- Átjutottak a Ciscón, betörtek a kormányok hálózataiba
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Windows 11
- Linux kezdőknek
- Hálózati / IP kamera
- A Coca-Cola következő nagy újítása az AI
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 10
- Adobe Lightroom topic
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
Új hozzászólás Aktív témák
-
Carlos Padre
veterán
"a natív minőséghez hasonló képet lehet előállítani, de úgy, hogy a hardver a natív minőségű programfuttatáshoz képest kevesebb számítást fog elvégezni. Magát az eljárást először az NVIDIA mutatta be"
Meglepődtünk Vincent?
Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.
-
Duck663
őstag
Az összehasonlító képek alapján én ezt az eljárást, köszönöm szépen, de NEM szeretném látni!
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
Predatorr
őstag
Nem tudom, hogy sikerült a címbe 2 magyar szót is beletenni, de ezek után a többit inkább kihagytam. Ha ennyire megy a fordítás, inkább olvasom eredetiben, úgy nem zavaróak az idegen (magyar) kifejezések.
"Amely probléma nem megoldható, azt meg kell szüntetni."
-
persil
nagyúr
Mi a problémád a címmel? A variable rate shading egy eljárás, ezt így hívják a volkswagen-t sem hívod népautónak.
A 3dMark szintén zenész, az a program neve. Teljesen jó a cím - amennyiben korábban nem volt más, valami igazi blődség, mert az esetben mea culpa - így, ahogy van.Egyébként fura, de nekem így hibákkal együtt is jobban tetszik a második kép...
Egyébként ez kb megint olyan, hogy mozgás közben(tehát, mikor aktívan játszol) nincs az az Isten, hogy valaki kiszúrja a különbséget. Szóval, ha lehet vele nyerni pár fps-t, akkor tök oké.
De, ahogy írták is, jó esetben egy kapcsolható dologról beszélünk, szóval nem kell vasvilláért és fáklyáért szaladni a fészerbe. Ha nem tetszik, nem használod, easy.[ Szerkesztve ]
Eladó: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/persil/index.html
-
titán
válasz Carlos Padre #1 üzenetére
A gondolatmenet megfordítható. Ugyanolyan fps-sel jobb minőségű árnyalókat lehet csinálni. Az előtérben jobb minőséget, a középrészen azonos minőséget, a háttérben gyengébb minőséget kapsz, mint a VRS nélkül. Mindössze akarat kérdése.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem. Attól, hogy több pixel shader operáció fut pixelenként, még nem nyersz semmit. Ez a technika arra való, amit a 3DMark bemutat. A Microsoft egyébként elsődlegesen a gyengébb GPU-kra ajánlja, tehát van értelme.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
FLATRONW
őstag
válasz Carlos Padre #1 üzenetére
Hasonló okokból pl. az AMD a Far Cry 5-ben FP16 számításokat végez a víz felszínére, mert ott szinte észrevehetetlen a minőség romlás.
Meglepődtünk? -
Abu85
HÁZIGAZDA
Persze, hogy észrevehetetlen. Ahol nem történik FP16-on a számítás, a konvertálás ott is megtörténik. Tehát attól, hogy lassabban számol egy FP32-es hardver, még nem fog szebb képet kirakni, mert át lesz konvertálva az adat. Egyébként valószínűleg ki lehetne mutatni a különbséget, de úgy nyilván nem, hogy az FP32-es eredményt mesterségesen lekonvertálják.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
djyuri
őstag
A monitorok réges-régen leelőzték a legb*szóbb vga-kat is, ezért a legb*szóbb vga-knál is bizony van értelme.
Nem kell messzire menni... elég,ha egy játék stream-er csatornáit követed részletességgel és biza alig-alig bírják a FHD feletti tartományt elégséges FPS-el tartani. És itt még csak a jobban megírt játékokról ejtettem szót. A pubgéza féle játékoknál aki valamire is tudja/akarja használni (akár verseny szinten) a játékot, az mind-mind LOW-LOW-LOW beállításokkal kényszerű tolni a 1080Ti/2080TI karikkal. Ez is megint tény és nem kitalált összeesküvéselmélet....
Ui.: Én egy HalfLife 2 motorjához hasonló eljárást tudnék elképzelni igazi bitang sebességnövelés céljára.
-
Duck663
őstag
Tojok az FPS növekedésre, ez egyszerűen sz@r. egy halom játékban küzdök azzal, hogy ne egy mosottas foskupacként nézzen ki az egész, és akkor ilyen eljárásokkal jönnek? Mondjuk tipikus nvidia, szinte csak olyan eljárásokkal jönne ki, ami növeli ugyan az FPS-t, legalábbis a saját VGA-ikon, de a minőségre magasról tesznek. Elsődlegesen a minőségre kellene koncentrálni, illetve ha valamin okoskodni akarnak, akkor azt olyan módon kellene tenni, hogy NINCS minőségromlás.
