Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hi!King

    őstag

    válasz Gargouille #4 üzenetére

    De a bootcampek nagyon kis hányada nem fejlesztői vagy tesztelői bootcamp.

  • Hi!King

    őstag

    válasz user12 #8 üzenetére

    Az a legnagyobb átverés, hogy olyan vidéki városokban is hirdetnek ilyen tanfolyamokat, ahonnan az ott diplomát szerző informatikusok is elmennek, mert nem találnak állást vagy csak gombokért, és akkor beadják embereknek, hogy ha elvégzik a képzést, akkor majd jól fognak keresni...

    Szerk.:
    Ha már itt tartunk, manapság anyagilag jobban megéri a felsőoktatás, amit levelezőn is lehet végezni, hiszen még ha nincs is már államilag finanszírozott féléved, a tandíj nem magasabb, diákhitel 2-vel finanszírozható, plusz felvehető sima diákhitel és diákhitel plusz, állampapírba fektetve majdnem teljesen finanszírozva az egészet.

    [ Szerkesztve ]

  • Hi!King

    őstag

    válasz Tigerclaw #11 üzenetére

    Az egyetemi képzésnek teljesen más a célja, nem az, hogy futószalagon képezzenek rengeteg közepes képességű fejlesztőt. Nem is lesznek soha alkalmasak ilyen 1 éves gyorstalpalókra, mert a kutató-oktatóknak sem munkájuk épp az aktuális divatos nyelvben, frameworkben elmélyedni.

    Több nyelvvel nem felhigítod a tudásodat, hanem szélesebb látóköröd lesz, megismersz többféle megközelítést. Nyilván nem akkor, ha C#-ot és Java-t tanulsz, de ha mondjuk tanulsz Java mellett Prologot, Lispet és Scala-t.

    Egy jó programozó a karrierje során meg simán vált nyelveket, technológiákat is, hiába vagy expert egy konkrét nyelven és frameworkben, ha a következő munkahelyeden mást kell csinálni. Persze a korábbi tapasztalatod hasznos lesz, de egy framework mélységeit amúgy is munkában vagy autodidakta módon tanulod meg, nem egy képzésben.

    Egyébként ott van az üzemmérnök informatikus szak (bprof), de az is 3 éves, és nem véletlenül 3 éves és nem 1. Az FSZ képzések meg semmire sem jók, a bootcampek sokkal jobbak, még ha drágábbak is.

    Szerk. Még konkrétan ehhez:
    "Kulon kellene backend, frontend, devops, secops, mobil app iranyokban"

    Ezek a gyakorlatban nem egymástól totálisan elkülönülő területek. Egyrészt mindegyiknek szükségesek a közös programozási alapok, nyelvektől függetlenül is. Másrészt a devops és a secops az nem olyan, hogy képzésből kiesve kerülnek oda az emberek, hanem fejlesztői vagy üzemeltetői munkával kezdik. Mobil appról az is eszembe jut, hogy nem lett belőle semmi, mert máshova mentem, de voltam már olyan cégnél interjún, ahol azt mondták, hogy mobil app fejlesztői pozícióba jobban preferálják azokat, akiknek Java EE vagy Spring tapasztalatuk van, mint aki célzottan megtanulta a mobil fejlesztést, szélesebb háttér nélkül. Mert tapasztalataik szerint előbbiek jobban beváltak.

    [ Szerkesztve ]

  • Hi!King

    őstag

    válasz gygabor88 #15 üzenetére

    Én egy másik egyetemen végeztem ugyanilyen szakon, ez alapján részben egyetértek, részben nem. Egyrészt azok az alapok nem mindenkinek vannak meg, a többség nem jár versenyekre középiskolás korában. Én például az első programomat 8 évesen írtam Commodore 64-en, de attól még középiskola végéig nem tudtam mik azok a gráfok, mert nem találkoztam vele, és jópár más adatszerkezettel sem. Egy része kellett az elméleti alapoknak, amelyeket egyetemen tanítottak, és ezeket a bootcampeken, ahol csak a programozás gyakorlatára koncentrálnak, nem valószínű, hogy tanítják.

    Vegyes érzésem van azokkal a módszerekkel is, mikor sorban a legrégebbitől a modernig mentünk algoritmusokban egy-egy területen, pl. épp a számgéphálóból, de nem tartom teljesen haszontalannak, hogy a korábbi, naivabb módszereket is bemutatták, mert egyébként ez végigvezet azon a gondolaton, hogy valamire megoldást keresünk, előbb kitalálunk egy naiv algoritmust, foltozgatjuk, majd mikor már nem lehet rajta javítani, hátra lépünk egyet, és más módon próbáljuk megoldani. Mert történetileg is hasonlóról van szó.

    De egyébként mi is rengeteg haszontalan dolgot tanultunk, és sajnos olyan is volt, ahol a modern módszerek kimaradtak, pl. pont szoftvertervezés is ilyen, illetve nem volt elég alapos, nem ment bele a szoftvertervezés gyakorlatába.

