Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Allihoppa

    aktív tag

    válasz Reggie0 #8 üzenetére

    Mi is így oldjuk meg, a számlán szerepel az összes adat a kérdéses termékről, illetve a hozzájuk tartozó sorozatszám is. Szerintünk jóval egyszerűbb és korrektebb így.

    Sajnos még ma is úgy van egyes gyártóknál, hogy kitöltött jótállási jeggyel lehet csak érvényesíteni a szavatossági igényt (használjuk a jogi megfelelőjét, mert a jogtárban a garancia fogalma nem létezik ebben a témakörben) a gyártónál/forgalmazónál. Ilyenkor célszerű lenne nekem (kereskedőként) a termék dobozából kivenni és egy dossziéban tárolni a többi jótállási jegy mellett (pl. laptopok, TV-k esetében)? :D Sajnos, ha nincs meg sem az ügyfélnek, sem a kereskedőnek a jótállási jegy és korrekt a kereskedő akkor bevállalja bukóval az ügyfél kártalanítását. Sajnos ebből fakadóan sokszor lehet a fordítottjáról is hallani. :(

    [ Szerkesztve ]

  • Allihoppa

    aktív tag

    válasz daninet #13 üzenetére

    AVDH hitelesítéssel már van módja a kedves állampolgárnak bármilyen dokumentumot aláírni, csak egy ügyfélkapus hozzáférés kell hozzá. :)

    De MaCS-nak abban igaza van, hogy a szerviznek valóban nem célszerű az árat kiadni vagy afizetési feltételeket, hiszen az sok esetben üzleti titoknak minősül.

    Sajnos amit otthon generálsz kulcsot azt nem fogják elfogadni, hiszen én is tudok kulcsot létrehozni a te nevedben csak nem a te publikus kulcsoddal. Sajnos nem mindenki ismeri a te publikus kulcsod és ezért kell pl. egy digicertnek vagy hazai kibocsájtónak egy vagyont fizetned, mert az ő certificate-jük a verifikáció nyomán "megbízhatóbb" :D

    [ Szerkesztve ]

  • Allihoppa

    aktív tag

    válasz bambano #18 üzenetére

    No és ha elhagyja a vevő akkor mi történik? :D Simán elköltözhet, véletlen kidobja a dobozával együtt. Mint magánember nem szoktam kidobni ilyesmit, szerencsére van hely neki, de sokan vannak akik nem tudják kényelmes helyen tartani a dobozokat (ez nem érdekes jótállás szempontjából, csak megjegyzés) és még nem is teszik pl. dossziéba a garancia jegyet. :D

    Ha megszűnik a kereskedő cég akkor a jótállási igényedet nem igazán tudod érvényesíteni. Legfeljebb a kereskedő cégtől származó számlával/jótállási jeggyel, ha esetleg meg van tudod igazolni a gyártó felé, hogy jogosult vagy szavatossággal élni, hiszen garancia időn belül vetted meg a terméket..

    Azzal nem értek egyet, hogy a jótállási jegy, legyen elektronikus vagy fizikai papír alapú miért szükséges ahhoz, hogy egy nagyobb webáruháznál egy laptopra érvényesíteni tudd a jótállási/szavatossági igényt. Ha a számlád megvan az önmagában nem mindenhol elégséges. :D Nem tudják megnézni sorozatszám alapján, hogy mikor adták el neked? Sajnos nem egyszer hallottam a garanciális kérelem elutasításáról a jótállási jegy hiánya miatt.

    Alapvetően sajnos több sebből vérzik a dolog és jóval bonyolultabb tud lenni. Valóban hülyeséget mondtam az elvétellel, de legalább bescannelni érdemes, hogy eltárolj egy példányt amennyiben az ügyfeled elvesztené, mert a viszonteladónak is szívás ezt ilyen esetekben intézni, ha annak ellenére is rád bízza az ügyintézést, hogy ő is tudná direktbe intézni a gyártóval. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Allihoppa

    aktív tag

    válasz Reggie0 #22 üzenetére

    Nem is azzal van a legnagyobb probléma. Arra ott van az a kötelezettség, hogy 3 napon belül köteles vagy ilyen esetekben visszavenni (de itt is jöhet a kellemetlenség "garijegy" szempontjából) és a vevő kérésének megfelelően visszautalni a vétel árat vagy cserét adni. A gond akkor van, ha hónapokkal vagy évekkel később jön elő a probléma. :)

  • Allihoppa

    aktív tag

    válasz Reggie0 #24 üzenetére

    151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
    7. § * Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

    Ha nincs nekem raktáron és nem tudom kicserélni (vagy ha már hónapok óta porosodik nálam a termék amit épp megvett és felment a beszerzési ára), akkor a vételárat vissza kell/célszerű visszaadnom. Legalábbis nálunk ez a gyakorlat. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Allihoppa

    aktív tag

    válasz Reggie0 #29 üzenetére

    Sajnos ez sokkal több körülménytől függ. A kereskedőnek is végig kell vinnie a garanciális folyamatot, ahol felmerülnek egyéb buktatók is.

