Új hozzászólás Aktív témák
-
orion1025
őstag
Ennyit rólad, ezek szerint tisztában vagy az ültetés hatásaival, ha már csak látszatnak minősül nálad... Mellesleg köszi a pénztárcában turkálást, de tudod mindenkinek van egy "álma", nekem egy hármas golf volt gyerekkorom óta, és pont kapóra jött páromnak az autó vásárlás miatt, mert neki is tetszenek a nem gyári állapotúak. Ettől függetlenül A3-as Audi volt tervben, szóval köszönjük emese... Egyszer csak ülj be egy VR6-ba, aztán meglátod mit is tud egy olyan, illetve minden földi jó belerakható egy ilyen autóba is, többek között fűtött és elektromosan állítható tükrök, elektromos ablak, kp. zár, klíma, abs, ülésfűtés, állítható magasságú kormány, állítható gerinctámaszos ülés, fűthető ablakmosó fúvókák, összkerék stb, stb. Ja, és nem mellesleg ez nem hagy ott elektronikai hiba miatt az árok parton.... Láttam már két évig három hengerrel használt hármas polo-t, ami még így "összesülve" is ment. Szóval lehet a Golf még akkor is vígan menni fog, amikor a tiéd már bontásra lesz ítélve...
Egyébként meg csak úgy megsúgom, kitalálták már 100 éve az air ride nevű csodát...
[ Szerkesztve ]
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
válasz orion1025 #151 üzenetére
az előző autóm is gyárilag ültetett volt, a mostani is.
az előző autómon is gyárilag keményített futómű volt, a mostanin is.
az előző autóm is kirázta a fogtömésem, a mostani is, csak a mostani egy kicsit jobban.
ültem az egyik haverom nullkilométeres j astrájában utasként, gyári, nem ültetett, nem sportos, nagypapa autó, kiveri a gerincedet az m3-ason.a kettővel ezelőtti autóm meg egy bora volt, de gyorsan kikezeltem. amikor munkahely váltás miatt leadtam a borát, volt a hahun egy eladó vr6-os összkerekes bora. nem azt vettem meg, hanem opelt. életem legjobb 13 évét töltöttük együtt.
miért, mit tud egy vr6? miért jó, ha leülteted?
még annyit: az első autóm opel volt. a második autóm is opel volt. a harmadik autóm, amit cégautónak kaptam a melóhelyemtől, az vw volt. a negyedik autóm opel volt. az ötödik is opel.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Petyyyyy
addikt
Akinek túl drága a téli gumi, annak otthon kell maradnia.
Köszönjükviszlát.Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
-
Dave™
nagyúr
Egy mauzóleumoshoz vagy valami komolyabb márványoshoz képest sehol, mert temetésből sem csak hamvasztás meg szociális van, ugye. Nekem a szett négyévszakos 59.000 Ft volt, mert olyan autót vettem amit nem csak megvenni, de fenntartani is ésszerűen és gazdaságosan tudok. Akinek nincs pénze nagy abroncsokra, az ne vegyen nagy autót, problem solved.
-
-
Tikakukac
titán
Akinek van nagy abroncsra pénze talán esze is van, hogy legalább 10 percet rászánjon egy gumitesztre meg egy árukeresőre.
De nekem ez így olyan négyzet és téglalap felállásnak tűnik. Nem értem miért kéne fonákára rakva is működnie.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
-
Dave™
nagyúr
Ezt nem tudod honnan szedted, nem mondtam ilyet. Mondjuk nagy abroncsot olcsón sehol sem fogsz venni, tehát ha ilyet használsz, akkor elfogadod hogy ez kapcsolt áru.
hcl: meg hányan vannak 10+ milliós SUV-okkal és a leghitványabb minőségű vagy éppen síkra kopott gumikkal... Mert tankolni még muszáj, de a gumin már "lehet" spórolni. Aztán ha nem tud megállni vészfékezéssel a 2+ tonnás dög és megöli az előtte lévőt, akkor talán eszébe sem jut, hogy jelentős részben a gumin is múlt.
