Új hozzászólás Aktív témák

  • Kormi76

    aktív tag

    válasz rudi #13 üzenetére

    Igen, csak amellett, hogy nem egyértelmű és következetes a szabályozás (pl. hátimotoros kisgépre nem kell légügyi engedély a felszálláshoz, de 120g-os kínai drónra igen...?), még a nagy felhajtást sem értem, amikor magában az interjúban hangzik el, hogy évtizedek óta foglalkoznak rc repüléssel, akár több kilogrammos gépekkel is, full manual módban, potenciálisan összegabalyodó adókkal, akkor a mai helyzet mitől veszélyesebb, mire ez a kiemelt figyelem? Nagyon örülnék, ha születne egy tisztázó cikk, amiben megszólalhatnak a hazai RC életet mélyebben ismerő figurák, és az elméleti szabályozást és a valós gyakorlatot is szembeállítanák. Előre is köszi a fáradozást!

    A szerény véleményem az, hogy ezt a területet szabályozatlanul kellene hagyni, ahogy eddig is volt, meg kellene állapítani egy olyan kategóriát (akár bizonyos súly vagy motortávolság/motorszám alatt), ami teljesen szabadon használható, és kész. Ha itt mindent átfogó szabályozás születik, amire most is vannak próbálkozások, akkor abból semmi jó nem sül ki, ahogy a jelenlegi helyzet is teljesen abszurd. A kodifikációhoz beszabadul majd néhány túlbuzgó arc, aki a saját álszent, fontoskodó véleményét tartja etalonnal, és akkor alkalmazkodjon mindenki ehhez (a jelenlegi helyzet erősen közelít ehhez egyébként...). Szerintem a drónreptetés nem veszélyesebb, mint 20 éve a helikopterezés (sőt... azért manapság _annyira_ nem gyakori például egy flyaway, ami velem is megesett már), és így is kén kezelni, és elfelejteni a hypot. RC autóra mikor kell majd jogsi? RC hajóra lajstrom? Szürreális, ami most van.

    Az modellrepterek pedig azért nem túl jó megoldások, mert azért az FPV-nek nem kis élményfaktora, hogy szép és változatos helyeken reptetsz, éjjel/nappal. A fene sem akar mindig ugyanott, ugyanabban a környezetben reptetni, ez nem reális. Persze találkozóknak jó helyszín, de egyébként felejtős.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák