- Mobilinternet
- Az MSI RadiX AXE6600 tesztje – router, játékosoknak
- Hálózati / IP kamera
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- HBO Max & OD topic
- Milyen program, ami...?
- Aliexpress tapasztalatok
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Microsoft Outlook topic
Új hozzászólás Aktív témák
-
nyisziati
veterán
"Lépett"?! Remélem gurulni is tud...
-
Seirus
tag
Elnézést ha ez ide most kicsit off, de az jutott eszembe, az önjáró autónál ki fizeti a büntetést a bokor mögé eldugott 30-as tábla utáni traffipaxért meg a 3 éve lekopott felfestésnél?
- A tulaj? Ugyan miért?
- A gyártó? Vagy ő inkább perel éveken át?
- Vagy akkor hamar kiderülnek az ilyen turpisságok és felhagynak a szemétkedésekkel?Telefonszám adatlapomon.
-
Gyula84
veterán
mi történik ha lefagy?
Nem rossz, de nem is jó, de legalább nem rossz.
-
E770
senior tag
a magyar közutakon nem hogy lefagy, hanem egyenesen idegbénulást fog kapni - a nálunk lévő gondatlan karbantartás, ami táblák és jelzések összevisszaságát okozza alkalmatlan terep meg a legfejlettebb mesterséges intelligenciának is
-
Slack
tag
Én úgy képzelem, hogy az önvezető autóknak lesz állandó internet kapcsolata, így naponta tud majd térképet frissíteni. Így ha nem látja a táblát az sem feltétlenül baj, mert térkép alapján tudni fogja a sebesség korlátot.
Sőt szerintem a nem túl távoli jövőben nem is lesznek már táblák. Elektronikusan (neten keresztül) fog működni ez is. -
#82729984
törölt tag
Szkeptikus vagyok ez ügyben:
1, amennyire én tudom a kirakott tábla a mérvadó, azaz ha kinn van egy 30-as tábla, a rendőr lefotóz mert te 90-el mentél, akkor az alól nem ment fel hogy a kocsi akárhonnan frissülő adatbázisa szerint ott nem 30 a limit. Az adatbázis meg nem fogja tartalmazni hogy ott éppen egy két órás-fél napos- két napos útburkolat javítás van pl.
2, a mostani autóknál úgy áll ez a "mindennapi" frissités pl. gps esetén, hogy egyfelől csak drága pénzért, másfelől csak addig amig van a kocsira gyári gari. Utána esetleg egy fél vagyonért még frissit a szerviz, de sokszor pár év után már pénzért sem.
Nem tudom ez a jövőben hogyan változik, de amig ezért pénzt lehet legombolni, élet a gyanúperrel hogy az lesz hogy 3 év után vegyél új autót mert nem adunk ki rá frissitést... (mint a telefonoknál).
-
Alchemist
addikt
Sőt szerintem a nem túl távoli jövőben nem is lesznek már táblák. Elektronikusan (neten keresztül) fog működni ez is.
Ez annál is inkább érdekes lehet, mert így az időjárásnak és útviszonyoknak megfelelően tudja kalibrálni a sebességet, a követési távolságot.
Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
-
#51736960
törölt tag
Ilyenkor örülök, hogy ~20 év múlva felfordulok és nem kell végignézem ezt az önvezetős rémálmot. Én anno még egy zsigulival csapattam éjjelenként a parkolóban és semmilyen automatika nem ugatott bele abba, hogy mit hogyan csináljak
A most felnövő generációt kicsit sajnálom, nekik már nem lesz részük ilyesmiben, csak megnyomják a gombot és már otthon is vannak... (Ha addig nem tör ki a 3. VH) -
bkercso
nagyúr
válasz Alchemist #10 üzenetére
Ja: Ha ónosesőriasztás lesz Bp-en érvényben, akkor nem csak ott lesz lépésben haladás, ahol tényleg esik is, hanem az egész megyében. Szerintem az időjárási viszonyokat /tapadás, láthatóság) részben mérni is fogják, nem csak adatbázisból szedik.
