- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Hálózati / IP kamera
- Windows 11
- Linux kezdőknek
- AI-gyártású celebpornóval küzd a Facebook
- Milyen routert?
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mozilla Thunderbird
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Juniper
tag
Ennek aztán semmi értelme...
-
Yushchenko
őstag
he?
-
ftc
nagyúr
Mi a lényeg? nem tudtam kihámozni
-
MODERÁTOR
Nem értem miért kell fikázni a metró építést. Sehol nem építik gyorsan, aki azt gondolja, hogy 1 év alatt fel lehet építeni egy metróvonalat, annak javaslom, hogy nézzen utána a dolgoknak. Mindenhol évekig tart.
***
-
ollie: ez azért így ebben a formában nem igaz. A tervezés valóban eltarthat sokáig, de ha jól emléxem tán Mallorcán éppen most készült el egy akkora metróvonal, mint az itteni 4-es; az építése az első kapavágástól az átadásig tán másfél év volt...
https://www.coreinfinity.tech
-
lesaux
veterán
Az egész plakátból nem sugárzik több, mint az igénytelenség
Aztán beszúrsz egy ilyen minőségű fotót... -
rudi
nagyúr
Ami a technikai részt illeti, azért egy dolog a földközi tenger körüli kőzetet megfúrni és egy másik a budapestit, ami tudtommal bazalt és ilyen egyéb kemény összetevőkből áll. A korábbi vonalak építéséről láttam régebben egy filmet, ahol írták, hogy az orosz technológia, amivel ástak Budapesten kb. 1 métert haladt naponta (vagy óránként, nem emlékszem pontosan, de a hasonlatom szempontjából ez lényegtelen) máshol meg 3-5 métert.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
Az lehet, hogy a budapesti keményebb kőzet, mint a mallorcai, de azé 30 év alatt mokkáskanállal is kivájom... Ez nem mostani történet, már az előző rendszerben is téma volt... Kiszámoltam egyébként, 20 évvel, napi 1 m-rel 7300 métert lehetett volna ásni a ruszki technikával. Már akkor is a végéhez közeledne; egyébként meg teljességgel elfogadhatatlan az ilyen ''ütemterv''; még unokáink is látni fogják, ahogy a 4-es metró épül...
https://www.coreinfinity.tech
-
spirit007
senior tag
Az élelmes spekulánsok máris megjelentek .
Ennyi . -
Bog
HÁZIGAZDA
Na, akkor foglaljuk össze.
A 4-es metró a jelenlegi változatában szart sem ér. Pont arra nem ad alternatívát, amitől nem lehet közlekedni a városban, nevezetesen, hogy a peremkerületekből és az agglomerációból autózók számára kínáljon gyors, átszállásmentes alternatívát.
Ha az érdi-budafoki-budaörsi-albertfalvai lakos már bevonszolja a kocsiját az etele térre, akkor ott már nem fogja letenni. A másik oldalról ugyanez, ha már a Bosnyákig bejutottál, akkor akér mehetsz tovább is.
Ki kell kukkantani külföldre. A normálisabb városokban az elővárosi vasút a belvárosba érve lemegy a föld alá, majd kijön a másik oldalon. Mondhatod, hogy fasza, erre itt is megvan a lehetőség, csak be kell küldeni az Etelén a vonatokat és ki kell húzni a másik oldalon a Keletinél, máris megvan az Érd-Gödöllő tengely.
Nagy francokat. Mert sikerült az Etelén a metróállomásra merőlegesen tervezni a végállomást, hogy MÉG VÉLETLENÜL SE kanyarodhasson rá a metró a vasútra. Gratuláció. Ebben a tetves városban annyi vasúti sínünk van, mint a franc, de még véletlenül sem használjuk ki őket a városi tömegközlekedés kapcsán, holott a Liget térről a BNV érintésével (ahova egyébként is kellene kötöttpályás kapcsolat) 6 perc alatt lehetne a nyugatinál a vonat, ha mondjuk kalkulálható menetrendje lenne és nem lenne ilyen koszos, meg mondjuk a bérletemmel felszállhatnék rá.