    Mondjuk az pont lényegtelen szerintem, hogy milyen nyelven tanítják a párhuzamos programozást, ahol eleve nem a nyelv a lényeg, hanem a koncepciók, amikkel ha tisztában vagy, már más nyelven is menni fog. Jobb, ha modern nyelven tanítják, persze, de nem ez az, ami elsősorban meghatározza a képzés minőségét.

    Az amerikai top egyetemeken biztosan jobban csinálják, nem csak azok miatt, amit írsz, hanem az angolszász oktatásban eleve nem a leterhelés a cél, hanem hogy bele tudj mélyedni, amiben akarsz, kevesebb óra, több projektfeladat,

    Egyébként 10 évvel a végzésem után, 10 év programozói tapasztalattal most épp az eltén tanulok esti MSc-n, és azt látom, hogy az eltés alapelv az, hogy a programozás minden aspektusát igyekeznek formális, matematikai módszerekkel levezetni. Ez szerintem a magyar felsőoktatáson belül is sajátos, hiába tanultam ugyanolyan alapszakon egy másik egyetemen, ez messze nem volt ennyire hangsúlyos. Egyelőre nem érzem értelmetlennek, amit itt tanítanak, sőt vannak dolgok, amik most jobban értelmet nyernek így és most, mint 10+ évvel ezelőtt, amikor nulla szakmai tapasztalatom volt.

  • Hi!King

    őstag

    válasz user12 #14 üzenetére

    Olyan infós szak nincs, ahol 1, max. 2 félév programozást tanulnak. (ha BSc-ről beszélünk, FSZ más tészta)

    [ Szerkesztve ]

  • Hi!King

    őstag

    válasz user12 #19 üzenetére

    Levelezőn gyakori, hogy valamivel kevesebb a tárgy, meg nem ismerem a Debreceni Egyetemet, de a mellékelt tantervben 1. félév bevprog, második prog1, harmadik prog2. És nem tudom nekil hogy van, de nekünk Veszprémben, proginfóra jártam, de a mérnökinfósoknak is volt, talan gazdinfón is, a nummaton is volt programozás matlab-ben, valamint adatstruktúrák éa algoritmusokból is, ebben látom van hasonló tárgy, aminek ha nincs is laborja, az lényegében egy fajta programozás elmélet. Meg az az adatkezelő programok fejlesztése is gyanús, hogy tartalmaz programozast, és ha a Szoftverfejlesztés és tesztelés alapjai hasonló, mint nálunk (és az eltén is) a Szoftvertechnológia, akkor gyanítom, hogy beadandó projekt is van, aminek egy része programozás. És akkor még vannak választható tágyak is, amikben lehet.

    Nekünk ennél meglepőbb tárgyakból is volt anno programozás, és gazdinfósoknak sem volt lényegesen kevesebb.

  • Hi!King

    őstag

    válasz Tigerclaw #20 üzenetére

    Egyetemi oktatásban az 1 éves, vagy akárhány éves backend, frontend, stb., stb. képzésnek sincs. Nem erre lett kitalálva a felsőoktatás. A speciális, keretrendszerbeli tudást a fejlesztők nagyrészt maguk veszik fel, és bár a hazai felsőoktatással én sem vagyok elégedett, de a nyugati egyetemek sem backend fejlesztőket képeznek szalagon, hanem annál univerzálisabb alapokat adnak. A bootcampeknek más a célja. Én csak azért írtam, hogy anyagilag amúgy az egyetem jelenleg sokkal oclsóbban jön ki még költségtérítésesen is, mert ez konkrétan így van kizárólag anyagilag.

  • Hi!King

    őstag

    válasz Tigerclaw #23 üzenetére

    Az egyetemen végzett informatikusok között nem hemzsegnek a munkanélküliek. Az IT szektor, azon belül elsősorban a szoftverfejlesztés nem úgy működik, hogy szádba rágják az iskolában az adott keretrendszereket, API-kat, hanem úgy, hogy az alapismereteket oktatják, és te magad építed rá a speciális tudást minderre. Mert épp előbbi tudás könnyen megszerezhető. A hazai felsőoktatás nem jó, de a nyugati IT felsőoktatás sem konkrét technológiákat rág a hallgatók szájába, mert azt nem is lehet, nem is érdemes, ott több kreativitás kell, több a projektmunka, de nem úgy, hogy mondjuk célzottan backend fejlesztőket képeznek.

    Szándékosan összemosol két különböző dolgot, a hazai felsőoktatás hibáit részben jól látod, több csapatmunka, projektszemlélet kellene. Ugyanakkor arról is írtál, hogy miért nem képeznek az egyetemek célzottan frontend, backend, stb., stb. fejlesztőket, ami ezzel nem függ össze, mert nem kompetencia alapúvá, hanem konkrétan szakmunkásképzővé alakítaná át a felsőoktatást, ahol a hallgatók megismerés, megértés helyett csak alkalmaznák a tudásanyagot. A bootcampek ilyesmi célt fogalmaznak meg, aminek nyilván előnyei is vannak, mert futószalagon lehet így képezni informatikai szalagmunkára az embereket (nyilván a jobbak onnan indulva is túl fognak ezen lépni).

Új hozzászólás Aktív témák