- ASUS routerek
- Leváltaná a Google a sütiket, de ez nem elég
- Az Intel a legmodernebb chipgyártó géppel előzheti meg az egész szektort
- Hálózati / IP kamera
- Mikrotik routerek
- Crypto Trade
- Rendszergazda topic
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- DIGI internet
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
#06658560
törölt tag
Ha azt nem tudod értelmezni, amit leírsz, akkor tényleg nincs értelme. Mi az indokod az automatizált, autonóm rendszerek ellen? Mert a többi ember hülye, nem tud vezetni. Ezen érv alapján nem lenne szabad akkor az átlagnál jobb képességűeket sem engedni vezetni, ahogy nem lett volna szabad bevezetni az ABS-t, ESP-t, mert a többi nem számíthat annak beavatkozására és ezzel okoz balesetet. Az érvelési technikád a bullshit körből kerül ki.
-
veterán
"...nem értetted meg, hogy miről beszélek.... "
Ez nem érv, egyszerű menekülés az építő vitától. Gratulálok!
Megtennéd hogy összeszeded magad és az általad leírtakra tett válaszomat pontról pontra cáfolod? Pl. magyarázd el hogy miért volt jó érv az utoléréses baleset, miért nem programozgató le a szabályok betartása, miért kellene az automata pilótának (AP) azt figyelembe venni hogy a sor végén van-e egy hülye aki majd félrerántja a kormányt és összetöri magát (nem mellesleg az emberi sofőrök is nagyívbe sz...nak rá), miért okoz balesetet a szájat tátó mögött közlekedő, ha az egy AP (semmiért, hiszen az AP nem fogja a száját tátani, csak lassítani, betartani a követési távolságot és várni hogy a hülye elinduljon végre a baleset mellől)? Szóval írsz ("beszélsz") sok mindent amit sajnos értek (sőt konkrétan a szőr áll a hátamon hogy ilyen gondolatmenet egy gyakorló tapasztalt autóvezető fejében egyáltalán megfordulhat), csak nem értek egyet. Leírsz pár dolgot, amit "megvédeni" már nem tudsz vagy akarsz. Sose értettem az ilyen fórumozási stílust, de majd még igyekszem "tovább fejlődni" ezen a téren is...(#48) Kopi31415
Persze, emiatt van az ész a világon a legjobban elosztva.(#51) Kopi31415
Na mire leírtam a fenti részt, már reagáltál, gyorsabb voltál.[ Szerkesztve ]
Ide valami nagyon nagy bölcsességet fogok írni, csak egyelőre még nem tudom mit mert olyan sűrűn nem nézegetek világmegváltó idézeteket. Pedig a világnak nagy szüksége lenne a megváltásra, kezdetnek mondjuk egy örök PH előfizetés mindenkinek jól jönne. PornHub. Nem Prohardver. :D
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Williamgrant #52 üzenetére
Igazából nem tudok elképzelni olyan helyzetet, amit egy felkészített automatika ne tudna jobban lekezelni, mint egy emberi sofőr.