A sínek megvannak, csak ki kellene pofozni.
De nem, építsünk 500 milliárdból metrót oda, ahol a felszíni forgalom csak két megálló között indokolja (Móricz-Gellért), utána ugyanis nem lesz elég utas, mert nem arra mennek az emberek. Ezt nem az ujjamból szopom, hanem hatástanulmányokból. Ráadásul sikerül két kicseszett drága megállót egymást 300-400 méterre építeni: budai skála-móricz, illetve gellért-fővám-kálvin útvonalakon, ami egyrészt egy metrónál nem praktikus, mert rontja az átlagsebességet, másrészt pedig kurva költséges, nem is beszélve arról, hogy a cvekkeres nénike is le bír gyalogolni ekkora távolságot.
Továbbá már most lehet sejteni, hogy miután nincs elég utas, ezért majd kinyírják a kiskörúti villamost, hogy a helyét belvárosi autópálya vegye át, az egyes nem lesz átvive a lágymányosin, mert az is a metrótól venné el az utast.
Egyszóval ez az egész négyesmetró egy szar, szemét, szar terv, de nem meri egyik döntéshozó sem felvállalni, EGYIK OLDALON SEM. Oh, igen, és még valami: amikor megmutatták a DBR projectiroda vezetőjének képen, hogy mondjuk a németeknél a villamos megy be a földalá, és viselkedik metróként, és hogy felülről is szedheti az áramot, illetve alulról is, akkor azt mondta, hogy ez műszakilag lehetetlen és biztos FOTOSOP.
Ennyire ért hozzá, de rábíztunk 500 milliárdot, hogy bassza el.
Sikerült.Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
Bog
HÁZIGAZDA
Brüsszelben is a főpályaudvar a föld alatt van, oda olyan bizbert toltak, hogy 2 percenként jönnek be a különböző irányokból különböző irányokba haladó vonatok. Stuttgartban is a villamos lemegy a föld alá a belső területeken, hogy aztán kijöjjön a város másik végén, de szerintem lehetne sorolni a példákat.
Budapesten sem kellene olyan sokat áldozni egy hasonló dologért: a 2-es metrót össze kell kötni a gödöllői hévvel, és voilá: gödöllő-moszkva tér átszállás nélkül, kötöttpályán, megbízhatóan, pontosan. De nem, mi szopatjuk az utast, végülis nincs más választása, csak az AUTÓ.
A sínekkel kapcsolatban egyetértek, viszont azt is vedd figyelembe, hogy nem kell ásni, nem kell területet kisajátítani (hiszen a MÁVé), ami jelentősen redukálja a költségeket. Ráadásul a legtöbb helyen - pont mert nagyvasúti pályáról van szó - kevés a közüti kereszt, ami jelentős szeparáltásgot teremt a felszínen is, ezzel is kevésbé zavarérzékennyé téve az itt közlekedő járműveket.
Az a bajom, hogy a közvélemény egy részének fingja sincs arról, hogy itt 4-es metró címén mekkora orbitális baromságokat követnek el, mennyire hiábavaló a pénz elköltése, mennyire el van barmolva az egész építkezés is (pl azzal, hogy kettévágják az észak-déli tengely egyik kulcsviszonylatát, a 2-es villamost), és hogy ehhez milyen pofátlanul hazudik KIVÉTEL NÉLKÜL MINDENKI.Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
dr faustus
senior tag
Úgy tudom, hogy az EU is kifogásolta a túl sűrű megállórendszert, és hogy ez mennyire megdobja a költségeket. Viszont ha át kell tervezni az egészet, az megint rengeteg pénz, és további csúszás. Sajnos a Boros-Bochkor fúrófej már elindult, az Isten sem állítja meg őket.
Warning: Explicit Content
-
spirit007
senior tag
Mindkét hsz.-od maximálisan fedi a valóságot (sajnos)
Sajnos néhány ember kicsinyességéért és sumákságáért kell (majd) megfizetnie egy országnak ... az utasoknak meg szívnia .
Demszky-ben csak azt látom , hogy görcsösen ragaszkodik az Ő négyes metrójához ... naja valhogy be szeretne kerülni a történelem könyvekbe ... akár negatív akár pozitív vonatkozásban , de ott akar lenni . A sleppje meg lesz@rja , csak jól meg akar gazdagodni a metró projektből .
Gusztustalan.
Na abba hagyom , mert még a végén valami politiokai flém lesz az egész topicból -
#54715584
törölt tag
aaaaah, itt nem a metro a lenyeg gyerekek, ez csak azert van, hogy a duledezo irodahazat jo penzert el tudjak adni
legalabbis nekem a kepen nem tunik ujepitesunek
szoval egyszeru ingatlaspekulacio az egesz... -
venember83
nagyúr
válasz spirit007 #19 üzenetére
Metro-temaval kapcsolatosan masra nem szamithatsz (csak politikara es flame-re), semmire se jo csak, h mindenki majd meglovagolja politikailag, aki megepiti, h o megepitette, aki meg nem az majd jo lesz kifogasolonak s bironak.
En meg azt hittem, h csak nalunk kepesek igy elxarni el a kozlekedest, de nem... Jo, h nincs metronk 1 hibatenyezovel kevesebb -
Pyton
aktív tag
Bosnyák térre SOHA, DE SOHA nem fog kiérni a metró! Pontosan ugyanazt akarják eljátszani, mint a 3-as metónál: jaboccs, elfogyott (szétlopták) a pénz(t), majd befejezzük később. Azóta is épül, csak egyelőre a 14-es villamos elődöngöli a földet, hogy majd legyen öntartása a talajnak arrafele...
Legszívesebben feltölteném ezer meg ezer köbméter betonnal a munkagödröket.
(De maga a hírdetés marha nagy ötlet )
[Szerkesztve] -
Jim Tonic
nagyúr
Más országokban meg azzal jönnek, hogy bezzeg a magyarok mennyivel előbb megcsinálták.
Marhára felesleges fújni ezt a témát, de az tény, hogy ennek az országnak nagyobb hiányosságai is vannak, mint a 4-es metro.
Ez a logout feleslegses, igénytelen, a kép is az. Egyszerűen nincs mit b@szakodni ezzel a témával.
Szerk.: Egyébként cinizmusnak elég gyenge: Egy lakást megvásárolni mindig gyorsabb, mint metrót fúrni. Ha a felhívás a metróépítés sebességét hivatott fikázni, akkor azt is jelentheti, hogy baromira ráérsz ennek a megvásárlásával, úgyis nehezen ér ide a vonal. Ha pedig arra utal, hogy siess, mert alig van időd, akkor...
[Szerkesztve]Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Bog
HÁZIGAZDA
válasz Jim Tonic #24 üzenetére
Bocs, nem értek egyet.
Kidobunk 500 milliárdot.
Akkor már érdemes lenne mondjuk normálisan megtervezni és elkölteni. Mondjuk talán így: [link]
Ez egy olyan koncepció, amely egyszerre oldja meg a város alatti vasúti összeköttetést az agglomeráció bekapcsolásával, a belvárosban pedig metróként üzemel. Azon a tengelyen fut, amelyik az utazási irányoknak a leginkább megfelelő, ahol lehet, ott villamosként fut.
A független közlekedésmérnökök szerint az egyik legjobb alternatívája a metrónak, megvalósulása esetén maradt volna pénz a 17-19 villamosok összekötésére, a műszaki egyetem előtti villamos megépítésére, az 1-es kelenföldig vezetésére. Máris lett volna egy körbejárható hálózat, plusz egy agglomerációs vasúti alagút.Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
-
#54715584
törölt tag
válasz Yushchenko #26 üzenetére
nagy/budateteny-ujpest hasonlo volt regebben
-
Bog
HÁZIGAZDA
válasz Yushchenko #26 üzenetére
Nekem mondod? Kőbánya-Újhegy - Solymár. Kereken 4 átszállás. Jó esetben 2 óra. Kocsival 40 perc se.
Pedig a Kökinél ott a vonatsín, azzal el lehetne surranni... hát konkrétan Solymárra, ha az északi összekötőn megy át a vonat. Persze nem én vagyok a fő csapásirány, ezt tudom, de a ''Körvasútsor'' kifejezést talán már hallottátok, azt pont arról szólna, hogy a Hungáriánál kintebbi, de az M0-nál bentebbi közlekedési gyűrű épüljön, akár csak kötöttpályás, akár autós használatra is. Keleti körút néven is láttam pl az M0-s terveken az autópályakezelő weboldalán.Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz Yushchenko #26 üzenetére
Honnan kellene tudnom? Nem vagyok külföldi. De mivel mi azzal jövünk folyton, hogy bezzeg ott ez hogyan ment, gondolom ott ez fordítva van. Sőt, biztos vagyok benne. A szomszéd kertje mindig zöldebb.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz dr faustus #33 üzenetére
Jajj, neeemár. Mi ebben a feltételezés? Gondolod máshol máshogy megy? Inkább az lenne a gyenge feltételezés.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
dr faustus
senior tag
válasz Jim Tonic #34 üzenetére
Nem tudok róla, hogy bárhol is bezzegország lennénk, főleg nem a négyesmetróval kapcsolatosan. Bizonyára példálóznak pl. Romániában is fejlettebb régiókkal, de hogy ez pont mi lennénk, arra nem mernék megesküdni.
De azt sem értem, hogy ennek mi köze van a négyes metróhoz, mit magyaráz vagy cáfol a négyes metróval kapcsolatban.Warning: Explicit Content
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz dr faustus #35 üzenetére
Ez már nem az én hibám, talán el kellene olvasnod a topikot.
Nem hiszem, hogy az éppen az említett mallorcai lakosok tudnának róla, hogy itt róluk volt szó, hogy bezzeg náluk...
Nem feszítem veled a témát, úgy sem akarod megérteni, miről beszélek.Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz Yushchenko #36 üzenetére
Ohh, látom, olvasol is. És még helyesen írni is tudsz. Woow. Gondolod, ezek után egy szinten vagyunk?
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
dr faustus
senior tag
válasz Jim Tonic #37 üzenetére
Ez már nem az én hibám, talán el kellene olvasnod a topikot.
Elolvastam a topikot, és tökéletesen értem, ki miről beszél. Nyilván leegyszerűsítése a témának a mallorcai tervezett építéssel való összehasonlítás, de ebből még egyáltalán nem következik, hogy biztos az itteni metróépítéssel is példálódzik bárki bárhol a világban. Egy épkézláb érvet nem sikerült még produkálnod, csak célozgatsz mások szellemi képességére, ez meglehetősen átlátszó.
Nem feszítem veled a témát, úgy sem akarod megérteni, miről beszélek.
Ilyen a sértett önérzet. Mások szellemi színvonalát egyszerűbb becsmérelni, mint épkézláb ellenérvet felhozni.Warning: Explicit Content
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz dr faustus #39 üzenetére
Én arra utaltam, hogy ahogy ide teljesen alaptalanul hozták fel a mallorcai (spanyol) mintát, ugyanúgy máshol is előfordulhat, hogy bezzeg nálunk mi van. Teljesen mind1, mi van Mallorcán, mivel 10x annyi ott a pénz, és teljesen más a talaj. Azt egy szóval sem említettem, hogy metróépítésben lennénk mi bárkinek példa.
Ha nem lennénk'' bezzegország'', akkor nem lenne Győr tele szlovák dolgozókkal. Bezzeg Magyarországon ennyit keresnek... Vagy nem jönnének át ide dolgozni a törökök, románok, ukránok dögivel.
Nem sértett az önérzetem, csak nem értem, miért nem akarod megérteni, amit írtam.
Én nem akartalak téged sértegetni, veled semmi bajom. Elnézést, ha bármilyen ellenszenvet éreznél irányomból.
Ilyenekre , mint a #36, képtelen lennék bármilyen más stílusú választ írni.
[Szerkesztve]Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
dr faustus
senior tag
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz dr faustus #41 üzenetére
Ohh, erről szó sincs. Ezek szerint félreértjük egymást.
Az én meglátásaim:
Én is úgy gondolom, hogy nincs rendben a terv. De az bonyolultabb annál, hogy elintézzük annyival, hogy bezzeg Mallorcán... (Ugyanúgy agyamra ment, amikor azzal jöttek anno, hogy Franciaországban bezzeg 8megabites sávszél ennyi, meg ennyi. Afrikában meg internet sincs... Szal'.)
Erősnek tartom, hogy valaki kijelentse bármilyen komoly belelátás nélkül, hogy kidobunk 500 miliárdot.
Amiért meg feleslegesnek tartom az egészet, az az (de ez már politika), hogy bár évek óta nem vezet sehová ez az ügy, mint ahogy sokminden nem vezet sehová Pesten, ennek ellenére mindig megválasztja a lakosság ugyanazt a vezetést. Ami azért érdekes, mert eddig jót még nem hallottam a polgármesterről.
Persze ettől még tökéletesen igazad lehet, és én hajlok is rá, hogy igazad(tok) van. De akkor ne abban a stílusban írjuk le, hogy bezzeg itt, bezzeg ott, bezzeg kidobunk 500 milliárdot.
[Szerkesztve]Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Bog
HÁZIGAZDA
-
EQMontoya
veterán
válasz venember83 #45 üzenetére
ebben teljesen igazad van, az már más kérdés, h ha állandóan belekötünk, akkor a büdös életbe nem is lesz kész.
Same rules apply!
-
Jim Tonic
nagyúr
Szerintem pont Te vagy az, aki szaktudás nélkül okoskodik, míg én azt mondtam, hogy nem vagyunk mi ehhez elég tanultak...
Te mobiltelefonos oldal főszerkesztőjeként kijelented, hogy kidobunk 500 miliárdot. Pff...
Gondolod vagy Te ennyire topon ebben a témában, és meg is tudnád védeni ezt az állításod szakemberek előtt is?
Szerintem neked lenne ebből pofára esés...
[Szerkesztve]Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Jim Tonic
nagyúr
Ha konkrétan beszélünk a politikáról: A fidesz egyáltalán nem sürgette a 4-es metro megépítését, miközben egyszer nem mondta, hogy nincs rá szükség. Csak azt mondta, hogy szar a terv, ill. nincs rá keret. Mindig is az MSZP/SZDSZ kampányának volt szerves része, és bár 1x éve ugyanaz a polgármester, egyszer nem tudta keresztülvinni. Miva...
(Ennyit a politikáról, mivel semmi kedvem hozzá).Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
dr faustus
senior tag
válasz EQMontoya #44 üzenetére
Nagyon jól tette. Elzárta a pénzforrást, és ezzel gyakorlatilag leállt a dolog. Bele is bukott, főleg Budapesten. Most már, ha esetleg nyernének 2010-ben, nem igazán lenne értelme leállítani. Elméletileg 2009 végére kész lesz, de ha ez nem is jön össze, a készültségi foka elég magas lesz addigra.
Nem baj, megépül, és majd meglátjuk. Picit drága tanulópénznek, de hát megszavaztuk a négyesmetrót. Én is jobbnak tartom az elővárosi közlekedéssel integrált megoldásokat, de már túl késő.
[Szerkesztve]Warning: Explicit Content