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mert így csak egy pipeline-ra kell tesztelni ebből a szempontból a játékot, ugyanis mindegy, hogy milyen minőségben számol, a végül kiírt adattípus ugyanaz marad. Igen a konvertálás is teljesítménybüntetéssel jár, de nem jelentőssel.
Erre amúgy van megoldás, nem kötelező így csinálni, de kb. ott megbukik a buli, hogy a szükségesnél több esetben kellene külön kódutat kezelni, ez pedig nem valami kellemes a karbantartás szempontjából.
Az AMD erre nem ír elő semmit. A fejlesztők szabadon eldönthetik, hogy miképp kezelik a packing implementálását. Egyébként eleve már az RPM beépítése nem valami kellemes, mert sok külön kódot eredményez, tehát logikus a fejlesztők részéről kompromisszumokat kötni. Ezen a szabvány segítene, de kb. hozzá se nyúlnak, eddig mindenki az AMD saját megoldását implementálta, ami ugye nem valami nagy ötlet a többi hardver szemszögéből, persze DX11-re nincs más megoldás, de a DX12 és a Vulkan már kínál szabványos opciót. A DX12-es az októberi Windows 10 óta működik, a Vulkan megoldása OS-től független.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#16939776
törölt tag
Megértem, nekem is fárasztja az agyam, csavarja a szemem ha nincs mindenhol éles, könnyen befókuszálható részlet a képen.
Nekem az a megoldásom, hogy NV driverben minden post process, rásegítés ki van kapcsoltam, érdekes módon így a játékokba implementált szűrők/effektek nem tűnnek rossznak, van amit bekapcsoltam, mert annyival jobb hanglatot hoz tőle a kép, és nem találtam okot hogy kikapcsoljam. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Persze. Csak a probléma az FP16-tal, hogy az valójában nem FP16, hanem packing. Tehát ahhoz, hogy használd, kompatibilis kódot kell írni, amibe ugye becsomagolsz két operációt egy FP32-es VGPR helyre. Na most erre három mód van. Az egyik a DX12-nek az újabb verziója, az októberi Windows 10-től kezdve, a másik a Vulkan pár kiterjesztése, a harmadik pedig az AMD kiterjesztései.
Az AMD kiterjesztései a legegyszerűbbek. Működnek DX11/DX12/Vulkan API-n. Előbbi kettőhöz AGS kell, míg utóbbihoz AMD_gpu_shader_half_float. Na most ezeket azért kedvelik a fejlesztők, mert nagyon sok kód meg van előre írva, tehát egyszerű beépíteni, ráadásul a kód 100%-ban kompatibilis az NV és az Intel hardvereivel is, csak nem futtat rajtuk packed adattípust. Vagyis beépítetted a funkciót az AMD-re, a többi hardvernél pedig lábon lőtted magad, bár futni lefut.
A Microsoft esetében az a gond, hogy hiába tudja a hardver, majdnem a legújabb Windows 10 verzió kell hozzá, illetve a shadert is HLSL 2018-as specifikációknak megfelelően kell írni, vagyis le se fordítható korábbi Windows operációs rendszeren, ergo a játék futtathatóságát a Windows 10 október 2018-hoz vagy újabb kiadáshoz kötnéd. Ezzel nem a bal lábad lövöd ki, hanem a jobbat. De legalább működik az összes kompatibilis hardveren, csak kizártál egy rakás, régi Windowson ragadt játékost, és ahhoz, hogy náluk fusson a kód, keményen át kell ám írni, vagyis nem olyan kényelmes a megoldás ez, mint amit az AMD kínál, hogy out-of-box megy mindenen, csak nem biztos, hogy gyorsan.
A Vulkan megoldása egészen kellemes. Az AMD_gpu_shader_half_float kiváltható a KHR_16bit_storage és a KHX_shader_explicit_arithmetic_types kiterjesztéssel. A probléma az, hogy az utóbbi egy nem véglegesített kiterjesztés, tehát a Khronos ugyan dolgozik rajta, de még megváltozhat a specifikációja, vagyis ha írsz rá egy kódot, akkor ugyan működni fog Windows 7-től fölfelé a kompatibilis hardvereken, de ha a kiterjesztést a Khronos véglegesíti, akkor azonnal kell a patch a játékhoz, mert a KHX_shader_explicit_arithmetic_types támogatása kikerül a meghajtókból.
Szóval összességében úgy áll a helyzet, hogy a szabványos megoldások, illetve ezek lehetősége jó dolog, de a Microsoft túlságosan új Windows verzióhoz köti a működést, a Vulkanban meg nem végleges még egy szükséges kiterjesztés, amitől nehéz rávenni egy fejlesztőt, hogy támogassa. Végeredményben tehát marad az AMD out-of-box megoldása, ami meg nem működik Intelen és NV-n. Mindenképpen lábon lövöd magad, bármelyiket is választod...
