Hirdetés

Keresés

Hozzászólok Aktív témák

  • waccamár

    aktív tag

    A hirdetés legköltséghatékonyabb és legeredményesebb módja a FB és G hirdetés, csak jól kell csinálni, tesztelni és figyelni rá. Tegyük fel, hogy egy ideális világban élünk, ahol a G és a FB is 100%pontosan azoknak mutatja meg a hirdetéseidet, akiket érdekelhet.

    Ebben az esetben is, ha nem jó a megfogalmazásod, nem jó az üzenet, nem hat a hirdetés szövege az érzelmekre, nem kommunikál előnyt, nem kelti fel az érdeklődést, általános a termék, a fotó, nem tűnik ki a tömegből, stb., akkor ugyan úgy nem fog betalálni a hirdetés.

    Ami - még ebben az optimális világban is- nem a platform, hanem a hirdetés készítőjének a hibája.

    És akkor még jön a következő lépcső: a hirdetésnek egyetlen egy feladata van, az az, hogy felkeltse az érdeklődést, és kattintson az illető.

    Ezután, ha kattintott a potenciális érdeklődő, akkor a landing page-re jut, ami ha szintén rosszul van szövegezve, tré az egész oldal, stb., akkor megint csak nem fog konvertálni, és lehet hibáztatni a fb-ot meg a google-t, hogy hülye embereket küld az oldaladra...

    Szóval marketing szempontból összetettebb kérdés ez annál, minthogy a fb-ot meg a g-t hibáztassuk.

    Mindkettő rendszer a mai korban a lehető leghatékonyabb elérést biztosítja, csak tudni kell jól használni, és a marketing egészét kell nézni, nem csak a hirdetést. Ha nem jó a termék, nem jó az ár, nincs kitalálva, hogy milyen problémáját oldja meg az ügyfélnek, stb., akkor lehet csinálni bármit, nem lesz eredmény.

  • waccamár

    aktív tag

    Teljesen felesleges belemennem, mert te eldöntötted hogy szarnak bele, és meg sem próbáltad kideríteni, mit történhetett. Hirdess óriásplakáton, az sokkal hatékonyabb :D

  • waccamár

    aktív tag

    Én megértem és elfogadom, hogy neked ez a tapasztalatod, de a logika alapján neked is be kell látnod, hogy ha ez lenne az általános, hogy ennyire nem működik a rendszer, akkor nem a facebook lenne a világ első hirdetési platformja, mert senki nem használná.

    Egyébként a facebook célzása közel sem annyira pontos, mint amennyire sok médium beszámol róla, és amennyire az emberek fejében van. A GDPR óta pedig majdhogynem egyenesen a földbe állt, taktikát is kellett váltani. A hirdetés feladásánál lévő célzás beállítások után pedig az algoritmusnak van egy tanulási szakasza, amikor is azt próbálja kideríteni, hogy a megadott célcsoportból mégis kinek jön be a hirdetés.

    A facebooknak minden esetben az a célja, hogy a felhasználónak releváns hirdetés jelenjen meg. A hirdetők felé is az a célja, hogy a hirdetése eredményes legyen, máskülönben nem fog többet ott hirdetni az illető. A kettőt néha nehéz összehozni, mert sokan azt gondolják, hogy feladnak egy bármilyen hirdetést bármilyen termékről és a facebook majd intézi a többit. Sajnos nem így megy.

    Úgy látom a kommentedből, hogy magához a marketinghez te nem értesz, csak próbálgattad a facebook hirdetéseket, és nem működött.

    Hülye példa tudom, de hogy érzékeltessem: be én beülnék mindenféle előképzettség és tudás nélkül egy forma1-es autóba, valószínű nem tudnám úgy vezetni, mint a pilóták, hiába vezetek.

    "feldob olyan reklámokat, amikről csak beszélsz telefonon" - ha Messengeren beszélsz, akkor egyértelmű, hogy azt monitorozza a FB, ha pedig szimplán telefonon beszéltél valakivel egy termékről, és utána láttad a hirdetését, akkor annak pedig pszichológiai magyarázata van: jobban észreveszed utána az adott termékre vonatkozó hirdetéseket. Egyszerűen nem kell erőforrást áldoznia a facebook-nak arra, hogy tömegével elemezze a hívásokat, anélkül is kellően hatékony. Naponta 5-600 hirdetést látsz amúgy - nem csak a facebookon. Amik az érdeklődési körödbe tartoznak, vagy beszéltél róla, azt jobban kiszűri az agyad a zajból, és felfigyelsz rá.

    "megnézted ezt a könyvet, miért nem veszed meg? (Mert megvettem)" - mert sajnos ezt technikailag nem lehet kivitelezni. Amit te írsz az a remarketing, ami arról szól, hogy ha egy adott oldalt megnéztél (a könyvét), akkor az oldalon lévő script beazonosít téged, és bekerülsz egy remarketing listába, ami egy egyéni célközönség, így más üzenettel lehet betalálni azt, aki egyszer már meglátogatott egy oldalt, mint aki még sosem találkozott. A remarketing listáknál azt lehet megadni, hogy az utóbbi X nap látogatói legyenek benne. Egy könyvnél nem biztos, hogy ezt érdemes 30 napnál nagyobbra állítani, egy autónál viszont lehet 180 is. Itt is sok marketinges hibás taktikát követ, és egy könyv-oldal látogatóját is egy fél éves hosszúságú remarketing listára rakja, aminek semmi értelme.

  • waccamár

    aktív tag

    Töltsd már fel valahova kérlek a beállításokról, hirdetésről, eredményről, stb.-ről screenshotot, ami alapján állítod, amit állítasz. Szívesen ránéznék, hátha kiderül, hogy mi lehet a hiba.

    Mert te konkrétan azt állítottad, hogy beállítottad, hogy 18+-os kockáknak jelenjen meg a hirdetésed, és dzsesszikáknak jelent meg.

    Ezt hol látod?
    Jött 1-2 dzsesszikától komment, és kész?

    Talán mert a 12 éves dzsesszika szimplán azt állította be fb-on, hogy 18+ éves, nem?
    Talán mert annyit állítottál be érdeklődésnek, hogy "informatika", nem?

    Arra nem gondoltál, hogy mondjuk rengeteg, célcsoportodba tartozó embernek IS megjelent a hirdetésed, csak mondjuk a célcsoportodat nem érdekli a terméket/szolgáltatásod, nem tetszik nekik, nem tudtál jó és megkapó szöveget írni, így nem talált be nekik?
    Mert az esetek 99%-ban ez szokott történni.

    Neked szerintem alapvető marketing-problémád van, ezért nem működik hatékonyan a facebook hirdetés.

    Persze, közel sem tökéletes egy facebook-célcsoport képzés, de én nem is állítottam ilyet.

    Én szimplán azt állítom, hogy működik és pénzt termel.

    Abból élek, hogy cégek hirdetéseit kezelem (többek között)

    A munka legnagyobb része nem az, hogy 10 perc alatt megírok egy hirdetést, hanem az, hogy lekutatom a célcsoportot, mi mozgatja meg őket, mire harapnak, hogyan kommunikálnak, milyen kifejezésekkel, mi a problémájuk, az adott termék/szolgáltatás hogyan segít nekik, az nekik milyen érzés, stb. stb. stb.

    Ezer meg egy marketinges, szövegírásos és pszichológiai könyvet elolvastam, hogy tudjam, hogyan vásárolnak az emberek.

    Elvégzek minimum 20+ tesztet különböző célcsoportokra, headline-szöveg-kép stb. kombókra, mérek, és elemzek, mire találok egy olyan hirdetés-kombinációt, ami már kellően jól teljesít.

    Ezen kívül számtalan esetben a termék/szolgáltatásra vonatkozóan is javaslok módosításokat, stb.

    Igen, ez egy szakma. Mind a hirdetéskezelés, mind a marketing.

    Azt hinni, hogy kitalálsz bármilyen terméket/szolgáltatást, és a fb hirdetései majd ontják neked a zsét azonnal, naivság. Nem így van.

    És egyébként olyan eset is van, amikor egyszerűen nem éri meg a hirdetés, mert hiába kattintanak, nem vásárolnak.
    Az viszont már üzleti probléma - akkor meg kell nézni, hogy van-e igény egy ilyen termékre/szolgáltatásra, ilyen áron, ebben a pillanatban, ilyen konkurencia mellett stb.

    Rengeteg kis ügyfelem csak elkezd vállalkozni, kitalál valamit, és egy egy oldalas üzleti terve sincs. Nemhogy pénzügyi, vagy marketingterve külön.

  • Snoop-y

    addikt

    "X típúsú fotóból sok van fenn és törölje"

    Ehh? Nekem 65K+ kepem van fent es meg egyetlen egyszer sem kaptam ilyet pedig rengeteg kepem sorozatloves pl es csak nagyitoval latod koztuk a kulonbseget.

    New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need

  • waccamár

    aktív tag

    Sok mindenben igazad van. Nézőpont és hozzáállás kérdése, hogy ezekkel a tényekkel mit kezdünk. Te elkönyvelted ezek miatt, hogy ez így tré.

    Találtál a FB-hirdetésnél olcsóbb és hatékonyabb módszert?
    Hajrá, akkor használd azt! Tényleg.

    Én a tapasztalataim alapján a FB-ot tartom a legjobb ár/érték arányú szolgáltatásnak - a nyilvánvaló hibáival együtt is.

    Te a problémán lovagolsz ahelyett, hogy megoldást keresnél.

    Nem úgy működik, ahogy te szeretnéd, ahogy te elképzeled, ahogy szerinted kellene működnie és ahelyett, hogy próbálnád megtörni a diót, inkább kidobod.

    Ha ez neked így üzletileg megéri, akkor ez a legjobb döntés, amit hozhattál.
    Akkor a FB-hirdetés nem neked való.
    Biztos van van ennél számodra sokkal jobb. A végén a matek a lényeg.
    Ha más módszerekkel tudsz pozitív eredményt hozni, akkor jól teszed, hogy nem pumpálsz feleslegesen zsét a fb-ba.

    A kettősség mondjuk érdekes: egyrészről elvárnád, hogy validálja az életkort, és megmutassa a rendszer, hogy mi alapján gondolja a szolgáltató, hogy adott illetőt érdekli adott téma - utána pedig negatívumként hozod fel, hogy a "gatyádba is belenéznek, akkor is kapsz árnyék profilt ha nem is használod a szolgáltatásuk".
    Ha láthatóan ennyire bénán profiloznak és ennyire béna a szűrésük, akkor miért is baj, hogy profiloznak? Úgyis kamu és használhatatlan az egész, nem?

    Az előző hozzászólásomat tudom újból idézni:

    Arra nem gondoltál, hogy mondjuk rengeteg, célcsoportodba tartozó embernek IS megjelent a hirdetésed, csak mondjuk a célcsoportodat nem érdekli a terméket/szolgáltatásod, nem tetszik nekik, nem tudtál jó és megkapó szöveget írni, így nem talált be nekik?
    Mert az esetek 99%-ban ez szokott történni.

    Neked szerintem alapvető marketing-problémád van, ezért nem működik hatékonyan a facebook hirdetés.

    Illetve azt is tartom, hogy ha mutatsz hirdetést, statisztikát, eredményeket itt a fórumban screenshot-ként, akkor szívesen ránézek ingyen és bérmentve.
    Hátha tanulok belőle én is és te is valami újat.

Hozzászólok Aktív témák