[ Szerkesztve ]
-
Tikakukac
titán
válasz Kolondrum #161 üzenetére
Bizonyos árszinten nem is annyira sz@rt. Van M5 tulaj a távolabbi körben. Nos, igen. A gumiárak se kis tételek. De egy kis futómű revízió az millás tétel lett. Egy állítható keménységű futóműves közepes kateg. autóba is olyan áron van egy gátló, hogy falnak mész. É anyám panaszkodik, hogy a kis Astra 10 év után köbö elkért 18k-t 2 hátsó gátlóra. Jó, Sachs volt, lehetett volna 12k is, de ezen a szinten ez már gondolkodós.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
"...átfordítva az állítást: akinek viszont van pénze nagy abroncsokra, annak muszáj elfogadni az első rabló ajánlatot?"
Érvelési hiba.
Nem összefüggő dolgok között, hamis logikai kapcsolatot alkottál.
Attól, hogy én ki tudom fizetni a 300 ezer forintos téli gumigarnitúrát, nem kell megvennem azt.A már megvásárolt jármű esetében viszont él a kötelezettséged, a gyártó -pontosabban a forgalomba helyezési előírások megtartására.
Csak az(ok) a kerékméret(ek) használható(ak), ami forgalmi engedélyben illetve a közúti forgalomba helyezési dokumentumban fel van sorolva. Bocsánat, az utóbbi magyar nevét nem ismerem.Az én forgalmi engedélyemben csak egy kerékméret van felsorolva. Viszont a jármű forgalomba engedési okmányában egy másik méret is megengedett. Innentől én döntök a kettő méret között.
Februárban veszek egy garnitúra négy évszakos kereket. A téli és nyári közé optimális az átmeneti időszakban.
mert megengedhetem magamnak és növelem a közlekedés biztonságát késő ősszel és kora tavasszal.Az előírásokat nem lehet átlépni. Csak azok a méretek használhatóak, ami megengedett.
Ha azt nem tudod megfizetni télen akkor ad el az autót vagy ne használd.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
etejedu
őstag
Nem tudom jól kivenni, de a kocsiban az egy hulla?
Visszatérve a vitára azért elszomorító hogy azon megy a diskurzus melyik a kifizetődőbb. Ennyit ér egy tönkretett élet vagy család? Gondolom aki igy tesz vidáman fütyörészik a börtönben úgy pár évet mondván a gumi drágább lett volna.
-
-
-
Dave™
nagyúr
Biztos vagyok benne, hogy ez nem is képezi mérlegelés tárgyát. Legyen olcsó és kész, nagyjából eddig terjed a gondolatmenet. Annyi minden van, amire ugyanez igaz: csak az itt és most számít, a lehetséges következményekkel meg sokan nem törődnek. Nem az a kérdés megéri-e neki a kockázat, hanem miért ilyen beleszarok mentalitású, hogy nem gondolja tovább a spórolása potenciális vonzatait. Ha pl. a kötelező meg a Casco nem fizetne ha nem megfelelő minőségű abronccsal okoztál kárt, már mindenki sokkal óvatosabb lenne. Téli gumi esetére van is ilyen mentesülés, de van olyan téli ami rosszabb, mintha egy jobb nyárit hagytál volna fent, szóval ez sem garancia semmire.
-
-
-
Tikakukac
titán
válasz proci985 #176 üzenetére
Látod. Tényleg akartam hívni helyi adottságaim miatt a Michelintől mérnököt, aki majd elmagyarázza neki, mert szerinte mindenki barom volt, aki ezeket leírta... de mivel jó időre bannolva is lett, gondolom hasonló okosságok miatt, így letettem róla. Aki bolond, az úgy is marad.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz Tikakukac #177 üzenetére
itt volt egy teszt
kivittek egy autot palyazni, nyari / negyevszakos / teli gumikkal aztan mentek par kort a melegben. igazabol a negyevszakos es a teligumi picit lassabb volt, de alapvetoen annyira nem volt hatalmas a kulonbseg (marmint azon kivul, hogy az auto idegesebb volt es hamarabb csuszott meg). viszont a teli gumi majdnem negyszer annyit kopott 20 fokon is. szoval nem.
a nyari gumi telen meg ennel egyszerubb, aki nem tartja fontosnak mutathat videot ahogy kiall a parkolohelyrol 5 centi hoban. vagy hogy all meg 25km/hrol. egyebkent ki lehet hagyni a teli gumit, de Budapesten en emlekszem, hogy minen even volt ho es minden even volt -10fok. max azon a heten az ember leteszi az autot. vagy kikot a fak kozott amikor 20km/hnal az auto teljesen iranyithatatlanna valik, mint a mellekelt abran is.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Tikakukac
titán
válasz proci985 #178 üzenetére
Te ezt nem értheted Minden meg lett magyarázva. Nála nem kopik, nem eszi az UV, tapad, mint atom stb. ott minden faja. Igaz, hogy egy rohadt fékút mérést nem volt hajlandó megcsinálni, a többször felhozott ultimate érv az "érzi" volt.
