- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- A Bluesky-ra ment az Európai Központi Bank
- Jön Trump, Zuckerberg és a Meta pedig 180 fokos fordulatot vett
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- ZyXEL NAS520 – felhős, kétfiókos NAS
- Kriptovaluták és az adózás
- Nem örülnek a britek, hogy mindenki Google keresőt használ
- Hálózati / IP kamera
- Nem tetszik az EU-nak az új díj, amit az Apple a fejlesztők vállára tesz
- Windows 11
Új hozzászólás Aktív témák
-
k-adi
nagyúr
a jövőben úgyis autopilot lesz lokáció alapú szoftveres sebességkorlátokkal, vezetőt teljesen kiiktatva.. az irány megvan már
-
bambano
titán
"Ha vezettel volna ilyen autot, akkor tudnad.": nem hiszem, hogy te megtanulnál pontosan fogalmazni pusztán attól, hogy ő vezet új volvót.
ettől függetlenül én azokkal értek egyet, akik szerint a mostani vezetéssegítő eszközök minősége a bányabéka feneke alatt van és a hasznosságuk zömében nulla.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz arnyekxxx #39 üzenetére
Rendőrségi statisztikákkal ki lehet törölni kb. Mindent ráfognak a gyorshajtásra aztán annyi. Az a legkönnyebb.
Rohadtul balesetveszélyes ha valaki indokolatlanul lassan hajt. Megy a se hall se lát suta főútvonalon ötvennel elfehéredett ujjakkal markolja a kormányt és feltart mindenkit. Összetorlódik a forgalom mögötte mindenki idegbeteg egy hülye miatt. elkezdik őt előzgetni és előbb utóbb majd nem fér be valaki. Csatt. A baleseti statisztikába biztosan nem az kerülne be, hogy volt egy vakegér aki nem találta a jobb oldali pedált és ezzel balesetveszélyes helyzetet idézett elő.
Analóg vén majom egy digitális világban
-
arnyekxxx
veterán
"Ezen most meg fogsz lepődni, de a balesetek jelentős része azért keletkezik, mert valaki lassan hajt, csak ezt nem szokás reklámozni."
Nemrég kerestem rá, a rendőrségi statisztikák alapján a balesetek 3%-nyi "egyéb baleseti ok" kategóriájában van az indokolatlanul lassú vezetés mint balesetokozási tényező. Szóval nem, a balesetek nagyon kis hányada keletkezik amiatt mert valaki lassan hajt.
-
NomadND1
senior tag
válasz Szakbarbár #35 üzenetére
Alapvetően igaz amit írsz, csak arra akartam rámutatni, hogy mindkét oldal veszélyes. Mindenki annyival megy amennyit biztonságosnak érez az adott szakaszon. Ezzel sosem volt problémám.
A nem belátható kanyarban előzőket én is elítélem és lassítok, hogy ha már hülye akkor legalább az esélyt megadom, hogy túlélje.
Aki meg utánfutóval száguldozik a magyar utakon az szimplán hülye. -
Szakbarbár
aktív tag
Amiket felsoroltál az nem csak a lassú haladási sebesség miatt van, hanem a figyelmetlenség/szándékossák is közrejátszik, ne mossuk össze azzal aki lassan megy az autópályán a külső sávban vagy 60-70-80 körül megy egy kanyargós úton. Én az utóbbiról beszéltem, amikor a mögötte menő megunja a "tötymörgést" és megelőzi záróvonalon/kanyarban vagy amikor látja, hogy jönnek szemből.
Vagy pl utánfutóval nem is mehetek gyorsabban 70-nél (autópályán 80) függetlenül attól, hogy nyílegyenes, tükörsima az út. Feltartom a forgalmat? Fel. Balesetveszélyes? Nem, mert nem okozok közvetlenül balesetveszélyt.#32bambano: Teljes mértékben igazad van, rosszul fogalmaztam. Attól, hogy valaki X éve vezet még nem jelenti, hogy az illető deffenzíven vezet.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Dehogynem, minden védelmet meg lehet kerülni.
(#20) Fehér Farkas: Anno nagy újítása volt a VW 2.0 BiTDI dupla turbós motorjának, hogy nem lehetett direktben turbónyomás értéket megadni neki. A szó szoros értelmében percek kérdése megkerülni a vezérlőben azt a védelmet aztán egy sima chiptuninggal máris 290ló lesz a 240-ból a turbók cseréjével 330+.
[ Szerkesztve ]
Analóg vén majom egy digitális világban
-
NomadND1
senior tag
válasz Szakbarbár #31 üzenetére
Ezen most meg fogsz lepődni, de a balesetek jelentős része azért keletkezik, mert valaki lassan hajt, csak ezt nem szokás reklámozni.
Pl:
- előzés közben ráébred, hogy őt nem fogják megelőzni
- 100-al besorol a belső sávba, mert ebből nem lehet baj /mögötte meg tömegbaleset/
- rendőrt játszik és csak azért sem engedi el a gyorsabban haladó gépjárművet és még fékezni is elkezd, hogy jól megtanítsa
- és még sorolhatnámEzek az emberek fel sem fogják, hogy mit művelnek és utána még nekik áll feljebb /aztán sírnak, amikor kattan a bilincs/
Azt kell mondjam ők nagyobb baleseti forrás, mint a gyorshajtó barátaik. A gyorsabban haladó kiszámítható, elmegy melletted.
-
bambano
titán
válasz Szakbarbár #27 üzenetére
"Lassan 20 éve motorozok és bringázok, szóval nem lehet mondani rám, hogy nem vezetek deffenzíven.": én 1987. augusztusában kaptam kézhez a jogsimat személyautóra. ettől a ténytől már mondható rám, hogy defenzíven vezetek? hint: nem. attól lenne mondható, hogy defenzíven vezetek, ha jogosítvány életkorától függetlenül bizonyos vezetési szokásokat akkor is alkalmaznék, amikor nem jön mögöttem felmatricázott rendőrautó.
mindkét történet arról szól, hogy alapértelmezetten bűnözőnek tekintik a vásárlót.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Szakbarbár
aktív tag
Semmi:
(5) Nem szabad a jármûvel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza.
De azt se felejtsük, hogy nem közvetlenül a lassan hajtó okozza a balesetet hanem az aki türelmetlen és bevállal rizikósabb helyzetet is mert felidegesítette az előtte haladó. Ettől függetlenül az indokolatlanul lassan hajtókkal is kezdeni kellene valamit.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz Tigerclaw #15 üzenetére
ez mar le van am implementalva evek ota par modellben!
a 6 evvel ezelotti Volvokban mar a "nyitott" es a "zart" megoldas teljesen le volt implementalva, legalabbis csucsfelszereltsegnel (digitalis muszerfal + radar kiepitesek) biztos. sebessegtullepes eseten jelez a muszerfal.
"zart"hoz a tempomathoz hasonloan volt egy kulon gomb. ez dugoban araszolni 30as zonaban nagyon hasznos egy V40ben, ahol kettesben a turbonyomas olyan 25 korul kezd felepulni, harmasban viszont meg ott kuszkodik a motor.
ertelemszeruel a "nyitott" mindig aktiv volt, a "zart"at aktivalni kellett. mindkettohoz kell tablafelismeres (tehat nem terkep + gps alapu) es a nyitottat lehet overrideolni, pl ha telen hozaporban a 80at a fouton 60nak vagy 30nak nezi az auto. egyebkent mielott meg fraszt kapnal, a kormanyt ugyanugy nem engedi oldalrahuzni, ha elozesnel nem indexelsz. nagyon helyesen egyebkent, mert arra van kitalalva, hogy elalvasnal ne az arokba koss ki. ha meg ez kell ahhoz, hogy par ember raszokjon az index hasznalatara elozeskor, akkor teljesen tamogatom.
a felig nyitott siman implementalhato drive-by-wire rendszer mellett. ez muszaj level1 onvezeteshez is. Volvo a 15os modellekben mar valahol level1-2 korul tartott (erre muszaj a gazpedal es a kormany automata allitasa), a 19es V90 ahogy nezem legalabb level3 korul mozog, tehat fouton siman elvezeti magat intervencio nelkul tempot tartva. igaz ezt a 18as V40 es V70 meg nem tudta, pontosan nem tudom, hogy mikor hoztak be.
egyebkent van, hogy az ember veletlenul lepi at a sebesseghatart, nem veletlenul hoztam fel a "pentek delutani dugo kifele a varosbol" helyzetet.
ja igen: csaladban van negy Volvo ezzel a funkcioval, ebbol harom 8.5 alatt megfutja a 100at es mindegyikkel ugyanugy lehet palyazni es szerpentinezni, mint az egyel korabbi (meg radar es kormany rasegites nelkuli) '09es C30al. szoval nem, ez itt nem az apokalipszis, ez a topik csak annyit mutat, hogy mennyire kevesen vezetnek par eves premiumot (kulonben feltunt volna hogy ja varj, ezt tudja a mostanim is). gyakorlatilag amit az EU szabalyozas ker meg amugy is kell alapszintu onvezeto funkciokhoz.