A packingot mindig be kell építeni. Ez magától nem működik. Persze ez ma nagyrészt annyi, hogy elviszik az AMD kódját, és kész, de ha szabványos megoldás kell, akkor ahhoz majd szükséges egy kis munka is. Nem olyan jelentős persze, de a mostani copy-paste-nál több, de azzal legalább működne minden megfelelő tudású hardveren.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Televan74
nagyúr
Ezt sem kell futtatni a Vega56 -os kártyámon,több idő marad a játékra.Félre ne értsétek az AMD -re írt PCIE4.0 tesztnek sem örülök.
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
arabus
addikt
válasz Televan74 #19 üzenetére
Akkor ezek szerint minden nv kártya így dolgozik most a 2000 szériából. Az szép lenne ha a másik oldal is így ért volna el teljesítmény többletet. Szép új Amerika. Soha többé nv kártyát nem veszek.Inkább támogatom a becsületes gyártókat.De akkor Intel is kizárva.
Xeon Platinum 8468,Ryzen 7500F,Gigabyte B650M K,Xeon Phi,i9 7960X,i9 7920X,Xeon w2135,Gskill royal 4400,Gskill Trident Z,Pico 4,Red Devil 7900XTX,Asrock W790 WS,Fury Pro RDIMM 6000,Z590,Intel Cryo,Intel 11900F,Ryzen 5600,Radeon 7600,Radeon 6800...
-
arabus
addikt
És te? Akkor hogy is csak azon fut?
Be lehet kapcsolni vagy ad hoc megy?Xeon Platinum 8468,Ryzen 7500F,Gigabyte B650M K,Xeon Phi,i9 7960X,i9 7920X,Xeon w2135,Gskill royal 4400,Gskill Trident Z,Pico 4,Red Devil 7900XTX,Asrock W790 WS,Fury Pro RDIMM 6000,Z590,Intel Cryo,Intel 11900F,Ryzen 5600,Radeon 7600,Radeon 6800...
-
arn
félisten
Nincs ezzel semmi baj, a user majd eldonti, hogy hasznalja e. Amugy egy jateknal kb eldonthetetlen lenne, hogy alkalmazzak e vagy sem.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
arabus
addikt
Nincs is addig amíg nem beetetni akarnak vele. Érdekes módon a nagy nv kártyák az rt magokkal olyan nagy ficsőrnek lettek beállitva és független programokban szépen fut radeonokon is mert próbáltam így tudom. Annyi nekem ezzel a gondom hogy ne már a semmit adják el jó drágán.
[ Szerkesztve ]
Xeon Platinum 8468,Ryzen 7500F,Gigabyte B650M K,Xeon Phi,i9 7960X,i9 7920X,Xeon w2135,Gskill royal 4400,Gskill Trident Z,Pico 4,Red Devil 7900XTX,Asrock W790 WS,Fury Pro RDIMM 6000,Z590,Intel Cryo,Intel 11900F,Ryzen 5600,Radeon 7600,Radeon 6800...
-
Qkackca
őstag
Ó, ez ilyen szabvány vagy ilyesmi lesz? Eddig csak unreal engine-ben láttma ezt.
http://www.hwbot.org/user.do?userId=8629 | 'hét lakatlan faluban nincsen párja'
-
arabus
addikt
Ez kB olyan mint mx400 helyett mx440.
Kösz de kuka.Xeon Platinum 8468,Ryzen 7500F,Gigabyte B650M K,Xeon Phi,i9 7960X,i9 7920X,Xeon w2135,Gskill royal 4400,Gskill Trident Z,Pico 4,Red Devil 7900XTX,Asrock W790 WS,Fury Pro RDIMM 6000,Z590,Intel Cryo,Intel 11900F,Ryzen 5600,Radeon 7600,Radeon 6800...
-
LionW
tag
A második kép úgy néz ki mintha ki lenne kapcsolva a textúra filtering. Már 2006-ban is gáz volt mikor így nézett ki egy játék.
Kérdés mennyire tudják elrejteni a fejlesztők ezt az effektet, pl Wolfenstein 2 is használt egy hasonló eljárást, ott az árnyékolt, sötét részeket gyengébben/rosszabb shadinggal rendelték. -
gV
őstag
-
Anemus
csendes tag
Közpénz az új magán.
Stadion az új kórház.
Variable Rate Shading az új Depth-of-Field.ASUS ROG Strix X570E Gaming, AMD Ryzen R9-5950x (+2 x R9-3900x és 1x Threadripper 2990WX konfig 3dsmax-Vray distributed renderre), 64GB 3200MHz DDR4 RAM Kingston HyperX Predator CL16, EVGA RTX 3080 Ultra FTW3, 256GB Samsung 970PRO M.2 SSD, 2x4TB-RAID WD RED, UE50MU6102KXXH 50" UHD 4K Smart LED TV (1
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE WindForce 2X GTX 960 4GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE RX 460 2GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- GIGABYTE RX 6700 XT 12GB GDDR6 AORUS ELITE Eladó! 102.000.-
- PowerColor RX 6700 XT 12GB GDDR6 RED DEVIL Eladó! 105.000.-