Loveless: Zsigulit ma olcsóbban kap az ifjúság, mint régen, és parkolók is vannak/lesznek. Cserébe a jövőben a félős/ügyetlenebb
hölgyeknekembereknek sem kell lemondaniuk az autózásról vagy taxira kidobni minden pénzüket.[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
bkercso
nagyúr
válasz Alchemist #15 üzenetére
Sok a lehetőség. Kanyarban a kormány hirtelen alászedésével lassulás nélkül lehet tapadást mérni, majd gyorsan újra ívbe rakni, hogy megtapadjon. Így rendszeresen ellenőrizhető lenne a tapadás. Vagy egy-egy fékutat megnyújtani és megcsúsztatni a kereket.
Ködből előbukkanó tárgyaknál megjósolható a láthatóság is, ahogyan azt az ember is teszi. Ezek még mind kifejlesztésre várnak, ma még csak nagyon a felszínt kapargatja szerintem a technika az emberi érzékeléshez képest.Én inkább az assisted driving-ban látom a jövőt: az ember vezet, de segíti őt a gép. Kerszteződésnél lámpa helyett automatikus mikrofékezésekkel kikerülhetik egymást így az autók és a többi előnyről sem kell lemondani. Ha meg az ember nem akar vezetni, akkor marad a szuperóvatos tötymörgés.
Remélem, nem veszik ki a kormány és a pedál minden kocsiból![ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
dajkopali
addikt
a toyota hasonló fejlesztésekkel foglalkozó szakértője is úgy véli, hogy csak lassan, még nagyon messze van az, amikor az anyósülésen jógázunk, míg az autó elvisz valahová
de egyszer, talán hamarabb, mint gondolnánk, meglesz ez is
de ez persze nem zárja ki azt, hogy maradjon a hagyományos vezetés: csak ugye szerepcsere lesz, akkor az lesz a kivétel, az egymással és az útjelzésekkel kommunikáló autók közé csak keveseket engednek majd be, erős vizsga után - de inkább az lesz, hogy a vezetni imádókat külön helyekre terelik: ma sem mehetsz 280-nal sehol, csak ha versenyzői licencet szerzel, és akkor a pályákon"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
bkercso
nagyúr
válasz #06658560 #20 üzenetére
Igen, de csak akkor tud tapadást mérni, ha csúszik a kerék. Kanyarban kevésbé venni észre szerintem, da direkt tapadásmérési szándékkal idézünk elő csúszást, hogy felmérjük az útviszinyokat, ezt állítottam csupán.
Az ESP is assisted driving rendszer. Az szerintem jó, ha ezeket a rendszereket elterjesztik és kiegészítik kamerás megfigyelővel, jelzőlámpafigyelővel balesetmegelőzés, sofőrelalvás-érzékelés stb. céljából, de ez szerintem még akkor is messze van az önvezetés elterjedésétől, ha a google autói kevés balesetet szenvednek.
Még a cikkben is azt írják, hogy kell 5 év, mire megjelennek az utakon az ilyen kocsik. A mai fejlesztési tempó mellett ez azért nagy idő. És gyanítom, hogy ködben vagy ónos esőben nem fogják javasolni a használatát, ahogy az orosz utakon sem.[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
#06658560
törölt tag
Mindig csúszik a kerék. Ezt a rendszer tudja érzékelni, te nem. Ráadásul azt is figyelembe veszi, hogy a keresztirányú tapadás és a hosszirányú nagyon nem azonos. sokkal precízebb, mint az ember.
A Ford már egy éve minimum teszteli hóban az autonóm autóját. 2020-ra sorozatban akarja utcára vinni.A többiek sincsenek szerintem jobban lemaradva. Attól, mert nem hypeolják magukat, mint a Tesla vagy a Google, még ugyanúgy fejlesztenek. A rendszernek ahhoz, hogy öt év múlva utcán lehessen, három év múlva kész kell lennie. Az meg nem olyan hatalmas idő.
