Új hozzászólás Aktív témák

  • Crystalheart

    senior tag

    válasz tsar #320 üzenetére

    A metanol - mint jelenleg a kőolaj - nemcsak energiaforrás, hanem általános alapanyag lehet: gyárthatnak belőle etilént, propilént, olefineket (bármit, amit jelenleg a kőolajból). Előnye még, hogy a benzinnel gond nélkül elegyíthető, és a keverék a hagyományos benzinmotorokban is használható. Ezért az Oláh György által javasolt üzemanyag ígéretesebbnek tűnik a sokat sztárolt másik ''tiszta'' energiaforrásnál, a hidrogénnél is. A hidrogén szobahőmérsékleten gáz halmazállapotú, csak nagy nyomáson vagy nagyon lehűtve tárolható cseppfolyós formában. Emellett veszélyes is, mert ha kiszivárog, a levegő oxigénjével robbanás közben egyesül. A metanol viszont stabil folyadék, tehát betölthető a benzintankba, szállítható csővezetéken, nem kell hozzá átalakítani az üzemanyag-infrastruktúrát - hangsúlyozza Oláh György, hozzátéve: a metanolüzemű autók környezetszennyezése sokkal kisebb, mint a benzinüzeműeké.
    [link] :)

    Rengetegféle műanyag létezik, nem lehet csak úgy ömlesztve újrahasznosítani és szakemberek tudják különválogatni (eleve költséges, hogy szakember szeméttel végezzen munkát...), már ha tudják. A műanyaggyártáshoz szükséges kőolaj pedig eltörpül az üzemanyagként felhasznált mennyiség mellett, ráadásul van alternatívája is. A szemétmennyiség csak akkor jelent gondot, ha nem a szeméttelepen van... :)

    Persze annál jobb, minél többet újra tudnak hasznosítani - de az sem számottevő, és csak gyengébb minőségű műanyag lesz belőle.

Új hozzászólás Aktív témák