    Ilyet mondani, hogy "meglopja" a vevőt azzal, hogy azonnal visszafizeti a vételárat szerintem elég offenzív gondolatmenet a kereskedőkkel szemben. Hiszen neki is végig kell vinnie a garanciális procedúrát és közben a legjobb végkimenetel esetén is veszít rajta. :) Ha van nekem raktáron még ugyanabból a konkrét termékből, nyilván cserélem, én is azzal járok a legjobban. :)

  • Allihoppa

    aktív tag

    válasz Reggie0 #31 üzenetére

    Kitalaljam, ipon? - Még is mi ez a kérdés? Egyébként semmi közöm nem volt hozzájuk soha. :)

    Teljesen értelmetlen a logika egyébként, ami mentén végig mész. Több útvonal is van a garancia ügyintézés szempontjából.

    Kezdjük ott, hogy én 3 napos problémáról beszéltem. A piacon nem következik be 3 nap alatt akkora árváltozás, hogy a visszakapott pénzéért ne tudjon hasonló terméket venni vagy nálunk, vagy bárhol máshol, persze kivételek mindig vannak. :) Ebben az esetben teljesen elfogadhatatlan az érvelésed. Persze vannak olyanok, akik ülnek rajta 15-30 napot mielőtt visszaadják a pénzed, de mi ilyenkor annak a híve vagyunk, hogy azonnal visszaadjuk a vevő által választott fizetési módon. Nyilván mindketten ismerünk olyat, akik az előbbi módon intézik és akkor már valóban fennáll annak az esélye, hogy változik annyit az ár, akkor pedig a kereskedő a bolond és tényleg megkárosítja a vevőt. :U (vagy ad egy kupont, vagy kódot hogy levásárold a boltjában.)

    Másodsorban, ha a 3 év szavatossággal rendelkező terméked elromlik 2.5 év után és leadod garanciába, annak van egy folyamata. Eltelik jobb helyeken (+ normális szerviz háttérrel rendelkező gyártók esetében) 1-2 hét, és kapsz csere/javított terméket. Nyilvánvaló, hogy ebben az esetben a vevő is visszakapja a termékét. Azonban, ha a kereskedőnek a beszállítója már nem tudja javítani/cserélni és visszaadja a kereskedőnek a vételárat, utána te azt feltételezed hogy a kereskedő fel fogja kutatni, hogy hol kaphat azzal a termékkel megegyező típust és meg is veszi neki különösen akkor, ha meg sem éri? Nem beszélve arról, hogy közben EOL lett a termék? (Ha javíthatatlan a termék és EOL lett, nem igazán tudja cserélni senki :D )

    Szeretném feltételezni, hogy nem rosszindulatból, az általad említett céggel való negatív élményed miatt nyilvánulsz meg velem/velünk szemben ilyen stílusban. Amit leírtam azt maximális korrektséggel és jóindulattal közöltem. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Allihoppa

    aktív tag

    válasz Reggie0 #33 üzenetére

    Van, hogy rendszert csinál valaki belőle, illetve van olyan akinél sajnálatos módon, de ritkán előfordul az ilyesmi. Ha korrekt az ügyfélkezelés és nem egy kretén/hatáskör nélküli az ügyintéző (lényegtelen milyen cégről beszélünk), akkor általában meg szokták oldani az ilyen helyzetet úgy, hogy mindkét fél pozitívan jöjjön ki belőle. :)

    Sajnos én nem vagyok abban a helyzetben, hogy az iPon-ról véleményt alkossak, ezt ráhagyom másra. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Allihoppa

    aktív tag

    válasz Reggie0 #36 üzenetére

    Sok cég azért aránylag normálisan megoldja. Viszont, ha az államszféra/oktatás infrastruktúrájára gondolsz akkor részben, de egyet tudok érteni. :D

  • Allihoppa

    aktív tag

    válasz asdf_ #39 üzenetére

    4. § * (1) A jótállásból eredő jogok - a (3) bekezdésben foglalt kivétellel - a jótállási jeggyel érvényesíthetőek.
    (2) A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti.
    (3) A jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát - a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.

    Igazából a support számít a fogyasztónak és nem az, hogy milyen jogi BS-t tesznek elé. Ha jól bánnak a vevővel, akkor az sem fog ilyenekkel dobálózni. De ebből az derül ki, hogy gyakorlatilag semmi értelme nincs jótállási jegyet adni, hiszen anélkül is érvényesíthető a jótállás.

    Sorozat szám, kiállítás és teljesítés dátuma, termék neve, kódja, gyártója nyilván elégséges, hogy szerepeljen a számlán. Simán elég ennyi, ezzel mind a kereskedő és a fogyasztó is a szükségesnek megfelelően védve van.

    Még egy kis szösszenet, a jótállás és a gyártó által biztosított garanciáról:
    1. § * (4) Ha a gyártó a fogyasztási cikkre az e rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a jótállás alapján a vállalkozást megillető jogok a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak a fogyasztóra.

    Forrás: 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet

Új hozzászólás Aktív témák