Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
Teherautóknak mikor fog tudni utat tervezni? Picit több futkos az utakon, mint EV.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
mi_N_im_AL
csendes tag
Vicces, mert még hétköznapi autóra sem tud rendesen tervezni. Például a Tatabánya vasútállomást nem találja meg.
-
Somatom
veterán
Nincs olyan navi, ami mindenben jobb lenne, mint a GTérkép. Kereső integráció, böngészőből átlépés (Firefox), street view, műholdnézet, stb. Ezeket még a 170 ezres TomTom sem tudja.
Egyébként nem pontosan fogalmaz a cikk, mert járműveket most is megkülönböztet a Térkép. A bringa is jármű.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
chabusch
tag
-
axioma
veterán
Remelem atrakjak a waze-ba is, nagyon bunteti a dugot, a hosszu kerulest idovesztesegnel is jobbra ertekelte, hegyre fel - le se szamitott neki. En rendszeresen kellett alternativakat nezzek es km alapjan betajolni, pedig csak agglo+Bp kozlekedek, a legtobb reszt valamennyire ismerem is.
-
Graphics
Jómunkásember
Lassan eljutunk majd oda, hogy nem csak EV-nél kell útvonalat tervezni, hanem hogy hol kapsz ezt-azt... Futottam már bele..
Valahogy egy jól informált rendszerre kéne felfűzni ezeket...
EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html
-
troller
senior tag
Ezért lenne sokkal értelmesebb, ha a hidrogén hajtást erőltetnék, akár üzemanyagcella, akár belsőégésű motor formájában. Nagyjából ugyanolyan lenne a tankolás és a hatótáv, mint most a benzines/dízeles autókkal. Dehát Musk papa mást álmodott, a többiek meg mennek utána, mint a birkák.
Asus P8H67M-LE; i5 3330; 2x4GB DDR3; Gigabyte GTX 1060 3GB WINDFORCE OC
-
Graphics
Jómunkásember
Pont ezt mondtam múltkor ismerősnek ,teljesen ki volt rám, hogy én miért ellenzem az EV-t.
Mondom nem ellenzem ,de szerintem zsákutca felé fut ki jelenleg... Én is a hidrogént mondtam, persze ennek előállítási költségéről nincsenek ismereteim, de valahogy ha pl. a Toyota is gondolkozik mindkét verzióban, akkor lehet életképes is lehetne a dolog.
Bármennyire is vagyok informatikus agyú, nekem az EV nem jön be jelenleg. Nem tudom megmagyarázni teljesen, de szerintem erre a váltásra nincs felkészülve a háttéripar.
[ Szerkesztve ]
EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html
-
Graphics
Jómunkásember
Egyelore se az egyik, se a másik nem létezik kész, sorozatgyártott megoldásként.
Itt leginkább az lesz a kérdés, melyikhez mennyi befektetett energia kell.
Csodaaksis rész gondolom ironikus akar lenni, hogy pár éve bármely pillanatban elindulhat, de nem történt meg.
Szerk.: Szerintem az akkumulátoros technológiákhoz nem lesz kellő energiaipar mögötte, ami kiszolgálna minden járművet.
[ Szerkesztve ]
EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html
-
Somatom
veterán
"Egyelore se az egyik, se a másik nem létezik kész, sorozatgyártott megoldásként."
Hát ez az! Pedig, nem nagyon érünk rá. Legalábbis a döntéshozóink szerint."Itt leginkább az lesz a kérdés, melyikhez mennyi befektetett energia kell."
Nem csak ez. Hanem pl. az is, hogy hogy állunk a szükséges nyersanyagokkal. A jelenlegi akkumulátoroknál nem túl jól. Ha ehhez is kell vmi olyan, amiből már kevés van, akkor cseberből, vederbe."Csodaaksis rész gondolom ironikus akar lenni"
Persze! Mint Hitler csodafegyvere. Csak nem tudom mi lesz, ha ezt a háborút is elveszítjük.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
spect80
senior tag
A hidrogén méginkább gyerekcipőben jár de még mindig szimpatikusabb mint ez a sok 3 tonnás akkumulátoros csoda ahol a 25milliós kocsiban azt kell figyelni hogy mikor kapcsolhatom be a fűtést.
A hatásfok problémán kívül úgy tudom hogy gond van még a szállítással és a tárolással ami miatt kevésbé gazdaságos
[link][ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
A Better Routeplanner, meg az autóban egy OBD olvasó, ezzel rengeteg nem (jó) gyári navis EV-ben is lehet kockulni, ha valaki azt szeretné (pontosan kiolvas, ha kell, újratervez, stb). De szerintem messze nem akkora para a dodzsemezés, jövő héten is átmegyünk családostul a fél országon, aztán egyszer megállunk az egyik benzinkúton tölteni az M3-on, míg pisi-kaki-kaja lesz, aztán megállunk a Városligetnél, megnézni a Zene Házát, de igazából ezek közül akár az egyik skippelhető is lenne, ha nagyon akarnánk (de nyaralunk, miért és hová sietnénk?).
Hogy picit ON is legyek: abszolút jó, hogy a Google Térkép tud majd EV-vel tervezni, hátha a többi is követi majd. -
Shyciii
veterán
Az már nagy dolog, hogy egy EV-vel sikerül országon belül eljutni egyik helyről a másikra? Főleg ebben a lófingnyi országban?
Én megjártam családostúl autóval Görögországot (oda-vissza 3200km), Olaszországot (oda-vissza 2400km), Bulgáriát (oda-vissza 2100km), detöbbször volt Lengyelország, nemrég Csehország prága GNR koncert, és persze jópárszor Horvátország, és tankolásnál nem kellett órákat várnom, töltenem, programot találnom, hanem 2 perc alatt megvolt minden.
Majd ha az EV képes lesz erre (amire soha nem lesz), akkor beszélhetünk az EV-ről mint alternatíváról. Az említett hidrogén sokkal ígéretesebb, és már most is van működő változat, csak az a fránya lobbi Musk esetén, aki most már öbb milliárd dollárnyi támogatást kapott az amerikai államtól, és még gyakorlatilag sehol sem tart érdemben. Főleg a folyamatosan ígért önvezetésben. Persze lehet az EV-t dícsérni veszettül, csak mi is van a használt akksikkal? Részben újrahasznosítható, részben nem, és akkor ott van a líthium bányászat. Kevés országnak van bányája (többek közt ukrajna, van is most szopás ezerrel), de a lithium igen ritka, és drága, szal hogy is lehet azt gondolni, hogy az egáész világ majd lithium akkus autókkal fog járni? Sehogy. Előregondolkodás megint nulla.
-
k-adi
nagyúr
"Majd ha az EV képes lesz erre (amire soha nem lesz), akkor beszélhetünk az EV-ről mint alternatíváról."
Soha nem lesz azért ezt nem tudhatjuk
Vagy az akku lesz jobb sokkal vagy a reális gyorstöltés lesz megvalósítva
Vagy BaaSAlternatíva meg azért nem lesz, mert az lesz az egyetlen opció ha kitiltogatnak minden mást vagy nézheted úgy is, hogy az "egyetlen" alternatíva
-
Shyciii
veterán
Egy lehetőséget kihagytál:
- vagy kifogyunk a lithiumból, ami reális, tekintve hogy most sincs sok a földön ami bányászható. Nem véletlenül drága már most is. És erre már többen is figyelmeztettek az elmúlt 1 évben. Márpedig a földön 2020-ban 7,7 milliárd volt a népesség, és tekintve hogy évente 0,1-el nő, így idén majdnem elérjük a 8 milliárdot. Gondold el mennyi akksi kellene, ha csak EV-kkel járhatnánk. És akkor még az áram kiszolgálását nem is vettem figyelembe. Pedig hát még az amcsiknál is volt olyan az elmúlt években, hogy a nyári melegben túl volt terhelve a rendszer, mert a hőség miatt a légkondik jelentősen megdobták, mint fogyasztó, és ehhez add, hogy mindenki tölti az EV-ket (is). És most ugyanezt képzeld el az EU-ban. Pl nálunk, szerencsétlen Paks, és pár szélmalommal. Mondjuk legalább megoldott lenne a dugó, mert úgysem bírná el a rendszer
De van alternatíva, csak foglalkozni kellene vele, és nem kijelölni egyetlen egy irányt, ami történetesen hosszútávon nem megfelelő.
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
- ev-t nem a legkondikkal egyidoben (=nap kozepen) hanem este (=hazaeres utan) toltik, ha lenne ra osztonzo akkor mas is toltene ugy mint en, ejfel es 5 kozott amikor mas fogyaszto nincs, mar a vezereltek betarolasa is lecsengett
- tipikus napi hasznalat 30km, ez kemeny 5-6kWh, imadom mikor mindenki 100A-en orakig tolto teslak millioit vizionalja (es az akku is hozzaidomulhat me'retben: ha minden auto ev, akkor a masodik autok eleg ha 80-100km-t tudnak, sot lehetne az ingazo jarmu valahol az auto es a motor kozott)
- most csak litiumbol van autoba valo akku de ez nem technikai alapvetes hogy igy maradjon
satobbi
szerencses lenne ha nem olyan temetne' az ev-t akinek nulla tapasztalata van a tenyleges hasznalatrol -
k-adi
nagyúr
Lényegében 2 okot soroltál fel, amelyek mind cáfolhatók. Egyrészt hiába nő a népesség, azzal nem egyenes arányos a vezetők száma, és alapvetően az EV a menőbb országok kiváltsága lesz, USA, EU, ázsia tehetősebb része, stb. így mondjuk egy éhező afrikában nehezen tudom vizionálni, hogy EV-vel csapassák mikor nincs mit enni-inni. Másrészt meg a töltési hajlandóságot lehet akár központilag is szabályozni, napközben drága, este olcsóbb, illetve a központi áramelosztás/terhelés megosztás is létező fogalom, továbbá nyilván használat függő, városban több a légkondi, stb. viszont kevesebb távot tesznek meg, míg külváros, vidéken nyilván nagyobb táv után kell tölteni, de ott meg kevesebb a népsűrűség és emiatt kevesebb elektromos berendezést kell kompenzálni, stb. Én bízok abban, hogy ha oda kerül a sor akkor lesz pár okos mérnök-matematikus akik majd kiszámolják ezt rendesen. Persze ezt csak akkor tudják, ha van mit elosztani, azt meg ugye meg kéne termelni, így ami áram exportőr ország lesz az nagyon gazdag lesz.
-
madgie
titán
Szerencsére különbözőek vagyunk, nekem például eszem ágában sem lenne 3200 km-en át szívatni a családomat autózással, ott a repülő, csókolom.
Tudom, vannak mazochisták, akik imádják a Budapest-Berlin-Budapest távot is pisilés nélkül szinte egy seggel letolni, de nem, kösz, pont elég ilyen élményben volt már részem, nem kérek belőle.
Egy Prága, meg Zakopane meg nem távolság ezekhez képest, egyébként EV-vel sem.