Itt kezeket fel kell dobni és reménykedni, hogy lehetőleg ne történjen semmi, de ha mégis akkor csak magát tekerje fel az akácosra.
[ Szerkesztve ]
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz Tikakukac #179 üzenetére
vagy ne csusszon bele egy onos reggelen masik harom autoba.
hala egnek mondjuk itt dec1 es marc 31 kozott kotelezo a teligumi, a rendor siman es egyszeruen kiszedheti az autot ezert a forgalombol. teljesen jogosan.
jo, itt kemenyebb a tel, de en azert emlekszem Budapesten marcius vegen 10-20 centi hora, decemberben -20 fokra es az idiotakra akik ugy gondoltak, hogy ket centi hoban nyari gumival meg be lehet menni a meloba.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
-
Depression
veterán
Az M3-mat nem bántani, teljesen élvezhető útlvonal, a sokkal kevesebb használat miatt talán csak az M1, ami szintben felér vele. Ha egy mezei autóval szerinted sz@r, akkor ott már képzeletbeli problémák is közrejátszanak.
Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.
-
válasz Depression #183 üzenetére
ezt fejtsd ki bővebben, mert nem értem.
m1-et sokkal kevesebben használják, mint az m3-at?ettől függetlenül az m3-on van néhány olyan kátyú, ami astrával is kiveri a gerinced. ez nem képzeletbeli probléma, ez tervezési tévedés.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Tikakukac
titán
válasz Depression #183 üzenetére
Mostanság sajnos többet kell ingáznom haza Pestről, mint akarok. Élvezhető khm, igen. Ha a cseheknél lévő dédfater által lerakott darabos pályára gondolunk, az. De az M1 az tényleg pusztulat.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
válasz orion1025 #186 üzenetére
két okból vagyok opel fanatikus:
- jelentős részben azért, mert nem tudok jobbat.
- másrészt attól, hogy zömében full fapad autókat adtak el, árulnak ők rendeset is.egyébként a családban sok opel van, és elégedettek vagyunk vele. egy szempont volt még: életemben egyszer szerettem volna új autót. mire ezt az autót leharcolom, addigra olyan öreg leszek, hogy rendes autóval már közveszélyes leszek, addigra már valami szőrmekalapos nagypapás autóra kell gyűjtenem.
van egy astránk, az asszony jár vele, eléggé full fapad környéki, sose volt vele semmi baj. 20 éves lesz nemsokára (sajnos az autóról beszélek ). az előző autóm egy vectra, most töltötte a 15-öt, nekem az volt a tökéletes autó annak ellenére is, hogy volt egy-két kisebb hibája. megbízható volt, lehetett úgy használni, hogy évente egyszer belöktem a márkaszervizbe, hogy csináljanak meg rajta mindent, utána egy évig ment hiba nélkül. élveztem vele minden kilométert.
a mostani autómat úgy vettem, hogy bejártam a környékbeli kereskedések zömét. mercit nem veszek két okból: annyi pénzem nincs, és nem vagyok még elég öreg hozzá. bmw-t meg audit nem veszek két okból: annyi pénzem nincs, és nem szeretném, hogy "abba" a kasztba asszociáljanak. különben is a bmw-k megbízhatósága jelenleg a béka segge alatt van a bánya mélyén. toyotát néztem, hát az borzalmas, ahogy kinéznek, nincs bennük rendes motor, helykínálat nulla, és külön rühellem, ha bemegyek egy szalonba és fél óra alatt a visszaköszönésig se jutnak el. fordot néztem, a fiesta meg a fóka nekem kicsi, a mondeóban elférnék, de az is elég fapadosan nézett ki a vectra után, meg nem is tetszett a kínálat. a mustang, a fóka rs meg a kia stinger az tetszene, csak ahhoz még bőven kellett volna örökölnöm... fóccvágenem volt, azt mégegyszer nem, a honda accordot már nem árul, civic meg erősen nem tetszik... néztem suzukit is, csak annak olyan őrületesen el van szállva az ára, hogy szalonig már nem mentem el.
ráadásul a mostani modellek zömét rögtön kilőttem azzal, hogy nekem az autó nyomokban hasonlítson a zsigulira. tehát nem suv, nem crossover, nem aszfaltterepjáró, nem minibusz, nem egyterű, stb. hanem szedán, lehetőleg öt ajtóval. nagyjából egy autó maradt, ami lehetett volna jó, de nem néztem meg, az a pözsó 407-es aktuális megfelelője.
úgyhogy a végére gyakorlatilag maradt az astra. csak az astrában borzasztóan zavart, hogy az az autó direkt gagyi. látszik rajta, hogy úgy van megcsinálva, hogyha átülsz az insigniába, érezd a különbséget. eredetileg nem akartam insigniát, mert nagy, nehéz dög, és nem tetszett a műszaki tartalma. úgyhogy jóóó sokáig volt az az érzésem, hogy nekem nem gyártanak autót. azután egyszercsak bedobták a gsi-t. és akkor sok idő után először volt, hogy megnéztem a specifikációt és elcsöppent a nyálam.
ha most elémraknának három autót: a vectrámat új korában, a vectrámat most, meg az insigniát, kimagaslóan az új vectra nyerne. hogy a mostani állapotú, 15 éves vectra vagy az insignia a jobb autó, az már erősen véleményes... ezek a mostani autók en-bloc rakás csavar, hogy moderálási határ alatt maradjon a szóhasználatom
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
orion1025
őstag
Igazából azért kérdeztem, mert említetted a csoda Bora négykerekűt. Csak halkan jegyzem meg, az egy elég kaka viszonyítási alap volt, mert a Bora egy rút öszvér, annyi bajuk van, hogy csak na. Van egy kombi a családban, mondtam az illetőnek, hogy ne vegye meg, helyette inkább Passat, hát most két év után az autó vételárát már ráverte, mert az elektronika is nyűgös, a turbó is, meg a csövezése is, meg nem szól a lámpa csipogó ajtó nyitáskor, mert ez nem megy, meg a központi zár nem akar működni, meg az immo vinnyog hiába volt már százszor kiütve, stb... Szóval az az autó a VW megszégyenítése, akkora ipari hulladék lett.
Az Opelt egyébként valóban egy nyüstölhető jószág, volt már a családban bőven, de az összes egy fapad, kényelmetlen, kemény valami volt, főleg a 2004-es Corsa művelte ezt magas szinten, aztán már sok-sok éve az is le lett cserélve egy eco Micra brümmögőre. Ami kényelmes volt, az nagyanyám (nem röhög!) ültetett, sportosított 100 lovas kocka GSI kadettje, amiből azóta sem láttam olyan megjelenésűt azóta sem. Fekete, normális lökkösökkel, GTI csíkkal, kagyló ülésekkel, sport dobbal. Hosszú évekig nála volt, folyamatosan meg akarták tőle venni, és mikor eladásra került, két osztrák vitte el versenygépnek átalakítani, mert abból a motorból ami benne duruzsolt, szinte nem is volt már akkoriban sem. Na ez az egy Opel volt az, amire azt mondom komfortos volt.
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
válasz orion1025 #188 üzenetére
a borával az volt a fő bajom, hogy sokat zabált, de legalább nem ment, és baromira sokat hordtam szervizbe.