---
extra hibaforras: hat igen, ez premiumoknal X eve a felszereltseg resze, szoval szo nincs arrol, hogy ezt most utolso pillanatban kell leimplementalni.
fiatalabb autoknal amirol beszelunk az a jelen. btw, fekete doboz autoknal elvileg szinten van, illetve indirekte pl a legzsakokbol latszik, hogy milyen gyorsulast/lassulast es milyen iranyban kapott a kasztni.
hosszu tavu utakhoz ez csak jo.
pdev1811: aha, nem. modern Volvohoz erre egy atlag kisvarosban ket helyen siman rarakjak a performance tuningot, amibol az egyik a hivatalos gyari szerviz. mindezt ugy, hogy utana atmegy vele a kotelezon.
mas kerdes, hogy egy ECU rendes ujraprogramozasahoz nem art, ha a szervizben ertenek is hozza.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
NomadND1
senior tag
válasz Szakbarbár #27 üzenetére
A lassú hajtásra mi jogosít fel?
-
Somatom
veterán
válasz Szakbarbár #27 üzenetére
Én is ismerem ezt a biztonság mindenek felett dumát, csak egy kicsit más a szitu, amikor úgy kell időre menned, hogy közben külön matekozol a munkaidőddel, meg a vezetési időddel.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Szakbarbár
aktív tag
Lassan 20 éve motorozok és bringázok, szóval nem lehet mondani rám, hogy nem vezetek deffenzíven. Mégis azt mondom, hogy szükség lenne egy ilyen rendszerre. Az emberek már bebizonyították, hogy a túl nagy szabadsággal is vissza tudnak élni.
Az Apple-dolgot nem nagyon ismerem miről szól.Somatom:
Ez így igaz ahogy mondod, de ez még nem jogosít fel előzésnél sem gyorshajtásra. Ha előttem megy 80-85-tel valaki akkor eszembe sem jut előzni.
Megtanultam ezt a motoron aminek 100 km/h volt a végsebessége[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Somatom
veterán
válasz Szakbarbár #23 üzenetére
Nem ilyen egyszerű ez. Az egyik legveszélyesebb manőver az előzés, tehát egyrészt biztonságosabb elkerülni. Másrészt viszont nem lehet elkerülni, ha ugyanazon az úton különböző járművek, különböző sebességgel haladhatnak. Ha viszont előzünk, akkor jobb minél hamarabb befejezni a veszélyes manővert. Minél nagyobb a tempókülönbség, annál hamarabb lehet befejezni.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
bambano
titán
válasz Szakbarbár #23 üzenetére
ha te nem vagy rá felkészülve, hogy Magyarországon a másik nem biztos, hogy megtartja a kreszt, akkor neked egyáltalán nem lenne szabad utcára menni. max. kamazzal.
a fő probléma ezzel pontosan ugyanaz, mint az apple gyerekvédelmi mocsokságával: az ártatlanság vélelme című jog alapelv ignorálása.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Tigerclaw #22 üzenetére
Ennyire fáj betartani a sebességhatárt mindenkinek? Sosem értettem az embereket. Még ki sem jött a szabály már megy az okoskodás, hogyan lehet megkerülni a szabályozást, meg hogy balesetveszélyes ha leszabályozza a végsebességet előzésnél. Akkor nem előzök ha nem vagyok biztos, hogy biztonságosan be tudom fejezni. Kicsit előre kell gondolkodni meg türelmesebbnek lenni az utakon, nem pedig a gázt nyomni minden helyzetben.
Más téma de pl motornál több teljesítmény kategória van. Autóknál miért nincs ilyen? Egy 18 éves friss jogsis motoros nem ülhet fel egy 100 LE-s motorra de bármekkora teljesítményű autót vezethet.
