Keresés
  • azbest

    nagyúr

    A dokumentált api és tesztredszer teljesen jó ötlet. Aki meg állítólag informatikus, legalább az ne találjon már ki ilyen "jaaaj közzéteszik a bankszámlámat és átjáróház" szintű hülyeséget, mert egyáltalán nem erről van szó.

    A paypassos fizetésnél ujjlenyomat vagy más hasonló megerősítések mintha eddig is kellettek volna a telefonban. Sima kártyánál valóban plusz macera lehet, ha arra is vonatkozik. Ellenben ha qr kód is megfelelő, akkor nem kell nfc-s telefon sem hozzá.

    Az online fizetéses megerősítő kód egy érdekes gondolat. A bibi az vele, hogy csak eu-n belüli fizetésnél van ilyen. Ha kínai webshopban vagy bárhol máshol a világon indul a tranzakció, akkor nem kell szerintem. Szóval pont a legneccesebb csalókkal szemben nem véd.

  • azbest

    nagyúr

    Lehet közérthetőbb a múltkori portofólió cikk [link]

    Ezeket érhetik el külső partnerek:
    számlainformációs (AISP)
    és fizetéskezdeményezési (PISP) szolgáltatás

    Eddig is volt már hasonló, csak azok a bank meglévő felületeinek működését fejtették vissza és használták. Az ügyfél meg a netbankos jelszavát adta meg hozzá. Ehelyett valami szabványos, törvényileg szabályozott megoldás lesz, a bank által megadott api-val.

    A rákapcsolódó szolgáltatást meg ahogy nézem a cikk szerint az MNB engedélyezheti.

    https://fintechzone.hu/tanusitvany-psd2-szolgaltatas-elinditasahoz/

    és jogszabály az ügyfélhitelesítés kapcsán [link]

    Nekem úgy tűnik, hogy kb arra kell gondolni, mint például a paypal. Csak most a bankok felületén is tudni fogják az ügyfelek kezelni, hogy melyik cég érheti el, indíthat-e kifizetést vagy ismértlődő tranzakciókat. Az már technikai kérdés, hogy milyen hitelesítést kell csinálni, hogy engedélyt kapjon a fiókban a külső cég. (pl a bankos app rákérdez, vagy a bankos appól egyedi kóddal készíthető esetleg cégenként külön engedély)

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    nagyúr

    Amúgy a takarékbankos történet államosítás volt. És még simán megúszatad ezek szerint, mert sok helyen az átvétel előtti átvilágításkor a jogszabályok kisebb sértése miatt is automatikus csődeljárással és megszűntetéssel szántották be őket. Persze az oba védelem fedezte a kisbetétesek pénzét, de sok bosszúságot okozott akkoriban.

    Egyébként nekem inkább úgy hangzik, hogy az alapfogalmakkal nem vagy tisztában és azért félsz minden változástól. A bank választási módod sem a legszerencsésebb. Szájhagyomány helyett általában sokkal részletesebb és valósabb információkat lehet a hivatalos és más tájékoztató internetoldalakon is találni.

    Ez a harmadik féltől rettegés és hogy az adataid mennek mindenfelé össsze vissza megincsak tájékozatlanság miatti félelem. :U

    Sok szolgáltatás van, amit eddig csak a bankkártyával lehetett megoldani. Ami szintén külső nemzetközi cégeket jelent. Ezután majd ki lehet őket hagyni, ami olcsóbbá teheti a tranzakciókat. A németeknél eleve más kártyarendszer is működik, így nem a mastercard és a visa cégek gazdagodnak minden tranzakciónál.

    Nem meglepő módon a mastercard is fejleszt ilyen szolgáltatást, amiről a hír szólt, amivel a nem kártyán keresztüli fizetési módok is rajta keresztül mehessenek. De legalább nagyobb lesz a verseny ezen a téren. [link]

    [ Szerkesztve ]