Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Nem olcsó, ki sem tudnám használni, de egyszer egy ilyent... Volt kollégám használta az elődöt, és úgy hogy egyáltalán nem volt profi fotós olyan képeket lőtt vele, hogy nem hittem a szememnek. Vajon akkor ez mit tudhat.
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
Márton
nagyúr
Najó, de a 4k hány fps?
Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
80hun
addikt
-
80hun
addikt
Mert mire nem elég?
-
Kristof93
senior tag
Az IBISt elfelejtették
-
MC Pite
veterán
A gépen szinte semmi nem múlik... (amíg nem autóversenyt fotóz az ember vele).
Papíron már jó, de a gyakorlatban mindig elcsúszik pár dolgon (pl jpg motor) a sony; várjuk a teszteket...
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
GoldhandRent
őstag
Varom a fejlemenyeket!
Lehetseges, hogy az elod ara lemegy. Akkor beruhazok egyre-
-
Márton
nagyúr
Sima, nyugodt mozgásra nem elég..
vagy 2 ilyen kamera 3D-re, szinkronproblémák minimalizálására.p_adam: "ezt még az FS5 sem tudja."
Hát, 750 ezerért a Panasonic mégis megoldotta HC-X1000
Nyakunkon a hdmi 2.0, nem adok 1 évet és lesz handycam is 4k/60-nal.
Már váromEmlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
Dare2Live
nagyúr
objektíveknél még mindig döglött a renszer?
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Stauffenberg
nagyúr
Egy aprócska szenzorból kipréselt VBR (~ 150 Mbps) UHD 60p-t én nem magasztalnék olyan nagyra. Az a6300-nak 100 Mbps a teteje, ebbe nem fér bele normális 4K/UHD nagyobb fps mellett.
Egyébként meg van Full HD 120 fps (100 Mbps), az már nem hangzik rosszul. Ne felejtsd el, hogy ez nem egy pro váz, még középkategória.
-
LazaCCC
tag
Az a6000-et meg lehet most kapni már 189.990 -ért is a 16-50-es obival ... ez elég jól hangzik ahhoz képest, hogy mennyiért vettem anno a NET-5T -t
Ideje lenne már cserélni.
Jan 31-ig volt 25% kedvezmény az obikra is, 150e volt egy 18-100-as, amin addig gondolkodtam, hogy letelt az akció
Most az alap 16-50-esem van meg egy 55-200-as, de tök szar cserélgetni, jó képeket (portrékat is) meg a nagyobb obival lehet csinálni, csak távolság kell hozzá ... beltérben semmire sem jó. A 16-50-es meg olyan amilyen ...
-
Beri78
őstag
Lassan le kell cserélnem a 200-ast
"...a valósággal az a gáz hogy nincsen hozzá háttérzene..."
-
Márton
nagyúr
És ez most hogy jön ide?
Nyilván azért írta az FS5-öt, hogy még egy drága, profi kamera sem tudja.
Erre linkeltem a panát, kizárólag a 4k/60p képessége miatt. Semmi másért.
Az egyik meg nehezebb/rondább mint a másik. És akkor mi van?
(a panát ismerem, használtam)Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
Márton
nagyúr
válasz Stauffenberg #13 üzenetére
Beleférne 100mbit-be is egy jó kis h265 enkóderrel, de az biztos borsos még.
Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
Stauffenberg
nagyúr
Persze, bármi megoldható kellő kompromisszumkészséggel, de ne felejtsük, hogy a kamerákat nem csak mérnökök, hanem marketingesek is tervezik.
Még a professzionális szegmensben is elég látványos szegmentálás történik pusztán apró módosításokkal, elég csak a RED modulokat megnézni. Biztosan beleférne 10 ezer dollárba is az, amit a 30 ezer dolláros váz tud, csak akkor ki fog 30 ezer dollárost vásárolni?
Szar ügy, de ez van.
-
válasz Dare2Live #12 üzenetére
Sajnos igen nagyon kéne rá Olympus módra egy fényerős, szuper minőségű zoom-trió APS-c-re tervezve. Ahol még elhasalt, az a vázstabi hiánya. Ha már nem ontják magukból a jobbnál jobb natív üvegeket (naja, majd erre a 400g-os apróságra húzom rá a 24-70-et meg a 2.8/70-200-at...), akkor legalább vázstabit tehettek volna bele, hogy az adaptált lencsékkel se rázza ki a témát a képből.
#17: konzumer vonalon valszleg ez lesz. A profik meg úgyis ProRes-ben meg hasonlókban vesznek fel. Csak a sony vmiért még vár a HEVC-bevezetéssel. Amúgy 60fps-t az új 1Dxii tud, másfél kilós önsúllyal és Ft-ban 7számjegyű árcédulával.
#18: Ja
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
[SiLveR]
csendes tag
Se touchscreen, se IBIS, se Exmor-R, ritka nagy Cartman ez a Sony.
És még mindig a hulladék PZ kitobival adják.[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
Az árból az látszik, hogy ezt azért az a6000 fölé lőtték be. Mondjuk az AF az elég ütős lett, pedig már az a6000-ben is igen jó volt. Itt van is a cikkben egy elírás. Azt írja a PH, hogy az elődtől több mint hétszer annyi pázis AF pont van. Na ez elírás, mert több mint kétszer annyi van, nem hétszer (a6000-ben ugye 179 figyel és már a nex6-ban is 99 volt.
De a lényeg, hogy az új af rendszer nagyon jó lett, a 14 bites raw - welcome!
Videóban mindig erős volt a sony és most is az maradt. A 120fps full HD-ban igen jó dolog.
Aki 4k-ban otthonra 60 fps-re vágyik nem egészen értem, csak kíváncsi vagyok mivel tudnátok megjeleníteni? A hdmi-n ugye nem megy át, se tv se lejátszó, amin lenne hdmi 2.0
Számítógépen még ott van a display port, ami ezt szerencsére átviszi, tehát megvágni már meg lehetne, és akkor már csak pár évig kell megőrízni a családi videót 4k/60fps-el és már le is lehet majd játszani.
Mire lesz ezt tudó tévé nem 7 jegyű árcédulával, addigra lesz sony gép is ilyen tudással. -
válasz sebgutkopf #21 üzenetére
HDMI 2.0-ás TV-k azért vannak már, olyan árakon, amennyiért 6-8éve eggyel kisebb fHD-TV-ket árultak.
HDMI 2.0-át pedig az összes aktuális nvidia VGA tud tudomásom szerint, ill más DP-os megoldásból (AMD, intel) lehet konvertálni. Lejátszókban nem vagyok otthon
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Márton
nagyúr
válasz sebgutkopf #21 üzenetére
3x ezer ft egy hdmi 2-es kártya..
és ott vannak a kínai androido 4k/60 kütyük 80-120 dodóértEmlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
#31733248
törölt tag
(#6) Kristof93
Nem "felejtették ki" az IBIS-t. A z objektívek stabilizálása jól működik és nem akarnak az A7-sorozat olcsóbb darabjainak még komolyabb konkurenciát. Aligha lehet vitás, hogy az A6300 így is nagyon komoly gép lett.
(#12) Dare2Live
Kissé leegyszerűsítve: ha fényerős natív zoomokat (amelyek nem éppen könnyűek) szeretnél rátenni, akkor csalódott leszel, ha olcsó és jó minőségű fixekben gondolkodsz, akkor boldog.
(#19) t72killer
Mondjuk ha abból indulok ki, hogy az Oly 40-150 f2.8 760 gramm, akkor köszi, de nekem nem kell...
-
válasz #31733248 #25 üzenetére
"Mondjuk ha abból indulok ki, hogy az Oly 40-150 f2.8 760 gramm, akkor köszi, de nekem nem kell.."
APSc-re kb a 4/70-200 egyenértékű vele, ugyanannyit nyom.Nekem még épp belefér. A másfél kilós 4/300-as nikkor D7k vázzal már sok volt.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
sebgutkopf
őstag
És egy ilyen kártyát hogyan dugsz rá a tv-re? USB 2.0-val?