[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz DeathAdder #19 üzenetére
Jelenleg nem ez az irany, de lehet hogy meg rosszabb, mert ha egy szerencsetlen elozesnel veszi el a nyomatekot vagy epp teszi nehezebben lenyomhatova a pedalt, az komoly balesetet is okozhat. Ha csak utolag megbuntet, legalabb csak a penze banja az embernek es senki sem serul meg. Persze eleg baj, hogy csak ket rossz kozul lehet valasztani.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
-
DeathAdder
veterán
Ez jó, majd elviszem, hogy beletákolják az autómba, sőt összekötöm a paypal accountommal is, és ha vétkezem akkor egyből vonja le a büntetést. Imádom hogy az ember egyre inkább gyerekszámba van véve, akik nem felelős felnőtt polgárok. De legalább a relatív gyorshajtás ami az igazán veszélyes, és több balesetet okoz, ezen mit sem fog változtatni, tehát ha én elhúzok az 50-es tábla mellett 50-el, miközben egy óvodáscsoport fele ott toporzékol az út szélén, a másik a járdaszigeten az rendben van, de országúton ahol a bogár se jár belepofázik ha egy előzésnél 110-re gyorsítok.
-
-
Somatom
veterán
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz arnyekxxx #12 üzenetére
Haromfele megoldas szerepel a dokumentumban, de egyreszt kicsit erthetetlen, hogy miert vannak opciok, illetve elkepzelheto, hogy a technologiai megvalositast rahagyjak a gyartokra. Eleg fura a harom opcio elnevezese is.
A nyitott csak figyelmeztet. A felig nyitott fizikailag nehezebbe teszi a pedal lenyomasat, a sebesseghatar felett. A zart pedig kvazi nem engedi tullepni a megengedett sebesseget. Az is szerepel benne, hogy kikapcsolhato lehet az egesz, vagy beallithato valamelyik opciora.
Szoval lehet hogy az egesz csak egy extra hibaforras lesz az autoban, ami persze megnoveli az arat es minden inditas utan automatikusan kikapcsolja majd a sofor, ahogy sok hasonlo felesleges vagy rosszul mukodo vezetestamogato rendszert is.
Ezek a politikusok azt hiszik, hogy a gyorshajtok veletlenul lepik tul a sebesseghatart nagy mertekben es csak kell nekik egy ilyen rendszer?
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
NomadND1
senior tag
Majd amikor több balesetet okoz mintsem megelőz, majd jól kikapcsolják
-
arnyekxxx
veterán
ezeket a sofőr felülbírálhatja
Szóval mint amikor szól a Bori az igo-ban, hogy "rosszcsont, túl gyorsan mész" én meg leszarom.
-
Tigerclaw
nagyúr
Vagy olyan lesz mint az Otodik elemben, hogy reggel betolod a jogsit az autoban a leolvasoba es nap kozben automatikusan bunteto pontot ad, ha megszegsz valami komolyabb szabalyt. Aztan ha tul sok pontod van, mar el sem indul az auto.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
#89309696
törölt tag
Írja, hogy minden rendszerben közös a sofőr felülbírálhatja. Klikkbait lett egy kicsit a cím mert ez egy figyelmeztető rendszer és nem tiltó.
Nem merik meglépni a fix korlátozást legalábbis a közeljövőben, mert az egyértelműen emberéletekbe kerülne, annak meg nagyon nagy hangja van. -
bambano
titán
Eltekintve attól, hogy nagyjából egy mondatot se sikerült helyesen leírnod, a logolás és a folyamatos nyomkövetés sérti a gdpr-t.
Tehát nem logol, nem tölt fel, nem elemez.
Kapják el a gyorshajtókat hagyományos módszerekkel.
A kreszben nincs olyan, hogy indokolt sebességtúllépés. Ha a paraszt gyorsít melletted, akkor szépen visszasorolsz mögé.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
"A Bizottság előtt lévő anyag kitér arra is, miért látja indokoltnak az eszköz általános bevezetését a tagországokban." két okból:
- mert ostobák, mint egy pár rendőrcsizma
- mert senki nem hajtotta még el őket az anyjukba.a probléma magja az, hogy egy ilyen rendszer soha nem fog tudni különbséget tenni a gyorshajtás és a relatív gyorshajtás között. mint ahogy a statisztikák sem tesznek különbséget. vagyis a bizottság valójában nem tudja, hogy mi ellen hozott szabályt, de legalább szorgalmasan meghozta.
a legveszélyesebb állatfaj a szorgalmas idióta.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Nem limitál, nem avatkozik be csupán sípol/villog/remegteti a pedált, vagyis jelez ha túlléped a sebességet. Előbb utóbb itt is az lesz mint a kamionoknál. Lesz egy kötelező menetrögzítő készülék a rendőr pedig közúti ellenőrzésnél vagy menet közben wireless kiolvassa, hogy hol és mikor és mennyivel lépted át a megengedett sebességet aztán jön a kúp.
