Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
vzozo
senior tag
(#26) dabadab
Egyszerűen csak annyit tud, hogy autópályán megmarad magától abban a sávban, ahol van illetve a radaros tempomatjával tartja a sebességet.
Ezt más gyártók nem tudom hogyan oldották meg, de a 2014-es PUG-omban ez egy akkora fos feature, hogy inkább kikapcsolom egy idő után. Szépen mutat az adaptív tempomat a katalógusban, de az életemet nem bíznám rá.
(#30) VaniliásRönk
Eloszor az energia hatekony tarolasat es kornyezetbarat eloallitasat kene megoldani, aztan eroltetni az elektromos dolgokat.
Én sem értem minek erőltették azokkal a kis csónakokkal az Amerikába jutást a XV. század végén, hiszen csak meg kellett volna várniuk a Concodre kifejlesztését, aztán pikk-pakk megtehették volna ugyanazt az utat...
-
Tigerclaw
nagyúr
Már van tömegtermelés, a kategóriájához és árához mérten. Valódi tömegtermelés akkor lehetne, ha a Tesla piacra dobna egy valóban olcsó elektromos autót, de erről szerintem nincs szó. Egyébként ha már az önvezető autók világába lépnénk az egyben fel is vetné a kérdést, miszerint gazdaságos-e, hatékony-e az erőforrásokat arra fordítanunk, hogy mindenkinek saját autója legyen. Ha már úgy is az autó vezet A-ból B-be, akkor a benne ülők pont olyanok, mint egy busz, villamos vagy épp taxi utasa. Erre hatékonyabb lenne ha saját autók helyett rendszerbe állítanának egy nagy halom taxi szerű járművet, amibe belököd a kártyád, bemondod a címet és odavisz. Valószínűleg a jelenlegi autók számának töredéke elég lenne, még akkor is ha lennének különböző méretű és hatótávú modellek. Szintén felmerülhetne az is hogy a tömegközlekedést és a "kötött pályás" közlekedést is tovább lehetne fejleszteni. Ezek az ötletek rengeteg sci-fi-ben előjöttek és előjönnek.
-
n00n
őstag
válasz
VaniliásRönk #14 üzenetére
Még nincs, de lehet.
@(#15) bambano:
Haverom olyan 200 kilométert vezetett egy ilyen modellt Ausztriában, nem említette a sztoriban a tojásokat.
@(#16) Tigerclaw:
Persze, még nagyon drága, de mi nem az a kezdetekben? Ha beindulna a tömegtermelés nem ennyi lenne...
-
dabadab
titán
Azt azért érdemes hozzátenni, hogy ha a bombasztikus bejelentésnek egy kicsit a mélyére ásunk, akkor a Tesla is még mindig nagyon messze van attól, amire az ember önvezető autó alatt gondolna. Egyszerűen csak annyit tud, hogy autópályán megmarad magától abban a sávban, ahol van illetve a radaros tempomatjával tartja a sebességet. Pont. Ezt meg már elég sok más autó is tudja (a legelérhetőbb talán a Honda Accord, 2009(!) óta jár ilyen a csúcsfelszereltséghez).
Valódi önvezető autót 2020 előtt semmiképpen sem várnék, sőt, igazán akkor se még.
-
bambano
titán
válasz
VaniliásRönk #23 üzenetére
nagyon nem 2-3 tizedekről van szó... ha beszorultál egy 60-nal tötymörgő teherautó mögé, akkor simán lehet, hogy az automata váltó felkapcsol egész magas fokozatba, hogy a motor keveset forogjon. és ha itt hirtelen padlózol, gondolván, hogy van egy kis hely előzni, akkor azt a konferenciát, amíg az ecu meg a váltó megegyeznek, hogy hány fokozatot kell visszaváltani, majd mire befoltozódik a turbólyuk, addig kihullik a megőszült hajad...
sajnos nem minden autó olyan, mint az előző generációs m5, amelyik 7-ben poroszkált 60-70 km/h környékén, majd amikor betiporta neki karotta, akkor 2-3 tizedmásodperc alatt visszaváltott *öt* fokozatot, a jó kis szabadszívású 5 literes azonnal felvette a fordulatot és megindultak a Szíriusz felé, szétszaggatott aszfaltdarabokat hagyva maguk után.
én konkrétan megtéptem az agyam, mikor egy 2 literes turbó automata insigniát kipróbáltam... pedig az sem gyenge autó, ha lejátszották a komputerek a saját műsoraikat, utána már megy az is, mint a barom, nade mire megindul, addigra háromszor körbekerülöm és lemosom a szélvédőjét, felfújom a négy gumiját, stb.
-
VaniliásRönk
nagyúr
Engem mindig vonzottak a régi darabok. Ízlések és pofonok.
Egyértelmű, hogy ilyen téren az ember nem versenyezhet a géppel, de hacsak nem autóversenyről van szó, az a 2-3 tizedmásodperc nem oszt nem szoroz.
A sok száz lóerős motorok esetében meg azért nem szeretik emberre bízni a kuplungolást, mert egyrészt sokan nyavalyognának hogy nehéz benyomni a kuplungot, másrészt a sok gazdag majom akinek pénze van de fogalma sincs róla hogyan kell vezetni, az első kereszteződésben szétszórná a kuplungtárcsa hamvait. -
bambano
titán
válasz
VaniliásRönk #21 üzenetére
hozzá nem nyúlnék semmi pénzért.
nem érdekelnek a muzeális cuccok, max. megnézem egyszer, oszt annyi.a rendes automata sokkal gyorsabban vált, mint az ember. illetve bizonyos teljesítményszint fölött már nem szeretik emberre bízni a hajtásrendszer szétszaggatását...
-
bambano
titán
van, amelyik kocsiban jó a váltó, az abs, az esp, van, amelyikben nem. a porsche duplakuplungos váltó lehet, hogy nekem is tetszene, a hagyományos automaták nem. vezettem olyat, utána csak azért nem mondtam el róla a korrekt véleményemet, mert a bátyám autója volt és erősebb...
az abs hasonló téma: ami a fóccvágen borában van, azt elhiszem, hogy nem tetszik senkinek. amit az m3-as bmw-ben láttam, az tetszene. és a kettő között is van még olyan, ami bejön.
a kurbliról meg annyit: rendes autókról beszélünk, nem fűnyíróról. kurblizd már be azokat
-
vzozo
senior tag
válasz
VaniliásRönk #18 üzenetére
Akik meg lusták váltani, azok egyszerűen lusták, nem kell ezt tovább ragozni.
Ezzel az erővel az önindító is luxus, hiszen milyen lusta vagy már, hogy nem vagy képes bekurblizni a motort? Gondolom érzed, hogy messzire vezetne, ha ebbe belemennénk.
Azért a naptárra majd nézz rá. 2015-öt írunk.
-
vzozo
senior tag
válasz
VaniliásRönk #7 üzenetére
Nekem már olyan autó sem kéne, amiben automata váltó
Pedig egy próbát megér, hidd el. Én az elmúlt kb. 10 évben csak automata kocsit vettem / kértem a munkahelyeken, és sose bántam meg. Arról nem is beszélve, hogy ezek mindegyikén volt manuális override (*), ha éppen váltogatni lett volna kedvem (segítek: nem volt).
Persze ilyenkor jönnek az emberkék azzal, hogy a "vezetés élménye". Hát qrvanagy élmény ám a reggeli és esti dugókban órákat araszolni és kuplungolni.
Számomra az élmény azt jelenti, hogy minél kényelmesebben, gyorsabban és biztonságosabban jussak el A-ból B-be. Ehhez nincs szükség váltogatásra, én tudom, hogy előre akarok menni, tehát akkor D-be húzom a kart.
Ahogy már elhangzott: petrolhead.
A vicces, hogy a végsőkig kitartó ismerősök is csak addig ágáltak már-már vérre menően is a kézi váltó mellett, amíg végre ki nem próbáltak egy automata autót. Utána egy részük többé nem erőltette a témát, a másik részüknek pedig már automata kocsijuk lett azóta. Hm...
Aki pedig rendesen megtanult vezetni, annak sose gond visszaülni egy fapados kéziváltósba. Nemrég bútorszállításhoz kellett bérelnem egy kisteherautót (ami már a méretei miatt is kihívás), de nem volt probléma még ennyi év után sem a kézi váltogatással.
(*) szerkesztve: tévedtem, azt hiszem a priuson nem volt, de az csak pár hónapig volt nálam. A prius amúgy is egy külön állatfajta...
-
Tigerclaw
nagyúr
-
bambano
titán
már régen kitalálták: euro normák szerinti besorolás, attól függő helyi adók, behajtási/dugódíj, stb.
azzal, hogy előírták, hogy egy gyártó összes autójának átlagában mennyi lehet a co2 kibocsátás, gyakorlatilag megölték a rendes motoros autókat. elsőkerék meghajtású zsebmotoros bmw? muhaha
-
n00n
őstag
Nagyon bejönnek ezek a Tesla autók. Egy ismerősömnek volt szerencséje egyet vezetni Ausztriában, azt mondta, hogy egyértelműen ez a jövő.
-
Krix
őstag
válasz
VaniliásRönk #7 üzenetére
Majd a biztosítók kitalálják hogy a hagyományos autókra 10-szer akkora lesz a biztosítás mert nagyobb a kockázat és mindjárt elgondolkodsz rajta.
-
bambano
titán
válasz
VaniliásRönk #5 üzenetére
amióta a rendes motorokat felváltották ezek a fűnyíró motorok, már romlik a helyzet. és ez marad a tendencia.
-
bambano
titán
sötét napok jönnek a petrolheadekre...
-
Knight Rider megvalósul? Ha berúgsz egy buliba sebaj majd az autó hazavisz.
-
vicze
félisten
Nem minden Model S fogja tudni csak a D-s modellek és az azután gyártottak, amikbe már a következő szenzorok kerültek: radar(elöl hátul), kamera(több elöl hátul), 360 fokban figyelő ultrahangos szenzor.
Tud sávot tartani, a első és hátsó radarral távolságot tartani(nem újdonság). Képes táblákat leolvasni, és alkalmazkodni a sebesség korlátozáshoz. Ez szintén több modellben megtalálható, de senki se "merte" tempomat hoz kötni. Tud önállóan sávot váltani, ha a sofőr ezt jelzi(indexel). Kitér/fékez akadályok esetén. Még van pár extra dolog, de a jogszabályok miatt csak magánterületen működhet, mint az említett távvezérelt parkolás.
Ezeket már demonstrálták hónapokkal ezelőtt a kétmotoros bemutatójakor már akkor is magától ment végig a tesztpályán, csak a gázt kellett nyomni, és magától fékezett kanyarodott és parkolt le. -
Tigerclaw
nagyúr
Azért csodálkoznék, ha szoftverfrissítéssel letudható lenne. A Google autóin van jópár kamera, érzékelő, valamin LIDAR is, ha jól tudom, amit olyan könnyen nem lehet elrejteni, hogy eddig senkinek se tűnjön fel. Ráadásul ha nem a kocsi tetejére teszik a LIDAR-t, akkor abból minimum kellene négy darab az autó négy sarkára.
Mondjuk örülnék ha megcáfolnának, mert akkor az azt jelentené, hogy már most több működőképes megoldás van erre a problémára. Lehet passzív optikai, ultrahangos, aktív lézeres megoldásokat is fejleszteni. Mondjuk a másik hírben valami olyat olvastam, hogy úgy gondolják, hogy akkor terjedne el az önvezető autó koncepciója, ha betiltanák a vezetést...amihez azért még kell pár évtized akkor is, ha holnap tökéletes önvezető autót fejlesztenének ki.
Egyébként fura dolog, de tényleg van abban logika, hogy sokkal egyszerűbb lenne megoldani ezt, ha minden autó és jármű egyfajta hálózatban működne, vagyis nem csak akkor észlelné az egyik a másikat, amikor "látótávba" ér, hanem már előre tudná, hogy jönni fog. A motorok, kerékbárok, gyalogosok persze akkor is külön kezelést igényelnének, mert azokat nem lehet olyan módon irányítani, mint egy autót.
Új hozzászólás Aktív témák
it Elon Musk bejelentését az iparági szakértők kétkedéssel fogadták. Nem feltétlenül a technológia, mint a jogi szabályozás miatt.
- Bomba ár! Dell Vostro 15 3568 - i3-7GEN I 4GB I 128SSD I 15,6" HD I HDMI I Cam I W11 I Garancia!
- Azonnali készpénzes AMD CPU AMD VGA számítógép felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
- Csere-Beszámítás! No RGB Számítógép játékra! I7 6700K / GTX 1660Super / 32GB DDR4 / 500GB SSD
- Mast Tetoválógép vez.nélküli + tű készlet új 6hó jótállással!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X395 - AMD Ryzen PRO 5 I 8GB I 512GB SSD I 13,3" FHD I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest