- Linux kezdőknek
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Hálózati / IP kamera
- Hálózatokról alaposan
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Amazon
- Microsoft Edge (a Windows Internet Explorer utódja)
- Aliexpress tapasztalatok
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Debian GNU/Linux
Új hozzászólás Aktív témák
-
ddekany
veterán
Azért biztos volt nagy facepalm, mikor utólag rájött a sofőr, hogy ott volt viszonylag nyilvánvaló helyen egy sima mechanikus kilincs, ő meg átküzdötte magát az első ragaszott (nem szétesős) üvegen.
Ez meg, hogy mi van, ha ott hagyod gyerek/nagymamát... OK, elvileg jogos, de gyakorlatilag... igen kicsi az esélye, hogy kigyullad az álló kocsi. Akkor már nagyságrendileg valószínűbb, hogy belerongyol egy másik jármű, tehát, akkor körül kell bástyázni mobil tankcsapdával a kocsit, ha ott hagyod, mert mindenre fel kell készülni.
[ Szerkesztve ]
-
Noukoum
veterán
Ezért került piktogram az ajtónyitóra, mert sokaknál előjött ez a probléma. A Tesla meg egy olyan cég aki hallgat a vásárlói visszajelzésekre. Kell is, hiszen látható milyen média szembeszéllel küzdenek.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Egy baleset után, amikor az utasok már sokkos állapotban vannak, nem elvárható a logikus gondolkozás. Az sem, hogy "komolyabb feladatsorozatot" hajtsanak végre az ajtó nyitásához.
A korrekt megoldás az ajtónyitás, a szokásos módon történő nyitás megvalósítása. Úgy kell kialakítani a szerkezetet, hogy az energia ellátástól függetlenül nyíljon az ajtó. Nyilván kívülről is szakképzettség nélkül nyithatónak kell lennie az ajtónak. Egy égő autó esetében életet ment a gyors ajtónyitás.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
#56573440
törölt tag
Szembeszéllel? Küzdenek?? Az hogy visszahívásra kötelezik a gyártót ezért vagy azért az amerikában úgy konkrétan annyira mindennapos hogy alig hírérték... A kigyulladó bimmer dízelekkel is ment a média napokig itthon is, a prince motorok csodájáról sem csak a tc számolt be, beragadó kárpitelemek a pedálsor alá, és kiscsillió más hiba ugyanúgy megkapta a maga bejegyzését a legtöbb oldalon, visszahívást is meg ami kellett. Megint más kérdés hogy a nagy érdeklődés miatt egy tesla sokkal nagyobb figyelmet kap mint mondjuk egy vw...Főleg offtopik oldalakon mint pl az itc. Tudtad pl hogy lelazuló és kigyulladó motorburkolati elem miatt 16 kiégett autó után 111k vw konszernes csoda lett épp visszahívva 2020-22 közötti modellek? Nem? Pedig több helyen külföldön is hír volt. Csak a legtöbben meg se kattintják mert annyira érdektelen. A tesla by design clout. Az meg ezzel jár.
A tőzsdei értékét elnézve a teslának azért akkora boszorkányüldözés nincs, nem látom hogy gyújtogatna a sajtóban bárki is a beígért fsd miatt amit évekkel ezelőtt már konkrétan kijelentett vezérük hogy elküldheted taxizni a kocsidat egyedül és pénzt termel neked minnyá, butaság lenne mást venni, nemsokára itt van, aztán itt van? Kanyarban sincs. Hogy a model y-ban az akkupakk strukturális része lesz a karosszériában, és úgy alapvetően a right to repair hajnalán érkező modellnél egyre kevesebb dolgohoz fog tudni hozzányúlni harmadik fél... Szóval szerintem úgy alapvetően itt se szembeszélről se küzdelemről nincs szó, sőt.
-
válasz Dragon3000 #52 üzenetére
Nem hagyja, felejti.
Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat
-
válasz Dragon3000 #57 üzenetére
Pasikra gondoltam elsősorban. Apuka mondhatnám így is.
Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat
-
mjani1172
addikt
válasz Dragon3000 #52 üzenetére
Ha két kamasz bent marad az autóban míg beugrasz venni egy üdítőt, vagy tankolsz az akkora baj?
Rendszeresen megcsináltam, remélem a TASZ nem fog üldözni. -
-
arty
veterán
Picuri az esélye, hogy az ajtók vésznyitóját IS Musk tervezte volna, szóval ami érthetetlen, az a feltételezésed
A kommentek/linkek alapján az első ajtó nyitása teljesen rendben van, de a hátsóké eléggé elfogadhatatlanul rejtett. Azt persze értem, hogy a gyerek inkább ne nyitogassa, de az nyilvánvaló, hogy vészhelyzetben ott hátul gyakorlatilag halott lennél.......
"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."
-
ddekany
veterán
Ha meg ki lehetne könnyen nyitni a hátsó ajtót, akkor gondolom előbb-utóbb kiesne egy gyerek, vagy ilyesmi, és akkor meg azon háborogna a sajtó, hogy miért hagyja az autó menet közben kinyitni... Amúgy, ha hátul nem tudod kinyitni, akkor átmászhatsz előre, és ott szállsz ki. Illetve, a hátsó ablak nem ragasztott, szóval könnyebb betörni. De persze, ha nem működik az elektronika, és kigyullad a kocsi, és elölre sem tudsz átjutni valamiért, és betörni se tudod az ablakot, és nincsenek ott a mentő/tűzoltó/egyéb-tökös-állampolgár időben, hogy kiszedjen, akkor meghalsz. De azzal, hogy kocsiba szállsz, ennél nagyságrendekkel nagyobb kockázatot vállalsz a szokványos közúti balesetek miatt. Szóval kicsit elméleti ez az egész ajtó gond.
[ Szerkesztve ]
-
"Ha meg ki lehetne könnyen nyitni a hátsó ajtót, akkor gondolom előbb-utóbb kiesne egy gyerek, vagy ilyesmi,..."
Értelmetlen ilyen érvekkel védeni egy gyártót.
Elárulok egy hatalmas titkot.
A forgalomba kerülő járművekben a hátsóajtók nyitását gyerekzárral kell védeni. Ezt a zárat csak kinyitott ajtó mellett lehetséges állítani. További kötelezettsége a gyártónak, legalább is Európában, hogy a vezető melletti ülés légzsákját, a babaülés miatt, ki lehessen kapcsolni. Folyamatos vissza jelzést kell adni a légzsák állapotáról.Gondolom az államok sem áll a biztonsági előírásokban jelentős lemaradásban Európa mögött.
Szóval a gyerekek és az agyilag pelenkásak kivételével nem érv a hátsó ajtók belső nyitás elleni védelme, a magán kézben lévő autók esetében.(#65) Noukoum: "A lényeg hogy mindig az lehessen a konklúzió: szar a Tesla. "
Miért?
Minden autógyártónál előfordulnak problémák. Jármú generációkat érintő hiba miatt is hívtak vissza tömegesen járműveket korrekcióra. Akkor van baj. ha tagad a gyártó vagy elhallgatja a problémát. Még akkor is, ha nagyon veszélyes szituáció alakulhat ki a hiba okán.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
#56573440
törölt tag
válasz Hieronymus #66 üzenetére
segítek, ezt akarta írni:
A lényeg hogy mindig az lehessen a konklúzió: megint bántják a Teslát.
Nem gondolod hogy esetleg ha valami nem úgy működik ahogy valaki gondolja azt szóvá lehet tenni, publikus fórumon le lehet írni, meg ilyen butaságok... Mármint lehet, csak akkor támadás, és nem is úgy volt és egyébként is. Se. De ez egyébként mindig óta így megy, amikor az alma nem tudott ezt vagy azt az ősidőkben nem habzó szájjal védte a tábor hogy ez direkt van úgy jóazúgy ettől másabb és még sokkal jobb is? A zte blade 1 tulajok 5 év után is egyként harsogták hogy ez nem szaggat értsétekmámeg, ésatöbbi. Amikor nem tud valaki tárgyilagosan megközelíteni egy terméket mert érzelmek és ideológiák kötik hozzá, akkor jön ez, jajmámegintbántjátok mert biztos nektek nincs meg nincs is rá pénzetek. Közben meg nem, csak nekem egy autó, és nem egy csodatermék amit egy félisten tervezett sajátkezűleg. -
Myers
senior tag
-
#54625216
törölt tag
válasz #72042496 #25 üzenetére
"Csak épp nem a "150-nel mész a sztrádán" volt a kontextus."
Az volt a kontextus, hogy ha nincs áram, automatikusan nyissa az ajtót. Mindössze arra hívtam fel a figyelmedet, hogy ennek a megoldásnak ugyanúgy vannak komoly biztonsági kockázatai, tehát nem triviális mérnöki probléma, így mielőtt észről és használhatóságról okítasz, talán végig kellene gondoldnod a saját ötleteidet is.
-
#54625216
törölt tag
válasz Hieronymus #29 üzenetére
Nem is kell 150-nél, bőven elég, ha közben lelassul 50-re és akkor esik a többi autó elé a gyerek. A lényeg, hogy áramkiesésre automatikusan nyitni az ajtókat nettó baromság.
-
mjani1172
addikt
válasz #54625216 #69 üzenetére
150-el mész sztrádán, Az volt a kontextus, hogy ha nincs áram, automatikusan nyissa az ajtót.
