Új hozzászólás Aktív témák
-
aktív tag
Mi is így oldjuk meg, a számlán szerepel az összes adat a kérdéses termékről, illetve a hozzájuk tartozó sorozatszám is. Szerintünk jóval egyszerűbb és korrektebb így.
Sajnos még ma is úgy van egyes gyártóknál, hogy kitöltött jótállási jeggyel lehet csak érvényesíteni a szavatossági igényt (használjuk a jogi megfelelőjét, mert a jogtárban a garancia fogalma nem létezik ebben a témakörben) a gyártónál/forgalmazónál. Ilyenkor célszerű lenne nekem (kereskedőként) a termék dobozából kivenni és egy dossziéban tárolni a többi jótállási jegy mellett (pl. laptopok, TV-k esetében)? Sajnos, ha nincs meg sem az ügyfélnek, sem a kereskedőnek a jótállási jegy és korrekt a kereskedő akkor bevállalja bukóval az ügyfél kártalanítását. Sajnos ebből fakadóan sokszor lehet a fordítottjáról is hallani.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
A vásárlási bizonylat és a jótállási jegy összevonása több szempontból sem minden esetben ésszerű megoldás.
Hogy mást ne mondjak, a kettő útja elválhat, illetve a bizonylat olyan adatokat is tartalmaz, amelyekhez a szerviznek semmi köze.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
aktív tag
Nem is azzal van a legnagyobb probléma. Arra ott van az a kötelezettség, hogy 3 napon belül köteles vagy ilyen esetekben visszavenni (de itt is jöhet a kellemetlenség "garijegy" szempontjából) és a vevő kérésének megfelelően visszautalni a vétel árat vagy cserét adni. A gond akkor van, ha hónapokkal vagy évekkel később jön elő a probléma.
-
aktív tag
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
7. § * Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.Ha nincs nekem raktáron és nem tudom kicserélni (vagy ha már hónapok óta porosodik nálam a termék amit épp megvett és felment a beszerzési ára), akkor a vételárat vissza kell/célszerű visszaadnom. Legalábbis nálunk ez a gyakorlat.
[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
Sajnos ez sokkal több körülménytől függ. A kereskedőnek is végig kell vinnie a garanciális folyamatot, ahol felmerülnek egyéb buktatók is.
Ilyet mondani, hogy "meglopja" a vevőt azzal, hogy azonnal visszafizeti a vételárat szerintem elég offenzív gondolatmenet a kereskedőkkel szemben. Hiszen neki is végig kell vinnie a garanciális procedúrát és közben a legjobb végkimenetel esetén is veszít rajta. Ha van nekem raktáron még ugyanabból a konkrét termékből, nyilván cserélem, én is azzal járok a legjobban.
-
aktív tag
Kitalaljam, ipon? - Még is mi ez a kérdés? Egyébként semmi közöm nem volt hozzájuk soha.
Teljesen értelmetlen a logika egyébként, ami mentén végig mész. Több útvonal is van a garancia ügyintézés szempontjából.
Kezdjük ott, hogy én 3 napos problémáról beszéltem. A piacon nem következik be 3 nap alatt akkora árváltozás, hogy a visszakapott pénzéért ne tudjon hasonló terméket venni vagy nálunk, vagy bárhol máshol, persze kivételek mindig vannak. Ebben az esetben teljesen elfogadhatatlan az érvelésed. Persze vannak olyanok, akik ülnek rajta 15-30 napot mielőtt visszaadják a pénzed, de mi ilyenkor annak a híve vagyunk, hogy azonnal visszaadjuk a vevő által választott fizetési módon. Nyilván mindketten ismerünk olyat, akik az előbbi módon intézik és akkor már valóban fennáll annak az esélye, hogy változik annyit az ár, akkor pedig a kereskedő a bolond és tényleg megkárosítja a vevőt. (vagy ad egy kupont, vagy kódot hogy levásárold a boltjában.)
Másodsorban, ha a 3 év szavatossággal rendelkező terméked elromlik 2.5 év után és leadod garanciába, annak van egy folyamata. Eltelik jobb helyeken (+ normális szerviz háttérrel rendelkező gyártók esetében) 1-2 hét, és kapsz csere/javított terméket. Nyilvánvaló, hogy ebben az esetben a vevő is visszakapja a termékét. Azonban, ha a kereskedőnek a beszállítója már nem tudja javítani/cserélni és visszaadja a kereskedőnek a vételárat, utána te azt feltételezed hogy a kereskedő fel fogja kutatni, hogy hol kaphat azzal a termékkel megegyező típust és meg is veszi neki különösen akkor, ha meg sem éri? Nem beszélve arról, hogy közben EOL lett a termék? (Ha javíthatatlan a termék és EOL lett, nem igazán tudja cserélni senki )
Szeretném feltételezni, hogy nem rosszindulatból, az általad említett céggel való negatív élményed miatt nyilvánulsz meg velem/velünk szemben ilyen stílusban. Amit leírtam azt maximális korrektséggel és jóindulattal közöltem.
[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
Van, hogy rendszert csinál valaki belőle, illetve van olyan akinél sajnálatos módon, de ritkán előfordul az ilyesmi. Ha korrekt az ügyfélkezelés és nem egy kretén/hatáskör nélküli az ügyintéző (lényegtelen milyen cégről beszélünk), akkor általában meg szokták oldani az ilyen helyzetet úgy, hogy mindkét fél pozitívan jöjjön ki belőle.
Sajnos én nem vagyok abban a helyzetben, hogy az iPon-ról véleményt alkossak, ezt ráhagyom másra.
[ Szerkesztve ]