Nem PC-ről beszéltem, az nem film nézésre való, hanem a vágásra.
A lényeget ezek szerint nem fogalmaztam meg egyértelműen. Amatőr és hobbi használatra, amilyen tartalmat mi előállítunk (amikor a kutya visszahozza a frizbit, vagy a gyerek rántottát eszik, jobb esetben egy egzotikusabb nyaralás), nem hinném, hogy ugyanolyan szükségünk lenne a 4k/60-ra, mint egy hivatásos filmesnek, aki meg nem ennyiért és nem ilyen kamerát fog venni. -
sebgutkopf
őstag
Arról még nem is beszéltünk, hogy azt írják a 24MP-es szenzor még tovább fejlődött, ami miatt már az iso51200-at is bevállalták. Lassan egész hihetetlenné válik mit ki tudnak hozni egy szenzorból és minden kategóriában óriási a fejlődés.
Múlt hétvégén volt alkalmam kipróbálni egy nem mai gyereket a nikon d3x személyében, ami szintén 24MP és az akkor aktuális csúcs FF váz volt. Ha már 24 MP gondoltam miért is ne nézzük meg mi újság az a6000-hez képest melyik mit tud. Arra számítottam, hogy a jól működő sony technológia közel ér a FF-hez a méret dacára. Hát az eredmény minden előzetes képzeletemet felülmúlta, ugyanis az a6000 egyszerűen lemosta a d3x-et érzékenységben, zajban és képélességben is. El se akartam hinni mennyire egyértelmű volt az eredményt, már iso 800-on szembetűnő volt az eredmény és tovább növelve az érzékenységet egyre tágult az olló az a6000 javára.
Persze most már d5-nél járunk, amivel biztosan nem tud egy a6000 versenyezni és valószínűleg az a6300 sem.
De a lényeg az a felismerés, hogy ami pár éve a csúcs volt, azt bizony egy mai középkategóriás hobbi gép egyszerűen lelépi és iszonyat fejlődésen ment keresztül a szenzor technológia. -
D.Va
senior tag
Na én azt hiszem erre a kamerára várok már 2 éve... 120 fps FHD, 4k 30p. Viszonylag elfogadható fájlméretben. De jó hogy mindig elment másra a pénz.
-
válasz sebgutkopf #27 üzenetére
Komolyan nem értem, mi a baj a 4k terjedésével (főleg, hogy 1080p-t is lehet felvenni a 4k-képes kamerákkal, nem is akármilyet)? Senkiek nem tartanak pisztolyt a fejéhez, hogy a gyerek első bilizését 20k$-os RED-del vegye fel, de vannak témák, amit az ember szeretne jó minőségben megörökíteni. Tudom, az ausztrál-új zélandi körút kevés honfitársunknál játszik - bár aki életében 1x elmegy és van fotós-videós vénája, tuti nem VHS anyaggal szeretne visszajönni. Akkor sem, ha még nincs a nappalijában 75"-os 4kTV. Jövőre lehet lesz, csak akkor meg új-zélandi körút nem lesz már.
Angol fórumokon jön elő mindíg ez a hozzáállás, hogy minek egy kamerába 4k, merthogy szerencsétlen nem tudja feldolgozni. Most komolyan, az átlag kocavideósok közül ki az aki érdemben hozzányúl/vágja a videóit? Ha mégis, amikor a fHD bejött (~6éve), akkor vajon 200Ft-os kínai kvarcjátékon tolta a vegast?
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
sebgutkopf
őstag
válasz t72killer #30 üzenetére
Félreértesz. Nem baj önmagában a 4k, ami van is az a6300-ban, inkább az ezzel kapcsolatos azonnali igényeket tartom túlzásnak, hogy a 30p itt már ciki miért nem 60p. Most mindenki úgy csinál, mintha a full hd 50p, vagy 60p-vel 50 bmps-el olyan ótvar minőség lenne, hogy el kell tőle hányni magát és csak a 4k/60 az igazi 200 mbps-al, alatta minden élvezhetetlen és gagyi a részletessége.