Analóg vén majom egy digitális világban
-
btprg
senior tag
Hogy majd valami bugos szar program limitálgassa az évekkel ezelőtt frissített adatok alapján a sebességet random helyeken... Nóóóóómááális?
Olyan boldog lennék, ha lelőnék a f.szba a GPS és társai műholdakat az ufók Akkor a sok degenerált aki a WC-re is navival megy az elkezdhetne végre újra gondolkodni, meg a cikkben említetthez hasonló baromságok is mehetnek a levesbe.
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
"Minden megoldásban közös azonban, hogy ezeket a sofőr felülbírálhatja."
A chiptuningosok felveszik majd a repertoárba ezen rendszer(ek) kiütését is. Nagy ügy.
Analóg vén majom egy digitális világban
-
homerhamm
addikt
"2024-es Mercedes S-Classet cserélnék 1987-es Trabant 601-re."
Ihn nikho! Mahna nikho mha nahna e rei! Mha nahno mha nah rikho! Ihni Kohei!
-
Tigerclaw
nagyúr
Ahelyett hogy a motort, motorerot folytanak es inkabb logolniuk kellene, akar offline, akar online megoldassal egy fekete doboz szerusegbe. Mivel a menetrogzito kamera is lassan kotelezo lesz, vagy annak kellene lennie, egybe letudhatnak az egeszet. Minden ott van. Kep, szituacio, lokacio, sebesseg.
A vezetesbe veszelyes lenne lokacio alapjan beleszolni, mert baleset helyzetet termt egy pont rosszkor lecsokkeno nyomatek, loero. Van hogy elozol mert sokan a megengedett alatt totyognak 10-20km/h-val, de mikor elozni akarsz, az is ragyorsit. Eleve az elozesnel gyakran tul kell lepni a sebesseget, hogy az minel hamarabb lezajlodjon. Tehat mondjuk 80-al mennek elotted, de 90-el tul lassu lenne megelozni, tul sokaig allna fenn veszelyes allapot, ezert ideiglenesen atlepi az ember a sebesseghatart.
Az esetleges extrem sebessegtullepeseket meggatolhatna a rendszer, amikor a megengedett felett megy az auto monjuk 50%-al, de ezt is ugy kellene tennie, hogy elotte mondjuk 5 masodpercel figyelmezteto hangjelzest ad, amellett hogy a sebessegtullepesre azonnal adna jelzest, de +5-10% toleranciaval.
A feketedobozt meg kotelezo lenne feltolteni mondjuk 2 hetente a rendszerbe, ami kielemezne es buntetne utolag, de mivel ott lenne minden szukseges adat, igy bizonyitani lehetne azt is, hogy a sebessegtullepes indokolt volt egy szituacio elkerulesere.
Szoval ne avatkozzon bele a vezetesbe mert az veszelyes, de loggolas es buntetes legyen. Ezzel indokolatlanna valna a feleslegesen magas vegsebesseg az autokban is.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Elemlámpa, zseblámpa
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Politika
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- Gitáros topic
- REpont és hulladékgazdálkodás
- A Telekom is beszáll a használtpiacba
- További aktív témák...
- Mint az új! Steam Deck 1TB SSD + 64GB SSD + műanyag tok + hordozó tok + üvegfólia + Windows 11 Pro
- Samsung 50" 4K Crystal UHD WIFI TV UE50AU8002
- Akció! Dell Latitude E5540 laptop (15,6FHD/I5-G4/4GB/128SSD) - 1 év garancia, 27 % számla
- Logitech G305 2év garancia.
- ASUS Zenbook 14X UM5401QA-L7208W használt garanciás notebook
- Samsung Galaxy Tab S2 9.7" SM-T819 fekete tablet (SuperAMOLED, 3/32, LTE)
- Kingston Fury Beast Black 16GB (2x8GB) DDR4 2666MHz memória
- Kingston Fury Beast Black 16GB (2x8GB) DDR4 2666MHz memória
- Fc25 Ps5, posta az árban
- MacSzerez.com - 2023 MacBook Pro 14" Retina / M3 Pro / 18GB RAM / 512GB SSD / Space / Apple Garancia