Mert pl. nézzük a kiragadott példát: satufékezés. Ugye alapszitu, hirtelen akadály (autó, biciklis, gyalogos, stb) kerül a sofőr elé, és nincs idő normál tempójú fékezésre. Legtöbb emberi sofőr erre úgy reagál, hogy satuféket nyom. Automatika viszont ilyenkor figyelheti, hogy közvetlenül mögötte vélhetően féktávon belül egy kamion jön, ami garantáltan nem fog tudni megállni, sőt jó esély van, hogy az elkerülendő akadályba löki a fékező autót. Ilyenkor meg tudja vizsgálni a környezetet, hogy van-e menekülő út, mert pl. szembesávban nem jön semmi, tehát jobban jár ha normális fékezés mellett áthúzza oda az autót. Vagy látja azt, hogy a szembesávban autók jönnek, jobbra tőle egy biciklis, tehát nincs menekülőútvonal. Az akadály viszont egy másik autó, szóval még ha a kamion nem tud megállni és beletolja az akadályba, akkor is így lesz a legkevesebb sérülés (ugye ellenkező esetben van a biciklist üti el, vagy frontálisan ütközik a szembesávban jövőkkel). Na most amit fent leírtam azt egy profi sofőr lehet végig tudja "gondolni", de hogy az utakon lévő vezetők 99%-a nem, az tuti. És szándékosan olyan esetet néztem ahol a mi autónk az egyedüli önjáró, tehát semmi együttműködésre nem lehet számítani. -
#56573440
törölt tag
válasz Cathfaern #53 üzenetére
vannak olyanok itt a fórumon is akik váltig állítják, jobban fékeznek mint az abs. itthon évente közel 600 usában pl 2014-ben 32k ember halt meg az utakon. 32.000. ha ezt le tudná felezni bármilyen technika az már kb áttörés lenne. csak usából találtam összesítő statisztikát, de 1899-2013 között 3.6 millió emberről beszélünk...
a bugokat lehet javítani. az emberi figyelmet, reakcióidőt, f@szságot nem. elég egy rövidzár és bárki csinál ordas baromságot. én is. áldozatok biztos hogy lesznek, és nem tudok olyan jó rendszert elképzelni ami 100%-ig hibamentesen képes lenne közlekedni, de mindig szeretik elfelejteni, hogy a vezetés veszélyes üzem. bármikor történhet konkrétan bármi, nem a skilleken múlik a legtöbb helyzet.
-
atike
nagyúr
Ha mindenki mindig a kresz szabályainak megfelelően, azt betartva közlekedne akkor esélyes, hogy nagyot csökkenne a balesetek száma. Nem kellene trafipax, nem kellene közlekedési rendőr. Tényleg így lenne? Feleslegesek...? Egy szóval nem mondtam, hogy nem lehet jól lemodellezni a kreszt... Le lehet. Sőt, azon kívül is le lehet modellezni elég sok dolgot. Egy szóval nem mondtam olyat, hogy ellene lennék az önjáró autóknak. Nem. Ez a jövő. Ennyi. Az emberi tényező a rossz. Ha csak önjáró autók közlekednek esélyes, hogy a balesetek száma tényleg 90%-ot visszaesik (több forrás és tanulmány szerint is). De amíg ott van a nem lemodellezhető emberi viselkedés és egyénenként eltérő reakció addig lesznek balesetek, lesznek problémás esetek.
"...összesen 11 könnyű, sérülés nélküli baleset történt. Ezen balesetek közül minden esetben a másik közlekedő fél volt a hibás, azaz egyetlen esetben sem a Google autója miatt történt a koccanás. A 11-ből 8 alkalommal ráfutásos baleset történt, azaz hátulról kapták el az önjáró autókat,"
"Kevesebb, de jóval bonyolultabb balesetek várhatóak
Világszerte évente mintegy 1,2 millió ember hal meg közúti balesetben. Kutatások szerint ezek több mint 90 százaléka vezetési hibához köthető. A teljesen automatizált, egymással kommunikáló járművek figyelmeztetni tudják majd egymást, így valószínűleg kevesebb ütközést okoznak. Ugyanakkor ezek a balesetek vélhetően jóval komplikáltabbak lesznek, és kihívások elé állíthatják a biztosítókat – összegzi az Allianz."
Nem akarok semmit pontról pontra cáfolni, nincs mit, nincs miért. Leírtam a véleményem, ezt sikerült úgy elforgatni, hogy én nem akarom a fejlődést, meg nem tudok vezetni, meg okosnak hiszem magam ésatöbbi. Elnézést, hogy van véleményem és le is írom. Ezt lehetne folytatni a jó ég tudja meddig, megint jöhet az, hogy milyen balf*sz vagyok, miért nem írom le, miért nem cáfolom, miért nem érvelek... Leírtam. Megint. Utoljára.
