkodik a motor.

    ertelemszeruel a "nyitott" mindig aktiv volt, a "zart"at aktivalni kellett. mindkettohoz kell tablafelismeres (tehat nem terkep + gps alapu) es a nyitottat lehet overrideolni, pl ha telen hozaporban a 80at a fouton 60nak vagy 30nak nezi az auto. egyebkent mielott meg fraszt kapnal, a kormanyt ugyanugy nem engedi oldalrahuzni, ha elozesnel nem indexelsz. nagyon helyesen egyebkent, mert arra van kitalalva, hogy elalvasnal ne az arokba koss ki. ha meg ez kell ahhoz, hogy par ember raszokjon az index hasznalatara elozeskor, akkor teljesen tamogatom.

    a felig nyitott siman implementalhato drive-by-wire rendszer mellett. ez muszaj level1 onvezeteshez is. Volvo a 15os modellekben mar valahol level1-2 korul tartott (erre muszaj a gazpedal es a kormany automata allitasa), a 19es V90 ahogy nezem legalabb level3 korul mozog, tehat fouton siman elvezeti magat intervencio nelkul tempot tartva. igaz ezt a 18as V40 es V70 meg nem tudta, pontosan nem tudom, hogy mikor hoztak be.

    egyebkent van, hogy az ember veletlenul lepi at a sebesseghatart, nem veletlenul hoztam fel a "pentek delutani dugo kifele a varosbol" helyzetet.

    ja igen: csaladban van negy Volvo ezzel a funkcioval, ebbol harom 8.5 alatt megfutja a 100at es mindegyikkel ugyanugy lehet palyazni es szerpentinezni, mint az egyel korabbi (meg radar es kormany rasegites nelkuli) '09es C30al. szoval nem, ez itt nem az apokalipszis, ez a topik csak annyit mutat, hogy mennyire kevesen vezetnek par eves premiumot (kulonben feltunt volna hogy ja varj, ezt tudja a mostanim is). gyakorlatilag amit az EU szabalyozas ker meg amugy is kell alapszintu onvezeto funkciokhoz.

    ---

    extra hibaforras: hat igen, ez premiumoknal X eve a felszereltseg resze, szoval szo nincs arrol, hogy ezt most utolso pillanatban kell leimplementalni.

    fiatalabb autoknal amirol beszelunk az a jelen. btw, fekete doboz autoknal elvileg szinten van, illetve indirekte pl a legzsakokbol latszik, hogy milyen gyorsulast/lassulast es milyen iranyban kapott a kasztni.

    hosszu tavu utakhoz ez csak jo.

    pdev1811: aha, nem. modern Volvohoz erre egy atlag kisvarosban ket helyen siman rarakjak a performance tuningot, amibol az egyik a hivatalos gyari szerviz. mindezt ugy, hogy utana atmegy vele a kotelezon.

    mas kerdes, hogy egy ECU rendes ujraprogramozasahoz nem art, ha a szervizben ertenek is hozza.

    [ Szerkesztve ]

    Don't dream it, be it. // Lagom amount.

Új hozzászólás Aktív témák