- MinDig TV
- DIGI internet
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- Mobilinternet
- Az MSI RadiX AXE6600 tesztje – router, játékosoknak
- Hálózati / IP kamera
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- HBO Max & OD topic
- Milyen program, ami...?
Új hozzászólás Aktív témák
-
moma
őstag
úgy látszik még nem elég kritikus a tömeg
we all deserve a bit of luck.
-
Ősember
őstag
hello
valaki mondja meg 8vagy linkeljen térképet) hogy pontosan hol mennek a bringások______________________________________________________________________ www.rambazar.com - G.Skill minden szinten - 8GB DDR3 15.000Ft alatt!
-
twollah
nagyúr
Ez nem politika, magyarul le van szarva.
-
A nagygyűléseket is ideje lenne már helyretenni, a tüntetésekkel egyetemben.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
Szerintem olvasás terén kihívásaid vannak.
A blog egyik fő gondolata, hogy a bicikliseket elzavarták a forgalmas helyekről, a jobboldali nagygyűlést meg nem. Ennek az igazságtalan megkülönböztetésnek két megoldása lehet, vagy visszaengedik a bicikliseket, vagy elhajtják a nagygyűlést is.
Én amelett tettem le a voksomat, hogy zavarják el a nagygyűlést is.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
joghurt
addikt
Vagy legalább az Autómentes nap ne az autók mindenekfelettiségéről szóljon.
Amúgy szerintem a kompromisszumos megoldás az lenne, ha a bicikliseket és a többi civil megmozdulást visszaengednék, a politikai rendezvényeket pedig kitakarítanák a városon kívülre.A tej élet, erő, egészség.
-
-
-
őstag
Tudom hogy tudatlan vagyok, de van max sebesség szabályozás a bringásokra?
Mert én ált az ~ útviszonyoknak megfelelően maximalizálom, s pl már nem bízok abban hogy egy autós elneged ha nekem zöldem van, ráadásul kerékpár úton... mert a barmai nem jeleznének (villantás, intés) hogy gyere vaze, látlak, nem ütlek el. Akkor ingerkednek mikor ő már megállt is és én is állok.
Sisak, lámpa persze kötelező elem
[Szerkesztve]¯\_(ツ)_/¯
-
-
Nekem Pesten eddig 3 vonaljegy kellett, hogy eljussak a vonatig, meg egy Debrecenben, hogy az állomásról hazajussak. Ez nagyjából egy ezres. Ehhez kell még 4550-5800 forint közötti áron intercity jegy, plusz a helyjegy, ami most 520 forint az elvira és a máv-start webje szerint. Tehát kb. 6000-7300 forint közötti összegért jutnék el, attól függően, hogy melyik ic-t kapom el.
Most egy liter benzin nincs 300 forint, tehát 6000 forintból kb. 21 litert, 7300 forintból 24-25 liter közötti mennyiségű benzint lehet venni, de nem is a legolcsóbbat, a sima gyalog 95-öt, hanem prémium 95-öst (pl. omv carrera 95).
Én egy hodály benzintemetővel járok (saját tulajdon, minden költségét saját magam fizetem), nekem is kijön 22 literből egy Debrecen-Pest, ha költségek szempontjából ésszerű autóval közlekednék, akkor ez a 220-230 km. 14 literből meglenne. Vagyis 4200 forintból, háztól házig.
Tehát akkor most várom a bizonyítást tőled, hogy:
- a kresz szabályokat betartva 1 óra 50 perc körüli menetidőt a vonat 2:45 perc körüli menetidejére, plusz a háztól a vonatig és a vonattól a házig mondjuk egy-másfél órát számolva, tömegközlekedve több, mint 2 órával lassabban
- nekem nagyjából ugyanakkora költség, normális autóval másfélszer annyi a vonatos költség
- nem vagyok menetrendhez kötve, nem kell féltenem a csomagomat a vonaton
- magam vagyok, nem büdös mellettem senki, akkor és annyit telefonálok, amennyit akarok.
szóval a fenti paraméterek között miért is képzeli bárki egy másodpercig is, hogy kiszállok a kocsiból és vonatra ülök?
És ebben az a szörnyű, hogy EGYEDÜL ülve az autóban is olcsóbb az autó, meg az, hogy ésszerűtlen autó költségeit számolva sem drágább az autó. Ha ésszerűbb autóval járnék, mint ahogy a magyar sofőrök többsége teszi, esetleg nem egyedül mennék, akkor a tömegközlekedés rögtön BRUTÁLISAN drágább lenne, mint a kocsi.
Hogy fognak engem kiszedni az autómból?Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
-
Egyébként szerintem jó lenne valami rendszámféleséget, azonosítót rakni a biciklikre, nagyon sokat javulna a biciklisek közlekedési morálja (amelyiknek szükséges lenne), ha büntethetővé válnának. Mert pl. a biciklisfutárokra egy szót tudok mondani: kamikáze. Amiből nem következik, hogy minden biciklis közlekedési morálja rossz, csak az, hogy van a biciklisek között olyan, akinek az.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
moma
őstag
szerintem nem segítené a biciklizés terjedését, ha egy bürokratikus procedúrához kötnék. márpedig szerintem ez budapestnek eléggé érdeke.
egyébként meg van egy olyan érzésem, hogy a biciklisek által okozott súlyos balaesetek száma azért nem túl magas...we all deserve a bit of luck.
