Új hozzászólás Aktív témák
-
ooooobi
senior tag
BAsszus az a szar uber auto tele van minden féle szenzorral, biztos van egy nyamvadt kamera is abban a kocsiban. Csak vissza kéne nézni.
https://steamcommunity.com/id/ooooobi/
-
opr
veterán
Nekem is ez jutott eszembe, hogy ha tegyuk fel meg video nincs is, vagy nem latszik jol a lampa, akkor is, a kulonbozo szenzorokbol ezredmasodperc pontossaggal lehet tudni, hogy mikor tortent a baleset.
Nem lehet tudni, hogy a lampak kozul melyik milyen allapotban volt abban a pillanatban? Ez nekem nagyon furcsa...Arrol nem is beszelve, hogy annyi adat egy balesetrol, mint egy onvezeto autonal soha nincs, gyakorlatileg minden halal pontosan rekonstrualhato, legalabb az egyik oldalrol.
Fura ez nekem, nagyon fura. Plane, hogy az uber nem az az igazi terezanya-mentalitasu ceg, hamarabb rejszolnanak reszelovel, mint bevalljak, hogy naluk volt a hiba. Cserebe mondjuk ez valszeg a masik auto soforjere is igaz.
Na mindegy, fogunk meg errol hallani, kivancsi leszek a tovabbi hirekre nagyon
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
gabor7th
addikt
Szerintem egy több milliárdosnak gondolt businesst nem adnak fel ilyen "apróságok" miatt a techcégek. Bármi is az igazság.
A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu
-
dabadab
titán
Tehát arra célzol, hogy ha egy kifejezetten kísérleti szakaszban lévő, fejlesztés alatt lévő technológiáról kiderül az (ami az előzőekből is teljesen világos), hogy nem tökéletes, akkor az adott technológiát el kellene hajítani? Csak mert ha tényleg ezt csinálnák, akkor még a pattintott kőkorszakig se jutottunk volna el soha.
DRM is theft
-
#06658560
törölt tag
Itt képbe kerül egy olyan paraméter is, amely a nem vészhelyzeti fékezés maximális mértékét határozza meg. Ami alapján kiértékelheti a szoftver, meg tud állni, vagy sem a kereszteződés előtt.
A kereszteződést elnézve ha két autó áll, a harmadik még tovább halad, nekem furcsa. Ha a kanyarodó álló helyzetből indult, szintén furcsa, hogy tudta összehozni.
Ahogy elnézem, a két álló autó szélvédője csillogása is befolyással bírhatott. -
#82729984
törölt tag
Már egy múltkori (akkor teslás) cikk alatt is megemlítettem hogy elég problémás hogy az önvezető autók által rögzített adatokhoz csak a gyártó fér hozzá, igy egy esetleges baleset során arra kell hagyatkozni hogy a balesetben részt vevő autó gyártója mit állít arról hogy vajon az ő autója hibázott-e azon rögzített adatok alapján amihez csak ő fér hozzá...
-
_seth_
veterán
Az Ubernek kb 5 perc lehetett kideríteni, hogy ki hibázott....
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
gabor7th
addikt
Nem kell eldobni. Én szeretnék önvezető autót, csak legyen biztonságos és ne legyen netre kötött, a megoldhatatlan hackerveszély miatt... Azok a cégek viszont amik milliárdokat invesztálnak ezekbe a projektekbe akkor is erőltetni fogják a dolgot, ha kiderül nem tudják biztonságosan megoldani. Mindazonáltal természetesen ez még csak tesztfázis, úgyhogy persze, hogy lehetnek gondok.
[ Szerkesztve ]
A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu
-
Itthon a KRESZ szerint az sárgánál meg kell állni, ha normális féktávon belül van. Egyébként át lehet menni. Kérdés, hogy ez az Uber autója esetén hogy volt és az USA-ban milyen közlekedés szabályok vonatkoznak a sárgára.
Ami biztos: elég nagy baromságnak hangzik közlekedés-biztonság szempontjából az a szituáció, hogy három sávból csak a szélén lehet menni. Legalábbis én arra következtetek, hogy a belső két sávban ekkor piros volt. De ha ott is sárga volt a jelzés, akkor is baj van, hisz a Honda sávjának lámpája már akkor zöld volt, amikor a kanyarodást keresztező lámpa még csak sárga. Itthon ilyenkor már egy ideje piros szokott lenni.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
#82729984
törölt tag
Akkor cáfolj meg.
Miért ki férhet még hozzá? Úgy gondolod hogy titkosítatlanul tárolják az adatokat?Esetleg úgy gondolod, hogy a rendőrségnél vannak olyan informatikusok, akik értenek az uber által fejlesztett egyedi - piacon nem kapható - rendszer adatainak kiolvasásához és értelmezéséhez? Remélem nem gondolod hogy egy VHS kazetta van berakva mint a régi rossz scifi-kben.
Mindezt 2017-ben amikor már egy traktorban alkatrész cseréhez is ki kell vonulni a gyártó szakemberinek laptoppal mindenestől hogy a saját fejlesztésü csak az ő birtokukban lévő célszoftverrel aktiválják azt... (lásd tegnap előtti cikk).
A valóság meg valószinüleg az, hogy azokhoz az adatokhoz _senki_ nem fér hozzá az uber (vagy az általa megbízott fejlesztő cég) mérnökein kivül.
A rendőrség megkérheti (avagy elrendelheti) az ubert hogy biztosítsa számukra az adatokhoz való hozzáférést, de azt validálni hogy egy zárt kódú ismeretlen rendszerből mit kap vissza a rendőrség, sok sikert.
-
gabor7th
addikt
-
Közben szerkesztettem, nekem nagyon gyanús, hogy a kereszteződésben lévő jelzőlámpa működése hibás koncepció szinten.
Egyetlen szituációban lehet hibás az Uber autója: ha a Honda telizöldön ment és a az USA közlekedési szabályai szerint a sárgánál szinte minden esetben meg kell állni, csakis teljesen kiszámítható esetben szabad továbbhaladni. Egyéb esetben a közlekedési rendszerben van a hiba, minimális szigorítással máris elkerülhető lett volna a baj.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
#06658560
törölt tag
válasz #82729984 #13 üzenetére
Az Uber ki kell adja a hatóságnak az adatait, ha az kéri nyomozáshoz, megfelelő papírokkal megtámogatva. És mit nem lehetne értelmezni bizonyos szenzorok mérési adatain? Szerinted az űrtudomány? Vagy csak neked nincs fogalmad sem az autókról, sem az elektronikáról, hogy ilyen okosokat vagy képes a saját kezeddel leírni?
A traktort miért kell ide keverni? Terelni akarsz, bullshitelni, vagy a fogalmatlanságod a naív topikolvasóik körében leplezni?
#12 lezso6: Streetview alapján a négy sávhoz két lámpa tartozik. A kereszteződésben minden lámpa a kereszteződésen túl van. Egy kanyarodó és három egyenesen haladó sáv, a jobb szélsőből jobbra is lehet kanyarodni.
#14 gabor7th: Milyen érzékelő az, amelyik becsüli a sebességet? Miért nem elég ismerni a pozícióját a másik járműnek?
[ Szerkesztve ]
-
#82729984
törölt tag
válasz #06658560 #16 üzenetére
"Az Uber ki kell adja a hatóságnak az adatait, ha az kéri nyomozáshoz, megfelelő papírokkal megtámogatva."
Igen ki kell. Ki és hogyan validálja a következőket:
- ami adatot kiad az uber az mind arról a kocsiról származik
- minden adatot kiad nem tart vissza adatot
- az adatokba nem nyúltak bele utólagHetet havat összehordasz, úgy tünik fingod sincs az informatikához. Zárt rendszerü, egyedi fejlesztésü, nem szabványosított rendszernél a gyártón kivül senki nem tudja ellenörizni hogy az van-e amit a gyártó mond, főleg nem egyedi esetben. Vagy elhiszed hogy a gyártó isten bizony addig éljen vagy nem.
A nagy Volkswagen is "megfelelő papírokkal" megtámogatva évekig úgy árulta az diesel autójait hogy azok megfelelnek a károsanyag kibocsátási szabályoknak.
Aztán mi derült ki? Hogy lóf@szt felelnek meg, sőt mi több szándékosan elcsalják az eredményt. De erre is csak azért b@sztak rá, mert egy egyetem megmérte forgalomban is és ez a kisérlet megismételhető volt.Jelen esetben viszont a balesetek egyediek, borzasztó sok körülmény befolyásolja, igy a gyártó azt hazudik össze amit akar. Maximum akkor kefél rá ha nagyon sok hasonló baleset történik, de sok esetben ott is csak évtizedek múltán derül ki (lásd takata légzsák botrány).
-
opr
veterán
válasz #82729984 #17 üzenetére
Szigoruan szvsz jon, de:
Abban teljesen egyetertek veled, hogy a logokat csak az Uber tudja kiolvasni.
Abban is, hogy hamisithato/modosithato, azt ad oda, amit akar.Viszont:
Az adatmennyseg novekedesevel az adatok hiheto manipulalasanak a komplexitasa nem linearisan, hanem exponencialisan no. Itt rohadt sok adat van, es nagyon konnyu kihagyni valamit. Persze kozel se lehetetlen dolog, lattunk mar durvabbat is az informatikaban.Amivel nem ertek egyet, hogy ezt igy, ebben a formaban van ertelme megtenni.
Egyszeruen a lebukas kockazata hatalmas, es egy szoftverhibanal sokkal nagyobb kovetkezmenye lenne, ha kiderul.A masik oldalrol viszont, az Uber meg mindig a letezo legmocskosabban jatszo cegek kozott van.
Az En tippem az, hogy valos logokat osztanak meg, de "szelektiven". Erted, egy-ket szenzor adatait nem adjak oda, barmilyen indokkal. Ugye balesetes auto, kiserleti szoftverrel es elektronikaval, gyak barmire ra lehet fogni barmit.
Es igy mar nagyon konnyu ezt befolyasolni.En amit nem ertek meg mindig, az az, hogy miert nem tudjuk, hogy a baleset idopontjaban melyik lampa mit mutatott, ha a baleset idopontjat ezredmasodperc pontosan tudjuk.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
dabadab
titán
válasz #82729984 #17 üzenetére
A WV tök rossz példa, mert:
1. a mérési adatokat nem a WV adta, hanem a hatóság maga mérte
2. pont az lett a vége, hogy simán meg tudták mondani a black box vezérlésről, hogy csal(#18) opr: "Az adatmennyseg novekedesevel az adatok hiheto manipulalasanak a komplexitasa nem linearisan, hanem exponencialisan no."
Pontosan.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
maross
veterán
Kotelezo 360fokos kamera a tetejere par napig tarolt felvételekkel, nem hiszem hogy olyan nagy ár lenne..
eladó 100+ új/használt társasjátékom: https://tinyurl.com/tarsasjatekok
-
parkasz
senior tag
Íme itt a kereszteződés. Teli zöld lámpa van, azaz minden irányba lehet menni. A kép szerint jönni is, mert tuti zöld van azon az oldalon is ahonnan a Volvo jött, hiszen itt is épp jönnek járművek. Ha pedig így van, akkor kérem a kanyarodó járműnek kellett volna elsőbbséget adnia és pont.
Persze lehet olyan is, hogy épp vált a lámpa, de mivel külön jelző nem látok a kanyarodónak, így inkább azt tudom elképzelni, hogy mindeketten átmentek az épp átváltó lámpán.[ Szerkesztve ]
-
Medocsabi
addikt
Benne is van a cikkben,hogy a hatóság szerint a csaj nem adta meg az elsőbbséget.Innentől mit kell annyit magyarázni nem? Ha esetleg balesetet okozok,és a rendőr azt mondja h én voltam a hibás,akkor ha hisztizek akkor meggondolja magát?....
ha arra várnak hogy az önvezetők 100% ig hiba nélkül küzlekedjenek,arra lehet várni...Tekintve mennyi degenerált ül ma a volánnál... -
gabor7th
addikt
válasz Medocsabi #25 üzenetére
"Innentől mit kell annyit magyarázni nem?" A cég érdeke a bizalmi kérdés miatt. Meg biztos van ebből is tanulni való. Úgyhogy jól meg kell vizsgálni, ha próbálják bagatelizálni csak olaj a tűzre.
[ Szerkesztve ]
A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu
-
kelly416
veterán
"Patrick Murphy, az autóban ülő egyik mérnök azt közölte, hogy a Volvo 38 mérföld/óra sebességgel haladt egyenesen a McClintock Drive-on, amikor egy kereszteződéshez értek, ahol éppen akkor váltott sárgára a forgalomirányító lámpa, amikor a kocsi belépett a kereszteződésbe."
Mikor lép be az autó a kereszteződésbe? Amikor át halad az "X" előtti fehér vonalon. Ha akkor vált a lámpa sárgára, melyikőtök fékezne? Szerintem aki vezet is, azok közül senki, mert mindenki felméri ésszel, akkor már nem állok meg csak bent a kereszteződésben. Annak meg mi értelme? Az Ubert sem akarok védeni meg a technológiát sem, de ott fékezni már veszélyhelyzet generálásnak minősül. Aki meg balra kanyarodik, az szerintem ellenőrizze a keresztezni kívánt sávokat, mielőtt keresztezi azokat. És nem csak 2/3-ad részben. -
Medocsabi
addikt
Az addig rendben van hogy alaposan meg kell vizsgálni.
De akkor Te azt feltételezed,hogy a rendőrség csak felületesen vizsgálta meg az esetet?
Mert ha nem,akkor mindenkinek el kéne fogadnia a döntést,minden más csak fölösleges "mi lett volna ha"!(#28) kelly416:"Aki meg balra kanyarodik, az szerintem ellenőrizze a keresztezni kívánt sávokat, mielőtt keresztezi azokat. És nem csak 2/3-ad részben"
ennyi meg egy bambi
[ Szerkesztve ]
-
Ha két autó már állt a másik két sávban, akkor nekem elég egyértelműnek tűnik az ügy, feltételezem nem sakkpartihoz parkoltak le...
Illetve feltételezem, amerikában is vár pár tizedmásodpercet a lámparenszer, hogy biztos kiürüljön az ütközési zóna. Ergo ha a balra kanyarodónak zöldje volt, nem lehetett már a Volvónak sárgája. (Olyan hülye meg elég kevés van, aki pirosnak nekihajtva nekiáll balra kanyarodni...)
#28-29: telezöldes vagy lámpa nélküli kereszteződésnél persze, ha viszont tisztán zöldem van, minek nézegessem, hogy valaki satufékkel szeret megállni a pirosnál?
Mostmár tényleg veszek egy kamerát a kocsiba...
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
-
optikus
senior tag
de a street view szerint csak a bal oldali sav balra kanyarodos a tobbi nem, meg zaro vonala is van a ket jobb oldali mellett.
ha ott allt ket auto akkor miert ment el mellettuk? amcsiknal van egy olyan szabaly is hogy pirosnal jobbra kis ivben lehet kanyarodni ha nem jon senki. nem lehet hogy ez keveredett benne es ezert ment at?
amugy meg igen legegyszerubb lenne egy kamera felvetel, ami nyilvan volt az uber autoban, de siman lehet ott masik autoban vagy valami terfigyeloben is. szoval igazabol ezt kene megnezni (es feltenni a netre) maris sokkal egyertelmubb lenne. persze lehet valakinek nem erdeke.Buy books not gear.
-
bkercso
nagyúr
-
bandigyerek
senior tag
Szvsz: ha az UBER kocsija piroson akart volna áthajtani, a volánnál ülő mérnök, (amennyiben az ember nem teljesen elmeháborodott suicid hajlamú) akkorát fékez, hogy lekopik a gumi a volvoról: Szerintem a Hondás a hunyó.
-
kelly416
veterán
Na ilyen mélységig én nem néztem. Ha kettő egyenes van és egy balra, akkor a középső sávban lévő autós vagy bambult, vagy jogosan állt ott. Amennyiben jogosan, akkor az uberes autónak is meg kellett volna állnia. Ez számunkra amúgy baromság, de szerintem az automata közlekedés és visszaellenőrizhetősége szempontjából is legalább nehezített pálya, hogy pirosnál jobbra el lehet menni. Akkor legalább legyen egy kanyarodó zöld, mint itthon is sok helyen van (OFF)(nem mellékesen szerintem sokkal betarthatóbb és "egyszerűbb" is)(/OFF), aminek ellenére köteles vagy meggyőződni a biztonságos kihaladásról. De akkor legalább vizuális és esetleg lámpa oldaláról érkező rádiós vagy egyéb jel is alátámaszthatja, hogy jobbra zöld van.
És igen, igazad lehet, még akár ez is közre játszhatott. -
válasz bandigyerek #36 üzenetére
Ha eléggé odafigyel a mérnök. A lámpánál már álló autókat nem vette észre+a cikk szerint korábban is pirosoztak már...
Nem vagyok az önvezető autók ellensége, de mintha az über lényegesen több balhét okozna, mint pl a gugli. Itt egyetlen szituban lehetnek ártatlanok, ha a Honda tényleg átment a piroson.
#34: "amcsiknal van egy olyan szabaly is hogy pirosnal jobbra kis ivben lehet kanyarodni ha nem jon senki." pontosan! Jobbra kis ívben belóghatott volna (bár ha pirosa van, akkor is ő a hunyó a balesetért), de itt végül egyenesen ment.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
dabadab
titán
válasz noPublicFG #40 üzenetére
Ez elég gyenge elmélet, mert momentán azt a nőt (aki egyáltalán nem tűnik fontos embernek) hozták ki egyedüli felelősnek a balesetben.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
-
azbest
félisten
Jaja, nekem is az jutott eszembe, hogy a magyar értelmezés nem biztos, hogy helyes az usa szabályokkal. Múltkorában is volt egy videó, amin hülyének tűnt egy idős nő, aztán kiderült, hogy valójában külföldi magyar, akinek nem esett le, hogy itthon mást jelent a lámpa jelzése.