Az ilyenkor keveseket zavar, hogy már az a6300-ban lévő 4k/30 a 100 mbps-el mekkora adattömeget generál? Azt a helyszínen memóriakártyával is etetni kell, majd a végén otthon tárolni kell az adatot. Akinek erre alapvető igénye van azt már az a6300 is fel tudja venni úgy, amit és media playerek, blue ray lejátszók le tudnak játszani a tv felé, aztán majd 2 év múlva lesz 60p-s 4k a sony gépekben meg 256 vagy 512 GB-os sd kártya.Ma már ott tartunk, hogy a telefonom is tud 4k/30-at felvenni. Örülök neki, inkább tudja mint ne, de el kell ismernem, hogy inkább egy elméleti lehetőségnek tekintem és nem használom, inkább full hd-ban veszek fel vagy 60 vagy 30 fps-el az aktuális témától függően.
Egy dolog megértésében viszont segíthetnél nekem is:
A felbontás mindenek felett nézetben nálam a fő ellenállást az generálja, hogy mind máig azt látom, hogy mondjuk egy film esetén egy jó 720p-s anyag jobb minőségű, mint egy amatőr felvétel 1080p-ben, ráadásul mindezt alacsonyabb bitrátával és fájlmérettel. Mi a fenével és milyen beállítással kódolják azokat az anyagokat, hogy olyan bitráta és felbontással olyan képminőséget érnek el?
Vica versa, az amatőr felvétel, vagy kódolás mi a fenét ment el abba a nagy fájlba, hogy még se annyira éles és részletes?Egy saját készítésű videónál ellenben rögtön és egyértelműen látni, hogy az 1080p-be vagy 720p-be kódolva mentem el a megvágott anyagot, ami miatt a 720p azonnal kiesik.
-
válasz sebgutkopf #31 üzenetére
A 4k60p a kameráknak még elég kemény feladat, egyelőre a 30p fér bele. SD-kártya/tárhely fronton nem aggódom, az rx100iv-em pont ebben a mérettartományban (100mbps) dolgozik és a 64 gigás kari nekem napokig elég (egy db 5perces klip <4GB), bitráta-duplázás is beleférne. Az otthoni tárolásról meg elég vicces aggódni a 6+TB-os winyók korában... Najó, lehet, hogy néha kukázni kell a szemetet, és lehet, hogy elég ha az afrikai szafari-t veszi fel az ember uhd-ben, a mindennapi családi ökörködésre elég a 1080p...
Kódolás: ha értő kezek csinálják, jól néz ki a végeredmény visszafogottabb bitrátával is. Az algoritmus gondolom uaz (h.264), így a nettó hatékonyságbeli különbség kicsi, egyszerűen arról lehet szó, hogy a 720p-nél jobban vannak a színek és a kontraszt belőve. Láttam én is videót, amiben annyira agyonhúzták a kontrasztot, hogy a végeredmény olyann volt, mintha smirglire rajzolták volna. Bitráta, egyebek mind teljesen rendben voltak, csak tönkre volt húzva szerencsétlen.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
sebgutkopf
őstag
válasz t72killer #32 üzenetére
Nekem a tárhely egy örök probléma. Egy dolog 1x letárolni, de ha nem pillanatnyi kópia kell, akkor a meghibásodás, vagy vis major miatti adatvesztés elleni védelemre is gondolni kell (az eredetivel fizikálisan egy címen lévő backup nem sokat ér), meg persze időtálló legyen a mentés ne vesszen el róla az adat magától. Illetve ma már ott tartunk, hogy a digitális korból meglévő képeink és videóink akár 15 éve gyűlhetnek és már ezen idő alatt is igen súlyos giga és terra bájtok jöttek össze. Mind ezt megfejelve a még nagyobb bitrátákkal a tárigény exponenciálisan fog nőni.