ha az én autóm lett volna (céges volt, kiterjesztett garanciával), fél év után felgyújtom és belököm egy szakadékba. 1.6 fsi motor volt benne, papíron 105 lóval. az az egy dolog mentette nálam, hogy bármi baja volt, vagy levertem a garit a szervizen, vagy kaptam egy méretes átutalásos számlát, amit elegánsan beejtettem a titkárnéninek, és a többit intézte a pénzügy. meg benzinkártyás volt... azt a költséget én ki nem fizettem volna, ha gyalog járok se.a maga módján elegáns autó volt, kicsit konzervatív felfogásban, a belseje nem volt rossz, szerintem kényelmes is volt. csak amikor eljöttem abból a melóból, hirtelen kellett egy autó, és akkor találtam meg a vectrát használtan a hahun, elég kedvezményes áron, és lecsaptam rá. utána volt 12 remek évünk.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Dave™
nagyúr
Volt céges Octaviam, ott nagyon megszerettem a Skodát. Aztán cseréltek J Astrara, na az alapján soha nem kellene Opel, mindenben sokkal rosszabb volt, mint az Octavia: dög nehéz, lomha (150LE motorral, a Skoda 122LE-vel meg szinte bele nyomott az ülésbe), hangos, méretéhez képest szűk, a váltó is elég pocsék. Azt csereltek K Astrara, az már sokkal jobb volt, de még mindig nem érte el a négy évvel korábbi Octavia szintjét. Ott az infotainment rendszeresen újra bootolt, mint emlékezetes probléma. Így vettem most már saját részre Skoda Rapidot, ami alacsonyabb kategória, de a J Astrat kenterbe veri. A K-t már nem, de pár dologban jobb annál is.
[ Szerkesztve ]
-
volt az opelnek egy rosszabb korszaka, én is ettem a kefét miatta, de pont mostanra másztak ki belőle.
a skodában meg vw motor van, úgyhogy nem kedvenc, pedig ahogy kinéz az octavia vagy a superb akár jó autó is lehetne... csak a skodának is állnak a tökén, hogy ne merjen olyan autót csinálni, amelyik elkannibalizálja a passatot."a Skoda 122LE-vel meg szinte bele nyomott az ülésbe": anno csináltak Cserkutival egy riportot, amiben elmesélte, hogy életében először vett egy leharcolt bmw-t, majd felújította. akkor mondta, hogy "a gyorsulásról alkotott fogalmaim tévesek voltak."
szerintem egy rendesen felszerelt k astra sokkal jobb autó, mint egy octavia. csak amikor klikkeled az extralistát, akkor nem kell a fillérek szexuális életére gondolni.
[link] az arcokat nézd az értékeléskor
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Dave™
nagyúr
Tele volt extrával, lízingelt céges autó volt, szóval nem ez volt a baj. A J egyszerűen szar volt, a K meg nem volt olyan jó, mint az évekkel korábbi Octavia. Hiába az erősebb motor, ha a turbó csak 2500 körül éled fel, hiába nagy meg széles, ha belül szűkebb, és a praktikusság meg szóba sem került, a Skoda tele van rekeszekkel, az Opelben alig. Az meg nevetséges, hogy egy 6-7 milliós autóban rendszeresen rebootol a teljes infotainment.
-
-
8th
addikt
-
-
Tyca
senior tag
válasz Depression #66 üzenetére
Ez a 7 fokos dolog hülyeség, pl.: itt konkrétan cáfolva
Ugye novembertől márciusig ajánlják a téli gumit. Ami konkrétan rosszabb tapadású, ha nincs hó. (Jégen kb mind1, ha nincs szög a gumin.) Magyarán akkor az őszi/téli szezonban ki is veszélyezteti jobban a többiek életét? Persze a hó akármikor leeshet, akinek minden nap autóba kell ülnie az nyilván fel fogja rakatni, de szvsz akkor már a négyévszakos sokkal jobb választás, de nyárival is símán át lehet telelni, ha az ember megteheti, hogy nem ül autóba, amíg havasak az utak, ha pl. csak városban közlekedne, amit ki lehet váltani tömegközlekedéssel pár napra/ hétre.
-
Dave™
nagyúr
A Rapidom meg 1.0, és legalább úgy gyorsul ha nem jobban, pont ennyit ér önmagában a térfogat (tömeg / lóerő és normális turbó, váltó).. Az Octavia is 1.4 volt és sokkal jobban ment. Ma már nem divat a nagy térfogat, a fogyasztást meg a kibocsátási limiteket is csak a kisebb motorokkal tudják javítani, akinek meg nem elég menjen versenypályára valami komolyabbal. Régen azért kellett az 1.8 meg 2 liter mert ennyiből tudtak kihozni.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Autós topik
- Volkswagen ID.7 menetpróba
- Gmail
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Ukrajnai háború
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Windows Insider Program
- További aktív témák...