Egyébként úgy olvasom, hogy piros lámpánál lehet jobbra kanyarodni az usa-ban. Szóval, ha jobbra akart menni az uber auto, akkor azt pirosnál is megpróbálhatta, bár valószínűleg itt nem erről van szó, mert oldalba kaptaa másik.
(Egyébként az egyik itteni kereszteződésben is többször volt már, hogy bosszús nézéssel elémhajtott zöld végén lévő zebrán egy-egy autós, akire nem számítottam. Nem arra ment, mint amerre zöld volt neki, ha jött volna szabályosan másik irányból autó, akkor oldalba kapta volna. Lehet ott is egyenesen lett volna a borítónak zöld, de ő bekanyarodott.)
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
válasz t72killer #30 üzenetére
Kivéve telezöldes esetben. Nem ismerjük a rendet az adott helyen. (Szerk.: akkor ez megbeszélve. Kérdés marad, a kanyarodó miért ment á szintén szabálytalanul? Mert vagy mindkettő, vagy egyik sem szabálytalankodott a lámpát tekintve.)
#37 kelly416: Mint írtam korábban, három egyenes, egy kanyarodó sáv van. A két autó az egyenesen haladóban állt.
[ Szerkesztve ]
-
Ispy
veterán
Én csak azt nem értem, hogy egy ilyen 1000 szenzorral felszerelt kocsiban megpusztul 1-2 szenzor menet közben, mert a kínai gyártósor valamiért nem volt aznap formában, amikor készült, akkor mi lesz?
Minél inkább a technikára bízzuk magunkat, annál inkább a hibázást is áttoljuk a technikára, aztán meg mindenki mutogatni fog mindenkire, hogy ki a hibás.
Érdekes új világ lesz ez....
"Debugging is like being the detective in a crime movie where you're also the murderer."
-
FF23
senior tag
...amcsiknal van egy olyan szabaly is hogy pirosnal jobbra kis ivben lehet kanyarodni ha nem jon senki...
Nem tudom hogy szól pontosan ez a szabály, de szerintem, ahol gyalogátkelőhely van ott nem hinném, hogy lehet.
Postázós üzenetekre nem válaszolok. Sajnálom...RT-AX58U v1
-
Ribi
nagyúr
válasz #06658560 #45 üzenetére
Szerintem a honda már "becsorgott" a kereszteződésbe és várta, hogy megálljanak a szemből jövők. A 2 oldalsó lassított, a volvo meg esetleg pont takarásban volt de úgy döntött a rendszere, hogy nem fékez.
Hondás látta, hogy a 2 megáll, így ő elindult. És csatt. Kérdés ugye, hogy ki "mennyire" nem mond igazat. Hondás mondhatta, hogy akkor a 2 autó már ott állt ami azt jelentené, hogy uber kő piroson ment át. Viszont ha a 2 autó tényleg ott állt, akkor a hondás mégis mit csinált kereszteződésben, miért nem indult el előbb?
Amit pedig mi sem tudunk, hogy vajon a 2 szembe lámpa egyszerre vált-e pirosra? Mert ha a hondásé később akkor valószínű az uber nézte be a pirosat. Ha egyszerre akkor valszeg a hondás indult el hirtelen amikor látta, hogy a másik 2 autós megáll a lámpánál.(#49) Kopi31415: Repülő azért nagyon más, mert ott nem kell 1 sec alatt eldönteni semmit.
Ha baj van is villog a lámpa, majd komótosan átveszi az irányítást a pilóta.
Tesla meg telibeverte az autópálya szélén álló autót mint a huzat és benézte ugyancsak autópályán a sáveltolást és csatt.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Nitro 5 AN515-55 15.6" FHD IPS i5-10300H GTX 1650 16GB 512GB+1TB magyar vbill WIFI 6 gar
- Szép állapotú Xbox One Slim 500Gb+GTA V játék!
- Szép állapotú ELITE Xbox One Kontroller Series 2
- MSI GeForce RTX 3060 Ti 8GB GDDR6 256bit RTX 3060 Ti GAMING Z TRIO 8G LHR Videokártya
- Playstation PS VR2 GARANCIÁLIS