[ Szerkesztve ]
-
dajkopali
addikt
bár nagyon figyelem a híreket, követem az eseményeket, de nem vagyok szakember
ám úgy vélem, ez egy hosszú folyamat, aminek minimum három komponensét kell tökéletesíteni, amíg a valódi önvezető járművek veszik át az uralmat: az utakat fel kell erre készíteni, a forgalomba kerülő autók egymással történő kommunikációját meg kell oldani, a fedélzeti rendszerek önmagukban - a felhő segítsége nélkül is - képesek lesznek a legtöbb hétköznapi szituációt kezelni
a fejlesztések jelenlegi fázisában csak a legutóbbira - igaz, a legfontosabbra - mennek rá, tegyék is
de a jövő mindenképp a komplex, a teljes közlekedést átható vezérlésé lesz
hogy mondjak egy releváns példát: ma már nálunk is az okozza a legnagyobb gondot, hogy reggel fél nyolckor meg délután négykor még a kisebb vidéki városok is bedugulnak, mert munkába menet, onnan jövet iszonyú sok autó jelenik meg az utakon - a legtöbbször csak egy utassal
ezt megoldaná egy automatizmus[ Szerkesztve ]
"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
egy haverom egyszer úgy törte össze az autóját, hogy az utcasarkon állt egy nagy épület, ami árnyékot vetett az aszfaltra, ezért ott megmaradt egy kis feketejég. emiatt a sarkon levő lámpánál nem önállóan állt meg, hanem az előtte pirosban várakozó autó hátsója fékezte le.
tanulság: az ilyen kormányrázogatós meg esp-s trükköknek, amivel megállapítod az adott pillanatban a konkrét tapadást, kevés a hasznossága. az igazi előrelépés az lenne, ha azt is tudnád, hogy 50 méter múlva elszáll a tapadás, mert az hatással van a mostani döntésedre.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
gproject
aktív tag
fantasztikus
majd, ha az asszony megcsal nem kell majd fegyverhez nyulni, eleg lesz allitani egy kicsit a kamerak szogen(realme x50 pro, <[ ultrasone 480i 580i 820 ]>)
-
bkercso
nagyúr
Ez extrém, az ilyet biztosítással lehet kivédeni.
Tegyük fel, hogy nincs lámpa és nem parkol senki, viszont te be akarsz kanyarodni a jeges rész után. Ha az autó érzékeli is a jeget, nem lassít, mert nem indexelsz (éjszaka, üres úton ugyebár minek az). A jeges részen kezdesz fékezni, így nem tudsz eléggé lelassulni a kanyarhoz. Akkor ne engedjen bekanyarodni, ha mégis be akarnál, mert úgy ítáled, hogy még sikerülne? Ez szintén egy újabb kivédhetetlen eset...[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
nem, a biztosítás nem véd ki semmit, az csak a helyreállítás finanszírozására jó.
kivédeni úgy lehet, ha az autók összebeszélnek, és aki előttem megy 100 méterrel, az szól, hogy itt jeget láttam, ott baleset van, amott meg traffi
a piros lámpánál való várakozást nem nevezzük parkolásnak
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
BiP
nagyúr
Szerintem a ködben a gép jobban lát, mint az ember. Legalábbis merem remélni, hogy a radar/LIdar "átlát" a ködön. Csak úgy lenne értelme.
"Én inkább az assisted driving-ban látom a jövőt: az ember vezet, de segíti őt a gép. "
A Tesla AutoPilotja elvileg ilyen. Aztán mégis mindenki azt szeretné, hogy magától menjen a kocsi.
Amúgy rengeteg kényelmi szolgáltatás, ami ma már tök megszokott, ugyanerre való. (lásd ABS, kipörgésgátló). Ott is a kocsi felülvezérel téged, hogy ne csússzon meg a kerék, mert mondjuk túl erősen nyomod a féket. Ez is egyfajta assist.szerk: látom, közben Ti is erről beszélgettetek már, sorry.
[ Szerkesztve ]
-
KAMELOT
titán
Viccból valaki blokkolja a jeleket és a kocsi nem megy sehova vagy valami meghibásodik, esetleg defekt. Ki cseréli ki a kereket? Szerintem maradjunk a földön. Autót ember vezérli nem valami PC.
[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
bkercso
nagyúr
Egyre magasabb szinten vezérli a PC. Már most is helyetted állít kismillió dolgot, sőt helyetted is vált. A jövőben az uticélt, esetleg az útvonalat továbbra is ember fogja megmondani - taxinál ma is csak ennyit tehetsz. A kérdés csak az, reális-e, hogy a jelenlegi technikával kiváltható az ember.
Amúgy ezzel nyilván az autózás is átalakul: egy robot olcsóbb lehet, mint egy sofőr, így a közösségi autózás megújulhat, valamint az is bérelhet autót, aki nem tud vezetni. Nyugdíjasok kedvezményesen bérelhetnek, állami támogatással, betegek meg rászorulók pedig ingyen. stb stb.
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
Akula
őstag
szar világ lesz ez nemsokára...
...ja, hogy már az van?
Majd amikor a nemíromledirektbendevanegyilyennevűpecsenye gyerek a segélyből vett ájfonnal kékfogon keresztül meghekkeli a kilencvenmilliós bömöst és azt csinál vele amit akar, majd elgondolkodnak."Akula Sub, ready for the deep!"
-
"Egyre magasabb szinten vezérli a PC.": ez tény, de az is tény, hogy egyre több baj van az autókkal. ha a ma tapasztalható minőségi színvonalon fognak dolgozni az önvezető autók programozói, akkor jobb, ha a holdra költözök.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
"mintegy kilencen százalékkal"
Hip hip hurray!
Komolyan nem értem miért nem olvassa át soha senki a Ph lapcsalád cikkeit megjelenés előtt (majdnem mindben vannak ilyen hibák).[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
-
csongi
veterán
Sok sok pelda van megemlitve.. mi lenne ha....
Egy valamit meg kell erteni. Egy onmukodo autonak sokkal tobb adat all rendelkezesere az auto pillanatnyi helyzeterol, allapotarol, mint a vezetonek. Minden rendszer a vezetot segiti. Elertuk azt a szintet, hogy a vezeto lesz a leggyengebb lancszem. Felesleges lazadni. A repuloipar bebizonyitotta, az emberi tenyezo a legnagyobb baleseti tenyezo.
Akinek a vezetes elvezeti faktora kell, mennyen verseny palyara.
Nekem egy borzalmas idopocsekolas, amit sokkal hatekonyabban is tolthetnek.
Evente 300-400 orat toltve vezetessel.
Minden ember mashogyan eli, es erzi a vezetest. Szerintem legalabb 20% al lehetne az energia felhasznalason es a menetidon javitani, ha onmukodo lenne a rendszer.
Az nem merul fel senkiben, minek vannak az utakon 2-300LE autok?
Eg, kis erdekesseg.[ Szerkesztve ]
-
Inkvizitor1
tag
Nézzük a felszereltséget:
3 LIDAR szett amivel 3 dimenzióban látnak akár nagyon távoli tárgyakat, mint pl: 2 focipálya távolságról egy (amerikai) futball sisakot,
8 kamera modul, amivel nagyon nagy távolságról is észrevesznek olyan kisebb tárgyakat, mint például a közúti bója,
Radarok, amivel könnyen átlátnak a havon, ködön, esőn.És ehhez jön az önfejlesztő mesterséges intelligencia. Szerintem jól fog vezetni, sokkal pontosabb információkból fog dolgozni mint egy normál sofőr.
http://spectrum.ieee.org/cars-that-think/transportation/self-driving/waymo-shows-off-its-doityourself-robocar-hardwareThe old world is dying, and the new world struggles to be born; now is the time of monsters
-
-
bkercso
nagyúr
Leszállni a pilóta szokott, főleg szélben, nem véletlenül. Amikor a múltkor kijöttek elém a mellékutcából, egy kb. 2 másodperces kikerülési manőver során elég sok döntést hoztam meg. Láttam, hogy nekicsúsznék annak az ügyesnek, és azt is, hogy a parkolórészen a járdaszegély szinte nulla magasságú, így felmenekültem. A murván, már a másik irányba csúszva láttam, hogy nekicsúsznék a parkoló autóknak, noha a szembesáv televolt, mégis inkább visszamentem a saját sávomba, kikerülve a delikvenst és ügyelve, hogy a szembejövőket ne találjam el. Az épp arrajáró rendőr is megdícsérte a manővert, miután leállított minket.
Kb. 2 másodperc lehetett az egész. nem mondom, hogy bármikor újra sikerülne, de amíg az önfékező Volvo elüti a próbababát, addig nincs sok bizalmam, na.[ Szerkesztve ]
Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0
-
csongi
veterán
Ez a kerdes is tokeletes.
Sajnos Megveszik, es ameddig el lehet adni addig gyartani fogjak.
Vezetni jo voban, ekkora loerovel lehet menni a versenypalyara, mert a szabalyok betartasa mellett semmi ertelmeGyula 84: Miert is nem jo?
bkercso: Igen most meg azok szallnak le. Hamarosan az megszunhet.
A hadiparban hasznalatos dron rendszerekbol sarmazo tapasztalat nem tunik el.
Igen ezt megoldottat ugyesen.
Ez a jelenlegi rendszer csak kezdeti allapot. Mikor mar fejlett allapotba lesz, (ha eljut odaig) akkor mar nem lesz varatlan manover, mert az autok kommunikalnak egymassal.
Ehhez infrastrukualis atalakitas kell. Tabla rendszer esszeru es valos rendszer szinten tartasa. Keresztezodesek rendelteshez alakitasa.....stb
Vannak elonyos dolgok is Nem kell fejben tartani vagy ismerned az adott orszag kreszszabalyzatat.
A Volvo nem csak a proba babakat utotte el, hanem ket uksagirot is
Mindenki sajat rendszert fejleszt. En most szabvanyositanam. Mar lathato mekkora problema lesz az egymas kozotti informacio csere. Persze penzugyi oka van, hogy miert nem.
A felelmet nekem ez okozza. Sok rendszer, mindegyik mukodik onmagaban, de ennyi.
Mintha a repuloiparban minden gyarto sajat helyzetmeghatarozo rendszert hasznalna.
Itt az elo pelda elottuk, es mintha nem is letezne. Ujra fel kell talalni a spanyolviaszt par ev mulva
Persze lehet, erre is megvan az utemterv, de egyenlore jol titkoljak.[ Szerkesztve ]
-
speed471
aktív tag
Fuj nem kell! 1000 hibalehetőség van nem kezdek bele!
Ember szalító drón a jövő nem kell rongálni kátrányal a környezetet és stb.... Persze itt sok a vezeték ami sok helyen már föld alatt megy. Nem beszélve hogy egy adott távolságot gyorsabban lehet leküzdeni. Ami nagyon tetszett még a kis 2 személyes kapszula ami lebeg a út felet és civilek is tesztelhették, nem nevzném meg a gyártót és a várost mert sajna nem emlékszem rá.
A gps frissítésre meg csak annyit hogy nem szeretem a beépített gps-t. Ott a okos telefon úgy frissítem ahogy és amikor akarom igaz a önvezető autónál nem opció! Én szeretek vezetni... Ne engem vezessenek így is nagyon meg van vezetve a emberiség.
Két lépés közt születik a megoldás. "Okos az, aki csak a felét hiszi el annak, amit hall. Zseni az, aki tudja is, hogy melyik felét."
Új hozzászólás Aktív témák
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
- Mobilinternet
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky
- bitpork: Fogyasztásra ítélve
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Ford topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- További aktív témák...
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care