Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz #54625216 #24 üzenetére
"150-el mész sztrádán, műszaki hiba miatt megszűnik az áramellátás, a kocsi még jó pár percig nagy sebességgel halad, de mivel az ajtózárak azonnal automatikusan nyitnak, a gyerek már ki is esett."
Nagyon életszerű a helyzet leírása.
Nem az ajtónak kell kinyílnia, hanem könnyen nyithatónak kell lennie. Amúgy 150-nél te sem lennél képes kinyitni az autóajtót, nemhogy egy gyerek. A légellenállás gyorsan vissza fogja zárni ajtót, ha sikerül valamennyit nyitni rajta.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Egy baleset után, amikor az utasok már sokkos állapotban vannak, nem elvárható a logikus gondolkozás. Az sem, hogy "komolyabb feladatsorozatot" hajtsanak végre az ajtó nyitásához.
A korrekt megoldás az ajtónyitás, a szokásos módon történő nyitás megvalósítása. Úgy kell kialakítani a szerkezetet, hogy az energia ellátástól függetlenül nyíljon az ajtó. Nyilván kívülről is szakképzettség nélkül nyithatónak kell lennie az ajtónak. Egy égő autó esetében életet ment a gyors ajtónyitás.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
"Ha meg ki lehetne könnyen nyitni a hátsó ajtót, akkor gondolom előbb-utóbb kiesne egy gyerek, vagy ilyesmi,..."
Értelmetlen ilyen érvekkel védeni egy gyártót.
Elárulok egy hatalmas titkot.
A forgalomba kerülő járművekben a hátsóajtók nyitását gyerekzárral kell védeni. Ezt a zárat csak kinyitott ajtó mellett lehetséges állítani. További kötelezettsége a gyártónak, legalább is Európában, hogy a vezető melletti ülés légzsákját, a babaülés miatt, ki lehessen kapcsolni. Folyamatos vissza jelzést kell adni a légzsák állapotáról.Gondolom az államok sem áll a biztonsági előírásokban jelentős lemaradásban Európa mögött.
Szóval a gyerekek és az agyilag pelenkásak kivételével nem érv a hátsó ajtók belső nyitás elleni védelme, a magán kézben lévő autók esetében.(#65) Noukoum: "A lényeg hogy mindig az lehessen a konklúzió: szar a Tesla. "
Miért?
Minden autógyártónál előfordulnak problémák. Jármú generációkat érintő hiba miatt is hívtak vissza tömegesen járműveket korrekcióra. Akkor van baj. ha tagad a gyártó vagy elhallgatja a problémát. Még akkor is, ha nagyon veszélyes szituáció alakulhat ki a hiba okán.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz #54625216 #70 üzenetére
"Nem is kell 150-nél, bőven elég, ha közben lelassul 50-re és akkor esik a többi autó elé a gyerek. ..."
OK. Akkor nyomjuk tovább a beszélgetést.
A normális autógyárak legalább 20 éve megoldották a gyerek problémát a hátsó ülésen.
A nyitott ajtóban állítható be a gyerek zár. Minden sebesség mellett véd az ajtó nyitás ellen. Sőt álló autó esetében sem lehet belülről nyitni.Eddig azt gondoltam, hogy a Tesla a normális gyártók listáján van. De hiszek neked. Nincs gyerekzár a Tesla hátsó ajtóiban. Ha te mondod, kénytelen vagyok hinni benne.
Ha nem gyerek ül hátul, akkor mégiscsak egyszerű módszerrel nyithatónak kellene lennie a hátsó ajtóknak is.
Ha vizsgához is kötik a Teslákban való utazást, akkor sem várható el az ütközés után még sokkos állapotban lévő utasoktól, hogy fejből tudják azt, hogy éppen melyik modellben ülnek és abban a modellben mi az vészhelyzeti ajtónyitó előírás.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
-
Értő módon történő olvasást kérek, hogy a lényegre tudjunk koncentrálni. Segítek!
A gyerekzárról volt szó. Az meg álló helyzetben sem engedi meg belülről nyitni az ajtót. A rendőrautókban is be szokták kapcsolni a gyerekzárat, nehogy negyvennél essen ki az autóból a nagy gyerek.Onnan indult, hogyha 150-nél "kinyílik" az ajtó, akkor kieshet a gyerek. Mivel 150 esetében nem fogy kinyílni az ajtó, sikerült 50-re levinni a határt. Ha most elmesélem, hogy a gyerekülésben becsatolt övvel utazó 6 éves Józsika 50-nél sem tudja kinyitni az ajtót, akkor tovább lehetett volna csökkenteni mondjuk 20-ra.
