Új hozzászólás Aktív témák

  • homokip

    csendes tag

    Az ÁSZF-ek miért is 50 oldalasak? Mert 2001-ben és 2003-ban a fogyasztói szabályozás megalkotásakor azt a modellt követték, hogy legyen szépen, aprólékosan minden kérdés szabályozva. Hogy ez sikeres volt-e? Talán ezt jól mutatja a hatóság vizsgálatának eredménye.
    Tipikus hazai túlszabályozás: nem bízunk a szolgáltatókban, írjunk jó sok fogyasztóvédelmi szabályt, bár ezt a szabályt igazából senki nem érti. Sem a hatóság, sem a szolgáltató. Ilyen terjedelmű szerződéses szabályozásnál ez sajnos teljesen normális.
    Pl. szabályozza a min.r., hogy mennyi időn belül kell kiépíteni a szolgáltatást, anélkül, hogy megmondhatná a jogszabály, milyen szolgáltatásról, milyen infrastruktúráról, és milyen kiépítési mögöttes feltételekről is van szó (pl. ''nagykereskedelmi''-viszonteladói szerződések feltételei, infrastruktúra használati feltételek.) Aztán a hatóság kitalálja, hogy ezt úgy kell érteni, hogy akkor lehet csak 30 napnál hosszabb, ha egyedi előfizetői szerződésben írják le. Ha a hatóság hozzáállása olyan, hogy nem érdekli, hogy a szolgáltató adott piaci feltételek mellett be tudja-e tartani a szabályt, akkor a szolgáltató is így áll hozzá, és mindaddig, amíg a hatóság egyedileg nem talál valami jogszabálysértést, úgy csűri-csavarja a paragrafusokat, ahogyan tudja. Márpedig minél nagyobb a szabályozás terjedelme, erre annál több lehetősége van.
    A fogyasztónak meg talán az egyedi bosszúságok megfékezésére szolgáló sok részletszabály helyett sokkal fontosabb volna az, hogy lehetőleg reális alternatívák közül tudjon a legkönnyebben választani egy működő versenypiacon. Na, ez már nem csak fogyasztóvédelmi feladat, de ha a fogyasztóvédelmi szabályok erre koncentrálnának, akkor nem lenne a mai, vak vezet világtalan helyzet, hogy senki nem tudja, mit is akart jelenteni az a törvényi és miniszteri rendeleti szabályozás.

Új hozzászólás Aktív témák