Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
E770
aktív tag
milyen szomorú ez az erőszakos megoldás, mintha bűnözők lennének
sajnos hasonlít sok mindenben pl. torrent szerverek lefoglalásához -
Tigerclaw
nagyúr
Én ebben a hatóságoknak adok igazat, még ha utálom is a taxi társaságokat, akik az utasokon élősködnek. Én azt mondom, hogy legyen igazságos harc, két módszer, de ugyanazok a játékszabályok vonatkozzanak rájuk. Ahogy látom az Uber sikere pont azon alapúl főleg, hogy a szabályokat kikerülve, félig illegálisan "dolgoznak" főleg a sofőrök oldalán. Szerintem fontos, hogy a sofőrökre és az autókra hasonló szabályok vonatkozzanak, legalábbis a biztonságot tekintve. A másik rész meg az adóhatóságra tartozik.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
#21346560
törölt tag
Oké! De azért az a kijelentés, hogy " az utasszállításhoz használt autók műszaki állapota miatt az utasok „tényleges veszélyben vannak”", kissé erős nem?!
Ezzel számomra azt mondta, hogy az autósok egyébként is veszélyben vannak, mert a műszaki vizsgán olyat is átengedünk, ami nincs jó állapotban... -
ngabor2
nagyúr
A T. Hatóságnak a másik oldalról is meg kellene vizsgálni a dolgot. A taxi azért drága, mert rengeteg (valószínűleg jórészt túlárazott és felesleges) adminisztrációra kényszerítik a taxitársaságokat. Ezt ők kénytelenek beépíteni az árakba. Mihelyt ezeket megrostálnák, és nem fejőstehénnek néznék őket, tudnának árat csökkenteni. Ja, hogy akkor a T. Képviselők zsebe laposodna? Erre tudnék egy cifrát kérdezni
-
Komplikato
veterán
Ilyen szempontból itthon sokkal rosszabb a helyzet, még akkor is ha pl a licenc elég drága sok világvárosban.
Azért ami pénzt még a taxis cégek is leakasztanak a saját sofőrjeikről az embertelen."Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
Tigerclaw
nagyúr
Nem tudom, hogy az Ubernél mik az elvárások, de gondolom az érvényes műszaki vizsga mindenképp kell és persze amikor használják mindennek jól kell működnie, ami az autó biztonságos közlekedéséhez elengedhetetlen. Szóval ne legyen törött lámpa, index, kiégett izzó, koszos szélvédő, lapos gumi, gyenge fék stb.
Azért nem mindegy, hogy csak te ülsz az autódban és magasról teszel arra, hogy milyen az állapota, vagy mást pénzért viszel szolgáltatásként. Ugye taxisoknál sokkal magasabb a mérce sok dologban, de az Ubernél is el lehet várni a minimumot. Emellett ugye a taxisoknál más az orvosi vizsga, más az alkalmassági vizsga, nem beszélve pl. arról hogy mondjuk Londonban nagyon nagyon komoly helyismereti vizsgát is le kell tennie annak, aki taxizni akar.
Az über kicsit olyan, mintha csinálna valaki egy "ezermesterekből" álló országos rendszert és hozzá egy appot, majd ha elromlik a TV-d, porszívód, kazánod, csapod, zárad hívnál valakit aki épp közel lakik hozzád. Lehet hogy nincs villanyszerelő vagy gázszerelő, vagy vízszerelő végzettsége, de ugye ő szaki, mindenhez ért szóval biztos jó, ráadásul olcsóbb is.
Az UBER azért olcsóbb mert megpróbálnak minden szabály, rendelkezés alól kibújni. Nekik nem kell speciális taxiba beruházni, nem kell számlát adniuk, nem kell mérniük hivatalos műszerrel a megtett utat, gondolom a sofőrök sem vallják be az adóhatóságnak hogy ezzel a munkával mennyit keresnek. Én abszolút nem vagyok a Taxisok pártján, de az UBER elég komoly szolgáltatást nyújt, amit szabályozni kell, hasonlóan mint a taxisoknál, vagy a teherautó sofőröknél.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
pakesz
aktív tag
"Lehet hogy nincs villanyszerelő vagy gázszerelő, vagy vízszerelő végzettsége"
ez a taxisosdi kb olyan mintha egy villanykapcsolo cserenel kotelezo lenne kihivni a Mestert, holott pl. a Margit neni szolhatna a mekkmester Jauzsi bának hogy szerelje meg
nem melleseleg a napokban szereltem eppen egy villanykapcsolot, ra is volt irva hogy pancserek ne szereljek
[ Szerkesztve ]
-
Meridian
senior tag
Van autód? Új vagy használt? Új autónak 3 évente kell menni műszakira, a 10 éveseknek meg 2 évente van kötelező. Ha nincs különösebb gond, akkor 24 ezer Ft-ból le is tudhatod az egészet, 2-3 évente - és ott ahol akarod, azaz szabadon választhatsz vizsgáztató műhelyt, amely erre jogosult.
