- Mobilinternet
- Az MSI RadiX AXE6600 tesztje – router, játékosoknak
- Hálózati / IP kamera
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- HBO Max & OD topic
- Milyen program, ami...?
- Aliexpress tapasztalatok
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Microsoft Outlook topic
Új hozzászólás Aktív témák
-
HXY
addikt
szerintem nagyon jó 5let
-
raszputyin
senior tag
hogyne, baromi jó ötlet. ezentúl a CD-t se kell megvenni, hogy az emberek felrakhassák a cserélőre, valaki letölti és átkonvertálja. lehet, hogy csak szoftveresen nem lehet, de ami meghallgatható, azt rögzíteni a XXI. századi átlagháztartásban fellelhető eszközökkel gyerekjáték.
szóval szerintem kudarcra van ítélve, akinek a számonként < 1€ is sok, az nem fog pont ezzel szórakozni. -
Chili7
őstag
marad a régi, jól bevált módszer!
-
veterán
válasz raszputyin #2 üzenetére
Nem értem mi a bajod...
Eddig is megvolt minden fájlcserélőkön, ezután is meglesz.
Most legalább lesz lehetősége azoknak is a legújabb számokat letölteni akik nem akarnak tilosban járni, de nem is akarnak 1€-t költeni egy számra, helyette inkább bevállalnak egy kis ''kellemetlenséget''... -
VladimirR
nagyúr
válasz raszputyin #2 üzenetére
jah, a xxi szazadi eszkozeiddel csinalhat gyengebb minosegu masolatot barmirol
-
raszputyin
senior tag
Ha az online boltok veszteségmentesen tömörített CD-képeket (v. trackeket) és nem nyomorult minőségű, használatvédett sz@rokat adnának el, mindezt észrevehetően olcsóbban, mint egy valódi CD-bolt, akkor talán igényes emberek is vásárolnának.
Hangsúlyozom: talán, mert a rendes, szép külső sokat hordoz magában a hagyományos vásárlás rítusából, amit igazából kap az ember a pénzéért, s ami a mű iránti tiszteletét kifejezi.
Amúgy mivel a zenéből nemigen lehet ''demó verziót'' csinálni, és sokévtizedes választék van a másolás technikáiban, az ingyenélést ezen a téren elméletileg lehetetlen megszüntetni. Vagy a jó öreg analóg kazettákon is vízjelek után fognak kutatni a derék jogvédők? -
raszputyin
senior tag
Bajom nincs, csak szerintem nincs az az ember, aki a kellemetlenséget választaná mind az 1€, mind a törvénytelenség helyett. ''Komoly'' (produktív, kereső) embernek drága az ideje és a fáradsága, egy lurkó pedig nem érdeklődik a törvény iránt.
Szóval nem kritizálom az ötletet mint olyat, csak szerintem a célközönsége nem létezik.
Mellékesen ha legújabb számok, akkor sztem az összes megfelelő rádió adja őket, sok jobb minőségben, mint mondjuk egy nyomorúságos (és szűk használhatóságú) 64 kbps wma. -
veterán
válasz raszputyin #6 üzenetére
Eleve a CD-n is veszteségesen van rajta a szám, csak éppen nincs tömörítve.
Az igényeseknek ott a DVD Audio, vagy megszerzik FLAC formátumban a számot a CD kihagyásával... Mondjuk ilyen igényesek elég kevesen lehetnek sztem... -
raszputyin
senior tag
160 kbps-en már el lehet tárolni ''CD minőségben'' valamit, ami sztereóban és normális (nem stúdió) környezetben nemigen szárnyalható túl (kivéve a nagyon széles dinamikájú klasszikus vagy más igényes zenénél, ahol viszont a fixpontos hullámforma-alapú tárolás elvben alkalmatlan... de az ilyeneknek a rendes lejátszásához olyan hangszórók is kellenek. Mindenesetre zavaró, hogy Beethoven szimfóniáit nem lehet CD-re venni -- ha jó a hangmérnök, akkor csalnak és pp-ból p lesz, fff-ból f.) Szóval ezen a szinten már az esetek 99%-ában maga a hangszóró az akadály, még egy valódi hifi esetében is.
A kifogásokat a ''64 kbps CD minőség(*)'' ellen emelem, illetve részben a 128-asok ellen. Az előbbi rosszabb, mint az analóg kazetta, mert bár hívebb, a hangzása nagyon kellemetlen tud lenni (az analóg torzításnak előnye, hogy legalább a fülnek kellemes).
*: a Microsoft állítása a WMA formátumról. -
raszputyin
senior tag
Nem hallod, hogy megacélosodik? Szvsz fémből lesz tőle a zene. Mintha a vonósok lószőr helyett valami acélsodronnyal muzsikálnának... Számomra sokkal élvezhetőbb a 128 mp3.
Igaz, hogy a 64-es mp3 hallgathatatlan (sőt, ált. 96 is az még), de ettől a wma nem univerzálisan jobb formátum, mint az mp3. 160~192 körüli VBR-en átlag hifin mp3 a legtöbb mintával ''transparent'', azaz megkülönböztethetetlen az eredeti CD-től, a wma soknál nem. Világos, hogy a céltartománya a 64 és környéke, és ott elég jó is, de csodát nem lehet tenni.
De tök felesleges ilyen megalapozatlan állításokat tenem, a www.hydrogenaudio.org-on vájtfülűek vagyont érő fejhallgatókkal tesztelik a legkülönbözőbb formátumokat és beállításokat, az a referencia -
#95561216
törölt tag
válasz raszputyin #6 üzenetére
Jól látod, pl én is fizetnék pár számért, de online 99%-a kalap sz*rt árul, maximum két jó számért meg nem fogok megvenni egy cd-t sokezerért, főleg hogy annyiért már dvd filmet kapok..
-
REDeath
őstag
De álllítólag ez ingyenes lesz nem? ''A regisztrált felhasználók ingyenesen tülthetik le...''
A kérdés menyit kell fizetni a regisztrálásértKodály mondta volt: "Legyen a zene mindenkié". en inkabb neki hiszek, mint az ASVAnak
-
Balinov
félisten
hmm...FairUse4WM...hm...
[link]6yrs, 19.5kg :) Realme X2 Pro 12/256, Fizetési elvárás: hát, én már a Google-ban is sokat kerestem.... Flickr fotoim: http://www.flickr.com/photos/magdabalinko/
-
#95590400
törölt tag
válasz raszputyin #13 üzenetére
látom otthosabban mozogsz a témában.
ha esetleg még visszanéznél_: mi a helyzet ezekkel a low bitrétes (32-128 között aac/mp4-el? -
ALI_G
veterán
„Megértik és támogatják ez a hirdetéses modellt”
El lett írva.
Amúgy meg USA átjátszással letöltheti bárki. Bár akkor az szintén nem legális. -
raszputyin
senior tag
válasz #95590400 #18 üzenetére
Remélem, nem írok semmi hülyeséget; ha biztos infó kell, keress a www.hydrogenaudio.org-on, én is ott művelődöm.
Eleve többféle AAC szabvány van, a hordozható lejátszók csak az ''LC''-t (low complexity) szokták támogatni. Ez csak a magasabb bitrate-eken (64-től felfelé) teljesít jól, alatta a HE-t lehet használni.
Többféle encoder van, meglehetősen különbözően teljesítenek. Az mp3-mal ellentétben itt nem tünteti ki magát a szabad szoftver (FAAC), a fizetős tömörítők sokkal jobbak, közülük -- ha jól tudom -- az Apple-féle (iTunes) teljesít a legjobban. A 64-128 tarományban a WMA-nál jobb, de a legújabb Ogg Vorbis patcheknél gyengébb; azt nem tudom, hogy az alacsony bitrate-eken mi van, ezeket kevesen használják (inkább az internetes rádiózásban kerül elő, mint amit az ember otthon kotyvaszt).
Szvsz bár nem rossz mint olyan, kevés értelme van az AAC-nek. Ha van hely, akkor a (LAME) mp3 tiszteletreméltó minőséget ad ~192 kbps-en (-v 6), mindennel kompatíbilis, és a lejátszásához minimális számítási kapacitás kell. (És egyre inkább ez a ''van hely'' szituáció a jellemző, ahogy nő az eszközök kapacitása és a kapcsolatok sávszéle.)
Ha abszolút a legkisebbet szeretnéd, ami adott minőségen tárol, számítási kapacitástól és kompatíbilitástól függetlenül (mondjuk számítógépes küldözgetés), akkor 80-160 közt az Ogg Vorbis a legjobb, alatta pedig mindenféle obskurus rádióra és mobiltelefonra fejlesztett formátum, ha tényleg nagyon kell, hogy kicsi legyen. Ha a relatíve kis méret és a kompatíbilitás kell egyszerre (mert zsebrevágós lejátszóra írnád a dolgokat), akkor a WMA jó szolgálatot tesz, mert szinte mindegyik kezeli. Ha pedig netán kis sávszélen rádióadást akarsz üzemeltetni, akkor az ilyen stream tulajdonságok is előtérbe kerülnek, amiben a Real formátuma elég jó, meg a WMA portfólió megfelelő tagja.
És ne felejtsük el, hogy míg a többi emlegetettnek ingyenes a kódolója (ill. a WMA-ét megkapod a Windows licensszel), addig az AAC tömörítő pénzbe kerül. -
raszputyin
senior tag
Amúgy nem világos számomra, hogy itt mire gondolsz, mármint mennyiben veszteséges a CD-audió. Igen, digitális mintavétel, de más veszteség nincs, a lemezen maguk a minták sorakoznak.
A DVD-audión 24 bites minták szerepelnek magasabb frekvenciákon, de a különbség átlagos felszereléssel nem hallható (kivéve, ha a CD hangmérnökei pocsék munkát végeztek).
Ha esetleg arra gondolsz, hogy a DVD-audióból FLAC fájlt lehet csinálni, akkor emlékeztetnék arra az Istenben örömteli tényre, hogy sem a DVD-Audiót, sem a hasonló, rivális SACD formátumot nem törték fel eleddig, így csak analóg (újra)felvétellel játszható át a tartalom, amihez a megfelelő minőségen már olyan berendezés szükséges, ami várhatóan sokszorosan meghaladja a lemezek megvételének költségét
Szvsz a veszteségmentes formátumok egyetlen praktikus előnye akkor mutatkozik meg, ha a továbbkonverzió kockázata leselkedik a felvételre (pl. kiírjuk CD-re, majd onnan legrabbeli valaki, esetleg a hordozható lejátszónkba kell újrakódolni, stb.), ill. ha a felvétel még szerkesztésre szorul. Különben tök feleslegesen foglalja a helyet.
[Szerkesztve] -
#95590400
törölt tag
válasz raszputyin #20 üzenetére
köszi. sanyiericson telóra menne zene, minsőség ugye nem a legfontosabb, mert nem bővíthető a memória.... némi kísérletezés után mediacoderrel szoktam átnyomni 70 kb/s körülire nero lc-aac -re. amolyan ippen hallgatható kategória, de ebben a bitrétesben bizony keményen alázza az mp3-at. wma-t sajnos nem tud...
csak azt nem tudom van -e olyan ami pl 2pass-os vbr, mint a wma-ban.
[Szerkesztve] -
dabadab
titán
válasz raszputyin #23 üzenetére
Erdekes, szerintem meg a veszteseges hangtomorites, mint archivumformatum, egyre inkabb elvesziti a jelentoseget: a tarhely olcso (es egyre olcsobb), egy tobb szaz GB-os HDD-en kenyelmesen elfer par szaz album FLAC*-ban is, raadasul hosszutavon lehet, hogy szuksegesse v. praktikussa valik az atkodolasa vmilyen mas formatumba - akkor meg miert vesztesegesen taroljam?
*: a tomoritesi aranyban igazan jelentosen nem marad el az APE-tol, a nyiltsaga, az szabad programok altali tamogatottsaga, meg ilyenek szamomra sokkal fontosabbakDRM is theft
-
raszputyin
senior tag
Abban igazad van, hogy egyre kevésbé számít a tárolásnál, de az átvitelnél igenis nem mindegy, és még sokáig nem lesz. És úgyis mindig jó, ha még kisebb valami vagy még több fér el.
Amúgy szvsz a ''veszteséges'' itt eléggé félrevezető terminus. Ha csinálsz egy rendes kodekkel, magas bitrate-en egy tömörítvényt, akkor -- ha a hangminőség-veszteség egyáltalán hallható az adott hangszórókkal a pontos analóg jel által megszólaltatott eredményhez képest, a veszteség oroszlánrésze a digitalizálásnál lépett fel, nem pedig a tömörítésnél.
Vegyünk egy példát. Szerinted melyiknek lesz szebb minősége, egy 600 kbps-re veszteségmentesen tömörített 16bit/44,1kHz CDDA mintának, vagy mondjuk egy 24bit/96kHz-es felvételnek, amit egy igényes algoritmussal 600 kbps környékére tömörítettek? Elvileg nem szállhat versenybe az előbbi az utóbbival, hiszen a veszteségmentesnek a zene hordozta információn túl a sporadikus mérési hibát is kódolnia kell, ami csak megvan már átlag 1 bit mintánként, és az nem kevés feleslegesen foglalt hely...
