Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Frosttide

    tag

    válasz Szmeby #28 üzenetére

    Nem is az a bajom, hogy emel, mert egy szót sem szóltam, mikor a kártyás29 nevű dijcsomagomban szépen lassan felkúsztak a díjjak 37 Ft/perc +2.5 Ft mértékig. Úgy voltam vele még mindig így nekem a legjobb. Na de amikor egy huszárvágással 38%-al emelik a díjaimat, na az már sok. Ráadásul a modernizáció nevében téve mindezt, úgy hogy ez a díjcsomag már a Pannon GSM éra alatt is a kínálatban volt, tehát maximum az ára modern.
    Tehát a díjaim drasztikusan emelkedtek, de ezert semmit nem kaptam, ugyanazon kondícióval tudnék mobilnetet előfizetni mint eddig, ugyanúgy perc alapú az elszámolás mint eddig stb stb.

    Én úgy emlékszem régen jóval drágább volt vezetékesről mobilt hivni, mint mobilról mobilt, aztán ez konszolidálódott és kb. ugyanannyi lett kb. Igy nekem nagy meglepetés, hogy vezetékes hálózatról harmad áron hivok mobilt, mint saját hálózaton mobilról mobilt.

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    félisten

    válasz Szmeby #28 üzenetére

    Néhány dolog miatt sántít az inflálódás miatti emelés:
    - régen ez még luxusnak számított és egy sokkal szűkebb kör fizetett elő. Kevés ügyféllel magasabb ár kell az infrastruktúrához. Manapság ez már nem luxus, rengeteg ügyfélről van szó, sokkal több felé oszlanak el a fix költségek.
    - Rengeteg példát lehet mondani a szomszédos és távolabbi országok közül is, ahol sokkal jobb árakon szolgáltatnak. Van olyan ország, ahol kevesebb a fizetés mint itt és van olyan ország is, ahol soookal több. A méretük is változó, nem csak a nálunk többször nagyobb, hanem hasonló vagy kisebb méretűk közt sem versenyképesek az áraink.

    Kontra, hogy miért szívja meg a kisember:
    - egyszerűen nincs kilátás, nem lehet előre tervezni. Egy hét alatt alapjaiban képesek a törvényhozók megváltoztatni a gazdasági feltételeket. Különadók, állandó adók, méterenkénti adók, pofára adók. A befektetők ilyenkor nem terveznek előre, hanem rablógazdálkodással igyekeznek a lehető legtöbbet kifejni a jószágból, mielőtt az megdöglik vagy ellopják vagy államosítják (a jószág gazdasági kifejezés is :) ).
    - a felhasználók, ügyfelek, vásárlók érdekét védő szervezetek szánalmasak legtöbbször. Legfeljebb extra adóbevételként büntetgetnek, de megismétlődnek a szemét húzások.

  • Béééla

    őstag

    válasz Szmeby #28 üzenetére

    10+ éve mennyi volt a fizetésed?

    10 év alatt mennyit fejlődött a technológia?
    "Ugyanazon" az üvegszálon mondjuk a többszöröse megy át, több ügyfélt tud jobban kiszolgálni egy torony, estébé.

    Jogos lenne a "többet keresel --> többet fizethetsz", ha az egységnyi költségük is arányosan emelkedett volna. Igen, beruházás a 2G-ről 3G-re, majd LTE-re átállás, de cserébe ugyanazon a frekiszeleten sokkal több fér el.

    És arról nem beszélve, hogy TÖMEGtermék lett. Modernizálni kell a csomagokat, az tény. De a modernizálás az igények kielégítését kellene takarja, például a "csináld magad" előfizus csomag önmagában nagyon jó. A megvalósítás elégtelen.

    Bélabá

Új hozzászólás Aktív témák