Hiába szeretnék én is mindent a lehető legjobb minőségben megőrizni, azért van gazdasági oldala is. -
válasz sebgutkopf #33 üzenetére
Nyilván nyers 4k videókat nem töltögetünk felhőbe, de SzVSz egy 4TB-os USB winyón, amit beviszel a melóhelyre/leteszel az anyósnál még tűzvész/totál kirablás ellen is védve lesznek az adataid. Ez kb 50kFt kiadás. Ill továbbra is tartom a véleményem, hogy létfontosságú képből, videóból az átlagembernek nincs sok. Egy-két esküvői, ballagási stb sorozat, A nagy utazásról anyag, stb a selejt kihajigálása után nem fog terabájtokat felemészteni, hacsak nem évenkénti program a föld körüli utazás (ezesetben pedig az a rongyos 2-300EUR nem számít a tárhelyre).
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
konyi79
addikt
Ezt már egyszer reméltük tavaly, jön az A7000
Most örüljünk ennek. Azt meg várjuk várjuk meg, mennyit bír 4k-ban rögzíteni, mert egyelőre nagyon elfelejtitek még fHD anyaggal is vannak problémák. Nehogy megsértődjön valaki, ha beesik egy 5 perces időkorlát, vagy 10 perc után kikapcsol melegedés miatt. Kizártnak tartom a 4k/30percet, bár tévedjek... -
80hun
addikt
válasz t72killer #34 üzenetére
Vigyázni kell az adattárolással , érdemes duplikálni mindent ami fontos.
Most esett meg velem hogy az 2tb-os sshd-m eldobta mindkét partricót. Mire visszahoztam 500Gb fényképet majd meg őszűltem
Most két WD RED vinyó a terv , egyik már megvan és duplán kiírva fogom rajta tárolni a számomra fontos dolgokatNincsmit tenni ez van. Ha felhőbe akarom tárolni veszek mellé egy NAS-t és az elintézi a raid-et is
[ Szerkesztve ]
-
Az rx10 II asszem bírja a 30percet, csak a pici 100-asnak cseszték el a hűtését (olvastam DPR fórumon, hogy valaki megműtötte: a sz@r gyári thermal pad-et kidobta, az odaillő rézlemezt rendesen ráhajlította a procira és mx4-gyel lepasztázta. Lesz egy kis merszem, én is nekiállok a gépezetnek.
#37: Jah. Van pár BD lemez itthon, a családi életet sztem kiírom rájuk, biztiamibizti.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Ijk
nagyúr
válasz sebgutkopf #28 üzenetére
Már csak az a kérdés hogy milyen optikát tekerjünk rá, ami kiszolgálja ezeket a csodálatos szenzorokat.
Még a FF vonal csak-csak de az apsc./人◕ ‿‿ ◕人\
-
-
-
#31733248
törölt tag
Nem FF üvegek, úgy kereshetsz rájuk, hogy Sigma 19mm f/2.8 DN Art és ugyanez 30-cal. A harmadik Sony SEL-50F18. A két Sigma újan 51-51 ezerbe, használtan 30-35 ezerbe kerül, a Sony újan 75 ezer, használtan 60. A front és back fókusz probléma meg ugye fel sem merül.
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
Nálam már 10 éve mindig egy raid mirror a gépben az alap, és azon kívül külső offline mentés. Sőt abból is 2 kopim van.
Régen egyszer volta adatvesztésen (még nem fotó videó) olyan, ami nagyon fájt sok munkám volt vele és újra kellett kezdenem az egészet. Egy életre megtanultam belőle. -
sebgutkopf
őstag
válasz t72killer #38 üzenetére
Az első írott cd-im és dvd-im közül néhány mostanában kezdett el hibásan visszaolvashatóvá válni (jellemzően film, amik elvesztését a HD korszakban már nem izgat), vagy épp teljesen használhatatlanná válni. Persze a lassabban írottak még tartják magukat. De a lényeg, hogy az optikai biztonsági mentés is csak időleges, sajnos a régi riogatások igazak.
Nem tudom a BD ezekhez képest mennyire időtálló...