Hirdetés

Hozzászólok Aktív témák

  • Cifu

    nagyúr

    Ezúttal az indítás végső leállítása egy kicsit macerásabb okra vezethető vissza. A Falcon 9 v1.1 Full Thrust verziója esetén a folyékony oxigént az olvadáspontja fölé hűtik (a LOX olvadáspontja cirka -218,8°C, a forráspontja -182,96°C), ezt "szuperhűtött" (supercooled) LOX-nak is hívják. Mivel a szokott, cirka -190°C helyett -210°C környékére hűtik le, az oxidálószer sűrűbb, ezáltal adott térfogatú tartályba több LOX-ot lehet betölteni. Mivel hidegebbre kell hűteni a LOX-ot, ez okozta eddig a problémákat, amiket lent már leírtunk.

    Most az volt a hírek szerint a gond, hogy ez a mélyhűtött oxigén csökkentette a folyékony hélium oldhatóságát (a folyékony héliumot használják a tartályok és vezetékekben a nyomás fenntartására), emiatt egy buborék jött létre, feltehetően az oxigénvezetékekben. Mikor ez a hajtóműhöz eljutott, hirtelen (relativ) oxigénhiányt okozott az égésben, és a hajtóművet figyelő számítógépek (mivel a hajtómű működése az optimálistól eltért) azonnal elállították az indítási procedúrát).

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

Hozzászólok Aktív témák