-
veterán
válasz Cathfaern #53 üzenetére
(#54) blackrulz
Na ez a fékezős dolog a világ második csodája. Az emberi hülyeség legmélyebb bugyrait kell feltárni az ilyen "profik" esetén.Ide valami nagyon nagy bölcsességet fogok írni, csak egyelőre még nem tudom mit mert olyan sűrűn nem nézegetek világmegváltó idézeteket. Pedig a világnak nagy szüksége lenne a megváltásra, kezdetnek mondjuk egy örök PH előfizetés mindenkinek jól jönne. PornHub. Nem Prohardver. :D
-
strogov
senior tag
Egyrészt ahhoz, hogy egy (vész)fékező autóba belecsattanjon valaki az kell, hogy ne tartsa be a követési távolságot, tehát nem a gép hibázik, hanem az ember aki belecsattant.
Másrészt hátulról belemenés esetén párhuzamos erők találkozásáról beszélünk ami lényegesen kisebb sérülési kockázat mintha ellentétes erőkről beszélnénk, tehát a bekövetkezett baleset ellenére a gép jól döntött amennyiben nem talált más megoldást mint a fékezés.Mindenesetre még a legvadabb, legidiótább emberrel szemben is nagyobb biztonságban vagy egy gép által vezetett járműben mintha azt ember vezetné, mert a gép minden esetben a legkisebb sérülés irányába viszi majd az autót. pl. elkerülhetetlen frontális ütközésnél normális ember elkapja a kormányt, de a harmados frontális ütközésnél a nyíróerő sokkal nagyobb sérülést okoz mintha 100%-os frontális ütközés lett volna. Egy gép tisztában lehet az autó gyenge pontjaival, elkerülhetetlen ütközésnél a törési zónákkal, és ezt figyelembe is tudja venni. Az emberi sofőrnek csak ösztöne és reflexe van ami vészhelyzetben arra jó, hogy talán szerencséd lesz. Egy gép ennél többet ad.
Mi lesz ha "lefagy"? Egy real-time rendszerben az is válasz ha nincs válasz. Meg lesz rá a megfelelő reakciója a gépnek. Nem másodperces reakciókról beszélünk mint egy embernél.
A google autói 3 éve is olyan mennyiségű szenzorral voltak felszerelve, hogy cigaretta füstöt, vagy a leheletből felszálló párát is "láttak", így olyan emberek mozgását is követték akiket egy ember nem is láthatott. Sötétben is tökéletesen "látnak", nincsenek a reflektorra kárhoztatva. Az éjszakai erdőben mozgó állatokat is észreveszik.
Már évek óta nem az a kérdés, hogy biztonságosan tudnak-e közlekedni, hanem az, hogy úgy közlekedjenek biztonságosan, hogy közben ne akadályozzák az embereket.
A másik probléma, hogy ezt a sok vackot hogyan teszik bele egy forgalomban lévő autóba úgy, hogy az eladhatóan nézzen ki. -
edward2
addikt
válasz zoltszalay #2 üzenetére
Szerintem ezt hibás taxinak hívni. Ez inkább a ma már működő car sharinghez lesz hasonló.
-
haxiboy
veterán
Az Uber miatt kiakadtak a taxisok, ezeket meg pláne be fogják tiltani mert a taxitársaságoknak jobban megéri egy ilyen mint foglalkoztatni egy sofőrt. (persze ez még a jövő, de itt van a nyakunkon).
Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)
-
veterán
-
veterán
-
#79335424
törölt tag
Egy teherautón a sofőrnek nem csak a vezetés a feladata. A többit elég nehéz lenne robotizálni. De, még egy személyautónál is nehezen tudom elképzelni, hogy a szoftver kipattan a verdából, előkap egy hólapátot, kiássa az autót, majd egy kis homokos sót szórva a hajtott kerekek elé, fínom hintáztatással megindítja az autót. Vagy, feldob egy hóláncot, ami ugyebár sok helyen kötelező felszerelés. Az utas meg nem azért fizet, hogy hóláncot szerelgessen. Hó Japánban is van. Igaz, nem az Olimpia idején. Bár, ha téli Olimpia.... Ez csak egy példa arra, hogy egy sofőrnek nem csak a kormánytekergetés a feladata.
-
Alchemist
addikt
Ez nem valószínű... a KRESZ-t nem arra tervezték, hogy minden lehetséges forgalmi helyzetre bolondbiztos megoldást adjon. Viszont biztos, hogy jelentősen csökkenne a balesetek száma.
A legtöbb sofőrben néha nem is tudatosul, hogy mikor lépi át a határokat... jó példa erre a tök sötétben, tompítottal, 100 fölötti tempó (akár autópályán is).Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
-
haxiboy
veterán
válasz Oppenheimer #63 üzenetére
Én is ugyanígy látom a helyzetet, de amíg helyt adnak a felháborodásnak és országos szinten tiltják a Taxisokat "veszélyeztető" szolgáltatásokat addíg nem lehet mit tenni. Érdekes hogy az Ubert megvagdosták mindenért, pláne itthon mert "nem adtak számlát" pedíg ott a számla stb stb. A teleautó szolgáltatásokat meg hagyják működni, ráadásul ott egy nagy cég vásárolta fel most az összeset (Bla Bla Car).
A taxisok nem fogják magukat továbbképezni, inkább sztrájkolnak meg háborognak, ami egyfelől érthető mert a megélhetése múlik rajt, másfelől viszont most ott a lehetőség hogy keressen más munkát, vagy beálljon ő is Uber vagy akármilyen sofőrnek, hisz neki még a képzettsége is megvan.
Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)
-
BlackPriest
őstag
na, ha az uber miatt sírtak a taxisok, ebből mi lesz?
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
veterán
válasz BlackPriest #67 üzenetére
Semmi. Mire Magyarországra ez ideér, minden mostani taxis nyugdíjas lesz.
Ide valami nagyon nagy bölcsességet fogok írni, csak egyelőre még nem tudom mit mert olyan sűrűn nem nézegetek világmegváltó idézeteket. Pedig a világnak nagy szüksége lenne a megváltásra, kezdetnek mondjuk egy örök PH előfizetés mindenkinek jól jönne. PornHub. Nem Prohardver. :D
-
nagyúr
-
KAMELOT
titán
Ötletnek jó csak akkor ki fog dolgozni? Esetleg ha rádudálok, hogy menjen akkor mit fog csinálni? Belémegyek akkor is megy tovább? Elég sok kérdés merül fel. AZért van a taxis, hogy elvigyen máshova!
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
#56573440
törölt tag
őőő mert most a sofőr pakolja a kamiont? én legutóbb targoncásokat láttam a környéken meg a felrakónál egy csomó embert akik általában egyébként is ott vannak, mert valaki ki kell vigye a kiadóig eleve a cuccot. a lerakodásnál se a sofőr vezeti a targoncát, meg békázza raktárra a cuccot. tehát a fel és lerakodásra eleve van ember a környéken
hosszútávú fuvarozás mindig is problémás volt. automata kamionokkal simán lehetne éjszaka konstans fuvarozni, fáradás, emberi hibák, pisiszünet nélkül, optimális fogyasztással. és ha a gépet egy emelkedő nem triggereli előzésre mint a humanoidokat, már benebb lennénk
-
Alchemist
addikt
Érdekes jövőkép lenne, ha az autópályákra csak az egymással kommunikáló, robotvezérlésű autók mehetnek fel, viszont eltörlik a sebességkorlátozást... mondjuk a belső sáv a gépi vezérléssel biztonságos maximummal halad 250 km/ó körül, a külső eco-módban 140-nel.
Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
-
Zeratul
addikt
válasz #56573440 #77 üzenetére
Nagyon sok helyen a sofőr szedi le az árút és adja át, gondol csak csomagküldő szolgálatok embereire. Ezt automatikusan megoldani elég nehéz lenne és főleg drága. 50-60 tonnás dögöket kizárólag az automatikára bízni elég kockázatos, repülőgépeken is ott a pilóta, bár nagyrészt csak felügyeli a gépet mégis bármikor be tud avatkozni. Repülőből jóval kevesebb van mint kamionból és az égi országút is jóval szélesebb még sincs teljesen automata pilóta nélküli embert szállító gép.
[ Szerkesztve ]
-
Mercel
senior tag
Én pedig szeretek vezetni.
A humán soffőröket ki fogják szorítani az önvezető autók.
Megint elvész az emberi szabadságból egy darab.
Élni veszélyes, minden korban az volt - valamiért mégis szeretünk "élni".
Nekem ez azzal a tudattal sem tetszik, hogy tudom bármikor baj történhet amikor vezetek akár a saját, akár más hibájából.
Pont.Marcel
-
dabadab
titán
"50-60 tonnás dögöket kizárólag az automatikára bízni elég kockázatos"
Annál már csak az a kockázatosabb, mint amikor emberekre bízzák őket.
Nem tudom, hogy miért olyan nehéz ezt megérteni, de az az általános tapasztalat, hogy az automatika sokkal megbízhatóbb, mint az emberek.DRM is theft
-
#56573440
törölt tag
válasz #79335424 #79 üzenetére
azért némi fogalmam akad, illetve én képes vagyok belátni, hogy (maradva a hosszú távú fuvarozásnál) megoldható lenne a le és felrakodás, átadás, stb. te nem. sőt mégcsak érvelni se akarsz, csak puffogsz hogy üljél be mellém.
tudod a hegesztők is azt mondták hogy nem lehet ezt automatizálni. aztán több robot van már mint ember aki ezt csinálja, szinte csak a nagyon speciális esetekben kell a humanoid hozzá.
-
BlackPriest
őstag
válasz #56573440 #86 üzenetére
te azt mondtad ma sem a sofőrök rakodnak, ő meg azt, hogy de, sok érvelésre itt nincs szükség az automatizálás körül, ha ő tapasztalja, hogy pakolnia kell
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
nagyúr
válasz BlackPriest #87 üzenetére
És ez miben befolyásolja azt, hogy technológiailag megoldható-e olyan helyen ahol folyamatosan árut pakolnak? Lehet kell átalakítás az épületben és a kamionban de itt a kérdés az, hogy megoldható-e? Szerintem igen.
Elhiszem, hogy félti az állását de ő már szvsz nyugdíjas lesz mire ez megvalósul.
Thanos was right.
-
#56573440
törölt tag
válasz BlackPriest #87 üzenetére
és hosszútávú fuvarozásról vagy falun belül levélszállításról beszélt? mert én végignéztem pár berakodást, sőt mondok jobban gimi után egyetem előtt nyáron egy egészen korrekt "logisztikai szakaszisztens" állásom volt egy pesti központban, magyarul MI pakoltuk a nemzetközi fuvarosok kamionját fel meg le. de persze lehet hogy csak toltam egy kis bélyeget, vagy ő nem nemzetközi fuvarozik, vagy teljesen mindegy, mert sok helyen egészen biztosan tudom hogy a sofőr csak a szállítmány rögzítését végezhette, előre ki volt számolva mi hova kerüljön a súlyelosztás miatt, megkaptuk a kottát és targoncáztuk be az árut. az hogy biszemb@szomfalván lerakóba neki kell letargoncázi az árut az nem jelenti hogy globálisan ez jellemző főleg semmi köze ahhoz amit írtam
egy nemzetközi vagy lásd usa hosszú távú fuvar ha már sofőr automata teljesen jól automatizálható, sőt előre össze is tudják rakni a puttonyt, lerakón, lecsatolja magáról, felkap egy másikat ami eleve be van pakolva és elviszi 5000 km-re lévő akárhova ahol megint ezt játszogatja.
[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
válasz #56573440 #89 üzenetére
Most ezt látom, ha kinézek az ablakon:
Ez a vámudvar Wolfurt -ban, az osztrák-svájci határ közelében. Elég hosszútávú? Itt dekkolok, mert a spedíción emberek dolgoznak. Csak hétfőn nyit. De, hiába lenne robotizálva, mert a vámon is emberek dolgoznak. Úgyhogy, az is csak holnap lesz. De, hiába lenne vám, mert vasárnap kamionstop van az emberek miatt. Önrakodó a platóm. A minap faforgáccsal rakták meg, amit nem vitt ki az önrakodó. Egy órát lapátoltam. Van, amikor a bálás cucc beszorul és spaniferrel kell kirángatni. Ezen kívül is naponta tucatnyi döntést hozok olyan szempontok alapján, amiket egy számítógép nem tudna értelmezni.
Láttál egy logisztikai raktárat, ahol targoncával rakodnak raklapos árut és azt hiszed, hogy ettől mindent tudsz a közúti árufuvarozásról? Nagyon tévedsz. -
#56573440
törölt tag
válasz #79335424 #91 üzenetére
"Láttál egy logisztikai raktárat, ahol targoncával rakodnak raklapos árut és azt hiszed, hogy ettől mindent tudsz a közúti árufuvarozásról?"
nem. én azt láttam hogy professzionális keretek között már most képes az ember arra, hogy a szállítmányozás profi keretek között zakatoljon. a logisztika ezért egy külön munka. hogy van ahol szar az nem azt jelenti hogy így is kell maradjon.
"A minap faforgáccsal rakták meg, amit nem vitt ki az önrakodó. Egy órát lapátoltam."
ez megint az amit írtam, hogy ha van aki felpakoljon ugye... ne vicceljünk már, te is képes vagy belátni szerintem hogy ez nincs rendben. ha képesek vagyunk kőbányában kavicsot, tejüzemben tejet, faüzemben forgácsot vagy készterméket automatán berakodni, akkor ezeket is meg lehet oldani. az hogy egy köcsög megrendelőnél nincs rá ember vagy gép, az az ő nyomora, de valljuk be még veled se fordul elő gyakran az ilyen szélsőség..
"Van, amikor a bálás cucc beszorul és spaniferrel kell kirángatni."
jah tudom. és ez se oldható meg csak ha te csinálod. tudom mert nálunk is mindig jött a fuvaros hogy majd segít. mi megmutattuk hol a kávézó aztán meg lett oldva. és miért nem ez az általános itthon? nalátod.
" Ezen kívül is naponta tucatnyi döntést hozok olyan szempontok alapján, amiket egy számítógép nem tudna értelmezni."
tudom. bár nem ebből élek már, de továbbra is rendszeresen jönnek hozzánk fuvarok, mindig közelharcot kell vívni mert mindegyik döntéseket akar hozni. legutóbb egy túlbuzgó 100 milla körüli gépet kezdett el lepakolni a kórház elé saját szakállra. mert hamarabb jött és úgy gondolta hogy majd megoldja, én meg szívrohamot kezdtem kapni...
de te is tudod hogy normális helyen nem te lapátolsz. azt is látjuk hogy ha tetszik ha nem a vezetés nem a mi játszóterünk lesz. innentől a biszembaszom suttyó telephelyek ahol éppen kávészünet van vagy nincs lerakodáshoz ember, gép, hely, lehetőség majd megoldja.
