Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz orion1025 #1 üzenetére

    A verés nem megoldás.
    Ha 8 napon túlira versz valakit, akkor te sem jársz jól vele.

    A témanyitó történetben személyi sérülés történt. A mentőt kellett volna hívni. A legkisebb fájdalmat is rögzíttetni. A mentők a rendőrséget hivatalból értesítik. Lehelyszínelik a balesetet. Apuka, a járművezetés jogosulatlan átengedésért és ezzel baleset okozásáért felelős. A kisfia engedély nélküli járművezésért, az elsőbbség meg nem adásával, balesetokozásért felel.

    Az eljárás végén a nem anyagi kártérítés igény bizonyosan magasabb lehetne a helyszíni megegyezésnél.

    A másik tanulsága a történetnek, hogy a járművek biztonsági berendezéseit rendszeresen kell ellenőrizni. Az elszakadt feszítőszál a szakadás helyén, már korábban elgyengült, megkopott, sérült volt. De ez nem befolyásolja az autó vezetőjének felelősségét.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz orion1025 #21 üzenetére

    "Nem értek veled egyet, én a nagy motoromon a gáz bowdent szabtam el, holott annak van egy végállása, de tőbe letéptem az "akadójáról", hazáig kézzel-lábbal húztam, de a kisebbik gépsárkányon is sikerült már leoperálnom, igaz az más kategóriába esik."

    Miben nem értesz egyet?
    Én azt írtam, hogy rendszeresen/évente kell tesztelni a kábel állapotát. A motor/autószerelő a javítás után teszteli a munkáját.

    Inkább biztonságos körülmények között szakítsd el azt a bovdent, mint élesben balesetet szenvedve.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz orion1025 #23 üzenetére

    A javítás után kell tesztelni.

    Ha három hetes korában sikerült eltépni, akkor három héttel korábban sem volt jó.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz orion1025 #25 üzenetére

    "A gondolatmeneted nagyon nem mozog a realitás talaján."

    Ne viccelj már. A fékek javítása/karbantartása után tesztelni kell a fékeket. Alapvető biztonsági berendezés. Az időszakos műszaki vizsga alakalmával megteszik helyetted a vizsgaállomás dolgozói, de a köztes időben felelős vagy a jármű állapotáért.

    "Az egyik kocsinkon keveset futott brembo féksztett van, az elsőn részben elvált a ferodol a betéten, na az akkor új korában is szar volt?"

    Nyilván az, mert a használattól csak kopik. Az viszont lehetséges, hogy a cserekor még nem látszodott a gyári hiba. Pontosan ezért kell ellenőrizni időközönként a járművet. Lámpákat, hangjelzést, ablaktisztító berendezést, fékeket, folyadék szinteket, a gumik állapotát .... Legalább ősszel és tavasszal el kellene végezni az autó felülvizsgálatát és elvégezni a szükséges beavatkozásokat.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz orion1025 #28 üzenetére

    "Az viszont elmondható, hogy a márkát ha megfizeted, akkor sem kapsz adott esetben minőséget, hanem szemetet, ezzel arányosan pedig ott a meghibásodás lehetősége, hiába ellenőrizgetsz óránként."

    Valóban nem kell óránként ellenőrizni a cserélt alkatrészt.

    Elméletileg a közlekedés biztonságot érintő eszközöket minden indulás előtt ellenőrizni kellene. jelzőfények és lápák, a fékek állapota. Nem vagyok naiv, én sem ellenőrzöm naponta. Senki sem ellenőrzi naponta.

    Viszont
    Az alkatrész cserék után fokozott figyelemmel kell ellenőrizni a cserélt alkatrészt. A szerelési és a gyártási hibák miatti problémák elkerülésére.Kerékcsere után néhány kilométer után a kerék csavarok után húzása és 20-30 kilométer után még egyszer. Ha ezt megteszed és az utolsó ellenőrzésnél már csak kattan a nyomaték kulcs, akkor biztonságos a kerék felszerelése. Dolgoztam szervizben, (nem szerelőként). A tanuló, egy keréken elfelejtette meghúzni a csavarokat. A friss műszakis autó nagyjából 3 kilométer után kanyarodott az úttal és három kerékkel. A negyedik inkább egyenesen haladt tovább.
    A tanuló hibázott és az a szerelő is, akinek ellenőrizni kellett volna az elvégzett munkát.
    Bovden csere után élesben, de biztonságos körülmények között ellenőrizni kell a szálak terhelhetőségét. Senkinek sincs röntgen szeme, hogy ránézéssel megállapíthassa a hiba mentességet.

    Mivel magad szereled a járműveket és nem csak a sajátodat, fokozottan vagy felelős a jármű állapotáért. (Akkor is rá kellene figyelni, ha szerelő csinálja.)
    Abban viszont igazad van, hogy sok autószerelő, a betanított/kényszermunkás szintjén űzi az ipart. A javítás sokszor csak az ötletszerű alkatrész csere szintjét éri el. És ez még a jóindulatú feltételezés.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

Új hozzászólás Aktív témák