-
tildy
nagyúr
Javaslom az első , fehér ledes villogó betilztását is, és cserélését LÁMPÁRA.
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
tildy
nagyúr
Nem feltétlen. Kérdés hova kell kijutni, és emnnyi idő alatt.
Reggel 8kor tömegközlekedem örsről B.örsre, ez ~ 20 km/h oda, 1 óra tömegközlekedéssel. Kocsival a dugók miatt ~ 80 perc lenne, és az idegeskedést még nem számoltam bele....
Namármost a bkv bérlet 7350 Ft, ha 22 napos munkanapos hónapot számolok, akkor a benyaköltség: 275Ft*(2*20km*22nap/100)*7.5L azaz 18150, szóval autóval járnom rohadtul nem éri meg. Motornál már valószínűleg hanyagolnám a bkvt
[Szerkesztve]"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
tildy
nagyúr
válasz cousin333 #33 üzenetére
Neharagudj, de kocsiból alig látni a fehér villogót, míg egy folyamatosan világító lámpát igen.
A led-ről meg kösz de nem kéne nekem, mint leendő villamosmérnöknek ''kiselőadást tartanod'' , főleg, hogy nem magával LED-del van bajom, hanem ezzel a hülye ksi villogóval. Van nekem itthon olyan ledem, amit talán meg is lehetne látni ha az lenne az első lámpákban használva, de nem az van, hanem sz*r, kis fényerejű.
[Szerkesztve]"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
venember83
nagyúr
Javaslom az elso, xenonos lampak betiltasat, mivel este a szembejovoket qrvara vakitja
Biciklis ha nem lat valamit, akkor o sz_pja meg, ergo ''igyjartam'' eset. Hulyesegnek tartanam a rendszamot is, hisz igy is buntetheto a biciklis ha ott a rendor s a sok burokracia csak elriasztana az amugy is keves bringast. Biciklis futarra pedig hamarabb rabiznam az eletem mint pl egy atlagos budapesti autovezetore.
Ennyit akartam, koszonom a figyelmet.
u.i. Sarga fenyvisszavero melleny viselesevel ejszaka csak a vak autos nem veszi eszre a bringast, johet az szembol vagy mehet elotte.
[Szerkesztve] -
cousin333
addikt
És a leendő villamosmérnök asszony egy kurta sorából kellett vona rájönnöm, hogy mire gondol? Fehér LED lámpa, ez nem tetszett neked. Amit írtam, annak szólt, hogy a LED-nek sokkal nagyobb a fényereje, miközben a fogyasztása csekélyebb. Utóbbi autónál nem tétel, kerékpárnál pedig igen.
A villogó lámpa meg szerintem feltűnőbb (kocsiból is), perifériás látás esetén mindenképpen.
[Szerkesztve]"We spared no expense"
-
tildy
nagyúr
válasz cousin333 #36 üzenetére
Nem, de a kioktató hangnem -én annak éreztem amit írtál- nagyon nem hiányzott. (Sajnos én meg így reagáltam le. )
A villogó abszolúte nem feltűnő , legalábbis nekem. Nagyon gyenge fényereje van, ráadásul a villogás sem látszik emiatt annyira jól. Jobb ha konstansan fehéren világít egy lámpa.
De ha már felsorolod, akkor említsd meg azt is, hogy emelett az is előnye a LEDnek, hogy nagyobb fényerő, és kevesebb fogyasztás mellett nem is melegszik, kis helyen elfér, több használata esetén pedig ''fényszórót'' , illetve egyéb lámopákat is képes helyettesíteni. Majd ha kerékpárokon olyan ledek lesznek, mitn amilyeneket msot az autógyártásban kezdtek el használni elülső fényforrásként, na majd akkor visszajöhet... De addigis elkéne felejteni ezt a villogós kamulámpát.
Szerintem egyről beszélünk, ha te is az olyan villogóra gondolsz , mint amilyen pirosban is kapható hátra [link]. Bár ott is jobbnak tartom a ledes, kondenzátoros, ''dinamósat''.
[Szerkesztve]"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
cousin333
addikt
Nem akartam kioktató lenni, elnézést, ha így élted meg. Ami a villogót illeti, lehet, hogy nem egyről beszélünk? Én a határozott, erős fényű LED lámpára gondoltam, ami villogni és folyamatosan világítani is tud. Elhiszem, hogy vannak elég gyenge fényerejű lámpák, de hidd, el, amire én gondoltam, azt észrevennéd, akár villog, akár folyamatosan világít (pl. [link])
[Szerkesztve]"We spared no expense"
-
erdoke
titán
Meséljek, hogy Koppenhágában milyen az autósok és a biciklisek aránya és az egymáshoz viszonyulásuk? Hogy mennyien járnak kerékpárral dolgozni a kollégáim közül? Hogy mennyi a kerékpárút, és hogy több száz ''pool'' bicaj van, ami szabadon vihető?
Azt hiszem, jól meg tudjátok tippelni a válaszokat.A legjobb aláírás a héten
-
philoxenia
MODERÁTOR
Tizenévig bicikliztem, jópár éve autózom.Mindkét oldalnak van igazsága. A biciklis országúton kiszolgáltatott.Nem látja az utat, sokszor őt sem látják.A mellényt látni messziről, ha nem tompítottal mész, ha azzal, csak 50-60 méterről. A hátsó lámpát messziről lehet látni. Ha villog, gyengébb a fénye, de látni, hogy kerékpáros van előtted, tehát lassan megy.
Az első villogóra is igaz lehet ez, de azt a szembe jövő autók lámpái elnyomják.
Szemből az az előnye megvan azért a biciklisnek, ha látja hogy nem vették észre, még lemehet az útról.Ha van hova.
Tehát fontos lenne, hogy a sok .acia reklám helyett, például az ilyen helyzeteket mindkét szemszögből bemutató filmeket sugározzanak a kereskedelmi tévék közérdekű címszó alatt.Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
válasz venember83 #35 üzenetére
xenon sokkal kevésbé vakít, mint bármi más. ne a tecsós xenonra gondoljunk.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
#64791808
törölt tag
Namost mindenki mehet az utcára, és minden másnap találhatunk indokot, hogy mért kell lezárni fél budapestet. Hol narancs gyűlés, hol árpádsávos nác... khm... aktivisták gyűlése, hol bringás találkozó, hol ilyen, hol olyan felvonulás.
Mi van azzal, aki egyikben sem érdekelt, és folyamatosan szopja a harci penist amiatt, hogy valakik mindig ''megmutatják''? Mi lenne, ha az utakat arra használnák, amire való: közlekedésre?
Istenem, egyszer érnénk meg, hogy jönne az erdész és a picsába kizavarna mindenkit az erdőből... -
biker
nagyúr
háát, nem tudom, te eddig milyen led lámpákat láttál, de a normálisban 7000-10000mCd LED van, 3 db minimum, amik 15fokban sugároznak.
egy jó kryptonos izzó meg 40-50fokban sugároz 1000-2000mCd-val.
kiszámoljuk a megvilágítást mondjuk 50m-re mikor szembejön? vagy elhisszük komplett levezetés nélkül is?
ehhez nem kell villamosmérnöknek lennem, elég egy síma villanyszerelői képesítés, hogy belássam, a led nyert.
arról meg lehet, csak te hiszed, hogy a konstans fény a jó, sajnos az emberi agy 99.99999%-ban a változást érzékeli, és így a villogó, pulzáló bármilyen effekt a figyelemfelkeltő, nem a hosszú jel, ezért a jelző fények és hangok szaggatott, villogó volta.
egy folyamatos hangot, fényt megszokik a fül/szem pár másodperc alatt, míg a villogó folyamatosan ingerli.
ez van, akár elhiszed, akár nem.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
adalbert1
veterán
Ugyan nincs bajom az átlag bringásokkal, de néha nagyon idegesítőek tudnak lenni. Főleg mikor az egyik régebbi critical massen pár hülyegyerek majdnem elcsapott a járdán, mikor ott volt nekik az egész út, amiért sírtak.
A motorosok céljairól meg a tv híradóból értesültem, amin nagyon fennakadtam, hogy lehesen a pirosnál az autók között előre szlalomozni nekik... Hát ez is egy akkora baromság... Elég egy balfasz v. rosszindulatú autós vagy egy kevésbé profi motoros, és máris kész a baj. -
joghurt
addikt
Hogy akkor most osszak egy kis észt a világítással kapcsolatban!
- Még egy Tesco gazdaságos LED-es villogó is több fényt ad, mint egy átlagos, zsebizzós lámpa.
- Egy elemes (akár LED-es) lámpa álló helyzetben és kis sebességnél is világít, ellentétben a dinamóról működő, izzós megoldással.
- A villogó fény idegesítő mivolta szubjektív. Az biztos, hogy sokkal jobban észrevehető, mint a folyamatos fény.
- Azonban egy villogó fénnyel kivilágított tárgy sebességét lényegesen nehezebb megbecsülni, mint a folyamatos fénnyel kivilágítottat.
- Sajnos a magyar közlekedési morál mellett tessék örülni, hogy legalább villogó fehér fényt felszerel magára. Sőt, már annak is örülni kell, akinek csak egy piros villogója van hátul. Hiába azért csapod el, mert nem volt kivilágítva, mégis neked kell leélned az életed azzal a tudattal, hogy megöltél valakit.
- A többi láthatósági probléma nagy részére megoldást jelent, hogy egy ideje már kötelező a láthatósági mellény a kerékpárosok számára, lakott területen kívül. Én városban is fényvisszaverek, mert autót vezetve tudom, milyen érzés, amikor az ember elé szédeleg egy fekete lovag.A tej élet, erő, egészség.
Új hozzászólás Aktív témák
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care