Na, ezzel szemben a taxikat évente kell vizsgáztatni, a megyei központban (ahol aztán megy a szőrszálhasogatás is), és nem 24-be fáj, hanem 40+ ezer pénzbe. Évente.
Továbbá a kötelező felelőségbiztosításod díja is magasabb, utasbiztosítást is kell kötnöd.
Természetesen az UBER-re ezek nem vonatkoztak... akár műszaki vizsga nélkül is mehetsz (Amíg le nem kapcsolnak ugye a rendőrök), vagy akár biztosítás nélkül is. Persze lehet, hogy majd az UBER részről kérik bemutatni az érvényes forgalmit, és a kötelező gépjármű felelősségbiztosítást is majd, de jelenleg ott tartanak, hogy számlát sem adnak a fuvarról (és nem is akarnak!)... akkor mirről is beszélünk?
Ja igen. A taxisoknak az adott településen, ahol taxizni akarnak az önkormányzat felé drosztdíjat is kell fizetniük. Havi 3000 Ft pl Érden. Ha nem fizeted, és ellenőrzésen ezzel megbuksz, a bünti mellett bevonják a taxis engedélyed is...
[ Szerkesztve ]
-
pigster
senior tag
az utasszállításhoz használt autók műszaki állapota miatt az utasok „tényleges veszélyben vannak”
Akkor várható, hogy esetleg Mo-n is fegyveres rendőrök lepik el a Volán és BKV irodáit? -
#21346560
törölt tag
Félreértettél!
Nem akarom védeni én az ubert, mindössze ezen a mondaton akadtam fel, hogy úgy beszélnek róla, mint ha a közutakon közlekedő magán járművek életveszélyesek lennének.
Én egyébként gyalogos - kerékpáros - tömegközlekedés párti vagyok, meg sem fordul a fejemben, hogy taxival vagy uberrel közlekedjek...
-
#35193216
törölt tag
Ja igen. A taxisoknak az adott településen, ahol taxizni akarnak az önkormányzat felé drosztdíjat is kell fizetniük. Havi 3000 Ft pl Érden. Ha nem fizeted, és ellenőrzésen ezzel megbuksz, a bünti mellett bevonják a taxis engedélyed is...
Mondjuk ez pont nem érv, mert az Uberesek nem is használhatják a drosztokat (persze nincs is rá szükségük).
Ami a többi részét illeti, abban igazad van, hogy a taxikra szigorúbb szabályok vannak, szigorúbb műszaki, magasabb biztosítás, viszont amit arról írsz, hogy ha nincs műszaki, akkor is überezhetsz, amíg le nem buksz, az csúsztatás, hiszen ennyi erővel taxizhatsz is engedély nélkül, amíg le nem buksz.
Az adózás is csúsztatás, mert azt ugyanúgy tilos elcsalni mindkét esetben (ezt nem te írtad).
A szigorúbb feltételekkel szemben ugyanakkor a taxizásnak is vannak előnyei, a droszt használat mellett (amit az überesek akkor sem használhatnának, ha fizetni szeretnék) a buszsávokat is használhatják.
[ Szerkesztve ]
-
Továbbvíve a gondolatot, a taxisok nyűge megmaradhatna, de akkor az legyen egy "premium" utazási lehetőség, biztosítással, plusz kényelem, wifivel, akármivel.
Az Uber meg legyen a fapados taxi.A taxisok meg nem mennek tönkre, csak átmennek az Uber/hasonló alá. Akkor nekik is kevesebb a nyűg.
Mint felhasználó, nem tudom kit zavar, ha több (életképes) alternatíva van.
De az nettó őrültség, hogy életveszélyes lenne egy érvényes műszakival rendelkező autó. Sőt, a sofőr is lehet mindkét esetben bűnöző, tehát a személye sem rejt több veszélyt...
Megint csak a lobbi ragaszkodik a fejős tehenéhez, és sírnak, hogy nem ők találták ki az Ubert...
Tegnap még működött...
Új hozzászólás Aktív témák
- ASUS DUAL RTX 3050 OC eladó! Fóliás! Garanciával, számlával!
- 0 perces RYZEN 3 laptop eredeti Win10-zel!!! Garancia + számla!
- AKCIÓ!!! GAMER PC: Új RYZEN 7 3700X/5800X + RX 6800 16GB! GAR/SZÁMLA/BESZÁMÍTÁS/INGYENFUTÁR!!!
- Laptop szerviz - Alaplap javítás ingyenes bevizsgálással
- Intel i7 11700k, MSI Suprim 3070ti, MSI Z490, Phanteks rgb ház, SSD, 16GB ram teljes konfig eladó!
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest