Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz bkercso #3 üzenetére

    "3) busz van mögötted, amin sokan megsérülnek, és még ha igazad is lesz, évekig járhatsz a bíróságra."

    A buszvezetők hivatásos vezetők. Tisztában vannak a követési távolsággal.

    A KRESZ 27. § (1) bekezdése szerint járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött – ennek hirtelen fékezése esetében is – meg lehessen állni.

    További észrevétel ez ügyben?

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Somatom #5 üzenetére

    "Ahogy előttem írták, mégiscsak jobb, ha az észlelés után...."

    Ha jól tudom, te hivatásos járművezető vagy.
    Pontosítok a kedvedért. Nem büntető fékezésről volt szó.
    Németországban mennyibe fáj ha bemérnek a követési távolság be nem tartásával, autópályán?

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Somatom #16 üzenetére

    "Az ügyed elbírálásának szempontjából teljesen mellékes a valóság..."

    Pontosan. Aki hátulról ütközik belém, az nem tartotta meg követési távolságot. Pont.
    Korábban linkeltem a KRESZ ide vonatkozó szabályozását. Nem nekem kell bizonyítanom, hogy nem tartotta be a követési távolságot. A hátulról ütközőnek, kell bizonyítania, hogy nem vétkes.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz bkercso #23 üzenetére

    "Macska miatt veszélyeztettél motorost, mert vagy nem figyeltél hátra, vagy közömbös voltál a gonosz, rád mászó motorossal szemben."

    Ne dramatizálj!
    Azt azért mond már meg. Hogyan gondolod azt, hogy az elől haladó autó tartsa meg a motoros előtt a követési távolságot? Gyorsítsak? Ha a motoros is gyorsít, akkor mit tegyek?
    Hogyan néz ki a gyakorlatban az elől haladó felelőssége a féktávolság megtartásában?
    Komolyan kíváncsi vagyok.

    "Dögöljön meg a másik, ha szabálytalanul siet!"
    Azt senki sem mondta vagy írta, hogy sietett a motoros. Ha sietett volna, már a 30-as szakasz végén elhúz mellettem. Ott már a rendőrök sem szoktak mérni, megtehette volna "kockázat" nélkül. Nem sietett. A megdöglésről is te beszélsz.

    " Talán még örültél is a macskának, hogy legalább okkal befékezhetsz."

    Szalmabáb érvelési hiba. Rajtad kívül senki sem írt ilyet. Helyettesítsd be gyerekkel a macskát. Akkor is ezt írtad volna?

    "Azok a tenyérbemászó szánalmak is ilyen határozottan önigazultak, akik kijönnek eléd a belső sávba a megengedett mínusz 5km/h-val és nem mozdulnak."

    Túl tolod!
    De ennek sincs köze a követési távolság meg nem tartása forgalmi helyzethez. Színtiszta mellébeszélés.

    "Van 20+ éve biztosítással foglalkozó a családban, és szerinte (se) így van ez. Ezek kényes ügyek tudnak lenni. Amúgy meg a balesetek bő 80-90%-ában mindketten benne vannak a dologban."

    Mármint hogyan kell értelmezni a nem így van megfogalmazást?
    Melyik az a biztosító, amelyik az aktuális közlekedési törvény előírásainak ellenében értelmezi a közlekedési helyzeteket? A biztosítók nem fognak ilyet tenni.

    "Amúgy meg a balesetek bő 80-90%-ában mindketten benne vannak a dologban."
    Dobnál erről valami hitelesnek tűnő linket dobni?
    Nem akarok előítéletes lenni ez ügyben. De képtelenül magas százaléknak gondolom.

    Szóval, dobd a linket!!

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Somatom #29 üzenetére

    "Helyettesítsd be egy 40 tonnás betonkeverővel a motorost úgy...."

    És mit tudok csinálni?
    Hogyan tudom én, előtted megtartani a követési távolságot, miközben te jössz mögöttem?
    Nem tudok előtted gyorsabban hajtani, legalább is az aktuális sebességkorlátozás határán felül.
    Nem tudok teleportálni előled.
    Ha közlekedési esemény miatt fogsz bele tolni az előttem haladóba, a lelkeden fog száradni. AMÚGY MEG KAPCSOLD BE A RÁFUTÁSOS BALESETET MEGELŐZŐ ELEKTRONIKÁT. Leírtad, te ki szoktad kapcsolni.
    Legalább az életben akar hagyni!

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Bird #33 üzenetére

    A KRESZ 27. § (1) bekezdése szerint járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött – ennek hirtelen fékezése esetében is - meg lehessen állni.

    A KRESZ egyértelműen fogalmaz.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz bkercso #49 üzenetére

    Egy szót sem írtam arról, hogy mikor vettem észre a motorost. Te gondolsz valamit bele a történetbe.

    De nagyon szívesen pontosítok neked.

    Sárga - járda
    Rózsaszín - szint emelt vasútvonal
    Piros - a vasútvonal alatti közútszakasz
    A piros és kék kis nyilak az áthaladás elsőbbségét szabályozzák. Két jármű nem fér el egymás mellet. A áthaladhatóság felső mérete a normál méretű teherautó.
    30 és 50 a sebességkorlátozó táblák helye.
    Nagyobb kék nyíl a haladási irány. A kékkel jelzett terület nagyjából az esemény helyszíne.

    A vasútvonal alatt 30-al sem lehet biztonságosan áthaladni. Kihelyeztek egy áthaladást segítő tükröt, de abban sem lehet belátni a teljes útszakaszt. Többször előfordult, hogy a tükörben még nem lehetett látni a közeledő, elsőbbséggel rendelkező járművet, de a kanyar végére, már valakinek tolatnia kell, hogy elférjünk egymás mellett. Az "alagút" falára szoktam villogni, hogy hamarabb észrevegyen a szembejövő.

    A környéken van két lakóház. Egy nagyobb szemétgyűjtőtelep, kertészetek és nyilvános park. A vasút másik oldalán iskola, óvoda, nyugdíjas otthon, sportpálya.

    A vasútvonal alatti áthaladás előtt nem az érdekel, hogy ki van mögöttem. Az érdekel, hogy ki jön velem szembe. Nem akarok vele ütközni, automatikusan én leszek a hibás. Elsőbbsége van.

    A macskák sem túl gyakoriak, először találkoztam macskával ott.

    Egy fényképet azért dobok a hozzászóláshoz. A Google támogatta az igyekezetemet.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz pusszycat #64 üzenetére

    "Igy minden büntetőfékező ráfoghatja egy macskára."

    Nem egészen.
    A forgalmi sávba történő visszatérés feltétele, hogy az előzött járművet ne veszélyeztesse. Ha az előzést nem lehet biztonságosan befejezni, akkor nem marad más, mint feladni az előzési szándékot.

    Ebben a helyzetben az előzött jármű vezetőjének túlzott jóindulata halálos tévedés. Ha maga elé akarja engedni lassítással az előző járművet. Magyarul a fékezéssel nem engedi maga mögé visszatérni, az előzést feladó járművet.

    Ha sikerült befejezni az előzést, akkor mögötte haladó járműnek ki kell igazítania a követési távolságot, ha túl közel áll be elé az előző jármű.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz PDA_FAN #67 üzenetére

    "Így ez esetben a helyes döntés, ha nem fékezünk hirtelen, még a macska gyerek elütése árán sem. Arról nem is beszélve, hogy ha a motoros csattan, és nincs az autónkban két szemtanú, akkor vajmi nehezen tudjuk majd igazolni, hogy tényleg jött egy macska[/S gyerek], és nem indokolatlanul álltunk bele a fékbe."

    A javítás esetében is helyes marad az idézett mondatrész, vagy inkább általános érvényűre módosítod a mondatot?

    A macskával tulajdonosával ellentétben a gyerek szüleit minden esetben ki lehet deríteni. Gondolom, mert a példád alapján el kell ütnöm a gyereket is a macska analógia alapján még az autó elejének javítását is ki kell fizetniük. :Y

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz stickermajom #74 üzenetére

    "Továbbra sem értem. Akkor most neked ment?"

    Nem jött nekem. le tudott lassulni időben.

    (#78) PDA_FAN: "e mááár.... A történet nem erről szólt. Bátorkodtam rangsorolni, és a macska életét alacsonyabb szintre tenni, mint az emberéletet."

    De a jogszabályok nem működhetnek így. Azon szituációban mindig azonos cselekvést kell kell megkövetelni. Ha nem így lenne, a legfelsőbb bíróságig menne minden ügy.

    (#83) ricsi99: "A relatív gyorshajtásból van a legtöbb baleset."

    Ez a magyar gumicsont. Minden baleset konkrét okra vezethető vissza, csak egyszerűbb elintézni a relatív gyorshajtással. Sőt minden baleset vissza vezethető a relatív gyorshajtásra. A lassabban vezetsz, akkor nem alakul ki a baleset. Később érsz oda.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz stickermajom #74 üzenetére

    "Továbbra sem értem. Akkor most neked ment?"

    Nem jött nekem. le tudott lassulni időben.

    (#78) PDA_FAN: "e mááár.... A történet nem erről szólt. Bátorkodtam rangsorolni, és a macska életét alacsonyabb szintre tenni, mint az emberéletet."

    De a jogszabályok nem működhetnek így. Azon szituációban mindig azonos cselekvést kell kell megkövetelni. Ha nem így lenne, a legfelsőbb bíróságig menne minden ügy.

    (#83) ricsi99: "A relatív gyorshajtásból van a legtöbb baleset."

    Ez a magyar gumicsont. Minden baleset konkrét okra vezethető vissza, csak egyszerűbb elintézni a relatív gyorshajtással. Sőt minden baleset vissza vezethető a relatív gyorshajtásra. A lassabban vezetsz, akkor nem alakul ki a baleset helyzet. Később érsz oda.

    (#105) ricsi99: "Addig azzal nincs semmi bajom amíg bárki bárhogy közlekedik, az sem érdekel ,hogy ismeri e a kreszt vagy csak letolt 2 litykó pálinkát.... az érdekel kizálag ,hogy amikor a közelemben van ne veszélyeztessen ,csak azért mert menő... "

    Az a baj, hogy sokan fel sem ismerik a veszély helyzetet. Még azt sem, hogy saját maguk felelősek érte.
    Nem tartják meg a biztonságos követési távolságot. Azt gondolják, hogy az előtte haladónak kell erről gondoskodniuk. Az európai közlekedési törvények egységesek a biztonságos követési távolság megkövetelésében. A németek az autópályákon rendszeresen tartanak fotoshootings akciókat. Az esemény emlékére ajándék utalványokat küldenek az érintetteknek. Mennyi pénzt fizessenek be az rendőrség aktuális kasszájába.
    Az tudni kell, hogy a német autópálya balesetek jelentős többsége a pályák városi vagy város közeli szakaszain, torlódásban, 30 km/h sebesség alatt következik be. Az autó előtt haladó jármű hirtelen fékezése okán. És nem a követési távolság meg nem tartása és a figyelem lankadása okán. :DD

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

Új hozzászólás Aktív témák