Ha Józsika elérte a felnőttség határát, akkor engedjük meg már neki, hogy karambol után, az égő autóból viszonylag egyszerű módon ki tudjon szállni, a hátsó ülésről is. Például meghúzza az ajtónyitó kart.
Ha van energia ellátása az ajtónak, akkor mikrókapcsoló megnyomásáig. Ha nincs akkor erősebben, hogy az ablak is lejjebb csúszhasson.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz arnyekxxx #113 üzenetére
"Hogy nyílik a tesla 3 hátsó ajtaja ha elmegy az áram?"
Ezt a gyártó dönti el.
Például hangszóró rács eltávolítással, de erről már volt szó korábban.Az elegáns és biztonságos megoldás ha az ajtónyitó szerkezetnek lenne vészhelyzeti energia ellátása. A központi energiaellátás megszűnése után, 5 - 10 percen keresztül annyi energia tartaléka maradjon, hogy egyszer önerejéből lehessen nyitni az ajtót, a megszokott módon.
Szerintem a Tesla és érdekszférája rendelkezik annyi akkumulátor és elektronika fejlesztési gyakorlattal, ami elegendő a kivitelezéshez.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz arnyekxxx #115 üzenetére
"....megoldás egy nyomorult mechanikus karocska lenne az ajtóban úgy elhelyezve, hogy ne kellejen az usermanuálban keresni az eldugás helyét...."
Az olyan ódivatú megoldás. Sokkal elegánsabb, ha kicsit lecsúszik az ablak, Utána lágyan megnyílik az ajtó, hogy az utasok kiszállhassanak.
Esetleg egy teljesen mechanikus megoldás is beleférhet. Nagyjából olyasmi mint a tűzriasztó vagy vészfék a vonatokon. Ha kihúzod a csapszeget, egy rugó beüti a szén-dioxid patron lezárását, a felszabaduló nyomás működteti az ajtónyitó mechanikát. Nagy előnye, hogy nem kell nagy erő a az ajtó nyitáshoz. Illetve többet is el lehet helyezni, majd csak rátalál egyre a kábult utas.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz pusszycat #118 üzenetére
Nálunk a lakóháztömb alatt mélygarázs van. A saját parkolómba sem állhatok be, elektromos autóval. A "csillagszóró" hatás miatt. Nincs gyakorlata a tűzoltóknak az oltásban, vélhetően nem is lehet sokat tenni. A biztosítók nem fizeti a károkat. Ennyi.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz pusszycat #125 üzenetére
"És mi van egy baleset esetén, ha a tartályba csapódnak?"
Átlagos körülmények között semmi. Ha jól gondolom, valamilyen porózus anyag van a tartályon belül, ami felszívja a folyékony gázt és nem engedi robbanásszerűen elszabadulni. A baj csak akkor jöhet létre, ha szikra keletkezik a közelben. De ez a benzines autóknál is gond. A járművek akkumulátorának pozitív pólusát úgy kell védeni, hogy sohasem keletkezhessen be szikra balesetkor.
Ez alól a hidrogén a kivétel. A hidrogént több kis méretű tartályban tárolják a járművekben. A gáz folyamatos szivárgása miatt, jobban kell vigyázni.Alapesetben nem az üzemanyag fajtája az érdekes. Az eltárolt energia mennyisége határozza meg az esetleges robbanás nagyságát. Az elektromos autók akkumulátoraira ez a megoldás. A több egymástól független rész nem egyszerre fog robbanni, ha robban. Ezért kevesebb kár keletkezik a környezetben.
Egy öngyújtó minimális mennyiségű gázt tartalmaz. Nem vonatkozik rá biztonsági előírás. Egy lakóház gáztartályára már komolyabb előírások vonatkoznak. Minden feltöltés előtt ellenőrizni kell a tartály állapotát.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz #56573440 #132 üzenetére
"... futni kell, füst van szívás lesz megtalalni a kulcsot. "
Az ajtóban kell tartani belülről. (Természetesen.)
Hogy ne legyek teljesen off.
A Mitsubishik esetében szokásos eljárás, hogy zárt ajtók esetében a vezető tudja egy mozdulattal nyitni az ajtót. Ha baj van és a vezető képtelen rá, akkor a nyitókar melletti zárat kell átfordítani az ajtó nyitás előtt.
Minden ajtónál külön - külön.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple iPhone 13 Midnight 256GB iSTYLE 2025.03.26. GARANCIA
- LG UltraWide 38WN95C-W Monitor 1 év Garancia
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i7 4.2 GHz / 40 GB DDR4 / 1 TB SSD + doboz
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i5 3.8 GHz / 40 GB DDR4 / 1 TB SSD / Radeon Pro 580 8 GB + doboz
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i7 4.2 GHz / 40 GB DDR4 / 500 GB SSD / Radeon Pro 575 4 GB + doboz