- VoIP telefonálás
- Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Rossz hírt kapott, aki Xiaomi EV-t venne
- Autodesk - Revit
- A Coca-Cola következő nagy újítása az AI
- Hálózati / IP kamera
- A Microsoft feltalálta az olcsó AI-t
- Aliexpress tapasztalatok
- AI generálja majd a képeket a Photoshopban
Új hozzászólás Aktív témák
-
Á, szerintem annyit nem ér az egész. Csóri gyerek így is rendesen be volt csinálva. Ha meg mégis tettlegesen lépek fel ellenük, még jól meghurcol a jard, relatív sebességtúllépés, figyelmetlen vezetés, súlyos testi sértés, meg a jó ég tudja mi miatt.Járjak bíróságra,fizessek ügyvédet,pereskedjek, melóhelyen kiveszek ez miatt egy csomó szabit,áhhh... tényleg megér ennyit egy hatezer forintos kár?
[ Szerkesztve ]
-
A verés nem megoldás.
Ha 8 napon túlira versz valakit, akkor te sem jársz jól vele.A témanyitó történetben személyi sérülés történt. A mentőt kellett volna hívni. A legkisebb fájdalmat is rögzíttetni. A mentők a rendőrséget hivatalból értesítik. Lehelyszínelik a balesetet. Apuka, a járművezetés jogosulatlan átengedésért és ezzel baleset okozásáért felelős. A kisfia engedély nélküli járművezésért, az elsőbbség meg nem adásával, balesetokozásért felel.
Az eljárás végén a nem anyagi kártérítés igény bizonyosan magasabb lehetne a helyszíni megegyezésnél.
A másik tanulsága a történetnek, hogy a járművek biztonsági berendezéseit rendszeresen kell ellenőrizni. Az elszakadt feszítőszál a szakadás helyén, már korábban elgyengült, megkopott, sérült volt. De ez nem befolyásolja az autó vezetőjének felelősségét.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz orion1025 #21 üzenetére
"Nem értek veled egyet, én a nagy motoromon a gáz bowdent szabtam el, holott annak van egy végállása, de tőbe letéptem az "akadójáról", hazáig kézzel-lábbal húztam, de a kisebbik gépsárkányon is sikerült már leoperálnom, igaz az más kategóriába esik."
Miben nem értesz egyet?
Én azt írtam, hogy rendszeresen/évente kell tesztelni a kábel állapotát. A motor/autószerelő a javítás után teszteli a munkáját.Inkább biztonságos körülmények között szakítsd el azt a bovdent, mint élesben balesetet szenvedve.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
-
válasz orion1025 #25 üzenetére
"A gondolatmeneted nagyon nem mozog a realitás talaján."
Ne viccelj már. A fékek javítása/karbantartása után tesztelni kell a fékeket. Alapvető biztonsági berendezés. Az időszakos műszaki vizsga alakalmával megteszik helyetted a vizsgaállomás dolgozói, de a köztes időben felelős vagy a jármű állapotáért.
"Az egyik kocsinkon keveset futott brembo féksztett van, az elsőn részben elvált a ferodol a betéten, na az akkor új korában is szar volt?"
Nyilván az, mert a használattól csak kopik. Az viszont lehetséges, hogy a cserekor még nem látszodott a gyári hiba. Pontosan ezért kell ellenőrizni időközönként a járművet. Lámpákat, hangjelzést, ablaktisztító berendezést, fékeket, folyadék szinteket, a gumik állapotát .... Legalább ősszel és tavasszal el kellene végezni az autó felülvizsgálatát és elvégezni a szükséges beavatkozásokat.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz orion1025 #28 üzenetére
"Az viszont elmondható, hogy a márkát ha megfizeted, akkor sem kapsz adott esetben minőséget, hanem szemetet, ezzel arányosan pedig ott a meghibásodás lehetősége, hiába ellenőrizgetsz óránként."
Valóban nem kell óránként ellenőrizni a cserélt alkatrészt.
Elméletileg a közlekedés biztonságot érintő eszközöket minden indulás előtt ellenőrizni kellene. jelzőfények és lápák, a fékek állapota. Nem vagyok naiv, én sem ellenőrzöm naponta. Senki sem ellenőrzi naponta.
Viszont
Az alkatrész cserék után fokozott figyelemmel kell ellenőrizni a cserélt alkatrészt. A szerelési és a gyártási hibák miatti problémák elkerülésére.Kerékcsere után néhány kilométer után a kerék csavarok után húzása és 20-30 kilométer után még egyszer. Ha ezt megteszed és az utolsó ellenőrzésnél már csak kattan a nyomaték kulcs, akkor biztonságos a kerék felszerelése. Dolgoztam szervizben, (nem szerelőként). A tanuló, egy keréken elfelejtette meghúzni a csavarokat. A friss műszakis autó nagyjából 3 kilométer után kanyarodott az úttal és három kerékkel. A negyedik inkább egyenesen haladt tovább.
A tanuló hibázott és az a szerelő is, akinek ellenőrizni kellett volna az elvégzett munkát.
Bovden csere után élesben, de biztonságos körülmények között ellenőrizni kell a szálak terhelhetőségét. Senkinek sincs röntgen szeme, hogy ránézéssel megállapíthassa a hiba mentességet.Mivel magad szereled a járműveket és nem csak a sajátodat, fokozottan vagy felelős a jármű állapotáért. (Akkor is rá kellene figyelni, ha szerelő csinálja.)
Abban viszont igazad van, hogy sok autószerelő, a betanított/kényszermunkás szintjén űzi az ipart. A javítás sokszor csak az ötletszerű alkatrész csere szintjét éri el. És ez még a jóindulatú feltételezés.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!