Lehet, hogy az előbbi továbbfeldolgozásra alkalmasabb, de amúgy nem sok előnyét látom. Persze joggal mondod, hogy ezen a szinten kit érdekel. De szerintem a veszteségmentes tömörítés akkor is általában felesleges, kiváltképp ha megvan az eredeti CD-n a bitfolyam. -
raszputyin
senior tag
Minden gyakori feladathoz, minden operációs rendszerben található program, ami támogatja (mivel open-source, csak nem GPL egyelőre), és a flac-nél 5-10%-kal jobban tömörít azonos sebességen, ami egy tömörítőnél baromi soknak számít. Lehet, hogy ez beteges, de én nem alszom nyugodtan, ha ennyit hagyok kihasználatlanul
Stream-elni nem lehet, na bumm, ki fog veszteségmenteset stream-elni... -
dabadab
titán
válasz raszputyin #27 üzenetére
Ha arra van szukseg, hogy kicsi legyen az adat (letoltesnel pl), akkor trivialisan lehet a vesztesegmentes archivumbol olyan vesztesegesen tomoritettett generalni, ami megfelel a korulmenyeknek (oggot az ''mp3'' lejatszoba, CBR MP3-at webradiohoz, stb).
''De szerintem a veszteségmentes tömörítés akkor is általában felesleges, kiváltképp ha megvan az eredeti CD-n a bitfolyam.''
Ezek a formatumok nem is igazan a tomorites miatt erdekesek, hanem az egyebb tulajdonsagaik miatt (pl wav-ba nem lehet tageket rakni). Az eredeti CD meg kb arra valo, hogy az ember lerippelje, aztan elrakja szaraz, fenytol vedett helyre, backupkent. Persze, elhiszem, hogy van abban feeling, hogy az ember odamegy a polchoz, leveszi a CD-t, meg minden, de ha ilyenre vagyom, akkor inkabb felteszek egy Karady lemezt a gramofonomra, azt legalabb fel is kell huzni, miutan kicsereltem az aceltut (meg ott meg az album tenyleg album volt, van egy Pillangokisasszony felvetelem, kivulrol ugy nez ki, mint egy jol megtermett, regivagasu fotoalbum es a megemelesevel mindig a gerincservet kockaztatom )
[Szerkesztve]DRM is theft
-
raszputyin
senior tag
Egyetértek avval, amit írtál, hozzátéve, hogy a wav-ban való tárolásnak sem lenne értelme
Kár, hogy a bakelitlemezek olyan sérülékenyek... pedig az az igazi
Most megpróbáltam bedigitalizálni pár jobbat, de nagyon erős alapzajt adott a lejátszó, én meg nem értek hozzá, hogy kell leszűrni a búgást, no meg gyenge is az akusztikus minőség Ezt jobb profikra hagyni, ha csak lehet.
Mellesleg aki számítógép-függéssel küzd (mint pl. én), annak nagyon jó, ha nem kell bekapcsolnia a gépet, ha zenét szeretne hallgatni (mert akkor néha ottragadok előtte feleslegesen...) Szóval nagyon jó az a CD, van jobb, de minek? -
veterán
válasz raszputyin #23 üzenetére
Arra gondoltam, hogy az emberi fület kicsit alábecsülték, amikor a CD mintavételezését megalkották, vagy egyszerüen ez egy szükséges kompromisszum volt akkoriban.
Nem, nem arra gondoltam, hanem arra, hogy az igényesek vegyék meg DVD-Audióban, vagy pedig szerezzék be, a stúdiókból kiszivárgott (még eredeti minőségű, nem CD-re konvertált) hanganyagot FLAC formátumban. -
dabadab
titán
A CD-vel alapjaba veve semmi baj, a kepessegei meg mindig szinte minden esetben messze meghaladjak a lanc tobbi elemenek kepessegeit. Ami mostanaban gond, az az, hogy divatba jott a hanganyag agyonkompresszalasa, amitol hangosabbnak tunik, viszont agyoncsapja a dinamikat meg az apro reszleteket - de ez a hangmernokok sara, nem a CD-e.
DRM is theft
-
sbazsi
veterán
havonta egyszer el kell látogatni a honlapjukra.
mit kell ott csinálni? csak belépni? és ezzel automatikusan van +1 hónapom?
és ha nem? akkor tölthete le újra, vagy elég csak belépni?
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
- Mobilinternet
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky
- bitpork: Fogyasztásra ítélve
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Ford topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care