- PR-Telecom
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- DIGI internet
- Elnyomja a riválisokat a Visa, beperelte az USA
- A felhasználók követése miatt bepanaszolták a Mozillát
- ASUS routerek
- Hálózati / IP kamera
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Óriási trösztellenes botrány lenne, ha a Qualcomm megvenné az Intelt
- Microsoft Excel topic
Új hozzászólás Aktív témák
-
vfo7
senior tag
Az ME-163 egy kísérleti repülés során elérte a hangsebességet, és a repülési profilja úgy lett kialakítva, hogy a pilótának a gépet a vízszintes startot követően, a merev furómű ledobása után közel függőleges emelkedésbe kellett vinnie. A Natterrel kapcsolatban igazad van, az tényleg egy függőleges rámpáról indult, de direkt nem vettem bele, mert nem volt korszakalkotó újdonság, ellentétben a Komet-el.
Sok olyan dolog nincs még benne, amit a németek sokkal jobban valósítottak meg, mint ellenfeleik, így például a Bismarckon először alkalmazott optikai célzóberendezéssel egybekötött analóg számítógép, vagy a torpedóálló Wotan-acél sem. Ezeknek ugyanis megvolt szövetséges változatuk is, igaz soxor egyszerűbb, vagy primitívebb formában. Meg volt olyan is, amit a németek nem valósítottak meg, mint pl. az amerikai Norden bombacélzó.
A célom az volt, hogy rávilágítsak arra, amit manapság ritkán említenek, hogy tudniillik a modern haditechnikai eszközök alapötleteinek jó része német/náci eredetű, ezt ugyanis a hozzáértőket kivéve kevesen tudják.
[Szerkesztve]Aki csak a lábával siet, hibázik.
-
vfo7
senior tag
Ez kamu. Filmtrükk. A Bismarck és a Hood között az összecsapás idején kb. 20 km-es távolság volt, párhuzamosan haladtak, és mindkét hajó teljes oldalsortüzet igyekezett lőni. A Hood felrobbanásáról tudtommal nem készült filmfelvétel, csak az égő Bismarckról, nemsokkal az elsüllyedése előtt egy távolódó Swordfish gépből, ami tüzérségi figyelőként működött.
Aki csak a lábával siet, hibázik.
-
vfo7
senior tag
A Hood-nak páncélozott volt a fölső fedélzete is, csak egy korábbi szabvány alapján vékonyabb volt, mint az újabb építésű hajóké. A Bismarck 380 mm-es lövedékei pedig páncéltörő gránátok voltak, amik a nagy távolság miatt meredek szögben csapódtak be a Hood-ba, és könnyen áttörték a relatíve vékonyabb páncéllemezt.
Aki csak a lábával siet, hibázik.
-
vfo7
senior tag
válasz DArchAngel #25 üzenetére
Ami a német páncélosokat illeti, a legrugalmasabb és legfejleszthetőbb típus a PZ IV-es volt. Azért maradt hadrendben a háború végéig.
Ami a Panthert illeti, minden szakértő egyetért abban, hogy a II. vh. legjobb konstrukciója volt. Amikor 1942. legvégén gyártásba vették, felhasználták a konstrukciónál a T-34-esen megvalósított 5leteket is, mint pl. a döntött páncélzat, ami a relatív páncélvastagságot növelte, illetve a széles hernyótalp, ami a laza/havas talajon való haladást segítette. Összesen kb. 6 ezer darabot gyártottak belőle, a Tiger I-ből nem egészen 1500-at, a Tiger II-ből pedig nem egészen 500-at.
A német páncéloserők messze hatékonyabbak voltak a szövetségesekénél, ami kiderül a veszteségi arányokból is. Ez adódik egyrészt a harceljárások begyakorlottságából, másrészt a konstrukciókból. Pl. az 509-es nehézpáncélos osztály (Schwerabteilung) Tiger II-esei a 45-ös dunántúli harcokban jan.18. és febr. 3. között 203 szovjet harckocsit semmisítettek meg, 10 saját gép elvesztése árán. Több hasonló eset is előfordult, ami a konstrukció fölényét egyértelműen bizonyítja. Az alacsony darabszám viszont lehetetlenné tette a típus hatékonyabb alkalmazását.
Nyilván volt sok olyan német fegyver, ami nem tudott volna fordulatot hozni a háborúban, de a szárnyasbombák, sugárhajtású vadászgépek, az újszerű páncélos-konstrukciók és a ballisztikus rakéta nem ebbe a kategóriába tartoztak: ezek elegendő darabszám és időben való bevetés esetén átmenetileg tudtak volna fordulatot hozni, de a német szövetségi rendszerrel szembenálló erőknek összehasonlíthatatlanul nagyobb ipari kapacitása és élőereje volt, ami hosszabb távon teljesen esélytelenné tette a német győzelmet.
[Szerkesztve]Aki csak a lábával siet, hibázik.
-
vfo7
senior tag
Ez nem így van. Németország sem az első, sem a második világháborút nem nyerhette volna meg, mert a céljaival és az ideológiáival saját magán kívül csak nagyon kevés nemzet tudott azonosulni - vagyis nem voltak szövetségesei.
Kinek lenne szimpatikus egy olyan nagyhatalom, amely lépten-nyomon a saját fajtája felsőbbrendűségét hirdeti? Senkinek.Aki csak a lábával siet, hibázik.
