Új hozzászólás Aktív témák

  • Essentials

    aktív tag

    válasz Somatom #29 üzenetére

    Ugyanaz, mintha először összeszerelt telefon lenne, olyan alkatrészekből van összepakolva, amik makulátlanok. Ha úgy tetszik, újra össze van legózva a telefon a gyárban, ami tartalmazhat már szétszedett darabok alkatrészeit. Ugyanúgy fólia van rajta, vásárlóként nem talász rajta semmi különbözőséget.

    Ez úgy működik hogy minden országban vannak az Apple-nek hivtalos szervízpartnerei, ha nem Apple Store-ba adod le akik felveszik a munkalapot, és az Apple rutinjai szerint bevizsgálják. Ebbe a eurinba olyan lehetőségek is beletartoznak, amit ha te beratsz velük hibaként szervíz lapra, és XYZ idő belül nem jön elő náluk a probléma, akkor a te elmondásodra kell hagyatkozniuk, és jóváhagyni. Meg vannak azok a kulcs dolgok, amikkel ilyen módon cserélhető egy egyébként makulátlan működésű készülék is. Üzletileg biztosan nem éri meg az Apple-nek, de mivel évek óta csinálják, és gondolok a a készülékcserékből szétszedett telefonok makulátlan alkatrészei is automatikusan visszaforognak a rendszerbe és újra telefon válik belőlük, így gondolom nem akkora bukta.

    A másik fele pedig az, hogy a telefonnal te nem csak hardvert fizeted ki, hanem a gyártó szoftvereit, szoftveres és hardveres gondozását, a garanciát is. Ez si hele van kalkulálva az iPhone árába. Més gyártók meg másként számolnak. Nyilván egy Samsungnál, Xiaominál a szoftveres mérnöki gárda is sokkal kurtább büdzséből tud gazdálkodni, mivel nem a semmiből rántottak elő operációs rendszereket, és App áruház gondozást, saját szolgáltatást sem kell ilyen mélységben üzemeltetni. Érdekes lenne látni egyszer, hogy mely gyártónak milyen költségei vannak 1-1 készülékben az előállítási költségem túl is, és ezek milyen arányban vannak egymással a vételárban. Nyilván egy ilyen kimutatás üzleti titok, és soha mem fog napfényre kerülni.

Új hozzászólás Aktív témák