van azóta is elég ismerősöm aki nemzetközit tol, már a google első próbálkozásainál is ezt mondtam, persze kaptam a savat és hozták az extrém péládkat hogy kellett targoncát vadászni kismizsealsó utáni két utcás faluban hogy lerakodjon, de a csávó részeg volt úgyhogy bepattant, átrodeózott a mezőn és lekapta a rakományt helyette, stb. aztán mindig kiderül hogy alapvetően 100 fuvarból 2-3 ami necces és enyire extrém az meg leginkább a hely baromsága, ami eleve nem lenne ha beállna egy fülke nélküli önvezető konténer hogy oké tessék 30p és indulok spanyolokhoz. mellesleg abból a 2-3 ból is a hátsó szomszédom elmondása szerint mind a 2-3 itthon van, kint tényleg extrém eset hogy hozzá kell nyúljon bármihez. főleg németeknek visz ki és hoz be cuccokat, kint kizárt hogy hagynák akár csak elvi szinten is hogy hozzáérjen bármihez.még a rögzítését is megcsinálják. ha felpakolták megkapja a papirokat, itton átveszik aláírják, lepakolják. hozott már mindent. bálás mocsoktól a vegyi anyagokig amit szemed szád akar.
az élet nem állna meg ha önvezető kamionok lennének. ahogy nem álltak meg a kőbányák se mert jött az ekáer. van ahol maradt a kézi jelentés, na oda nem áll már be senki fuvarért. mennek a másikhoz ami autómatán mér, lejelent, 20 másodperc alatt a kezében minden és mehet. ha a fuvaros képes esetenként ki és berakodni, akkor csak akarás kérdése hogy gépesítsék vagy a helyszínen legyen erre egy ember. a lerakodó ember elvan minimálbéren, a fuvarost viszont főleg a nemzetközit azért meg kell fizetni.
egy kis ízelítő egyébként is jön majd szép lassan usában a drónokkal, és az önvezető kamionosdi sincs szerintem 10 évre.
-
#79335424
törölt tag
válasz #56573440 #92 üzenetére
Ahha. Ez az elgondolásod is bukó. Történetesen egy német cégnél dolgozom, németországban, német rendszámú autóval. Ne gondold, hogy itt nem megy a mutyi! Egy robot nemigen tudná értelmezni a mutyi szempontjait. De mutyival több marad zsebben. Ebből egyenesen következik, hogy a cég sem szeretné, ha a meló robotizálva lenne. Már az is beszédes, hogy szinte csak Magyar sofőrök dolgoznak. Szted miért? És ne gondold, hogy ez itt, "nyugaton" egyedi eset! Még nem találkoztam olyan céggel, ahol ne lett volna vmi hasonló "okosság".
-
#56573440
törölt tag
válasz #79335424 #93 üzenetére
ez is csak addig van, amíg a dhl, dhl, és társai nem állnak át mondjuk a raktárak közötti fuvarnál automatára.vagy egy waberer"s méretű. hasonlóra. onnantól az árakon is látszani fog ez valószínűleg...
mondjuk nem holnap lesz, és kétlem hogy európa lenne ebben az úttörő, amire ide elér addigra usában már debugolták és bejáratták már a rendszereket amazon és társai, lennebb csúsznak majd az áraik is, stb.
-
#79335424
törölt tag
-
#56573440
törölt tag
válasz #79335424 #95 üzenetére
"Csak minden, hozzá kapcsolódó tevékenységet hozzá kéne igazítani a robotizációhoz"
vagy 5 évvel ezelőtt kvázi megvolt ahol én dolgoztam. és ez hungarisztán. teljesen jó példa egy walmart pl. van egy tonna raktára amiből megfelelő mennyiségű árut kell bepakolni kamionba majd teríteni a környéken. eddig is megvolt a humanoid a rakodásra mindkét végen. azoknak mindegy hogy mi tekergeti a kormányt. éves szinten ha olcsóbb lesz majd egyszer talán egy automata kamion, akkor simán átválthatnak ilyener mert miért ne? spórol a vezetőn, spórol valószínűleg a biztosításon (ha az automata rendszerek kevesebb hibával mennek, kevesebb a káresemény esélye a biztosító is kedvezőbb kategóriába sorolhatja), spórolhat az üzemanyagon akár.
az első úttörő cégek valószínűleg ezek lesznek, nagy multik, raktárak közötti fuvarozásra. aztán ahogy minden más valószínűleg ez is egyre jobban be fog gyűrűzni minden másra is
"Ráadásul, befolyásos érdekek szólnak ellene, amik hatékonyan tudják hátráltatni a folyamatot."
az onnantól hogy valóban van egy ilyen alternatíva csak matek. a jelenlegi kiadások mellett termel többet ha van mellette mutyi, vagy egy esetleg olcsóbb rendszerrel többet termel e ki mondjuk 5 év alatt. ha utóbbi akkor azok a befolyásos érdekek is megtörnek, mert azokat is egy dolog érdekli, a pénz.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz #79335424 #95 üzenetére
Alapvetően a cégeket egy dolog érdekli: a pénz. És lehet bármilyen mutyi, ha a vezetőség választhat hogy:
1. 50 kamion sofőr bérét kell fizetni és 1 kamion csak heti 5 napot és napi 8 órát mehet
2. 0 kamion sofőr bérét kell fizetni, és 1 kamion heti 7 napon keresztül napi 24 órát mehet
akkor nem fognak túl sokat vacillálni... -
nullpoint
senior tag
Abban a világban ahol egy telefonszoftvert nem tudnak normálisan megírni, ott félek az ilyen autóktól.
kdvsdmnkrvndttrlgsdnhzzszlsmt
-
Mercel
senior tag
Szerintem meg mindenki csak a rövidtávú következményeket nézi.
Ennek az egész folyamatnak csak egy része, hogy idővel emberek Nem vezethetnek.
Ez az egész társadalmi szempontból lesz igazán jelentős.Megint csak technikai szempontok alapján néznek valamit, hogy működik nem működik..
Na mindegy, ez már több ezer éve így megy. Technikailag már vagy 500 éve élhetnénk boldogan. Aztán valahogy mégsem.Marcel
-
#79335424
törölt tag
válasz Cathfaern #97 üzenetére
Én belül maradok a vezetőidőmön. Tehát, csak akkor lehetne többet szállítani, ha a cégek éjjel is fogadnának. Itt megjegyzem, hogy pl. svájcban 22-06 között egyáltalán nem közlekedhet 3,5 tonnánál nehezebb jármű. Ez a környezetvédelem miatt van, tehát nem fognak rajta változtatni. Aztán ott vannak az előre nem látható események (pl. defekt, dugó), amik símán borítanak egy-egy előre jól bekonfigolt folyamatot. Ezek napi szintű szituk. Ami pedig a mutyit illeti, az én esetemben konkrétan átpapírozzák az árut (ez nekem plusz feladat, amit nehéz lenne egy szoftverbe illeszteni úgy, hogy ne legyen nyoma). Tuti, hogy a havi fizetésem kijön egy ilyen átpapírozásból és a múlt héten három ilyenem volt. Számolj!
Új hozzászólás Aktív témák
- iPad Air 10.9" - 2022, M1, Apple garancia, doboz, kék
- iPad Air 10.9" - 2022, M1, nanoSIM, Apple garancia, doboz, szürke
- Macbook Pro 16" - i9 és i7, 32/512GB, 4GB Radeon, touchbar, garancia, szürke
- Macbook Pro 15" - 2018, 6 mag i7, 16/256 GB, 4GB Radeon, 83 ciklus, garancia, ezüst (02)
- Macbook Pro 15" - 2017, 4 mag i7, 16/256 GB, 4GB Radeon, 99%, garancia, doboz, szürke