Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Pötyi #34 üzenetére

    Na és a Nemzetközi Űrállomáson van hajtómű?

    Van, a Zvezdán.

    Amikor érkezik egy Szojuz, az szokta feljebb tolni.

    A Szojuz csak ritkán, inkább a Progressz vagy régebben az ATV-k hajtottak végre pályaemelő manővert.

    Most elnézést kérek a fanatikus rajongóktól, de kapja be a NASA!

    Mert az ISS-ért csak a NASA felel? Azért hívják Nemzetközi Űrállomásnak, mert több állam üzemelteti - még ha a NASA is költi rá a legtöbbet...

    BTW a NASA-nak nincs jogköre e téren, ő is az FCC felügyelete alatt működik ilyen szempontból.

    Felteszem a kérdést: miért az én nanoműholdam térjen ki? Térjen ki az ISS!

    Egy emberrel a fedélzetén mozgó űrállomás térjen ki a te szabálytalan műholdad elől? Nem fonákhelyzet ez véletlenül?

    Egyébként az FCC pont azért kaszálta el a SuperBee engedélyeket, mert nem szeretne rendszert csinálni a 0,25U méretű műholdakból. Az 1U méretű műholdak is éppen elég problémát okoznak, elég azokat követni, nem akarják, hogy egy baleset esetleg azért következzen be, mert nem sikerült a műhold pályáját kellő pontossággal követni a kis radarkeresztmetszete miatt. Más szóval arról szól ez az egész, hogy azért 10x10x10cm alá ne menjenek már a műholdgyártók...

    Amúgy megnéztem a pályaadatokat, keresztezni keresztezhetik egymás útját, de jó 100 km magasságkülönbség van az ISS meg a Spacebee közt, az utóbbi javára, ráadásul az ISS gyorsabban süllyed, így sokáig nem fognak ütközni.

    A "sokáig" ezzel együtt kb. 1 évet jelent, és a SpaceBee valamint az ISS kb. azonos pályamagasságon lesznek. Persze a találkozás esélye nem sok, de megvan.

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

Új hozzászólás Aktív témák