Egyébként, bár igen gyerekes az egész gondolatmeneted, nem volt erről szó. Ezt csak te találtad ki, aztán próbáltad ráhúzni, hogy hülyeséget mondott.
Ez volt az eredeti amire válaszoltál:
"Amúgy ha nem csak autóban gondolkodunk, akkor erre már kitaláltak jó módszert. Van olyan hely"
Tehát nem autóról írta, hanem helyről.(ház, objektum, terület, stb.... ) Az meg ritkán megy 150 el. Még árammal sem. -
-
#56573440
törölt tag
válasz #54625216 #71 üzenetére
Kb az összes. Mondjuk már írtam hogy eleve mit vársz egy itctől ahol ez a téma elég offtopic, tehát azt hozza le amire lesz klikk is, az meg ilyen. Egyébként meg ha használod a keresőt találsz vastagon pozitívat is, szóval nem kb az összeset, vannak negatív hírek, meg semlegesek, meg pozitívak is. De nyilván a világfájdalmi törekvésekhez jobban passzol a "kb az összes" siralom.
Arról nem beszélve hogy usában is van bőven elég médium ami bármit mond musk főcím lesz és tapsvihar, szóval ja, nem kell itt a szemben az árral mentalitás, mert konkrétan nem igaz. Mondjuk az meg ugye kit érdekel... Ugye...
[ Szerkesztve ]
-
drkbli
tag
-
arnyekxxx
veterán
Mi értelme van annak, hogy beleraknak ebbe a szarba egy olyan dolgot, ami semmi pluszt nem ad
én már ott elveszettem a fonalat amikor a 20+éves golfban a csomagtérajtót egy kapcsoló megnyomásával elektromosan nyitom mert nyilván a mechanikus nyitósmechanizmus már akkor is elavult volt, a hightech érzést a gombnyomásra zizzenő motorhang adja. Legalábbis a kocsi feneke mögött.
-
BerserkGuts
őstag
Nem lenne jó ha valaki megégne akár egy kisgyerek aki biztos nem tudja hogy jusson ki percek alatt meg elég gáz hogy még mindig erről kell hallani miért nem oldják már meg.
12600KF/ROG Strix 4070ti/ROG Strix B660/Noctua NH-D15S/ROG Strix AuraEdition 850W/SamsungOdysseyG7 32" 1440p/ThermaltakeTower900/RazerViper8K/F4-3200C14D-16GFX(FlareX)/Kingston A2000
-
#54625216
törölt tag
válasz #56573440 #74 üzenetére
"Egyébként meg ha használod a keresőt találsz vastagon pozitívat is"
Itt az itcafe-n? Nem nagyon, amíg Harangiék szerkesztőelve a "Tesla-ról vagy rosszat, vagy semmit".
"nem kell itt a szemben az árral mentalitás, mert konkrétan nem igaz"
Az árral szemben nem azt jelenti, hogy soha nem jelenik meg Tesla-val kapcsolatban pozitív írás, hanem hogy jelentős sajtóorgánumok nyíltan hangulatkeltő kampányt folytatnak a Tesla ellen (pl. Wall Street Jurnal) és ezeket rendszeresen átveszik a többiek, így egy pozitív hírre három lejárató kampányírás jut.
-
#54625216
törölt tag
válasz arnyekxxx #84 üzenetére
"A hátul az ülés alatti padlókárpit alá eldugott vagy a hangszórórács alá eldugott bigyót? Milyen triviális, kinek ne jutna az eszébe ezeket keresni amikor utasként épp egy lángoló autóban ül. "
Komolyan, legalább a képeket megnézhetnéd a fórumban, mielőtt hülyeségeket írsz:
-
mjani1172
addikt
válasz #54625216 #86 üzenetére
"hátul"
Komolyan, legalább a képeket megnézhetnéd a fórumban, mielőtt hülyeségeket írsz.
Azért leírom mert nem fog átmenni. Okítás gyanánt beraktad az elöl lévő, köznyelvben első ajtó képét.
Honnan tudnád hol van, mikor ég az autó és most sem tudod mikor erről megy a vita és posztolsz róla napok óta.Tévesen.Szeretem azokat, akik folyamatosan mellélőnek, mégis magabiztosan újra és újra nyomják, nem csüggednek.
[ Szerkesztve ]
-
#56573440
törölt tag
válasz #54625216 #85 üzenetére
"Itt az itcafe-n?"
Nem, a hidegburkolók discord csatornáján... Persze hogy itt...
Az első 10 találatból olvasatomban legalább 4 pozitív, 4 teljesen sermleges és azok közül is párban a tesla neve kb csak clickbait mert már a címben is írják nem csak rájuk vonatkozik, 2 negatív történetet dolgoz fel... Csak mondom...
ha csak rosszat akartak volna írni azért lehetett volna, a teslabotnál is kb annyival letudták hogy ezen dolgoznak, és nem fűztek hozzá véleményt, ahogy az eventen elhangzott fsd-s kérdéssel kapcsolatos reméljük hogy elérjük vs 2020-ban is bőszen "enable robotaxi (pending regulatory approval) slide és egyéb, korai nyilatkozatai között mekkora ordasnagy szakadék van, és a lista még mehet nyugodtan.
"hanem hogy jelentős sajtóorgánumok nyíltan hangulatkeltő kampányt folytatnak a Tesla ellen"Mások meg mellette, és továbbra is tartom az embereket kvára nem hatja meg mint látod, még mindig többet ér a befektetők szemében a tesla mint a föld összes autógyártója összesen. So what? Nem mindegy mit hoz le a wsj vagy bárki más, amikor az embereket nem érdekli csak az eloni clout? Egyébként én nem így látom a sajtót, bármi történik tele van a yt meg minden is azzal hogy megint mekkora lépés a jövőbe. Vegas loopról amikor elindult elenyésző kritikus hang volt, a mainstream média jelentős része állva tapsolt hogy ez csodálatos
Persze a szuperézékeny fanoknak tök mindegy, bármilyen kritika totális és frontális támadás lehet csak, úgyhogy nem is vagyok meglepődve, mert ez a jelenség nem ma kezdődött és ne m is a teslával. -
#56573440
törölt tag
a kommentem szerintem egyáltalán nem volt szélsőséges, és egészen tényszerű is . A közbeszédbe meg pl nyilván megfogalmazhatsz véleményt is, ami a sajátod és az meg olyan amilyen, nincs azzal gond, hiszen ez a lényege úgy egyébként egy beszélgetésnek. Csak az emberek sajnos a mainstream média miatt meg úgy a környezet miatt kb ilyen bináris módban tudnak működni, egyetértesz velem 100%-ban, vagy ellenem vagy. Mindegy mi a téma. Pedig a fekete és a fehér között van még nagyon nagyon sok árnyalat, csak hát...
-
Noukoum
veterán
válasz ForRedGlory #93 üzenetére
Nem tudom értelmezni hogy kerülnék egy idegen autóba, amit nem is ismerek úgy hogy egyedül ülök benne, ráadásul hátul.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
#56573440
törölt tag
Haverokat elég sokszor hagytam így kocsiban amikor együtt mentünk valahova és be kellett szaladni bárhova bármiért, tankoltam és fizettem, kisbolt, etc, készség szinten nyomták a központi zárat le ahogy becsuktam az ajtót, mert általában a csomagtartóban, anyós ülés körül pl volt még cucc, meg jobb a békesség. Én pl ha nem vezetek by default hátul ülök ha ketten vagyunk a kocsiban akkor is, mert jobb1-ben nem érzem magam túl jól, passz miért. A haverok is mind hátulról kezdték tölteni a kocsit, az utolsó ember ült előre...
-
#56573440
törölt tag
arnyekxxx:A hátul az ülés alatti padlókárpit alá eldugott vagy a hangszórórács alá eldugott bigyót? Milyen triviális, kinek ne jutna az eszébe ezeket keresni amikor utasként épp egy lángoló autóban ül.
Noukoum: Mit keresel egyedül egy idegen autóban? Egyébként teljesen elérhető helyen van.
ForRedGlory: Ez a kérdés most komoly vagy csak vicc? Nem tudom értelmezni.
Noukoum: Nem tudom értelmezni hogy kerülnék egy idegen autóba, amit nem is ismerek úgy hogy egyedül ülök benne, ráadásul hátul.
idegen autóról volt szó, ami a haverok szemszögéből az én autóm simán.
Azt én se tudnám értelmezni hogy kerülnék egy haveromba akit nem is ismerek úgy hogy egyedül vagyok benne, ráadásul hátul... Azon valóban meglepődnék, amennyiben ilyesmi enyhén homoerotikus gondolatok mentén ment a beszélgetés elnézést, félreértettem... Minden más esetben felmerül bennem a kérdés hogy miva?
-
arnyekxxx
veterán
Egyébként teljesen elérhető helyen van.
Hátul:
Az Y-ban nincs.
A 3-ban nincs.
Az S-ben lent a lábak között a szőnyeg alatt kell keresgélni.
Az X-ben le kell pattintani az ajtón a hangszórórácsot és ott megkeresni a nyitót.Már ha hihetünk ennek a forrásnak: https://www.tesla.com/ownersmanual
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- DarthSun: Retro kedvenceim 5. A P4 korszak a 423- tól a 478- ig
- Óvodások homokozója
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- E-roller topik
- Kétféle tájolással munkára fogható, ITX-es ház jött a Sharkoontól
- Automata kávégépek
- Linux kezdőknek
- További aktív témák...