-
vfo7
senior tag
válasz #65675776 #31 üzenetére
Örülök, hogy ilyen alapos utánanézésre inspirált az írásom. Köszönöm a korrekciókat
Ugyanakkor engedtessék meg annyi megjegyzés, hogy a célom nem a létező legpontosabb és legteljesebb leírása volt a német fegyvereknek, hanem az, hogy a lényegre világítsak rá: a mai korszerű fegyverrendszerek ősei és alapötletei javarészt 1930. és 1945. között születtek meg Németországban.
[Amúgy a V-2 gyártását Nordhausenben az SS felügyelte, és a hollandiai mobil indítóállások is az SS kezelésében voltak, Wernher von Braunnak pedig volt SS-rendfokozata is - tudtommal]Aki csak a lábával siet, hibázik.
-
vfo7
senior tag
-
vfo7
senior tag
válasz DArchAngel #48 üzenetére
Igen, éppen jobbra kanyarodott, amikor a torpedó eltalálta a kormánylapátját, és ettől kezdve csak körbe tudott járni.
Aki csak a lábával siet, hibázik.
-
vfo7
senior tag
Hosszabb távon a németeknek nem lett volna esélyük, mert attól kezdve, hogy a szövetségesek a B-24-es Liberator bombázókkal a teljes Atlanti-óceán területét le tudták fedni, lényegében minden német hajót le tudtak vadászni. Nem véletlen, hogy a tengeralattjáró-háború is akkor vallott kudarcot, amikor '43 elején megjelentek a B-24-esek. Ezt az előnyt csak úgy lehetett volna kompenzálni, ha a náciknak legalább 2-3 repülőgép-hordozójuk operál a konvoj-útvonalakon, de a félkész Graf Zeppelinen kívül nem volt ilyenjük, ráadásul hosszú távú repülésre alkalmas bombázókkal sem rendelkeztek.
Aki csak a lábával siet, hibázik.
-
vfo7
senior tag
válasz #65675776 #52 üzenetére
A Focke-Wulf Condor 37-ben eredetileg utasgépnek készült, és csak utólag építették be a bombateher szállításához szükséges megerősítéseket, és korábbi konstrukció, mint a Consolidated B-24-es, amit 1938-ban eleve bombázónak terveztek, mert nem kellett kikerülni a versailles-i korlátozásokat.
Aki csak a lábával siet, hibázik.
-
vfo7
senior tag
Ki mondta, hogy a B-24-ekkel magassági bombázást végeztek? Az volt a dolguk, hogy felfedezzék, majd vízi- meg hagyományos bombákkal megsemmisítsék a tengeralattjárókat. Ehhez viszonylag alacsonyra kellett ereszkedniük. Az U-bootoknak pedig nem volt számottevő légvédelmi fegyverzetük, mert általában egy 88-as, vagy nagyobb űrméretű löveggel, esetleg lgv. géppuskákkal rendelkeztek, ami nem volt elég a hatékony védelemhez, de azért sem, mert az alkalmazási profiljuk más volt, lévén hajók elsüllyesztésére, nem pedig légitámadások elhárítására tervezték őket.
Midwaynél egyébként B-17-eseket használtak, de ott nemcsak a bombavetési magasság, hanem a harceljárások is enyhén szólva kidolgozatlanok voltak. Emellett nem kaptak pontos eligazítást sem. A B-17-eseknek akkoriban már volt Norden-bombacélzójuk, de a kiképzési hiányok miatt a személyzetek nem, vagy rosszul használták.
A Norden bombacélzó egy analóg számítógéppel kombinált giroszkópos szerkezet volt, amivel 6 ezer méteres magasságból elméletileg egy 30 méteres átmérőjű körbe lehetett beletalálni. Persze ez a gyakorlatban nem volt soha ennyi, demaga a szerkezet mai szemmel is elképesztően pontos volt.
[Szerkesztve]Aki csak a lábával siet, hibázik.
-
vfo7
senior tag
A légvédelmi tengeralattjárókat Brest, St. Nazaire, Lorient, és a többi atlanti-óceáni tengeralattjáró-bázis megközelítési útvonalainak védelmére alkalmazták, és az volt a dolguk, hogy a kikötő felé tartó, gyakran megtépázott U-bootoknak nyújtsanak védelmet, hogy azoknak ne kelljen alacsony sebességgel, a víz alatt megközelíteniük a kikötőt.
Aki csak a lábával siet, hibázik.
-
vfo7
senior tag
válasz DArchAngel #59 üzenetére
Nem féligazság, mert a légvédelmi tengeralattjárók speciális járművek voltak, melyek célja a támadó gépek megsemmisítése volt, és nem azonosak a kibővített légvédelmi képességekkel felruházott (pl. Flak-Vierling) harci tengeralattjárókkal.
[Szerkesztve]Aki csak a lábával siet, hibázik.
Új hozzászólás Aktív témák
- HP OMEN Gamer Tervező Vágó Laptop 15,6" -40% Ryzen 5 5600H 16/512 RTX 3060 6GB FHD 144Hz!
- Intertek CM-118-A1 filteres kávéfőző
- Philips Senseo HD 6553 /59 /f párnás kávéfőző.
- Új Asus Rog Strix G15 Gamer Tervező Laptop 15,6 -30% Brutál Ryzen 7 6800HS 16/512 RTX 3050 FHD 300Hz
- HP OMEN Transcend 14-fb0796ng - ÚJ 14" OLED GAMER notebook - Intel Core Ultra 9 185H, 32GB, RTX 4070
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen